Gå til innhold

Gutten nekter å klippe neglene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (16 minutter siden):

Hva med en neglklippefest! 
Gjør det om til noe super gøy, tull og tøys masse. Lag noe han liker kjempegodt å spise. Og første gangen later du bare som du klipper.

Eller 

Smør på vanlig håndkrem som du sier er magisk krem fra legen, lat som du klipper første gang. 

Begge disse alternativene tenker jeg må gjøres 2-3 ganger før du faktisk klipper, sånn at han forbinder det med noe gøy og ikke noe skummelt..

Ta en negl om dagen. La han velge hvilken negl. 

Sånn som du beskriver han vil jeg råde deg til å få han utredet for autisme.. 

Lykke til ❤️

Tusen takk for veldig godt tips. Det skal jeg prøve ❤️

Stor mulighet for at han er autist ja, far er autist. Men han er vell for liten til å utredes nå ?

Anonymkode: 0a97f...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Stor mulighet for at han er autist ja, far er autist. Men han er vell for liten til å utredes nå ?

Nei, jo yngre han er når han blir utredet jo bedre tilrettelegging vil han få ❤️
Og autisme er arvelig.

Mange som blir utredet allerede i 2 årsalderen. 

Mye av det du skriver er som å lese om min eldste, men han fikk ikke Asperger diagnosen før han var 12 år. Alt for sent og  det er så mye jeg kunne ha gjort annerledes om han hadde fått diagnosen før…

Tvang funker dårlig på autister og kan gi de store traumer, så det bør unngås så langt det er mulig..

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (43 minutter siden):

Nei, jo yngre han er når han blir utredet jo bedre tilrettelegging vil han få ❤️
Og autisme er arvelig.

Mange som blir utredet allerede i 2 årsalderen. 

Mye av det du skriver er som å lese om min eldste, men han fikk ikke Asperger diagnosen før han var 12 år. Alt for sent og  det er så mye jeg kunne ha gjort annerledes om han hadde fått diagnosen før…

Tvang funker dårlig på autister og kan gi de store traumer, så det bør unngås så langt det er mulig..

Min magefølelse sier også at jeg ikke bør tvinge han ja. Så godt å høre at jeg faktisk gjør det rette ❤️ 

Håper sønnen din har det bra nå. Såg du noen tegn før han ble 12? Hvorfor ble han utredet så seint ?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Min magefølelse sier også at jeg ikke bør tvinge han ja. Så godt å høre at jeg faktisk gjør det rette ❤️ 

Håper sønnen din har det bra nå. Såg du noen tegn før han ble 12? Hvorfor ble han utredet så seint ?

Ja det var mange tegn helt fra han ble født. 
Han har aldri likt nærkontakt, ikke engang når han var baby. Hatet å dusje, pusse tenner, klippe negler og hår. Hadde voldsomme raserianfall, sær på klær og veldig kresen i matveien.

Stort ordforråd , men sleit med uttale.

Livlig fantasi.

Vi fant ut at han hadde veldig dårlig syn når han var nesten 5 år. Trodde mye av måten han var på skyltes det, men når han startet på skolen skjønte vi at det måtte være noe mer. 

Tok lang tid å få han utredet fordi vi fikk avslag hos Bup 3 ganger før han kom inn og først etter 14 mnds utredning fikk han ADHD diagnosen som 11 åring og Aspergers diagnosen 3 mnd før han fylte 13 år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei det er veldig lurt å begynne før han begynner på skole,så han får den hjelpen han vil trenge på skolen om det er autisme.

Skrevet

Er det bare tåneglene som er vanskelige? går det greit med fingernegler? Kan det isåfall bare være at han er veldig Kilen på tærne, men uttrykker det som at det gjør vondt? Eller, ja det gjør jo faktisk vondt på en måte om man er superkilen.

Skrevet
Mamma`n til Will& Ailo skrev (20 timer siden):

Ja det var mange tegn helt fra han ble født. 
Han har aldri likt nærkontakt, ikke engang når han var baby. Hatet å dusje, pusse tenner, klippe negler og hår. Hadde voldsomme raserianfall, sær på klær og veldig kresen i matveien.

Stort ordforråd , men sleit med uttale.

Livlig fantasi.

Vi fant ut at han hadde veldig dårlig syn når han var nesten 5 år. Trodde mye av måten han var på skyltes det, men når han startet på skolen skjønte vi at det måtte være noe mer. 

Tok lang tid å få han utredet fordi vi fikk avslag hos Bup 3 ganger før han kom inn og først etter 14 mnds utredning fikk han ADHD diagnosen som 11 åring og Aspergers diagnosen 3 mnd før han fylte 13 år. 

Beklager seint svar. Merkelig at bup kan avvise på den måten. Forstår ikke hvorfor de er så streng. 

Har han adhd uoppmerksom?  Jeg lurer på om min andre sønn også kan ha noe 

Skrevet
Bergen_by skrev (15 timer siden):

Nei det er veldig lurt å begynne før han begynner på skole,så han får den hjelpen han vil trenge på skolen om det er autisme.

Takk for råd. Vi får se. Bhg sier han fungerer helt supert i bhg 😳

Skrevet
Fiskepudding skrev (8 timer siden):

Er det bare tåneglene som er vanskelige? går det greit med fingernegler? Kan det isåfall bare være at han er veldig Kilen på tærne, men uttrykker det som at det gjør vondt? Eller, ja det gjør jo faktisk vondt på en måte om man er superkilen.

Det gjelder alle negler 😔😔

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for råd. Vi får se. Bhg sier han fungerer helt supert i bhg 😳

Har du prøvd å få andre til å prøve å klippe neglene hans, uten at du er tilstede, for å se om han har låst seg på det i forhold til deg?

Anonymkode: 27c51...052

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd å få andre til å prøve å klippe neglene hans, uten at du er tilstede, for å se om han har låst seg på det i forhold til deg?

Ja. Mine søsken, far, besteforeldre har prøvd hjemme hos seg... klin umulig 😔😔

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja. Mine søsken, far, besteforeldre har prøvd hjemme hos seg... klin umulig 😔😔

Barnehagen da? Jeg vet at det ikke er deres ansvarsområde, men ofte er folk villige til å hjelpe til. 

Anonymkode: 2d537...675

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Barnehagen da? Jeg vet at det ikke er deres ansvarsområde, men ofte er folk villige til å hjelpe til. 

Anonymkode: 2d537...675

Spurte bhg i går, de sa at de i første omgang skulle snakke med han om viktigheten 😊

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette.

Admin

Skrevet

Jeg har klipt neglene til barn som ditt barn og aldri hatt noe problem med å gjøre jobben. Når du viser at du er en trygg og tydelig voksen er det aldri noe problem . Har helt ærlig tenkt mitt om de foreldrene som lar barna gå rundt sånn

Anonymkode: 99873...fbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har klipt neglene til barn som ditt barn og aldri hatt noe problem med å gjøre jobben. Når du viser at du er en trygg og tydelig voksen er det aldri noe problem . Har helt ærlig tenkt mitt om de foreldrene som lar barna gå rundt sånn

Hva mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du? 

Skittene og uflidde barn. Vi har mye opplæring i å se omsorg svikt i alle sjangere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hva mener du? 

Skittene og uflidde barn. Vi har mye opplæring i å se omsorg svikt i alle sjangere. 

Men hva som gjør at du er så flink og ekspert på mitt barn? Hva gjør jeg galt ?

Skrevet

Men hva som gjør at du er så flink og ekspert på mitt barn? Hva gjør jeg galt ?

Det meste? Du har jo hatt x antall innlegg her inne om at du ikke takler barna dine. 

Anonymkode: 29cc6...0a7

Skrevet

Men du har tydeligvis ikke lært noe om at ikke alle barn passer inn inn i a4 boksen

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det meste? Du har jo hatt x antall innlegg her inne om at du ikke takler barna dine. 

Anonymkode: 29cc6...0a7

Du høres ut som en som har skikkelig peiling på andres barn. Imponerende 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men du har tydeligvis ikke lært noe om at ikke alle barn passer inn inn i a4 boksen

Det er akkurat det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Har ingenting med det å gjøre. Men å fange opp vanskeligheter for barna. Om det er diagnoser eller om det er omsorgssvikt. Som å ikke ta seg av primær behovet til barnet, er omsorgssvikt 

Skrevet

Alle dere som sier det ikke er vondt å klippe negler, dere snakker kategorisk kun ut fra egen erfaring! For noen er det vondt. Selvfølgelig ikke i selve neglen, men det kan føles svært ubehagelig og sårt på fingertuppene. Og sikkert tærne også. 
Jeg har hatt det på samme måte selv, sto alltid med hendene under rennende kaldt vann etter å ha klippet neglene da jeg var liten. 
Når du ikke har andre ord for å beskrive ubehaget sier man jo at det er vondt, og det er vel ikke uvanlig å stritte imot ting som er ubehagelig? Det gjør vi alle! 
Negleklipping kommer man likevel ikke unna, mitt råd er å ha en ny og skarp klipper, ta litt om gangen og vær veldig påpasselig med å ikke klippe for kort. Klipp gjerne to dager i uken på faste dager, og se om for eksempel avkjøling etterpå og en premie kan gjøre susen.

Skrevet
amandine skrev (1 time siden):

Alle dere som sier det ikke er vondt å klippe negler, dere snakker kategorisk kun ut fra egen erfaring! For noen er det vondt. Selvfølgelig ikke i selve neglen, men det kan føles svært ubehagelig og sårt på fingertuppene. Og sikkert tærne også. 
Jeg har hatt det på samme måte selv, sto alltid med hendene under rennende kaldt vann etter å ha klippet neglene da jeg var liten. 
Når du ikke har andre ord for å beskrive ubehaget sier man jo at det er vondt, og det er vel ikke uvanlig å stritte imot ting som er ubehagelig? Det gjør vi alle! 
Negleklipping kommer man likevel ikke unna, mitt råd er å ha en ny og skarp klipper, ta litt om gangen og vær veldig påpasselig med å ikke klippe for kort. Klipp gjerne to dager i uken på faste dager, og se om for eksempel avkjøling etterpå og en premie kan gjøre susen.

Tusen takk kjære deg! Trist å høre at du hadde det sånn da du var liten, men godt å få høre fra en voksen hvordan noen barn kan ha det. Takk for at du svarte meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...