Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Datteren min på 11 år har ei venninne som er veldig belærende og nedlatende i måten hun snakker på. Hun var hos oss i går, og jeg overhørte de snakket sammen. Min datter sa «hvorfor får jeg ikke til dette?» Da svarer venninna «fordi du er dum». Dette sa hun to ganger. I tillegg snakker hun så nedlatende til henne, som om hun skulle være 5 år. Har prøvd å få min datter til å si i fra at hun ikke liker at hun sier slik, men hun syns det er vanskelig. Hvilke råd ville dere ha gitt deres datter? Forslag til hvordan og hva hun kan si til venninna? Anonymkode: 8b30f...653
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Av og til kreves voksen tilstedeværelse og veiledning tenker jeg. Hadde jeg hørt en 11-åring si noe sånt hadde jeg brutt inn, uansett om det var min eller noen andres unge som sa det. "Næmmen, det var da ikke noe hyggelig sagt, vi kan ikke kalle folk dum selv om det er noe de ikke får til. Du får heller hjelpe Lise om du får det til." Anonymkode: 300e8...7a7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Av og til kreves voksen tilstedeværelse og veiledning tenker jeg. Hadde jeg hørt en 11-åring si noe sånt hadde jeg brutt inn, uansett om det var min eller noen andres unge som sa det. "Næmmen, det var da ikke noe hyggelig sagt, vi kan ikke kalle folk dum selv om det er noe de ikke får til. Du får heller hjelpe Lise om du får det til." Anonymkode: 300e8...7a7 Enig her! Anonymkode: b41f8...768
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Det kn hende hun har det hjemmefra og det er det hun er vandt til. Kanskje de voksne snakker slik til hverandre og barna. Anonymkode: cc45b...bd4
the amazing spidermamma Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Ikke greit. Det beste er jo om datteren din lærer å si ifra selv, kan dere finne fram til noen "standardsvar" sammen som hun kan øve seg på? Og jeg ville nok også brutt inn i samtalen hvis jeg overhørte det også, hun venninna er sikkert vant til å si sånt uten å få noe motstand.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Vi øver på å ta igjen. Begge mine er jenter som stiller seg bakerst i køen og bare tar imot. Vi har snakket mye om dette opp igjennom, hjulpet de med å ha noen svar klare. Eldste er nå 16 og blitt veldig flink til å si ifra og sette grenser. Hun gidder ikke å ha venninner som behandler henne dårlig. Anonymkode: f6a20...94b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Jeg hadde eksplodert på den frekke ungen. Dette er IKKE akseptert måte å snakke til andre på her i huset. Anonymkode: 64fd0...e5a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde eksplodert på den frekke ungen. Dette er IKKE akseptert måte å snakke til andre på her i huset. Anonymkode: 64fd0...e5a Er ikke ungen som er frekk her! Det moren som er direkte ondskapsfull. Anonymkode: 04f69...4b8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er ikke ungen som er frekk her! Det moren som er direkte ondskapsfull. Anonymkode: 04f69...4b8 På hvilken måte er moren ondskapsfull????? Anonymkode: 467e5...109
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På hvilken måte er moren ondskapsfull????? Anonymkode: 467e5...109 Å si at datteren er dum,er jo direkte ondskapsfullt! Anonymkode: 04f69...4b8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #11 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Å si at datteren er dum,er jo direkte ondskapsfullt! Anonymkode: 04f69...4b8 Tror du må lese hovedinnlegget på nytt... Anonymkode: 467e5...109
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2022 #12 Skrevet 18. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Datteren min på 11 år har ei venninne som er veldig belærende og nedlatende i måten hun snakker på. Hun var hos oss i går, og jeg overhørte de snakket sammen. Min datter sa «hvorfor får jeg ikke til dette?» Da svarer venninna «fordi du er dum». Dette sa hun to ganger. I tillegg snakker hun så nedlatende til henne, som om hun skulle være 5 år. Anonymkode: 8b30f...653 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er ikke ungen som er frekk her! Det moren som er direkte ondskapsfull. Anonymkode: 04f69...4b8 Nei, det er jenta. Anonymkode: 64fd0...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå