Gå til innhold

Kall meg umoden, usikker, barnslig, patetisk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg går RETT i kjelleren når jeg får under 20 likes på profilbildet mitt:-( Og jeg bytter ikke bilde ofte. Er jeg virkelig SÅ stygg:-( Jeg er 35 år og har dype kvaliteter i livet mitt, men har ikke mye selvtillit. Jeg har lyst til å bare slette hele vennelista mi eller slette hele facebook. Jeg syns det er direkte flaut å få så lite likes.

Klarer ikke forestille meg hvor tøft det må være for tenåringer

Anonymkode: 32bfc...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du bytte profilbilde egentlig?

Anonymkode: 07bc4...373

Skrevet

Jeg kaller deg herved umoden, usikker, barnslig, patetisk som du ba om.

Jeg fikk 19 reaksjoner på mitt siste profilbilde, men jeg vet jeg ikke ser så ille ut.
Hva folk gir like på og ikke på FB driter jeg en lang bane i, hvordan folk reagerer i det virkelige livet er det som betyr noe.
Jeg kan gå inn i et rom og få all oppmerksomhet dersom jeg ønsker det.
FB er falsk og betyr ingenting

Anonymkode: 42315...f25

Skrevet

Jeg får skjeldent over 10 likes, bytter veldig skjeldent bilde, siste hadde jeg i over 2 år . 

Anonymkode: 9fa27...006

Skrevet

Hvor mange venner har du, da? Jeg får mange likes på sånne bilder; men jeg har nesten 1900 venner på Facebook. Jo større volum på selve vennelista, desto flere er det som har sett bildet og klikker på det. Har du bare 200 venner, er faktisk 10% et godt tall. 

Anonymkode: a7333...bae

Skrevet

Jeg bytter profilbilde ofte, det er en liten "lek" jeg og en venninne har. Hvor mange likes jeg får, aner jeg ikke. Jeg aner i grunn ikke hvor mye likes jeg får på noe som helst. Jeg bruker Facebook mye, men ikke for å få likes.  

Jeg synes forresten ikke at Facebook er falsk heller, det gjenspeiler livet ganske ok, for det meste den gode delen. (Men det motsatte i kommentarfelt enkelte steder.)

Anonymkode: c4ad8...7f9

Skrevet

Jeg har rett over 100 fb folk. 10 av dem er nære venner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men jeg går RETT i kjelleren når jeg får under 20 likes på profilbildet mitt:-( Og jeg bytter ikke bilde ofte. Er jeg virkelig SÅ stygg:-( Jeg er 35 år og har dype kvaliteter i livet mitt, men har ikke mye selvtillit. Jeg har lyst til å bare slette hele vennelista mi eller slette hele facebook. Jeg syns det er direkte flaut å få så lite likes.

Ok, alt det i overskriften er riktig. 

Anonymkode: 1d250...59b

Skrevet

De fleste får reaksjoner fra ca 10% på vennelista, uavhengig hvor mange du har der. De fleste får mer på nye profilbilder. Folk har sluttet å like ting de ikke helt nære legger ut, men det betyr ikke at de ikke liker det. Det har bare blitt mer vanlig å kun like de man virkelig kjenner. Til å begynne med trykket jo folk liker på alt. Da det var vanlig å skrive absolutt alt, som å hoppe i dusjen, så trykka jo alle like på det! Det er blitt mindre og mindre sånt. 

Ellers så ikke tro at du er den eneste som blir nedfor! Det er ganske vanlig, men ikke alle vil innrømme det, fordi det er en dum ting å bli. Vi skal liksom skjønne bedre når vi har bikka 20. Så vi reagerer mer eller mindre de aller fleste av oss, men ikke så hardt at vi sitter og depper over det i flere dager. 

Anonymkode: bea86...971

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Okeeey. Hvor skal jeg begynne.. 

En øvelse barnet vårt gjør på Bupp, er å se filmer. 

Der var det ei 10 år gammel jente som ble så lei seg, snakket seg selv ned, trodde ingen likte henne, vennløs pga få likes.. RØDE tanker. 

Så tikket det inn en meld på tlf. 10 åringen så på alle vennebildene sine, og kom på GRØNNE tanker. Hun haaaaaar mange venner. Hun så seg i speilet, var ikke så verst. 

Venninnen hadde ikke gitt like fordi hun var syk. 

Lært noe? 

Anonymkode: b4084...91b

Skrevet

Det handler vel ikke om hvor pen man er??

Anonymkode: dee80...2fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da er det jo veldig høyt liker-tall.

Selv skjuler jeg at jeg bytter profilbildet mitt fordi jeg synes det er flaut å få likes og dølle kommentarer, så vi er såpass ulike her at jeg sliter litt med å forstå hvorfor dette er så viktig for deg.

Anonymkode: 0b9ca...6a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selv skjuler jeg at jeg bytter profilbildet mitt fordi jeg synes det er flaut å få likes og dølle kommentarer, så vi er såpass ulike her at jeg sliter litt med å forstå hvorfor dette er så viktig for deg.

Ooh, kan man gjøre det? Jeg bytter ikke ofte, men har en tendens til å skifte hårstil, så da oppdaterer jeg, max en gang i året. Jeg legger ut litt andre innlegg også, men ikke for å få likes, bare grei måte å holde slekt oppdatert f.eks., og så blir det litt som en dagbok. Må testes ut!

Anonymkode: 667a9...178

Skrevet

De gangene jeg liker profilbilder på Facebook, noe jeg sjelden gjør fordi jeg ikke pleier å like ting som deles åpent med hele verden, er graden av skjønnhet det siste jeg bryr meg om. For det første fordi det jeg mener er pent, ofte er noe annet enn det like-sultne usikre mennesker mener er pent. For det andre fordi jeg heller liker stemningen, opplevelsen, ærligheten, oppnåelsen osv. Bilde av en person bakfra som har klart å bestige et fjell etter tid med sykdom: ja. Naturlig bilde av kvinne i 40-årene med masse grått hår og ekte smil: ja. Selfie med falske vipper og masse sminke: aldri i helvete.

Skrevet
Ekspatt skrev (7 timer siden):

De gangene jeg liker profilbilder på Facebook, noe jeg sjelden gjør fordi jeg ikke pleier å like ting som deles åpent med hele verden, er graden av skjønnhet det siste jeg bryr meg om. For det første fordi det jeg mener er pent, ofte er noe annet enn det like-sultne usikre mennesker mener er pent. For det andre fordi jeg heller liker stemningen, opplevelsen, ærligheten, oppnåelsen osv. Bilde av en person bakfra som har klart å bestige et fjell etter tid med sykdom: ja. Naturlig bilde av kvinne i 40-årene med masse grått hår og ekte smil: ja. Selfie med falske vipper og masse sminke: aldri i helvete.

Enig. Hvor pen man er har null å si. Det handler heller om hvor hyggelig og oppriktig personen er. Jeg liker ikke så ofte ting da men liker når bildet er naturlig og lite tilgjort. Å skape seg på en selfie, intet er mindre pinlig.

Anonymkode: dee80...2fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Da kan du ikke forvente så mange likes, altså. Du blir borte i støyen.

Anonymkode: a7333...bae

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvordan gjør man det? Grunnen til at jeg ikke bytter bilde er fordi jeg ikke vil ha oppmerksomhet rundt det.

HI, mine likes har ingenting med utseende å gjøre. Jeg trykker liker på bilder som gir meg en positiv reaksjon. Fordi de skiller seg ut, er godt komponert eller noe annet. Dersom bildet ditt er helt plain ville du neppe fått en liker fra meg, uansett hvordan du så ut. Gjør du deg til med nebb og vinger istedenfor vipper får du heller ikke likes fra meg.

Skrevet

Det er vel bare å slå av muligheten for likes og kommenterer på profilbildet. Vær litt løsningsorientert. 

Anonymkode: fdfcf...a66

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jeg har aldri liket et eneste bilde på Facebook. Mine venner vet at jeg synes de er flotte fordi jeg SIER det til dem når vi er sammen.

Ta deg sammen. Ingen mener du er stygg, men de fleste gir vel blanke f*** i folks profilbilde.

Anonymkode: c9e57...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...