Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Samboeren min røyker. Han gjorde ikke det da vi ble sammen. Jeg hater røyk. Når røyking blir tatt opp har han piggene ute med en gang. Vi har ikke bra økonomi, så jeg prøver å spørre om han kan kutte ned litt. Da blir han sur. Vi har en liten veranda der han røyker. Om sommeren vil jeg gjerne sitte der i sola, men askebeger stinker. Jeg sier det. Da blir han sur. Helsen hans er ikke den beste. Jeg sier at han får en bedre helse hvis han slutter. Da blir han sur. Han mener at han prøver, men det gjør han ikke. Når han får penger så kjøper han røyker og røyker mye. Den siste uken.før lønn har han lite og er sur frem til han får lønn. Er jeg stygg hvis jeg flytter fra han pga dette? Anonymkode: aa241...273
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Nei tåler du ikke det får han det bedre hvis du flytter fra han Anonymkode: f717f...a3a
☆☆☆ Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 Jeg ville gjort det slutt. Jeg vil ha et røykfritt hjem og ikke minst slippe røykånde og røykluktende samboer.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Du er aldri "stygg" hvis du velger bort et liv du ikke trives med, HI. Anonymkode: 1f5aa...7c3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Hva med å si at verandaen er et område som er en del av deres felles hjem og du godt også kunne like å bruke den, men det at han røyker der gjør det vanskelig og at lukten siver inn samtidig som at lukten siver over til naboen. Foreslå at han går ut med søpla eller lignende når han tar den røyken. Det vil også begrense hvor mye han røyker Anonymkode: 1e2b1...99e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Dette hadde jeg ikke orket. Jeg vil også ha et røykfritt hjem. Men det verste her er egentlig det at han røyker tross at dere ikke har god råd, og at han som har dårlig helse utsetter seg for såpass alvorlig risiko for enda dårligere helse/sykdom, samt det at han blir sur når han har røyket opp pengene sine en uke før lønn. Gå, du trenger ikke en så ansvarsløs mann i livet ditt. Dere har for ulike verdier til å fungere sammen på sikt. Anonymkode: 788e2...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Du kan ikke velge om han skal røyke, men du kan velge om du vil ha en røykende partner... Du er ikke slem om du går fra han, du er "slem" om du krever at han skal endre seg etter deg og dine ønsker. Anonymkode: 7e793...105
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hva med å si at verandaen er et område som er en del av deres felles hjem og du godt også kunne like å bruke den, men det at han røyker der gjør det vanskelig og at lukten siver inn samtidig som at lukten siver over til naboen. Foreslå at han går ut med søpla eller lignende når han tar den røyken. Det vil også begrense hvor mye han røyker Anonymkode: 1e2b1...99e Tro meg, jeg har prøvd. Piggene er ute med en gang og da sier han at han er lei av at jeg peker på feilene hans Anonymkode: aa241...273
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tro meg, jeg har prøvd. Piggene er ute med en gang og da sier han at han er lei av at jeg peker på feilene hans Anonymkode: aa241...273 Oi, dersom det ikke engang går an å ha en dialog om dette, så tenker jeg at toget er i ferd med å forlate perrongen... Anonymkode: 1f5aa...7c3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Oi, dersom det ikke engang går an å ha en dialog om dette, så tenker jeg at toget er i ferd med å forlate perrongen... Anonymkode: 1f5aa...7c3 Ja dessverre. Han tar alt jeg sier dim kritikk. Skjønner ikke at jeg bare vil hans beste. Føler at røyken er hans nr 1. Han bruker siste kronene pp røyk i stedet for mat når vi har lite mat og lite penger Anonymkode: aa241...273
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ja dessverre. Han tar alt jeg sier dim kritikk. Skjønner ikke at jeg bare vil hans beste. Føler at røyken er hans nr 1. Han bruker siste kronene pp røyk i stedet for mat når vi har lite mat og lite penger Anonymkode: aa241...273 Da er det ikke håp. Redd deg selv og barnet, ikke fortsett å leve med en så dysfunksjonell mann. Anonymkode: 788e2...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Han er sikkert deprimert Anonymkode: cefc6...8e4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Han er sikkert deprimert Anonymkode: cefc6...8e4 Det kan godt være han er deprimert, men han er far, og da må han ta ansvar for egen helse og be om hjelp. Nå røyker han opp penger som skulle gått til mat og annet nødvendig, det er ikke akseptabelt. Vil han ikke søke hjelp er det ikke noe Hi kan gjøre annet enn å komme seg unna før hun blir dratt med i dragsuget hans. Anonymkode: 788e2...5a3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 Det hjelper ikke å krangle med han om det hi, det vil nok heller føre til at han blir mer steil, han kommer ikke til å slutte pga det. Du må ta et valg om du vil leve med det eller ei. Anonymkode: ee172...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå