Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #1 Skrevet 20. juni 2022 Jeg har vært plaget av tinnitus i et år nå. Inntil nå nylig har jeg egentlig ikke brydd meg noe særlig om det, men nå synes jeg plutselig det er forferdelig plagsomt. Finnes det noen medisin/piller som reduserer øresusen og gjør den mye lavere? Kan man få kjøpt det på apoteket? Anonymkode: ab2bd...5bc
Tekla123 Skrevet 20. juni 2022 #2 Skrevet 20. juni 2022 Nei, det finnes ingenting av medisiner mot tinnitus. Jeg har hatt kronisk tinnitus i 20 år og det som har redusert min tinnitus er kiropraktorbehandling på nakke og kjeve, redusere stressbelastning (ved å bl.a bytte jobb), antidepressiva og nok søvn. Antidepressiva får jeg for depresjon, men en heldig bivirkning er redusert tinnitus.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Skrevet 20. juni 2022 Mitt beste tips er fastlege og henvisning til ØNH og høresentralen. Det kan hjelpe med høreapparat, det kan hjelpe med white noise. Jeg bruker white noise om natten. Har høyttaler under puten. Anonymkode: 939dd...22b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Skrevet 20. juni 2022 Ta kontakt med: https://www.hlf.no/tinnitustelefonen/?gclid=CjwKCAjwtcCVBhA0EiwAT1fY7wj4Sqa0VRJ65zuEAIDFddvV12UMmDOdJa6UgYRb85d41QVnNk-TchoC1MEQAvD_BwE Anonymkode: 60f11...74f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg har vært plaget av tinnitus i et år nå. Inntil nå nylig har jeg egentlig ikke brydd meg noe særlig om det, men nå synes jeg plutselig det er forferdelig plagsomt. Finnes det noen medisin/piller som reduserer øresusen og gjør den mye lavere? Kan man få kjøpt det på apoteket? Anonymkode: ab2bd...5bc Har hørt at det finnes en øre eller nesespray, men den må eventuelt bestilles fra USA … klarer ikke huske hva den heter, men skulle hjelpe på hørsel. Hør med en lege om de vet… Anonymkode: 6a784...0db
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har hørt at det finnes en øre eller nesespray, men den må eventuelt bestilles fra USA … klarer ikke huske hva den heter, men skulle hjelpe på hørsel. Hør med en lege om de vet… Anonymkode: 6a784...0db Det er i beste fall humbug. Tinnitus må man i de aller fleste tilfeller lære seg å leve med, bortsett fra i ekstreme tilfelle. En jeg vet om, fikk Cochlear implantat og opplevde godt resultat, men dette er et sjansespill. Det loves ikke godt resultat. Høreapparater kan hjelpe en god del, for det første hører man bedre, og dessuten kan man få "hvit støy" direkte i øret. Jeg vet, jeg bruker dette. Men øresuset har jeg likevel, har hatt det i over 20 år. Anonymkode: 3904e...211
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 Den som hadde funnet opp en midisin mot tinnitus hadde blitt rik, skikkelig rik... Men det er en del ting som kan gjøre det mer levelig å leve med, pute som "summer", annen bakgrunnsstøy som radio eller "havskvulp", slike ting. Du må passe på at nakken ikke et stiv, for da blir det verre. Jeg går til naprapat hver fjerde måned, for sikkerhets skyld. Jeg har et traume i øret da, mulig en hjernerystelse som barn. Tinnitusen kom som voksen. Anonymkode: 173c4...93e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Det var nettopp i nyhetsbildet at det var funnet noe som kurere tinitus. Dere får Google det og se om det kommer opp. Jeg gidder ikke. Anonymkode: baab5...fd7
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Du sier du bare har hatt tinnitus i et år. Skjedde det noe spesielt, siden du fikk det? Eller har du blitt utsatt for mye og varig støy eller brå, veldig høy støy? Hvis ikke kan det være så enkelt at du har for stram muskulatur i nakke, skuldre og kjeve, ev. også låsninger i nakken. Jeg hadde mye tinnitus i mange år etter en ulykke med hode-/nakkeskade. Ble fortalt at det ikke var noe å gjøre, at jeg bare måtte lære meg å leve med det. Da jeg etter mange år kom i riktig behandling for nakkeplagene som satt igjen, så ble tinnitusen noe dempet, så begynte den å koble seg av og på, inntil den forsvant helt. Dette er flere år siden, og jeg kan nå en sjelden gang få litt tinnitus, men da alltid sammen med muskelspenninger og/eller låsninger i nakken, og stress kan gjøre at dette slår ut. Så om du ikke har blitt utsatt for skadelig støy så ville jeg begynt med å se på stress i livet ditt samt muskel/skjelett. Jeg må trene riktig, tøye riktig, ha en sunn livsstil (feil kosthold, lite søvn og feilbelastninger kan trigge betennelse i muskulaturen). Men det gir så mange fordeler ellers også at det er det verdt Støtter også kiropraktor, som en annen nevner, naprapater har jeg også god erfaring med. Anonymkode: 9005c...948
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 Det finnes endel behandlinger med gode resultater: https://hoer.no/tinnitus/?gclid=Cj0KCQjw2MWVBhCQARIsAIjbwoMczwCIY1H5BrkewiVVLvsu5LFDRQQ0HxTOkhjfJFndZsqjBlMZmTEaAiMmEALw_wcB Anonymkode: 851b9...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå