Gå til innhold

Er du økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du flink med penger eller sløser du? 

Anonymkode: 5ad85...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja takk begge deler.

Klarer å spare lit hver måned, og går aldri tom, men ut av inntekt burde jeg ha klart å spare mer, eller fortere betalt ned på lånet, men sløser litt for mye til å klare det.

Anonymkode: b5420...e03

Skrevet

Jeg er relativt økonomisk av meg, men i forhold til mannen min er jeg en vimsete sløser 😅 Han er ekstremt økonomisk av seg, og kunne nok fort tippet over til en gjerrigknark hvis det ikke er for at han også er raus og gavmild av natur. Selv har jeg alltid hatt kontroll og aldri brukt penger jeg ikke har, sett bort i fra de vanlige lånene (hus, bil og studie), altså aldri kjøpt ting på kreditt, aldri gått helt tom en måned, uansett hvor trangt jeg har hatt det osv., men samtidig også brukt mer penger på "tull" enn mannen min synes er akseptabelt. 

Anonymkode: c42a9...e78

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er flink. Synes jeg selv i hvert fall. Har fått en god oppdragelse ifht pengebruk. Har også hatt det veldig tøft, så vet hvordan det er å ha dårlig råd. 

Skrevet

Jeg sørger alltid for å ha riktige matvarer i huset, og alt som er nødvendig. Resten kan jeg sløse med. Sparer litt, og bruker aldri opp hele lønnen på en måned med unntak hvis jeg kjøper større ting som møbler osv

Sløser på å gå ut å spise, ta impulskjøp og å spandere og gi bort. Jeg vet egentlig ikke om så mye som er bedre å bruke penger på. 

Anonymkode: d8fe4...972

Skrevet

I utgangspunktet er jeg veldig fornuftig økonomisk. Føler jeg har levd på sparebluss hele livet.

MEN, grunnet diverse omstendigheter valgte vi å flytte. Vi kjøpte ny leilighet før eneboligen er solgt, så nå har vi ALT for mye lån!! Vi hadde et lite håp om å selge huset før ferien, men det ser ut til å drøye ut. Håper virkelig vi får solgt til høsten i alle fall, slik at livet kan normaliseres igjen.

Anonymkode: 3eda8...45f

Skrevet
On 6/18/2022 at 12:10 AM, Anonym bruker said:

begge deler vil jeg si :) har alltid 400-500 igjen før ny lønn kommer

Anonymkode: 3b83e...5ee

Skrevet

Jeg er økonomisk anlagt, og har alltid hatt mye penger på sparekonto. Bruker sjelden opp hele lønningen, men i vår når vi hadde konfirmasjon, måtte jeg tappe sparekontoen litt... 
Jeg har blitt litt mer snobbete i matveien de siste årene, så nå bruker jeg litt mer penger enn jeg pleide... 

Anonymkode: c2586...5ee

Skrevet

Veldig økonomisk. Jeg har en årslønn i buffer til enhver tid. 

Anonymkode: a37eb...9b2

Skrevet

Sløser, dessverre 

Anonymkode: df76b...3ee

Skrevet

Jeg lever ganske møtet til i hverdagen, men jeg sløser innimellom. Vi ender opp med stadig å overføre penger til doarekonto/fond selv om vi ikke sparer aktivt.

Anonymkode: e4a9f...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...