Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #26 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er bare for dere.  Jeg får det ikke bedre med å sitte alene uten noen dialog.  Men det er sånn samfunnet er. Rydd unna. Anonymkode: 1e798...138 Kanskje en kommentar og latterliggjøring om husker du henne! Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #27 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er det galt å føle kontakt?  Dere er ikke noe for meg? Anonymkode: 1e798...138 Har du snakka med legen? Ringt en psykolog? Eller sitter du IGJEN bare dypt i selvmedlidenheten basseng og sauser deg inn i mørke tanker? Anonymkode: 44561...8fd
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #28 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har lest folk blir venner her. Ser og hvilke dialog andre har. Jeg blir helst bedt om å logge av og holde meg unna. Anonymkode: 1e798...138 Og hva bringer du selv inn i de dialogene, tenker du...? Tar du med noe som gjør det attraktivt å bli venn med deg? Er du morsom, vennlig, klok, hjelpsom eller spennende å snakke med? Anonymkode: c7f60...d6c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #29 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden):  Jeg får det ikke bedre med å sitte alene uten noen dialog. Anonymkode: 1e798...138 Du får det dårligere av å delta i disse "dialogene". Anonymkode: c7f60...d6c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #30 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så jeg er ikke noe venneemne mener du og som jeg sagt før dere vil egentlig ikke ha meg her. Og blir irritert fordi jeg ikke forsvinner. Lurer på om jeg bør det. Så dere får det som dere vil. Anonymkode: 1e798...138 Vi blir irritert fordi du ikke lærer. Syns du ellers du opptrer som "venneemne" i disse trådene? Har noen her en nytte eller glede av at du skriver som du gjør? Hva, eksakt, har du gitt oss å bli glad i? Kom gjerne med eksempler på hvordan du har nærmet deg andre her. Hva du sier til dem. Hvilken relasjon du bygger. Vær konkret.  Anonymkode: c7f60...d6c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #31 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Konklusjonen min er at dere vil egentlig ikke ha meg her. Og jeg får bare høre logg av.  Jeg har prøvd mye. Til og med få dialog om hva dere gjør på. Kommenter på hva andre skriver. Aldri om meg selv. Så er for å høre å kanskje få en prat en helg f.eks når jeg sitter alene. Ikke det heller går.  Oppgitt. Jeg har prøvd og må gjerne bare kaste inn håndkle å gi meg. Anonymkode: 1e798...138 Du spør jo mest sannsynlig om hva andre gjør eller skal gjøre for å kjenne enda mer på følelsen av å være alene. Tipper iallefall at det er det de fleste tenker. For i alle trådene dine fisker du etter ting du selv savner eller synes er trasig, og det er forståelig at folk ikke vil være med å mate det lenger. Lag tråder som engasjerer og er intressante, så får du nok mer svar og 🙂 Anonymkode: f3609...8f7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #32 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du spør jo mest sannsynlig om hva andre gjør eller skal gjøre for å kjenne enda mer på følelsen av å være alene. Tipper iallefall at det er det de fleste tenker. For i alle trådene dine fisker du etter ting du selv savner eller synes er trasig, og det er forståelig at folk ikke vil være med å mate det lenger. Lag tråder som engasjerer og er intressante, så får du nok mer svar og 🙂 Anonymkode: f3609...8f7 Dette. D HI; de forsøkene på dialog du sier du starter er jo bare fake. "Har du hørt fra noen i dag?" er ikke et samtaletema som kommer til å ta av, det er et tema som du selv bruker for å drysse salt i såret. Anonymkode: c7f60...d6c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #33 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du snakka med legen? Ringt en psykolog? Eller sitter du IGJEN bare dypt i selvmedlidenheten basseng og sauser deg inn i mørke tanker? Anonymkode: 44561...8fd Ikke i helgen. Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #34 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du spør jo mest sannsynlig om hva andre gjør eller skal gjøre for å kjenne enda mer på følelsen av å være alene. Tipper iallefall at det er det de fleste tenker. For i alle trådene dine fisker du etter ting du selv savner eller synes er trasig, og det er forståelig at folk ikke vil være med å mate det lenger. Lag tråder som engasjerer og er intressante, så får du nok mer svar og 🙂 Anonymkode: f3609...8f7 Skjønner. Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #35 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Og hva bringer du selv inn i de dialogene, tenker du...? Tar du med noe som gjør det attraktivt å bli venn med deg? Er du morsom, vennlig, klok, hjelpsom eller spennende å snakke med? Anonymkode: c7f60...d6c Du mener ihvertfall jeg ikke gjør det og er noen venn å trakte etter. Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #36 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du mener ihvertfall jeg ikke gjør det og er noen venn å trakte etter. Anonymkode: 1e798...138 Jeg har ikke lest én eneste positiv ting fra deg. Ikke én enste setning. Ingenting personlig. Hadde du ordlagt deg helt anderledes, hadde du fått mye trøst. Jeg har flere ganger svart deg, men du har ALDRI svart meg. Aldri. Jeg har vært så snill og grei, gutt av meg selv. Men du har ikke svart. Fordi jeg er positiv? Anonymkode: fa2a5...37b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #37 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke i helgen. Anonymkode: 1e798...138 Det skulle du jo gjøre for flere uker siden. Men den gangen du prøvde, hadde heldigvis legen fri. Så da lot du like godt være å bestille time 🙄 Anonymkode: f3609...8f7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #38 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg har ikke lest én eneste positiv ting fra deg. Ikke én enste setning. Ingenting personlig. Hadde du ordlagt deg helt anderledes, hadde du fått mye trøst. Jeg har flere ganger svart deg, men du har ALDRI svart meg. Aldri. Jeg har vært så snill og grei, gutt av meg selv. Men du har ikke svart. Fordi jeg er positiv? Anonymkode: fa2a5...37b Trist å lese du skriver det. Men det får ikke jeg gjort noe med. Jeg har skrevet positivt.  Hvordan da tenker du?  Jeg prøver å svare folk, men kan så klart  glemt noen. Hva har du spurt om? At du er positiv er bra!! Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #39 Skrevet 19. juni 2022 Hva har du gjort helt konkret i det virkelige livet ditt for at du skal få det bedre? Feks de to siste ukene?  har du kontaktet feks: psykolog fastlegen ringt en hjelpetelefon for psykisk helse tatt kontakt med frivillighetssentralen hørt om mulighet for å få støttekontakt blitt med i språksprell (lære utenlandske å prate norsk) ringt en gamlehjem å spurt om de trenger hjelp til feks vaffellaging eller prate med eldre blitt med i en lavterskel turgruppe meldt deg på turistforeningens singelturer begynt å trene ringt en venn tatt kontakt med familien din Pratet med en nabo noen gamle/syke naboer med hund som du kan hjelpe å gå tur gjort noe kjekt med barnet ditt lånt telt av kommunens gratistilbud og tatt en telttur bedt en bekjent om å bli med på en gåtur (ofte lettere å gå tur enn å sitte hjemme hos noen) invitert barnets venner til feks pizza og film tatt kontakt med feks helsesykepleieren til barnet ditt for å få hjelp til å finne et kurs/gruppe til selvhjelp sjekk ditt lokale bibliotek, de har som regel mange gratis arrangement/kurs tatt kontakt med ditt lokale idrettslag og sagt du gjerne stiller på dugnad (kjekt å bidra og prate med folk) har ditt lokale idrettslag noen treninger du kan delta på Anonymkode: c174f...2bc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #40 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva har du gjort helt konkret i det virkelige livet ditt for at du skal få det bedre? Feks de to siste ukene?  har du kontaktet feks: psykolog fastlegen ringt en hjelpetelefon for psykisk helse tatt kontakt med frivillighetssentralen hørt om mulighet for å få støttekontakt blitt med i språksprell (lære utenlandske å prate norsk) ringt en gamlehjem å spurt om de trenger hjelp til feks vaffellaging eller prate med eldre blitt med i en lavterskel turgruppe meldt deg på turistforeningens singelturer begynt å trene ringt en venn tatt kontakt med familien din Pratet med en nabo noen gamle/syke naboer med hund som du kan hjelpe å gå tur gjort noe kjekt med barnet ditt lånt telt av kommunens gratistilbud og tatt en telttur bedt en bekjent om å bli med på en gåtur (ofte lettere å gå tur enn å sitte hjemme hos noen) invitert barnets venner til feks pizza og film tatt kontakt med feks helsesykepleieren til barnet ditt for å få hjelp til å finne et kurs/gruppe til selvhjelp sjekk ditt lokale bibliotek, de har som regel mange gratis arrangement/kurs tatt kontakt med ditt lokale idrettslag og sagt du gjerne stiller på dugnad (kjekt å bidra og prate med folk) har ditt lokale idrettslag noen treninger du kan delta på Anonymkode: c174f...2bc Tusen takk! Utrolig mange gode tiltak her. Kan hakke av på noen, men alt for få. Skal gjøre flere av disse nå. Og nei ikke bare si det. Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #41 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det skulle du jo gjøre for flere uker siden. Men den gangen du prøvde, hadde heldigvis legen fri. Så da lot du like godt være å bestille time 🙄 Anonymkode: f3609...8f7 Ja, legen var vekke da. Har fått snakket med han en gang. Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #42 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Tusen takk! Utrolig mange gode tiltak her. Kan hakke av på noen, men alt for få. Skal gjøre flere av disse nå. Og nei ikke bare si det. Anonymkode: 1e798...138 Hvorfor vil du ikke svare på hva du har prøvd? Anonymkode: c174f...2bc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #43 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor vil du ikke svare på hva du har prøvd? Anonymkode: c174f...2bc Det kan jeg. Var ikke at jeg ikke ville.  Snakket med fastlegen forrige uke, snakket med en nabo, gjort noe kjekt med barnet og han hadde venn på overnatting, spurte en venn om tur, men det passet ikke, ringt en hjelpe telefon.  Mye mer jeg kan og skal gjøre, men er noe. Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #44 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan jeg. Var ikke at jeg ikke ville.  Snakket med fastlegen forrige uke, snakket med en nabo, gjort noe kjekt med barnet og han hadde venn på overnatting, spurte en venn om tur, men det passet ikke, ringt en hjelpe telefon.  Mye mer jeg kan og skal gjøre, men er noe. Anonymkode: 1e798...138 Synes og det med biblioteket og kurs hørtes spennende ut, begynne å trene igjen er på planen (hatt pause ca 1 mnd), og turistforeningens singelgrupoe har jeg i tankene. En begynnelse.  Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #45 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det kan jeg. Var ikke at jeg ikke ville.  Snakket med fastlegen forrige uke, snakket med en nabo, gjort noe kjekt med barnet og han hadde venn på overnatting, spurte en venn om tur, men det passet ikke, ringt en hjelpe telefon.  Mye mer jeg kan og skal gjøre, men er noe. Anonymkode: 1e798...138 Så bra! Da er du i gang!!! Prøv å komme inn i rutiner. Jobber du? Viss ikke er dagligdagse rutiner veldig viktige. stå opp til fast tid og legg deg så du får nok søvn. Spis frokost og så går du ut - hver dag! Bestem deg for at du skal gå 5 minutter uansett om du orker eller ikke. Etter 5 minutter kan du snu…..eller fortsette!!!! skriv en liste over hyggelige ting du liker og prøv å gjøre et par hver dag. Feks høre en podkast, lese en bok, strikke, ring en venn, ta en lang dusj/bad, yoga, lag god mat, dessert osv  lag og en liste over kjekke ting du og barnet kan  gjøre i ferien (noe du kan gjøre når barnet er hos far?) feks gå på kafé, museum, besøke en lekeplass, ta toget til nabobyen, en natt på hotell, kino, sov i telt/ute på terrassen, besøke besteforeldre, lån bok på biblioteket og les for barnet osv  det er viktig p ha noe smått og noe stort å se fram til å glede seg til. Feks en kopp kakao hver kveld mens man ser en serie på tv! Anonymkode: c174f...2bc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #46 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Så bra! Da er du i gang!!! Prøv å komme inn i rutiner. Jobber du? Viss ikke er dagligdagse rutiner veldig viktige. stå opp til fast tid og legg deg så du får nok søvn. Spis frokost og så går du ut - hver dag! Bestem deg for at du skal gå 5 minutter uansett om du orker eller ikke. Etter 5 minutter kan du snu…..eller fortsette!!!! skriv en liste over hyggelige ting du liker og prøv å gjøre et par hver dag. Feks høre en podkast, lese en bok, strikke, ring en venn, ta en lang dusj/bad, yoga, lag god mat, dessert osv  lag og en liste over kjekke ting du og barnet kan  gjøre i ferien (noe du kan gjøre når barnet er hos far?) feks gå på kafé, museum, besøke en lekeplass, ta toget til nabobyen, en natt på hotell, kino, sov i telt/ute på terrassen, besøke besteforeldre, lån bok på biblioteket og les for barnet osv  det er viktig p ha noe smått og noe stort å se fram til å glede seg til. Feks en kopp kakao hver kveld mens man ser en serie på tv! Anonymkode: c174f...2bc Jeg er i jobb, men jobber ikke 100%.  Jeg sliter en del med søvn. Sover dårlig noe som påvirker dagen etter. Noe jeg håper kan bli bedre.  Takker for tips om liste. Noe jeg bruker litt allerede. Og godt med de små ting å se frem til. Tips om en god podcast du har hørt i det siste?   Viktig med ferien nå og når han er hos far at det skjer noe da. Mange fine tips! Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #47 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er i jobb, men jobber ikke 100%.  Jeg sliter en del med søvn. Sover dårlig noe som påvirker dagen etter. Noe jeg håper kan bli bedre.  Takker for tips om liste. Noe jeg bruker litt allerede. Og godt med de små ting å se frem til. Tips om en god podcast du har hørt i det siste?   Viktig med ferien nå og når han er hos far at det skjer noe da. Mange fine tips! Anonymkode: 1e798...138 Du har fått uendelig med tips. Du ødelegger forumet. Søk hjelp. Anonymkode: 2f1f0...c64
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #48 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Du har fått uendelig med tips. Du ødelegger forumet. Søk hjelp. Anonymkode: 2f1f0...c64 Trist å lese at du mener at jeg ødelegger forumet. Hvordan da? Anonymkode: 1e798...138
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #49 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Trist å lese at du mener at jeg ødelegger forumet. Hvordan da? Anonymkode: 1e798...138 Djeses, slutt med denne selvpiningen. Anonymkode: e4a38...c3a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #50 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du mener ihvertfall jeg ikke gjør det og er noen venn å trakte etter. Anonymkode: 1e798...138 Mener du selv du gjør det? Anonymkode: c7f60...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå