Gå til innhold

Synes det er vanskelig å selge noe på Finn - forventer folk at det omtrent er gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I områder med mindre befolkning tar det lengre tid å få solgt ting enn f eks i Oslo pga færre personer er ute etter akkurat det man selger. Har bodd langt ut på landet og nær større by, og det er helt klart enklere å få solgt ting i byene. 

Jeg har som regel ikke problemer med å få solgt noe brukt. Hvis jeg vil ha det unna raskt legger jeg det ut billig. F eks før flytting pleier vi å legge ut masse for skampriser. Da går det unna og mange små beløp blir til et ganske bra større beløp. 

Utenom det pleier jeg å legge ut ting til halvparten av ny pris, selv om det er veldig pent brukt. Et unntak er ting som er helt nye eller ubrukte men som vi ikke får returnert til butikken, da kan vi legge oss ganske nær ny pris, men selv da må man tenke på at kjøper tar en risiko ved å kjøpe brukt og det kanskje ikke lenger er garanti på det de kjøper. 

Babyting legger vi ut veldig billig for folk flest vil heller kjøpe nytt. 

Vil si at hvis man har store problemer med å få solgt noe er det nesten alltid prisen som er problemet. 

Skrevet

Har som regel fått solgt.. selger barneklær i store pakker med alt fra yttertøy til hm klær .. men selger det da for typ 300 kr for 40 -50 plagg. For å bli kvitt det. Ting og tang også er lett å selge. Googler d jeg skal selge og tar av 50% eller mer.

Ser folk selger brukte greier fra ikea med 20% avslag. Hjelper ikke at det er pent brukt ass. Da kjøper jeg d heller nytt og har bytterett osv😄

Anonymkode: bf518...326

Skrevet

Tusen takk for fine svar 🙂

Anonymkode: d86bc...19f

Skrevet

Min erfaring er den samme som mange andre skriver: det virker som om noen folk har veldig urealistiske forventninger til hva de kan få for klær, for eksempel. Jeg har noen evige søk gående på Finn, og har ganske god oversikt over hva som er gjengs pris, men noen legger ut ting i den kategorien som er helt absurd priset. Det er viktig å huske at verdien på noe er det folk faktisk er villige til å gi, og det er ikke nødvendigvis det samme som det jeg selv synes jeg burde få. Om du ikke får solgt til den prisen du selv ønsker kan du velge å gå ned i pris, eller beholde det selv. Sånn er det bare. 

Det du eventuelt kan gjøre er å passe på at annonsene er pene og ryddige, at du legger ut tilstrekkelig antall bilder og at du oppgir alt som er av relevant informasjon (for vintage voksenklær er det for eksempel helt vesentlig å oppgi livvidde eller lengde, akkurat som man bør oppgi høyde, bredde og lengde på et bord). Utover det er det markedet som tross alt bestemmer.

Anonymkode: 1ec06...c7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Min erfaring er den samme som mange andre skriver: det virker som om noen folk har veldig urealistiske forventninger til hva de kan få for klær, for eksempel. Jeg har noen evige søk gående på Finn, og har ganske god oversikt over hva som er gjengs pris, men noen legger ut ting i den kategorien som er helt absurd priset. Det er viktig å huske at verdien på noe er det folk faktisk er villige til å gi, og det er ikke nødvendigvis det samme som det jeg selv synes jeg burde få. Om du ikke får solgt til den prisen du selv ønsker kan du velge å gå ned i pris, eller beholde det selv. Sånn er det bare. 

Det du eventuelt kan gjøre er å passe på at annonsene er pene og ryddige, at du legger ut tilstrekkelig antall bilder og at du oppgir alt som er av relevant informasjon (for vintage voksenklær er det for eksempel helt vesentlig å oppgi livvidde eller lengde, akkurat som man bør oppgi høyde, bredde og lengde på et bord). Utover det er det markedet som tross alt bestemmer.

Anonymkode: 1ec06...c7d

Veldig enig i denne! Ser brudekjoler som jeg liker til 6000 kr og 8000 kr,å selv om annonsene har ligget lenge ute så vil ikke selger gå ned i pris. De argumenterer selv med hvor dyr kjolen var når de kjøpte den. Men det spiller ingen rolle hva du kjøpte den for ny,6000 kr og 8000 kr er jo tydligvis for dyrt når ingen vil kjøpe til den prisen.

Anonymkode: be7b7...f1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Veldig enig i denne! Ser brudekjoler som jeg liker til 6000 kr og 8000 kr,å selv om annonsene har ligget lenge ute så vil ikke selger gå ned i pris. De argumenterer selv med hvor dyr kjolen var når de kjøpte den. Men det spiller ingen rolle hva du kjøpte den for ny,6000 kr og 8000 kr er jo tydligvis for dyrt når ingen vil kjøpe til den prisen.

Anonymkode: be7b7...f1f

Jeg er også veldig enig i dette. I tillegg så ser jeg selgere legge ut klær til en pris de ikke ønsker å selge plagget for.

Om du legger ut noe til 300 og noen sender inn bud på 300 (om det er på Tide eller Finn) så bør du være villig til å selge det for prisen du selv har satt.

Hverken finn eller Tise har noen måte å by over hverandre på, så et bud er da kun om du byr under det som er satt som pris, om du da får den prisen så gir det Ingen mening å ikke selge for den prisen. I tillegg så gjør du plagget mindre attraktivt for kjøpere om du setter en pris som er lavere enn du vil selge for. Det blir som om du gikk inn i en butikk og fant et plagg for så å gå til kassen for å betale så få beskjed om at du ikke kan kjøpe det til den prisen (uten noe mer informasjon). 

Skrevet

Det er frivillig å handle. Så at noen gidder å hisse seg opp over andres priser er komplett uforståelig.

Jeg selger høyt der det er samleobjekter, og høyest mulig der det er annet. Jeg har ikke dårlig tid, jeg vet hva folk bør gi for kvaliteten jeg selger.

Skrevet
sug lut skrev (12 minutter siden):

Det er frivillig å handle. Så at noen gidder å hisse seg opp over andres priser er komplett uforståelig.

Jeg selger høyt der det er samleobjekter, og høyest mulig der det er annet. Jeg har ikke dårlig tid, jeg vet hva folk bør gi for kvaliteten jeg selger.

Samleobjekter er noe annet, der finnes det sikkert interesserte kjøpere til som vet hva som er gjengs pris. Jeg irriterer meg litt (men ikke så mye at det formørker hverdagen min) over folk som forsøker å få overdrevne priser på helt alminnelige halvgamle ting som det går tretten på dusinet av.

Det er nok mye som blir liggende i kjellere og på loft og til slutt går i søpla fordi folk ikke har vett på å sette ned prisen. Det er frivillig å kjøpe, og finnes det ingen kjøper blir det ikke noe salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...