Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #26 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jo! Når den er inni, er den steril. Når den kommer ut, blir den full i bakterier. Undelivet er ikke fritt for bakterier, altså! Anonymkode: 4ad83...537 Ja så blir den blanda med masse vann og renner rett i sluken🤷♀️ Dere som mener att det å tisse i dusjen er ekkelt og æsj må være noen prippne fine frøkner🤣🤭🤪 jeg er sikker på jeg kunne skrevet 8 A4 sider med ting som var ekklere!!! På begge sider!! Anonymkode: 1596d...f61
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #27 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jo! Når den er inni, er den steril. Når den kommer ut, blir den full i bakterier. Undelivet er ikke fritt for bakterier, altså! Anonymkode: 4ad83...537 Likevel vasker du underlivet i dusjen. Usj! Anonymkode: 07493...265
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #28 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja så blir den blanda med masse vann og renner rett i sluken🤷♀️ Dere som mener att det å tisse i dusjen er ekkelt og æsj må være noen prippne fine frøkner🤣🤭🤪 jeg er sikker på jeg kunne skrevet 8 A4 sider med ting som var ekklere!!! På begge sider!! Anonymkode: 1596d...f61 Må man virkelig være prippen bare fordi man synes noe er ekkelt, som du ikke synes er ekkelt altså 🙄 Anonymkode: 9d316...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #29 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Må man virkelig være prippen bare fordi man synes noe er ekkelt, som du ikke synes er ekkelt altså 🙄 Anonymkode: 9d316...aa0 Ja når de gjelder å tisse i dusjen så!! For det finnest ikke ekkelt!! Man kan sette seg ned på huk fks da renner risset rett ned på gulvet i dusjen og rett i sluken, er ikke borti lår, legger eller føtter engang🤷♀️ eller du kan velge og gjøre det ståande menst du fks lar vannet fra dusjen renne sammen med tisset, så vasker du det vekk med engang. Kan også forsøke og tisse menst du står på hendene, men husk da og lukk munnen🤭 Anonymkode: 1596d...f61
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #30 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja når de gjelder å tisse i dusjen så!! For det finnest ikke ekkelt!! Man kan sette seg ned på huk fks da renner risset rett ned på gulvet i dusjen og rett i sluken, er ikke borti lår, legger eller føtter engang🤷♀️ eller du kan velge og gjøre det ståande menst du fks lar vannet fra dusjen renne sammen med tisset, så vasker du det vekk med engang. Kan også forsøke og tisse menst du står på hendene, men husk da og lukk munnen🤭 Anonymkode: 1596d...f61 Okeiii, siden du sier det ikke er ekkelt, så har ikke jeg lov til å synes det er ekkelt 🤦♀️ Anonymkode: 9d316...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #31 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja så blir den blanda med masse vann og renner rett i sluken🤷♀️ Dere som mener att det å tisse i dusjen er ekkelt og æsj må være noen prippne fine frøkner🤣🤭🤪 jeg er sikker på jeg kunne skrevet 8 A4 sider med ting som var ekklere!!! På begge sider!! Anonymkode: 1596d...f61 Anonym bruker skrev (1 time siden): Likevel vasker du underlivet i dusjen. Usj! Anonymkode: 07493...265 Jeg har ikke kommenter noe om det er ekkelt eller ikke å tisse i dusjen. Men det er feil å si at urin som kommer ut, er fri for bakterier! Anonymkode: 4ad83...537
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #32 Skrevet 18. juni 2022 Jeg jobber på en mikrobiologisk lab. Jeg dyrker bl.a urinprøver. Hos en frisk person er det som regel ikke oppvekst av bakterier i det hele tatt dersom prøven er riktig tatt. Evt kan det vokse litt normalflora på skålene, og det er bakterier som man har overalt på kroppen som har blitt med under prøvetaking. Så urin er rent! Anonymkode: 229d1...28a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #33 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber på en mikrobiologisk lab. Jeg dyrker bl.a urinprøver. Hos en frisk person er det som regel ikke oppvekst av bakterier i det hele tatt dersom prøven er riktig tatt. Evt kan det vokse litt normalflora på skålene, og det er bakterier som man har overalt på kroppen som har blitt med under prøvetaking. Så urin er rent! Anonymkode: 229d1...28a Det er allmennkunnskap, er det ikke? Anonymkode: b40ac...d6f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #34 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber på en mikrobiologisk lab. Jeg dyrker bl.a urinprøver. Hos en frisk person er det som regel ikke oppvekst av bakterier i det hele tatt dersom prøven er riktig tatt. Evt kan det vokse litt normalflora på skålene, og det er bakterier som man har overalt på kroppen som har blitt med under prøvetaking. Så urin er rent! Anonymkode: 229d1...28a Det er rent når den kommer ut og direkte i en beholder. Men ellers gror det vel bakterier ganske raskt? Hvorfor ellers er det så viktig å vaske hender etter toalettbesøk? Anonymkode: 1371e...98b
Elizabeth Skrevet 19. juni 2022 #35 Skrevet 19. juni 2022 Tisser i dusjen. Er ikke ekkelt i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #36 Skrevet 19. juni 2022 Etter alle 3 fødslene mine måtte jeg tisse i dusjen på sykehuset før jeg fikk lov å overflyttes til barsel. Hvis det er så ekkelt og uhygienisk, så tror jeg ikke de hadde bedt meg om det. Bed urinveisinfeksjon blir man også bedt om å tisse i dusjen. Anonymkode: 5f705...fd5
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #37 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Etter alle 3 fødslene mine måtte jeg tisse i dusjen på sykehuset før jeg fikk lov å overflyttes til barsel. Hvis det er så ekkelt og uhygienisk, så tror jeg ikke de hadde bedt meg om det. Bed urinveisinfeksjon blir man også bedt om å tisse i dusjen. Anonymkode: 5f705...fd5 Det er ikke et vanlig råd å tisse i dusjen ved UVI. Etter fødsel med store rifter i underlivet er en unntakssituasjon og kan ikke helt sammenlignes med vanlig hverdag. Anonymkode: cfda3...37f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #38 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke et vanlig råd å tisse i dusjen ved UVI. Etter fødsel med store rifter i underlivet er en unntakssituasjon og kan ikke helt sammenlignes med vanlig hverdag. Anonymkode: cfda3...37f Vannet i dusjen er smertelindrende, så ved UVI er det ikke uvanlig å bli rådet til det. Samme årsak er det å tisse i dusjen etter fødsel. Jeg klarte det ikke fordi jeg synes det var ekkelt, men fikk beskjed om å gjøre det fordi det er smertefullt å tisse etter fødsel, og vannet er smertelindrende. Jeg tisser ikke i dusjen i det hele tatt fordi det er ubehagelig for meg, men at det er smertelindrende forstår jeg Anonymkode: 5f705...fd5
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #39 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vannet i dusjen er smertelindrende, så ved UVI er det ikke uvanlig å bli rådet til det. Samme årsak er det å tisse i dusjen etter fødsel. Jeg klarte det ikke fordi jeg synes det var ekkelt, men fikk beskjed om å gjøre det fordi det er smertefullt å tisse etter fødsel, og vannet er smertelindrende. Jeg tisser ikke i dusjen i det hele tatt fordi det er ubehagelig for meg, men at det er smertelindrende forstår jeg Anonymkode: 5f705...fd5 Det blir fortsatt ikke det samme. Etter fødsel har man rifter som bør holdes rene og som er vonde å få urin på. Ved UVI har man ikke utvendig sår så man får ikke skylt inni urinrøret ved å tisse i dusjen. Jeg har vært mye plaget med UVI gjennom hele livet og vært hos mange leger og til utredning hos spesialist. Har aldri fått det rådet eller lest det noen sted. Det har heller ikke hjelpt meg noe. (Tisser ikke i dusjen nå, men hendte jeg gjorde det som barn.) Anonymkode: cfda3...37f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #40 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 18.6.2022 den 10.34): Slikker du fingrene rene etter du har plukket deg i øret eller i nesen uten at noen ser det? Tisser du i dusjen? Anonymkode: b40ac...d6f Ja til alt. Ingen av disse er uhygieniske eller farlige på noe vis. De bakteriene er uansett dine egne. Det farligste er vel om du putter en allerede skitten finger inn i en kroppsåpning! Anonymkode: 71c19...982
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #41 Skrevet 19. juni 2022 On 6/18/2022 at 10:34 AM, Anonym bruker said: Slikker du fingrene rene etter du har plukket deg i øret eller i nesen uten at noen ser det? Tisser du i dusjen? Anonymkode: b40ac...d6f ÆSJ til alle 3 Anonymkode: be4e1...2ac
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #42 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Den er ren når den kommer ut, men det blir raskt bakterier, altså. Du vasker vel hendene etter toalettbesøk? Hvorfor det om urin er så rent? Doskålen er ikke laget av porøs fyllmasse. Noen av oss vasker jo over telefonen da, ikke alle er griser. Anonymkode: 1371e...98b Urin blir ikke full av bakterier umiddelbart, nei. Da ville jo f eks en metode som å ta urinprøver være verdiløs. Men dersom det får ligge og gro og putre over tid, et sted der det kommer luft til, så kan bakteriene få noe å spise, ja. Doen er ikke laget av porøs fyllmasse, det er heller ikke dusjen min. Jeg står i et kabinett med gulv av glatt kunststoff. Dersom det ligger noe urin igjen der etter en 10 minutters dusj, da er det så lite at det er umulig å se i mikroskop... Å tisse i dusjen sparer vann, derfor ble Oslos borgere bedt om å gjøre det. Tar de én dusj hver morgen, og dropper å gå på do da, så er det 700.000 sisterner med vann spart. Anonymkode: 71c19...982
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #43 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Urin blir ikke full av bakterier umiddelbart, nei. Da ville jo f eks en metode som å ta urinprøver være verdiløs. Men dersom det får ligge og gro og putre over tid, et sted der det kommer luft til, så kan bakteriene få noe å spise, ja. Doen er ikke laget av porøs fyllmasse, det er heller ikke dusjen min. Jeg står i et kabinett med gulv av glatt kunststoff. Dersom det ligger noe urin igjen der etter en 10 minutters dusj, da er det så lite at det er umulig å se i mikroskop... Å tisse i dusjen sparer vann, derfor ble Oslos borgere bedt om å gjøre det. Tar de én dusj hver morgen, og dropper å gå på do da, så er det 700.000 sisterner med vann spart. Anonymkode: 71c19...982 Når man tar urinprøve skal man helst vaske seg først, holde kjønnslippene fra hverandre og la første og siste stråle gå i do. Litt bakterier er det nesten alltid i urinprøver. Men da er det som regel blandingsflora og ikke så høy mengde som ved UVI. En helt annen grunn til å ikke vende seg til å tisse i dusjen: https://www.dagens.no/viralt/lege-advarer-slutt-med-tisse-i-dusjen?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2DVoC5kvx79HUF79u44TjojdPEgmv-mXXdmFbsYG1GoAK-FL9F1Aw3TIU#Echobox=1655330814 Anonymkode: cfda3...37f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #44 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når man tar urinprøve skal man helst vaske seg først, holde kjønnslippene fra hverandre og la første og siste stråle gå i do. Litt bakterier er det nesten alltid i urinprøver. Men da er det som regel blandingsflora og ikke så høy mengde som ved UVI. En helt annen grunn til å ikke vende seg til å tisse i dusjen: https://www.dagens.no/viralt/lege-advarer-slutt-med-tisse-i-dusjen?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2DVoC5kvx79HUF79u44TjojdPEgmv-mXXdmFbsYG1GoAK-FL9F1Aw3TIU#Echobox=1655330814 Anonymkode: cfda3...37f 🙈 Anonymkode: 1596d...f61
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #45 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Når man tar urinprøve skal man helst vaske seg først, holde kjønnslippene fra hverandre og la første og siste stråle gå i do. Litt bakterier er det nesten alltid i urinprøver. Men da er det som regel blandingsflora og ikke så høy mengde som ved UVI. En helt annen grunn til å ikke vende seg til å tisse i dusjen: https://www.dagens.no/viralt/lege-advarer-slutt-med-tisse-i-dusjen?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2DVoC5kvx79HUF79u44TjojdPEgmv-mXXdmFbsYG1GoAK-FL9F1Aw3TIU#Echobox=1655330814 Anonymkode: cfda3...37f Å herregud. Mennesker er programmert på forhånd til å bli tissetrengte ved lyden av vann... Det er jo supertipset alle småbarnsforeldre bruker når ungene ikke kommer i gang på do: slå på krana. Har ikke noe med dusjing å gjøre. Anonymkode: 71c19...982
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #46 Skrevet 20. juni 2022 Ewwwwww. Tisse i dusjen er innafor. Det får jo bare ned i sluket. Spare på vannet i do. Anonymkode: 0d2a4...790
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #47 Skrevet 20. juni 2022 😵💫 Nei.... gjør voksne folk slikt mener du?? Anonymkode: 84a2e...e98
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #48 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): 😵💫 Nei.... gjør voksne folk slikt mener du?? Anonymkode: 84a2e...e98 Mye av det voksne folk lar være å gjøre er på grunn av hensyn til andre. Om voksne er så hemmet og redde for å gjøre ting alene, så er det nok snakk om ganske forknytte personer. Akkurat som når du promper alene. Hvis du skammer deg for alt mulig sånt, så sliter du med for mye skam, og er lite avslappet for å si det som det er. Anonymkode: 916ab...c19
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #49 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Mye av det voksne folk lar være å gjøre er på grunn av hensyn til andre. Om voksne er så hemmet og redde for å gjøre ting alene, så er det nok snakk om ganske forknytte personer. Akkurat som når du promper alene. Hvis du skammer deg for alt mulig sånt, så sliter du med for mye skam, og er lite avslappet for å si det som det er. Anonymkode: 916ab...c19 Det er ikke hemninger som gjør at jeg ikke spiser snørr og ørevoks altså! Anonymkode: 1371e...98b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #50 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Mye av det voksne folk lar være å gjøre er på grunn av hensyn til andre. Om voksne er så hemmet og redde for å gjøre ting alene, så er det nok snakk om ganske forknytte personer. Akkurat som når du promper alene. Hvis du skammer deg for alt mulig sånt, så sliter du med for mye skam, og er lite avslappet for å si det som det er. Anonymkode: 916ab...c19 Atte hæ? Skammer seg over? Det er jo bare visse ting som er motbydelig og ekkelt. Har ikke noe med skam og forknytthet å gjøre. Tviler på at mange voksne oppegående folk gjør de her tingene altså. Ikke engang barn gjør jo dette. Av fri vilje liksom. Hvorfor skulle man gjøre sånt? Hvilken nytte skulle det ha?? Anonymkode: 84a2e...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå