Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Det blir som et gammeldags pensjonat med oppholdsrom med gamle nytrukket møbler og kjøkken med langbord. Her kan man innta måltider eller velge små bord i vinterhagen. Det er rom med enkel standard, men med eget bad på alle rom. Det skal være billig å overnatte her, og frokost er med i prisen. Det kan da ikke ha er alt for stort utvalg, men egg og bacon, to, tre slag syltetøy, litt ulike oster og et par kjøttpålegg må det være. Også garnityr. Vet dere om noe annet som må serveres til frokost? Husk at det blir mindre utvalg på grunn av lav pris. Drikke er forresten juice, te, kaffe og melk. Det serveres middag man må betale litt for. Kaker og kaffe er gratis hver ettermiddag. Kveldsmat blir middagsrester, rundstykker og litt pålegg. Hva vil dere savne her? Anonymkode: 6b33f...517
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det blir som et gammeldags pensjonat med oppholdsrom med gamle nytrukket møbler og kjøkken med langbord. Her kan man innta måltider eller velge små bord i vinterhagen. Det er rom med enkel standard, men med eget bad på alle rom. Det skal være billig å overnatte her, og frokost er med i prisen. Det kan da ikke ha er alt for stort utvalg, men egg og bacon, to, tre slag syltetøy, litt ulike oster og et par kjøttpålegg må det være. Også garnityr. Vet dere om noe annet som må serveres til frokost? Husk at det blir mindre utvalg på grunn av lav pris. Drikke er forresten juice, te, kaffe og melk. Det serveres middag man må betale litt for. Kaker og kaffe er gratis hver ettermiddag. Kveldsmat blir middagsrester, rundstykker og litt pålegg. Hva vil dere savne her? Anonymkode: 6b33f...517 Godt brød! Og smør. Anonymkode: af6c5...baf
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Hvis du skal starte B&B, hvorfor skal du tilby alke de andre måltidene? Anonymkode: 093ed...d12
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Hva med de med mat allergi eller de som er veganere? Jeg er selv allergisk mot en del mat, og med mindre det er et stort hotell, jeg vet har godt utvalg til frokost, så kontakter jeg alltid stedet på forhånd, for å høre hva de kan tilby, og om jeg må eventuelt ha med noe. Anonymkode: c8448...f80
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Paprika, agurk, salat, tomat og slikt. Gjerne også litt fersk frukt. Anonymkode: 946a0...315
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Godt brød! Og smør. Anonymkode: af6c5...baf Ja, godt brød vil bli servert. Hagla skrev (39 minutter siden): Yoghurt naturell og granola til frokost. Det lar seg lett ordne. Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvis du skal starte B&B, hvorfor skal du tilby alke de andre måltidene? Anonymkode: 093ed...d12 Det blir som et gammeldags pensjonat, men må kalle det bed&breakfast. Dette blir ikke i Norge i første omgang selv om drømmen er å få til det om ideen fungerer. Tenker at noen har behov for billigere ovetnattingsteder, og enklere og koselig standard. Ser for meg at det gjerne blir eldre gjester, men vil jo gjerne ha yngre også. Syns det er hyggelig å kunne tilby mer enn enkel frokost. Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hva med de med mat allergi eller de som er veganere? Jeg er selv allergisk mot en del mat, og med mindre det er et stort hotell, jeg vet har godt utvalg til frokost, så kontakter jeg alltid stedet på forhånd, for å høre hva de kan tilby, og om jeg må eventuelt ha med noe. Anonymkode: c8448...f80 Vi må jo ta dette i betrakning. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Paprika, agurk, salat, tomat og slikt. Gjerne også litt fersk frukt. Anonymkode: 946a0...315 Dette vil det bli godt utvalg av. Anonymkode: 6b33f...517
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Vil ikke savne noe. Du trenger ikke 3 slag syltetøy. Sett fram en fruktkurv, kanskje? Anonymkode: ddb84...513
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Flere hoteller har «stasjoner» der en kan steke vaffler eller lapper! Elsker slike stasjoner!! Ferdig oppskåret frukt er og fantastisk, men det kan være litt «mye» for en liten B&B, men ha gjerne ei fruktskål stående! Anonymkode: 4cd25...9c6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Flere hoteller har «stasjoner» der en kan steke vaffler eller lapper! Elsker slike stasjoner!! Ferdig oppskåret frukt er og fantastisk, men det kan være litt «mye» for en liten B&B, men ha gjerne ei fruktskål stående! Anonymkode: 4cd25...9c6 God idé! Anonymkode: 6b33f...517
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 Høres veldig bra ut det der. Jeg hadde ikke savnet noe. Eneste jeg reagerer på ofte på slike plasser er sånn billig juice. Det smaker ikke godt. En annen ide kan være å ha noe "spesielt" hver dag. Noe som rullerer. Et spesielt pålegg, havregrøt, vafler, smoothie o.l. Moro for gjester som kanskje er en stund. Trenger ikke være mye, bare en liten overraskelse. Anonymkode: 1317d...b52
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #13 Skrevet 20. juni 2022 Cornflakes og annen frokostblanding. Det holder seg lenge og løser problemet for mange med kresne unger. Anonymkode: ee1ff...1f2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Skrevet 20. juni 2022 Noe som er typisk for landet dette er i? Og kanskje noe som er typisk for Norge viss en av dere er norske? Anonymkode: b0da5...3ef
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 19.6.2022 den 11.28): Det blir som et gammeldags pensjonat med oppholdsrom med gamle nytrukket møbler og kjøkken med langbord. Her kan man innta måltider eller velge små bord i vinterhagen. Det er rom med enkel standard, men med eget bad på alle rom. Det skal være billig å overnatte her, og frokost er med i prisen. Det kan da ikke ha er alt for stort utvalg, men egg og bacon, to, tre slag syltetøy, litt ulike oster og et par kjøttpålegg må det være. Også garnityr. Vet dere om noe annet som må serveres til frokost? Husk at det blir mindre utvalg på grunn av lav pris. Drikke er forresten juice, te, kaffe og melk. Det serveres middag man må betale litt for. Kaker og kaffe er gratis hver ettermiddag. Kveldsmat blir middagsrester, rundstykker og litt pålegg. Hva vil dere savne her? Anonymkode: 6b33f...517 Har ikke noe mer å tilføye men jeg fikk bare kjempelyst å bo på dette pensjonatet😅👍 Anonymkode: 3fe34...d8a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #16 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Høres veldig bra ut det der. Jeg hadde ikke savnet noe. Eneste jeg reagerer på ofte på slike plasser er sånn billig juice. Det smaker ikke godt. En annen ide kan være å ha noe "spesielt" hver dag. Noe som rullerer. Et spesielt pålegg, havregrøt, vafler, smoothie o.l. Moro for gjester som kanskje er en stund. Trenger ikke være mye, bare en liten overraskelse. Anonymkode: 1317d...b52 God idé. Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Cornflakes og annen frokostblanding. Det holder seg lenge og løser problemet for mange med kresne unger. Anonymkode: ee1ff...1f2 Det skal la seg ordne. Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Noe som er typisk for landet dette er i? Og kanskje noe som er typisk for Norge viss en av dere er norske? Anonymkode: b0da5...3ef Det var lurt, og tror det blir noe bakverk i så fall. Kan jo serveres både til frokost og kveldsmat. Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Har ikke noe mer å tilføye men jeg fikk bare kjempelyst å bo på dette pensjonatet😅👍 Anonymkode: 3fe34...d8a Så gøy å se! Hjertelig velkommen 😊 vi starter opp i midten av juli, og er en drøm en venninne og jeg har hatt siden 2017. Det var klart til å starte i 2020, men så kom jo pandemien, og vi måtte vente. Kjøpte et gammelt hus vi har fikset og restaurert på, så nå blir det endelig åpnet! Er litt nervøs for at matutvalget ikke blir bredt nok, men vi skal ha fra kun 600 pr natt, så for å ha det så billig må vi ha det enkelt. Anonymkode: 6b33f...517
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #17 Skrevet 20. juni 2022 Jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger i tråden! Dette stedet ligger litt utenfor allfarvei, men ikke veldig upraktisk i forhold til ulike severdigheter i et par større byer henholdsvis 4 og 7 mil unna, for det er langs hovedvei til begge byer. Problemet er at det er en mil til sjøen/havet, og vi skal ha transport to ganger pr dag tur/retur. Dette vil koste litt, men ikke mye. Ellers er det fint turterreng langs bondegårder og på snarveier. Vi vil ikke ha pool på uteområdet da det vil ødelegge den gamle stilen, og det vil dessuten bli en stor kostnad både med å anlegge og å vedlikeholde. Det vi har er stor gressplen hvor man kan drive med ulike aktiviteter, og det blir sittegrupper og en grill. For de fleste blir nok dette en overnatting mot en annen destinasjon, men håper jo at noen vil bli er par døgn også. Nå skal vi sette på plass noen apparater i tre i et hjørne hvor det blir lekeplass for de minste. Anonymkode: 6b33f...517
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #18 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger i tråden! Dette stedet ligger litt utenfor allfarvei, men ikke veldig upraktisk i forhold til ulike severdigheter i et par større byer henholdsvis 4 og 7 mil unna, for det er langs hovedvei til begge byer. Problemet er at det er en mil til sjøen/havet, og vi skal ha transport to ganger pr dag tur/retur. Dette vil koste litt, men ikke mye. Ellers er det fint turterreng langs bondegårder og på snarveier. Vi vil ikke ha pool på uteområdet da det vil ødelegge den gamle stilen, og det vil dessuten bli en stor kostnad både med å anlegge og å vedlikeholde. Det vi har er stor gressplen hvor man kan drive med ulike aktiviteter, og det blir sittegrupper og en grill. For de fleste blir nok dette en overnatting mot en annen destinasjon, men håper jo at noen vil bli er par døgn også. Nå skal vi sette på plass noen apparater i tre i et hjørne hvor det blir lekeplass for de minste. Anonymkode: 6b33f...517 Er du sikker på at du vil få det til å lønne seg? Uansett hvor få gjester dere har må dere vell ha minimumm 2 ansatte hver dag. Anonymkode: ee1ff...1f2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #19 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Er du sikker på at du vil få det til å lønne seg? Uansett hvor få gjester dere har må dere vell ha minimumm 2 ansatte hver dag. Anonymkode: ee1ff...1f2 Det var dette spørsmålet jeg gruet for 😊 Vi kommer ikke til å gå med overskudd de første to årene, og vi må bare sørge for å unngå tap. Vi har gjort avtale med gården som ligger rett bortenfor, sånn at vi får grønnsaker og litt ulike produkter derfra mot tjenester vi gjør tilbake. Vi har også inngått avtaler med et par andre firma som gjør at kostnadene holdes nede. Vi gjorde dette på grunn av idealisme, så er nok redd for kritikk for det. Vi trenger ikke å gå med overskudd, men må heller ikke tape noe særlig de første årene. Ettersom det er ideellt med tanke på billig overnatting mot andre destinasjoner så er dette en god mulighet til å få dekket omsetning fra mai-oktober, med hovedvekt på juni, juli og august. Vi tar en sjanse, men mener at vi har oversikt og god plan. Det kan jo bli en smell, men vi har en plan B om det skulle vise seg å ikke gå. Det vil helt klart bli en nedtur fordi vi har drømt om akkurat dette, men vi vil iallefall klare oss både økonomisk og ellers om det ikke etterspørselen blir som vi tror og håper. Anonymkode: 6b33f...517
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #20 Skrevet 20. juni 2022 Høres spennende ut. Hvilken land er det i? Anonymkode: 89d39...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå