Gå til innhold

Hvorfor har ikke flere hoteller vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på i typiske ferieland som Hellas, Tyrkia, Spania osv. der man gjerne blir værende i 2 uker på samme hotell, men så er det bare noen ytterst få av dem som har vaskemaskin. Og jeg vil jo tro at vi ikke er eneste familien som har behov for å vaske litt av klærne (i det minste undertøy) i løpet av et par uker? 

Anonymkode: 7749f...681

Skrevet

De fleste hoteller tilbyr vel vask eller rens av klær, mot betaling?

Anonymkode: c504f...103

Skrevet

Vi har undertøy nok til en måned. Minst.

Anonymkode: 0bc84...dfe

Skrevet

De fleste byer har automater det er både billig og enkelt å bruke . Ellers så kan man ta med seg vaskepulver hjemmefra og ta en håndvask av klærne. Vi betalte rundt 50 kr for å få vasket 2 fulle maskiner sist. Satte oss på en kafé rett rundt hjørnet mens vi ventet. 

Skrevet

Feriehus er det du er ute etter, ikke hotell. De fleste hotell har renseri/vaskeservice mot betaling. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (6 minutter siden):

Feriehus er det du er ute etter, ikke hotell. De fleste hotell har renseri/vaskeservice mot betaling. 

Enig i dette. Feriehus er helt nydelig og man kan reise lett med vaskemaskin i hus. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

De fleste hoteller tilbyr vel vask eller rens av klær, mot betaling?

Anonymkode: c504f...103

Jo, men da er det gjerne 5 euro pr. plagg, og det blir jo fort veldig dyrt. Vi har vært på noen hoteller der de har hatt vaskemaskin, og da har vi betalt 5-10 euro for en full maskin. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (21 minutter siden):

Nei, jeger definitivt ute etter hotell, jeg skulle bare ønske flere av dem hadde vaskemaskin 😊 Vi har bodd på noen få som har hatt det, og det er fantastisk!

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Vi har undertøy nok til en måned. Minst.

Anonymkode: 0bc84...dfe

Vi har faktisk ikke så mye undertøy 😅

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jo, men da er det gjerne 5 euro pr. plagg, og det blir jo fort veldig dyrt. Vi har vært på noen hoteller der de har hatt vaskemaskin, og da har vi betalt 5-10 euro for en full maskin. 

De fleste steder har som sagt myntvaskeri. 

Skrevet

Å bygge hotelrom med plass til vaskemaskin er mer kostbart enn uten, det tar mer plass, røropplegg og sikring mot vannlekasje. Det vil igjen bety høyere pris for kundene og de fleste av oss er ikke villige til å betale ekstra for dette. Det blir også utfordringer i forhold til hvor man skal tørke tøyet, og de fleste hoteller ønsker at uteplassen skal være koselig, ikke fult av klær til tørk..

Anonymkode: f8b9c...085

Skrevet

Vi har med vaskepulver hjemme ifra og vasker det i badekaret/ vasken på badet

Anonymkode: 527fb...46d

Skrevet

Det tar bare noen minutter å skylle/vaske noen plagg i vasken. Som regel er det kjappere enn å vaske i maskin et eller annet sted på hotellet.

Anonymkode: 97c65...4ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å bygge hotelrom med plass til vaskemaskin er mer kostbart enn uten, det tar mer plass, røropplegg og sikring mot vannlekasje. Det vil igjen bety høyere pris for kundene og de fleste av oss er ikke villige til å betale ekstra for dette. Det blir også utfordringer i forhold til hvor man skal tørke tøyet, og de fleste hoteller ønsker at uteplassen skal være koselig, ikke fult av klær til tørk..

Anonymkode: f8b9c...085

Altså, jeg mente ikke på hvert rom, men en eller to i en kjeller el. Uteplassen er jo uansett full av håndklær til tørk, badeleker osv, så noen klesplagg til eller fra kan neppe bety så mye, og det er jo inne på egen terrasse/balkong vi har dette.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har med vaskepulver hjemme ifra og vasker det i badekaret/ vasken på badet

Anonymkode: 527fb...46d

Ja, det er det vi også pleier å gjøre, men jeg skulle ønske flere hoteller hadde en vaskemaskin tilgjengelig. En gang var vi på et hotell som hadde både vaskemaskin og tørketrommel i kjelleren, det var fantastisk! Det skal jo faktisk ikke mer til.

HI

Skrevet

Jeg er helt enig! Tilgang til vaskemaskin er gull verdt! 
og nei, det er ikke slik at «de fleste steder» har myntvaskeri.

Det gjelder forsåvidt hoteller i Norge også. Jeg skulle ønske typiske feriehoteller hadde vaskemaskin. 

Anonymkode: 7624e...839

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...