Gå til innhold

Har forelsket meg i en annen kvinne-igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er gift med en mann som jeg er veldig glad i, som jeg har barn med, og som jeg i sin tid var forelsket i. Etter flere tiår sammen er forholdet mer preget av kjærlighet og gjensidig ømhet enn av forelskelse. Men han er en veldig fin fyr, og jeg har mange gode grunner til å ikke ville forlate ham.

Problemet er at jeg stadig forelsker meg i andre kvinner. Det føles som et stort tap å ikke kunne leve det ut. Nå har jeg for første gang forelskelset meg i en dame der det virker å være gjensidig. Det er vanskelig å vite sikkert, men jeg har et klart inntrykk av at hun er interessert i meg og at hun flørter med meg. Jeg tenker på henne hele tiden og føler meg nesten elektrisk når jeg er sammen med henne. 

Hva skal jeg gjøre? For min egen livslykkes del føles det som jeg alltid vil angre hvis ikke jeg gjør noe for å finne ut av hva som ligger i disse sterke forelskelsene i kvinner (som jeg har opplevd over mange år). Men jeg fikser ikke tanken på å gjøre mannen min vondt eller ødelegge vår nære relasjon. For ikke å snakke om barna og familien som helhet.

Anonymkode: c6cc0...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å snakke med han. Ikke oss. Jeg synes også kvinner er flotte, og har også hatt sex med en del kvinner, men det har aldri vært forelskelse inni bildet. Tror du må være ærlig. Sett deg ned å prat med ham, men ikke gjør deg til noe offer. 

Anonymkode: a7fee...746

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva med å snakke med han. Ikke oss. Jeg synes også kvinner er flotte, og har også hatt sex med en del kvinner, men det har aldri vært forelskelse inni bildet. Tror du må være ærlig. Sett deg ned å prat med ham, men ikke gjør deg til noe offer. 

Hadde klikket hvis min mann skulle drøfte med meg at han er forelsket i en mann 🙄

Anonymkode: 140f9...d59

Skrevet

Happy Pride! 

Anonymkode: 3af92...52d

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hadde klikket hvis min mann skulle drøfte med meg at han er forelsket i en mann 🙄

Menn er annerledes enn oss.

Skrevet

Det er heller ikke snakk om å drøfte. Men å være ærlig, å se om de kan finne en utvei som er bra for begge. HI og mannen. 

Skrevet

Jeg har snakket med ham om det. Han er relativt aksepterende - følelser  kan man ikke så mye for. Det er ingen stor hemmelighet at jeg liker kvinner, det har vært et gjentakende tema i mitt liv. Jeg trodde bare at hans og min store kjærlighet skulle dekke mine behov, og var ikke forberedt på at dette skulle bli så problematisk for meg på sikt. Han er en utpreget monogam og trofast type. At jeg skal ha en affære med en annen kvinne vet jeg er uaktuelt for ham, det har ingen hensikt å pushe det.

Problemet er også at min tiltrekning til andre kvinner både er seksuell og romantisk. Hvis jeg innleder en affære med denne dama risikerer jeg å gå på en smell, jeg er allerede så forelsket i henne at jeg knapt klarer å tenke på annet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har snakket med ham om det. Han er relativt aksepterende - følelser  kan man ikke så mye for. Det er ingen stor hemmelighet at jeg liker kvinner, det har vært et gjentakende tema i mitt liv. Jeg trodde bare at hans og min store kjærlighet skulle dekke mine behov, og var ikke forberedt på at dette skulle bli så problematisk for meg på sikt. Han er en utpreget monogam og trofast type. At jeg skal ha en affære med en annen kvinne vet jeg er uaktuelt for ham, det har ingen hensikt å pushe det.

Problemet er også at min tiltrekning til andre kvinner både er seksuell og romantisk. Hvis jeg innleder en affære med denne dama risikerer jeg å gå på en smell, jeg er allerede så forelsket i henne at jeg knapt klarer å tenke på annet.

Da vet du hvor han står. At han aksepterer det og er manogam sier litt om han som person. Virker som en fantastisk mann. Det er kun du som kan gjøre noe her... Enten velger du galt, eller så velger du riktig. Men hva er galt, og hva er riktig? Det må du finne ut av. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da vet du hvor han står. At han aksepterer det og er manogam sier litt om han som person. Virker som en fantastisk mann. Det er kun du som kan gjøre noe her... Enten velger du galt, eller så velger du riktig. Men hva er galt, og hva er riktig? Det må du finne ut av. 

Ja, der er dilemmaet. Akkurat nå virker begge deler uhåndterlig. Det er ingen løsning å bryte opp en velfungerende familie med en god livspartner. Han er en fin pappa og på alle måter et godt menneske. Det ville vært veldig egoistisk av meg. På den annen side kjenner jeg nesten en sorg ved å skulle gå igjennom livet uten å kunne finne ut av eller leve ut disse andre overveldende følelsene, som går helt i kjernen av mitt vesen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Menn er annerledes enn oss.

Hun skal da ikke snakke om sine følelser for å pirre hans lyst på trekant, liksom. 

Anonymkode: 3af92...52d

Skrevet

Verken han eller jeg er interessert i trekant, altså, jeg synes bare det er ekkelt å tenke på. Jeg drømmer om et seksuelt og romantisk forhold til kvinnen jeg er forelsket i. Dessverre er det ikke forenlig med livet jeg lever.

Skrevet

Men liker du kvinner eller begge kjønn? Er du lesbisk eller bifil? 

Om du er lesbisk så kan du jo ikke leve i et forhold med en mann, uansett hvor flott han er. Da er det ikke det du trenger. Er du bifil er jo dette en problemstilling som for mange heterofile, du har utviklet følelser for ett annet menneske. Når man gjør det, mener jeg, at man ikke har det bra i det forholdet man er i. Tror ikke du skal henge deg så veldig opp i at det er en kvinne, mer det faktum at du har fått følelser for et annet menneske enn mannen. 
Hadde du blitt hodestups forelska i en annen mann ville jo problemet vært det samme

Lykke til ❤️

Anonymkode: 86649...cb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men liker du kvinner eller begge kjønn? Er du lesbisk eller bifil? 

Om du er lesbisk så kan du jo ikke leve i et forhold med en mann, uansett hvor flott han er. Da er det ikke det du trenger. Er du bifil er jo dette en problemstilling som for mange heterofile, du har utviklet følelser for ett annet menneske. Når man gjør det, mener jeg, at man ikke har det bra i det forholdet man er i. Tror ikke du skal henge deg så veldig opp i at det er en kvinne, mer det faktum at du har fått følelser for et annet menneske enn mannen. 
Hadde du blitt hodestups forelska i en annen mann ville jo problemet vært det samme

Lykke til ❤️

Jeg vet ikke. Jeg er ikke så glad i merkelapper egentlig. Jeg har nok vært forelsket i mange flere kvinner enn menn i mitt liv, men jeg er ikke uten evne til å tiltrekkes av menn. Jeg var ordentlig forelsket i mannen min i sin tid også, og jeg tror nok det er riktig å si at jeg elsker ham. Jeg vet ikke om det i praksis er helt det samme uavhengig av kjønn, selv om jeg i og for seg er enig i det du skriver. Jeg har aldri forelsket meg i noen annen mann enn mannen min, og ser ikke for meg at det kunne skjedd. Men jeg faller altså stadig for kvinner. Det er som jeg har et stort udekket behov på den fronten. 

Skrevet

Kult at bekymringen for barna kom i soste setning…

Anonymkode: fe093...1f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Verken han eller jeg er interessert i trekant, altså, jeg synes bare det er ekkelt å tenke på. Jeg drømmer om et seksuelt og romantisk forhold til kvinnen jeg er forelsket i. Dessverre er det ikke forenlig med livet jeg lever.

Du burde stoppet tankene dine for lengst ! Du har dvelet med det og nå er du allerede utro i dine tanker og allerede er dit forhold til din mann ødelagt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vet ikke. Jeg er ikke så glad i merkelapper egentlig. Jeg har nok vært forelsket i mange flere kvinner enn menn i mitt liv, men jeg er ikke uten evne til å tiltrekkes av menn. Jeg var ordentlig forelsket i mannen min i sin tid også, og jeg tror nok det er riktig å si at jeg elsker ham. Jeg vet ikke om det i praksis er helt det samme uavhengig av kjønn, selv om jeg i og for seg er enig i det du skriver. Jeg har aldri forelsket meg i noen annen mann enn mannen min, og ser ikke for meg at det kunne skjedd. Men jeg faller altså stadig for kvinner. Det er som jeg har et stort udekket behov på den fronten. 

Tror egentlig din mann har det bedre uten deg. Ustabilt opplegg med deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Neida, var ikke meninga å sette noe merkelapp sånn sett :) Bare mente at problemstillingen er der uavhengig av kjønn. 

Kanskje du trekkes mer mot kvinner enn menn da. Du bør nok finne ut av hva du ønsker med mannen din, og ta det derfra. Kjenner ei som var godt gift og stormforelsket i mannen sin, helt til kvinnen i hennes liv dukket opp. De hadde alt, hus, hytte, biler, barn.. men det var når denne kvinnen kom at hun virkelig innså hva hun ønsket. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

men det var når denne kvinnen kom at hun virkelig innså hva hun ønsket

Å bli fisker?

Anonymkode: d2c3c...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...