Gå til innhold

Ser fastlegen jeg står på venteliste hos ny lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har satt meg opp på venteliste hos en ny fastlege. Står som nr 125 på venteliste, og regner med det går veldig lang tid før jeg får plass.

Har time fastlegen min på tirsdag, vil han vite at jeg har søkt meg ny fastlege? 

Anonymkode: 975d4...b37

Skrevet

Ganske sikker på at de ikke gjør det. Og selv om legen skulle se det (noe jeg ikke tror den gjør), så har legen plikt til å oppføre seg profesjonelt mot deg!

Anonymkode: 68574...1ee

Skrevet

Nei, legen kan ikke se det :)

Anonymkode: d0903...6db

Skrevet

Nei, han kan ikke se det. Og ja, det kan ta lang tid. Jeg har stått på liste rett over et år, og har ikke rykket opp en eneste plass enda.

Anonymkode: a9cd4...fc1

Skrevet

Har det noe å si hva legen vet?

Anonymkode: 98a05...4fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har det noe å si hva legen vet?

Anonymkode: 98a05...4fd

Jeg skjønner HI godt, jeg lurte på det samme da jeg satt meg opp på en liste for 1,5 år siden (har rykket fram til 62 plass nå). Det er noe med relasjonen, rett og slett. Han jeg har nå har vært fastlegen min i 22 år, og fulgt meg gjennom svangerskap, sykdom og barnas utfordringer. Han er utrolig hyggelig, og ungene, som nå er/snart er voksne, har alltid følt seg trygg der og likt å gå til ham. Derfor føles det ubehagelig å bytte når man må vente så lenge på det byttet, jeg ønsker jo ikke å såre ham. Det høres kanskje teit ut, men det er sånn jeg føler det.

Likevel trenger jeg å bytte nå, mest fordi han flere ganger ikke har oppdaget (alvorlig) sykdom som han burde oppdaget (andre tilfeldige spesialister, leger på legevakten ol. har oppdaget dem i stedet, som cøliaki på ene barnet enda vi var til fastlegen mange ganger med tydelige symptomer), og litt fordi han begynner å nærme seg pensjonsalder og jeg da uansett vil måtte ha ny fastlege.

Anonymkode: b8f1b...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...