Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #26 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvor mange er det snakk om? Her må dere snakke sammen (du og forloveden din) og bli enige om hva dere ønsker og har råd til. Middag til dere og forlovere synes jeg imidlertid dere skal stå for, så kan jo de andre bli med om de ønsker det og evt. betale selv. Om dere ikke ønsker noe felles middag etterpå, må dere være tydelige på det. Men det er veldig vanlig å ha en liten markering og ofte middag etter vielser. Anonymkode: 185e8...7d3 Hva er vanlig er fullstendig irrelevant. Folk kan ikke bare invitere seg selv til en feiring som brudeparet ikke har planlagt, og forvente å bli spandert på. Anonymkode: c8a23...e5b
frk Nilsen Skrevet 22. juni 2022 #27 Skrevet 22. juni 2022 Husk det er dere som bestemmer hvordan deres bryllup skal være. Vær tydelig med familien/venner som "insisterer" på å være med middagen. La de betale selv. Synes det er langt frekkere å trenge seg på bare fordi enn at dere gjør som dere ønsker.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #28 Skrevet 22. juni 2022 Det er litt uklart hvem det er som har invitert. Om HI har invitert en del folk med på vielsen så kan det fort være at disse tror det skal være noe etterpå som HI spanderer. Det er jo vanlig når man inviterer, for vielsen på Rådhuset er jo ellers veldig fort over. Har ikke HI tenkt å betale er det jo viktig å være tydelig slik at det ikke oppstår misforståelser. Er det slik at HI bare skulle gifte seg med forlovere, men andre spurte om å få være med er det mer rart om de forventer opplegg etterpå. Likevel ville jeg vært veldig tydelig slik at folk vet hva de går til. Jeg har vært med på vielse i rådhuset der man samlet seg etterpå og betalte for egen mat. Der hadde brudeparet bare opplyst om når vielsen var og så var det en gjeng med venner som møtte opp og deretter kom det flere til som gikk og spiste sammen. Da brudeparet forstod dette reserverte de bord, men alle betalte for seg selv. Brudeparet skulle ha bryllupsfesten senere der bruden er fra og den spanderte de på gjestene. Anonymkode: 1d8db...70d
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #29 Skrevet 22. juni 2022 Dere betaler jo for gildet tenker jeg. Det er dere bryllup og dere som inviterer til en markering etterpå.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #30 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Dere betaler jo for gildet tenker jeg. Det er dere bryllup og dere som inviterer til en markering etterpå. Men de har jo ikke invitert eller planlagt noen markering! Er det så enkelt at man kan mase seg til sammenkomst hos andre, påspandert av disse andre? Hva hvis du ikke ønsker å feire bursdagen din, men jeg dukker opp likevel og forventer middag og kake? Anonymkode: c8a23...e5b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #31 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): De skal da ikke "takke nei" til noe de ikke er blitt bedt på.... Anonymkode: ddbf1...f8e Jeg vil tro gjestene oppfatter seg som gjester og det er godt mulig ikke alle er så interessert i å bli med ut og spise på det stedet brudeparet bestemmer, hvis de må betale selv. Om ikke så mange blir med må jo bare være en fordel for hi ettersom hun egentlig ikke ville ha noen gjester. Anonymkode: 5f07d...b77
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #32 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men de har jo ikke invitert eller planlagt noen markering! Er det så enkelt at man kan mase seg til sammenkomst hos andre, påspandert av disse andre? Hva hvis du ikke ønsker å feire bursdagen din, men jeg dukker opp likevel og forventer middag og kake? Anonymkode: c8a23...e5b Nei men dette er en vielse. Og det noe spesielt. Dersom brudeparet ikke har råd, så er det bare å si det. Så får hver enkelt betale for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #33 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Nei men dette er en vielse. Og det noe spesielt. Dersom brudeparet ikke har råd, så er det bare å si det. Så får hver enkelt betale for seg selv. Hva så om det er en vielse? Brudeparet bestemmer Anonymkode: c8a23...e5b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #34 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hva så om det er en vielse? Brudeparet bestemmer Anonymkode: c8a23...e5b Nå skriver jeg bare hva jeg synes. Og hadde det vært meg som giftet meg, så ville jeg spandert på gjestene.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #35 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (40 minutter siden): Dere betaler jo for gildet tenker jeg. Det er dere bryllup og dere som inviterer til en markering etterpå. Er nok en grunn til at de ikke har innvitert til fest etterpå. Kanskje de ikke har råd til det. Anonymkode: 2cba1...1fe
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #36 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Er nok en grunn til at de ikke har innvitert til fest etterpå. Kanskje de ikke har råd til det. Anonymkode: 2cba1...1fe Ja men da er det jo lov å si det. Er det ikke snakk om familie? Da skjønner de jo det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #37 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (46 minutter siden): Ja men da er det jo lov å si det. Er det ikke snakk om familie? Da skjønner de jo det. Tja, de skjønte f eks ikke at de ikke var invitert og at brudeparet ikke ville feire? Så jeg ville ikke ha satt pengene mine på at de skjønner dette… Anonymkode: ddbf1...f8e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #38 Skrevet 22. juni 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tja, de skjønte f eks ikke at de ikke var invitert og at brudeparet ikke ville feire? Så jeg ville ikke ha satt pengene mine på at de skjønner dette… Anonymkode: ddbf1...f8e De var jo invitert til å være med på rådhuset. Da skjønner jeg veldig godt at de synes det var stusselig å dra hjem etterpå. Hadde ikke HI og mannen tenkt å feire noe, så ville det vært mest naturlig å bare ha med seg forlovere på rådhuset. Men inviterer man familie så forventes det jo også noe annet. En vielse på rådhuset tar sånn maks en halvtime. Det er gjerne mange slike vielser i løpet av en dag, så det går unna. Jeg skjønner ikke helt logikken med å ta med seg så mange mennesker til akkurat denne biten og så si bye-bye og at alle drar hver til sitt etter disse få minuttene akkurat denne type vielse tar? Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde giddet å kle meg opp i finstasen for en liten halvtime..... Endret 22. juni 2022 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #39 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): De var jo invitert til å være med på rådhuset. Da skjønner jeg veldig godt at de synes det var stusselig å dra hjem etterpå. Hadde ikke HI og mannen tenkt å feire noe, så ville det vært mest naturlig å bare ha med seg forlovere på rådhuset. Men inviterer man familie så forventes det jo også noe annet. En vielse på rådhuset tar sånn maks en halvtime. Det er gjerne mange slike vielser i løpet av en dag, så det går unna. Jeg skjønner ikke helt logikken med å ta med seg så mange mennesker til akkurat denne biten og så si bye-bye og at alle drar hver til sitt etter disse få minuttene akkurat denne type vielse tar? Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde giddet å kle meg opp i finstasen for en liten halvtime..... Du må lese tråden. Anonymkode: ddbf1...f8e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #40 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du må lese tråden. Anonymkode: ddbf1...f8e Ser det nå. Hang meg opp i at de ikke ville gjøre noe mer etter selve vielsen. Men etter press fra familie så drar de ut og spiser likevel. Det var jo fint 🙂 Om de ikke har råd til å betale for gildet etterpå, så sier de jo bare det. Det er familie.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #41 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden): Ser det nå. Hang meg opp i at de ikke ville gjøre noe mer etter selve vielsen. Men etter press fra familie så drar de ut og spiser likevel. Det var jo fint 🙂 Om de ikke har råd til å betale for gildet etterpå, så sier de jo bare det. Det er familie. Det dreier seg jo ikke om å ha råd eller ikke råd. Det var jo at de selv verken planla eller inviterte til sammenkomsten. Om de så sitter på millioner, har de likevel ikke noen som helst plikt eller forventning til å varte opp de andre. De ba dem jo ikke. Anonymkode: ddbf1...f8e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #42 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det dreier seg jo ikke om å ha råd eller ikke råd. Det var jo at de selv verken planla eller inviterte til sammenkomsten. Om de så sitter på millioner, har de likevel ikke noen som helst plikt eller forventning til å varte opp de andre. De ba dem jo ikke. Anonymkode: ddbf1...f8e Nei og det er veldig veldig rart å ikke gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #43 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men de har jo ikke invitert eller planlagt noen markering! Er det så enkelt at man kan mase seg til sammenkomst hos andre, påspandert av disse andre? Hva hvis du ikke ønsker å feire bursdagen din, men jeg dukker opp likevel og forventer middag og kake? Anonymkode: c8a23...e5b det står da vitterlig at de har "invitert en liten gjeng" Anonymkode: 7dee7...fc9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #44 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Nei og det er veldig veldig rart å ikke gjøre. Og så? Det er rart å ha Halloween som tema i voksenbursdag. Dukker du opp i vanlige hverdagsklær da? Det er BRUDEPARETS dag. Jeg er gift for andre gang selv, og husker hvilket helvete det var første gangen, da ekssvigers skulle uttale seg om alt og være med på å bestemme alt. Gjestene må faktisk godta at det ikke dreier seg om DEM, men om brudeparet. Anonymkode: c8a23...e5b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #45 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og så? Det er rart å ha Halloween som tema i voksenbursdag. Dukker du opp i vanlige hverdagsklær da? Det er BRUDEPARETS dag. Jeg er gift for andre gang selv, og husker hvilket helvete det var første gangen, da ekssvigers skulle uttale seg om alt og være med på å bestemme alt. Gjestene må faktisk godta at det ikke dreier seg om DEM, men om brudeparet. Anonymkode: c8a23...e5b Men de har jo allerede invitert dem til selve vielsen på rådhuset..? Da kan de jo ikke ha så mye styr med familien sin. Som sagt, en vielse på rådhuset går veldig fint an å bare ta med forlovere. Å sammenligne halloween og bursdag med et bryllup ser du vel selv ikke blir riktig?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #46 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva så om det er en vielse? Brudeparet bestemmer Anonymkode: c8a23...e5b Ja, de bestemmer, men det er ufint å la gjestene tro at de spandere hvis de ikke gjør det og om brudeparet som bestiller bord er det uansett de som får regningen om gjestene ikke betaler. Anonymkode: 5f07d...b77
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #47 Skrevet 22. juni 2022 Det ble mye engasjement her 😂 Det ble invitert 2 forlovere, og foreldre til selve vielsen. Resterende, inkludert dem, ønsket å gjøre noe hyggelig etterpå. Siden det ble mye mas om det sa vi at vi kunne dra å spise etterpå. Målet var minst mulig pes - og pengene brukes på bryllupsreise like etter. Det var slik vi ville ha det. 😄 Egentlig løste dette seg veldig fint, for etter prat med familien på begge sider var det ingen som forventet at vi skulle betale for middagen uansett - så da er det jo løst! hi Anonymkode: 8437b...0ee
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #48 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det ble mye engasjement her 😂 Det ble invitert 2 forlovere, og foreldre til selve vielsen. Resterende, inkludert dem, ønsket å gjøre noe hyggelig etterpå. Siden det ble mye mas om det sa vi at vi kunne dra å spise etterpå. Målet var minst mulig pes - og pengene brukes på bryllupsreise like etter. Det var slik vi ville ha det. 😄 Egentlig løste dette seg veldig fint, for etter prat med familien på begge sider var det ingen som forventet at vi skulle betale for middagen uansett - så da er det jo løst! hi Anonymkode: 8437b...0ee Nettopp. Det var ko vare å snakke om det. Anonymkode: 5f07d...b77
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #49 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden): Nei og det er veldig veldig rart å ikke gjøre. Det er rart å ikke feire bursdag også. Men det er MYE rarere å komme ramlende inn til den som ikke feirer og kreve kaffe og kake og oppvartning. Anonymkode: ddbf1...f8e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #50 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er rart å ikke feire bursdag også. Men det er MYE rarere å komme ramlende inn til den som ikke feirer og kreve kaffe og kake og oppvartning. Anonymkode: ddbf1...f8e Hvordan kan man sammenligne en bursdag og et bryllup? Jeg bare spør for å høre om du oppriktig talt synes det er det samme 😄 😄 Anonymkode: 9bda5...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå