Gå til innhold

Dere som vasker tøy på 90 grader...

Anbefalte innlegg

Skrevet

90graders vaska skal bruke like mye vann og like mye strøm som 60 grader står det på min maskin. Jeg bruler det til honkler og sengetøy da jeg har ett barn som har gulestafilikokker, så dermed vil jeg være sikker på at det blir drept. Honkler og sengetøy er noe hun gnir eller ligger i, så da vet hun ikke helt omhun plutselig har hatt noe som vesker. 

Vasker tøy på hurtigvask og 40grader til vanlig. Ungene er tenåringer såikke skittent tøy som de hadde når de var små, lukt blir fjernet og hun som har stafelikokker har fått god kontroll pånår hun var veskende sår på kroppen og dermed må vaska tøyet på 60grader så ikke hu smitter oss eller noe gror i vaska. Når hun var liten hadde hun egen kleskurv siden hun veldig ofte hadde veskende sår, da må det mer grader og lengre vask til. Nå har hun fått god kontroll på sykdommene sine,så sjeldent vi må det mer. 
Når legene sa at ved 40grader så går de fleste bakterier vekk, men noen få ganger så kan det blomstre så da tar jeg ingen sjangser når jeg vet hvordan ting er her. 

Anonymkode: e5242...999

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du er altså ikke særlig opptatt av at unødvendige kjemikaliebruk er skadelig for miljøet...

Anonymkode: 81fe3...6c5

Spørs hva man renser med da. Selv bruker jeg eddik, noe som ikke skader naturen.

Anonymkode: 18f5d...880

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Spørs hva man renser med da. Selv bruker jeg eddik, noe som ikke skader naturen.

Anonymkode: 18f5d...880

Men det gjør ikke hi.

Anonymkode: 36574...20b

Skrevet

Jeg vasker sengetøy, håndklær, sokker og undertøy på 90grader. Alltid 😳

Jeg trodde det var vanlig??

Anonymkode: 27f3d...f90

Skrevet

Strømmen er ren i Norge...
Forstår ikke problemet.

Anonymkode: f90b9...9a6

Skrevet

Jeg vasker mye på 30 grader, raskt program. Men innimellom trenger maskinen å komme opp i høyere temp for å drepe bakterier og fjerne lukt. Så kanskje én av 20 vask er på 75 grader. 

Anonymkode: d7dc4...603

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men det gjør ikke hi.

Hva vet du om det? Jeg har ikke sagt konkret hva jeg gjør. 

Anonymkode: e4e52...53f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg vasker sengetøy, håndklær, sokker og undertøy på 90grader. Alltid 😳

Jeg trodde det var vanlig??

Anonymkode: 27f3d...f90

Det er ikke vanlig. 

Skrevet

Jeg vasker ikke tøy på 90 grader, jeg vasker sengetøy og håndkler  på 90 grader. 

Anonymkode: 9da46...4e3

Skrevet

Jeg vasker ingenting på 90 grader. Har aldri gjort det. Og ingen her er plaget med omgangssjuke, diaré, allergier eller noe. Alle er friske 99% av tiden. 

Anonymkode: e8466...20e

Skrevet

Så mange som hadde bestemortruser her gitt 😁

Anonymkode: f8a5f...8be

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

90graders vaska skal bruke like mye vann og like mye strøm som 60 grader står det på min maskin. Jeg bruler det til honkler og sengetøy da jeg har ett barn som har gulestafilikokker, så dermed vil jeg være sikker på at det blir drept. Honkler og sengetøy er noe hun gnir eller ligger i, så da vet hun ikke helt omhun plutselig har hatt noe som vesker. 

Vasker tøy på hurtigvask og 40grader til vanlig. Ungene er tenåringer såikke skittent tøy som de hadde når de var små, lukt blir fjernet og hun som har stafelikokker har fått god kontroll pånår hun var veskende sår på kroppen og dermed må vaska tøyet på 60grader så ikke hu smitter oss eller noe gror i vaska. Når hun var liten hadde hun egen kleskurv siden hun veldig ofte hadde veskende sår, da må det mer grader og lengre vask til. Nå har hun fått god kontroll på sykdommene sine,så sjeldent vi må det mer. 
Når legene sa at ved 40grader så går de fleste bakterier vekk, men noen få ganger så kan det blomstre så da tar jeg ingen sjangser når jeg vet hvordan ting er her. 

Anonymkode: e5242...999

Hva er honkler? 🤣🤣

Anonymkode: f8a5f...8be

Skrevet

Sengetøy og ting som skal i trommelen 60 °c (slike ting tåler hard vask), resten 40°c intensivprogram. Ungene går på skolen nå, men griser like mye som barnehagebarn. Klærne er full av grønske, jord og annet.

Anonymkode: 393c6...61a

Skrevet

Tøy som i klær? Det gjør jeg ikke. Men jeg vasker kluter, mopper mm på 90. 

Anonymkode: ffef4...c1d

Skrevet

Vasker da ingenting på 90, det har ingen hensikt. 

Vasker håndklær, sengetøy, kluter, undertøy og pysjbukser på 60 grader. Alt annet av tøy på 30. 

Skrevet

Jeg vasker sengetøy og håndklær på 95 grader et par ganger per uke. Vasker resten på 60 grader og noe på 40. Har aldri lukt i klærna og null flekker. Maskinen lukter fortsatt ny etter 6 år. 

Anonymkode: 7e757...997

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det sier seg selv. Du som påstår å være så opptatt av miljø ville konkretisert om du brukte eddik til å rense maskinen. Istedenfor nevnte du kun "Maskinrens", som er et eget produkt - og full av unødvendig kjemikaliebruk.

At du fokuserer bare på én ting gjør deg ikke nødvendigvis miljøvennlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Da hadde du ikke skrevet maskinrens.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det sier seg selv. Du som påstår å være så opptatt av miljø ville konkretisert om du brukte eddik til å rense maskinen. Istedenfor nevnte du kun "Maskinrens", som er et eget produkt - og full av unødvendig kjemikaliebruk.

At du fokuserer bare på én ting gjør deg ikke nødvendigvis miljøvennlig.

Har heller aldri sagt at jeg er opptatt av miljøet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...