Gå til innhold

Teite, dumme gubbe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på 10 år ødela en leke som ikke lar seg reparere. Jeg klarte å overbevise han om at det ikke er annet å gjøre enn å kaste denne leken, siden den ikke går å reparere. 🤷‍♀️ Mannen kommer så inn og blir sur på meg, fordi dette er en leke HAN har kjøpt, så derfor burde jeg ikke oppfordret til at den ble kastet, for det ville han aldri gjort om det var jeg som hadde kjøpt leken.... nå er sønnen forvirret, hva er riktig? Jeg koker innvendig, for jeg ser absolutt ikke meningen med å ta vare på en leke som er ødelagt bare fordi mannen har kjøpt den! Sønnen husket ikke hvem som hadde kjøpt den engang! Er det jeg som er teit eller mannen?

Anonymkode: c4fbb...e9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er spik hakke gal.

Anonymkode: 5dedb...be0

Skrevet

Da hadde jeg sagt at jeg beklaget hvis det var jeg som ikke forstod at leken kan repareres - og så bedt mannen reparere den!

Og om han ikke kan reparere den, så innser han vel at han bør kaste den...

Anonymkode: 5c9ef...054

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg sagt at jeg beklaget hvis det var jeg som ikke forstod at leken kan repareres - og så bedt mannen reparere den!

Han forstår at den ikke kan repareres, han mener den kan være til pynt! Som minne...

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Han forstår at den ikke kan repareres, han mener den kan være til pynt! Som minne...

Hvis dette var en helt spesiell leke, type yndlingsbamsen som har mistet en fot, så kan jeg forstå det.

Hvis det er noe som ikke er spesielt, så bør det vel kastes.

Og vil han ikke det - utnevn ham til overstøvtørker på barnets rom heretter, to ganger i uken minst ;)

Skrevet

Dersom leken kan repareres så har han rett. Hvilket minne skal denne leken minne om da? Skal alle leker mannen kjøper tas vare på siden fordi han har kjøpt de, eller mener han det er noe spesielt med denne? Hvorfor sier mannen du hadde reagert annerledes om du hadde kjøpt leken, har han en assosiasjon til det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dette var en helt spesiell leke, type yndlingsbamsen som har mistet en fot, så kan jeg forstå det.

Hvis det er noe som ikke er spesielt, så bør det vel kastes.

Og vil han ikke det - utnevn ham til overstøvtørker på barnets rom heretter, to ganger i uken minst ;)

Dette er en leke som barnet nettopp har tatt frem etter flere år uten å  bli brukt, så den har ingen spesiell verdi, annet enn at den nettopp har blitt en favoritt. De siste to døgn... Etter 5 år uten å bli brukt. 

Hi

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 minutter siden):

Dersom leken kan repareres så har han rett. Hvilket minne skal denne leken minne om da? Skal alle leker mannen kjøper tas vare på siden fordi han har kjøpt de, eller mener han det er noe spesielt med denne? Hvorfor sier mannen du hadde reagert annerledes om du hadde kjøpt leken, har han en assosiasjon til det?

Han mener at jeg ikke har noen rett til å oppfordre til at den blir kastet siden det ikke er jeg som har kjøpt den... sønnen fikk den for 5 år siden og for 2 dager siden ble den en favoritt. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dette er en leke som barnet nettopp har tatt frem etter flere år uten å  bli brukt, så den har ingen spesiell verdi, annet enn at den nettopp har blitt en favoritt. De siste to døgn... Etter 5 år uten å bli brukt. 

Hi

Antar mannen din ikke kjøper leker til barnet særlig ofte...

Han er kanskje sår fordi leken ikke var særlig i bruk da barnet fikk den, og nå som den plutselig ble det, så takler han ikke at den skal kastes. Han virker yngre enn sitt eget barn...

Oppmuntre ham til å heller finne en ny leke til barnet.

Skrevet

For å tydeliggjøre hvor teit dette er, det er snakk om en rubiks kube som er knekt. Barnet har ikke vært interessert før de siste 2 døgn, og pga dårlig kvalitet så knekte den. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Antar mannen din ikke kjøper leker til barnet særlig ofte...

Han er kanskje sår fordi leken ikke var særlig i bruk da barnet fikk den, og nå som den plutselig ble det, så takler han ikke at den skal kastes. Han virker yngre enn sitt eget barn...

Oppmuntre ham til å heller finne en ny leke til barnet.

JEG husket ikke engang hvem som hadde kjøpt den, så da jeg sa at jeg kunne kjøpe en ny så gjorde jeg bare vondt verre...

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

For å tydeliggjøre hvor teit dette er, det er snakk om en rubiks kube som er knekt. Barnet har ikke vært interessert før de siste 2 døgn, og pga dårlig kvalitet så knekte den. 

Hi

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

JEG husket ikke engang hvem som hadde kjøpt den, så da jeg sa at jeg kunne kjøpe en ny så gjorde jeg bare vondt verre...

Hi

Send mannen og barnet ut i morgen for å kjøpe en ny rubiks kube som barnet kan ha glede av. Og kast den gamle mens de er ute.

Jo mer du skriver tenker jeg at mannen din må ha andre problemer, at dette bare er måten han får ut frustrasjon på fordi han ikke tar tak i det som er den egentlige utfordringen hans.

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Han mener at jeg ikke har noen rett til å oppfordre til at den blir kastet siden det ikke er jeg som har kjøpt den... sønnen fikk den for 5 år siden og for 2 dager siden ble den en favoritt. 

Hi

Men da er det kanskje på tide du trekker til deg syltelabbene og sier unnskyld. 

Anonymkode: e8453...018

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men da er det kanskje på tide du trekker til deg syltelabbene og sier unnskyld. 

Si unnskyld for å kastet en ødelagt leke?

Anonymkode: 8d77e...727

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du har kastet noe av betydning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du har kastet noe av betydning.

Merkelig at mannen ikke har husket denne betydningen de fem årene leken har ligget ubrukt, da... Og barnet var jo ok med å kaste den siden den var ødelagt.

Det er far som er følelsesmessig knyttet til denne leken, ikke barnet. Og hvis det betyr så mye for far, så er det veldig merkelig at far ikke heller kjøper en ny kube til barnet. Først blir han sur på Hi som skulle kaste den. Når Hi foreslår at hun heller kan kjøpe en ny, så blir han enda surere. Han kunne lett bare svart HI at han heller ønsker å kjøpe en ny til barnet selv, så hadde saken vært ute av verden. Istedenfor sutrer han og forvirrer barnet og skaper krangling - helt unødvendig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette. La ham fikle i vei. Egoet hans trenger det visst.

Anonymkode: 993dc...c64

Skrevet

For et I-landsproblem…

Anonymkode: f4c30...c3d

Skrevet

Han er altså gretten fordi du kastet en rubriks kube.. Wow, han er teit 

Anonymkode: 1a324...e96

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Sønnen på 10 år ødela en leke som ikke lar seg reparere. Jeg klarte å overbevise han om at det ikke er annet å gjøre enn å kaste denne leken, siden den ikke går å reparere. 🤷‍♀️ Mannen kommer så inn og blir sur på meg, fordi dette er en leke HAN har kjøpt, så derfor burde jeg ikke oppfordret til at den ble kastet, for det ville han aldri gjort om det var jeg som hadde kjøpt leken.... nå er sønnen forvirret, hva er riktig? Jeg koker innvendig, for jeg ser absolutt ikke meningen med å ta vare på en leke som er ødelagt bare fordi mannen har kjøpt den! Sønnen husket ikke hvem som hadde kjøpt den engang! Er det jeg som er teit eller mannen?

Du. 

Trengte du virkelig å kaste den leka med engang? Nei. 

Anonymkode: 18c1d...20d

Skrevet

Det er sånn tankegang jeg også har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du. 

Hvor ofte sparer du på ødelagte leker eller andre tingog snakker med giver om det før du kaster det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du. 

Hvorfor ta vare på noe som ikke kan repareres? En rubiks kube, som en kan kjøpe tusenvis av, hvis man ønsker det. Hjelpes!

Skrevet

For å ha såret ham uten å mene det.

Anonymkode: c0b42...b24

Skrevet

Ryddet for negativ brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...