Gå til innhold

16 år.. regler og hva er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på 16 år er en populær type, og har mange venner, og flere «gjenger». Det er guttene fra barndommen, guttene på laget, guttene fra skolen, gutter fra det gamle laget osv. Altså, jeg vet hvem alle er, men kjenner kun ca 6-10 av de skikkelig godt! 
Han blir hele tiden spurt om å være med steder, overnatte osv.

Saken er at forrige helg så kom han hjem og hadde smakt alkohol. Var ikke full, men det luktet alkohol og han innrømmet det! 
Har også funnet en snusboks i sengen hans.. Så ting er ikke alltid så uskyldig lenger.

Han spør nå om å få sove hos en gutt jeg vet hvem er gjennom fotballen.. Jeg svarer greit, men jeg skal melde med foreldrene og høre med de først. Han mener jeg er helt «laim», og at ingen gjør sånt! 
Jeg kommer likevel til å gjøre det.. men gjør ingen andre sånn?

Jeg synes det er en skummel tid, hvor de eksperimenterer med ting. 
Han er ellers en bra type med toppkarakterer og veldig opptatt av fotballen og satsing der. 
Men, jeg føler jeg sier mye nei, og er prinsippfast, men det er vanskelig…

Anonymkode: 5411c...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du selv vært 16 år😅. Hva tenkte du og spørre foreldre om?

Anonymkode: 3656d...eda

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du selv vært 16 år😅. Hva tenkte du og spørre foreldre om?

Anonymkode: 3656d...eda

Det er mange år siden😅 Og jeg var så utspekulert, så det funker ikke på meg!

Synes det er utfordrende å vite hva jeg skal gjøre til enhver tid her.. Vil skape nok luft til å fly, men ikke for store rom så de kan styrte. Ikke enkelt.. 

Anonymkode: 5411c...7d2

Skrevet

Har jente på samme alder, og ja, enig, det er vanskelig. Jeg tror jeg skal begynne å ringe foreldrene (selv om jeg ikke vet hvem de er) og spørre om det stemmer at Trine og Line skal overnatte der og om foreldrene skal være hjemme. Gjorde det noen ganger med storesøskenet. Lurer også på om det er vanlig/ikke å gjøre det og hva foreldrene til andre som skal begynne på VGs tenker om det. 

Er jo en fare for at Line sier hun skal overnatte hos Mari og Mari sier at hun skal overnatte hos Line og Vipps kan de være ute hele natten og feste hvis ingen voksne tar en telefon på forhånd… Er det bare vi to som tenker på dette?

Anonymkode: 37c82...031

Skrevet

Har fått spørsmål fra andre foreldre jeg ikke kjenner ved overnatting og tenker at det er fint. Jentene skulle på fest og jeg bekreftet at jeg kom til å hente de ved midnatt. Skjønner godt at folk lurer, selv om jeg selv stoler på min datter. Hun er virkelig ikke typen som lyver. Nestemann derimot, der er det nok jeg som må ringe rundt å sjekke om hun er der hun skal...

Anonymkode: 293a2...139

Skrevet

Vi sjekker med andre foreldre.

Anonymkode: ab032...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...