Gå til innhold

Bursdagsgaveidé til mann i 90-årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor med sin kone, er spreke for alderen og klarer seg selv. Går med rullator.

Er helt tom for idéer. Skulle gi album, men pga sykdom har jeg ikke fått ordnet det og nå rekker jeg det ikke. Må altså være noe annet enn bilder. Veldig glad for tips! 

Anonymkode: b6c2e...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg gått for en kurv med masse deilig mat, evt noe musikk som familie/kone vet han liker.

Anonymkode: d7f24...dd4

Skrevet

Eldre mennesker i den generasjonen unner seg gjerne lite luksus.

Min bestemor elsket å få matkurv av meg da hun bodde hjemme. Hun kjøpte jo det billigste syltetøyet, aldri kjøttpålegg osv så når jeg kjøpte det dyreste syltetøyet, litt godt pålegg, salater o.l var det fest 🙂

Svigerfar elsker søsterkake så jeg baker alltid det til han. Baker to stykker ( i brødform) og deler i to så han har fire deler. En fersk med en gang og tre I fryseren. 

Anonymkode: 7fd03...336

Skrevet

Tusen takk for tips! 😊

Anonymkode: b6c2e...a39

Skrevet

Jeg ville kjøpt bok, for min erfaring er at eldre gjerne liker å lese. Kanskje skjønnlitteratur eller om et tema han er interessert i. Syns også forslaget om å bake noe var en god idé. 

Anonymkode: 63250...6df

Skrevet

Det er sikkert individuelt. men jeg kom på besøk med hjemmelagde boller til min bestefar en gang. Ingen spesiell anledning og jeg hadde aldri gitt ham noe sånt før.

Han sa ikke så mye da jeg kom med kurven, men i flere år etterpå så nevnte han stadig at " Lene kom med nybakte boller hun hadde bakt selv til meg" i de sammenhengene det passet. Så det var tydlig at dette var noe han hadde satt pris på. 

Anonymkode: cc312...775

Skrevet

Jeg tror også jeg hadde gått for noe mat eller god konfekt. Du vet kanskje best selv hva han liker? Vin eller likør er en mulighet, hvis de drikker sånt.

Anonymkode: 014b4...0e8

Skrevet

Vi pleier å gi en blomst, eller en kurv med mat og kaffe til mannen min sin bestemor, hun ble nylig 93 🙂

Anonymkode: af56f...8c9

Skrevet

Sjekk historielaget der han bor, de har ofte noen små lokale utgivelser og der kan det var noe interessant. Historielaget her har gitt ut flere billedbøker som svigerfar elsker. Bilder av byen i gamle dager, butikker, biler, idrettsarenaer osv som han har vokst opp med som ikke finnes lenger. Han har ikke syn og konsentrasjon til å lese bøker med bare skrift i lenger, men billedbøker er helt topp.

Anonymkode: 7fd03...336

Skrevet

https://sportler.no/products/hodelykt-lx200?variant=40982858662050&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&utm_campaign=gs-2022-03-23&utm_source=google&utm_medium=smart_campaign&gclid=Cj0KCQjw2MWVBhCQARIsAIjbwoNjFgjCwMsYXyoBsLYE4173uyMq8gPe-LHM_B_tVMCNXjg86P7MPscaAgbkEALw_wcB

Denne LED-lys hodelykten er helt genial. Og en på 90 år vil elske å se bedre i mørket/skumring inne som ute. Lett og enkel, oppladbar med lang brukstid. Gitt til flere pensjonister som ønsker seg flere til å ha rundt forbi. 

Anonymkode: 23de9...fc7

Skrevet

Liker han å lese, så kan kanskje et abonnement på avis eller blad være noe.

Anonymkode: 5f7a0...a61

Skrevet

Cupido og håndkrem 👌🏻

Anonymkode: 83790...3fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Cupido og håndkrem 👌🏻

Anonymkode: 83790...3fc

Prøvde du å være morsom, stakkar. 

Anonymkode: 58661...d7e

Skrevet

Det med matkurv kan være et toegget sverd. Min gamle mor ble dødelig fornærmet over at vi trodde at hun ikke kunne kjøpe seg den mate de likte og ville ha😅

Støtter forslaget om historiebøker. Moren min satt stor pris på siste boken om kong Harald. 

Anonymkode: 58661...d7e

Skrevet

Min godt voksne far, hadde blitt lykkelig av en flaske calvados😁Han er også glad i lydbøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...