Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 I sengen før vi står opp; Litt pupp Frokost; 1 porsjon grøt med litt sviskejuice i Mellommåltid; 1 banan Middag; 1 middagsglas Mellommåltid; 210 ml melk Kvelds; En porsjon grøt med sviskejuice i. Babyen er veldig tung! 9,3 kg og 68 cm.. Anonymkode: faaf9...c10
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Barn er så ulike. For mine hadde dette vært mye, for andre akkurat passe. La barnet styre det selv. Jeg lot barna spise selv, helt fra begynnelsen. Så da regulerte de også hvor mye de ville ha, litt bedre enn med skje (maten kommer fort, og blir tilbudt munnen hele tiden). Bare vær oppmerksom på om barnet snur seg vekk. Anonymkode: 9a62d...bf1
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Spør på helsestasjonen om du er i tvil. Min baby veide 7,6 kg på tre mnd-kontrollen, så det høres ikke ut som at hun er hinsides tung😅
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Mine ble fullammet til de var 6 mnd, så det høres mye ut for meg. Men morsmelk er jo veldig energitett og de ammet jo mange ganger i døgnet så det er slett ikke sikkert din får i seg flere kalorier Mine unger har alle vært minst så tunge på samme alder så tyngden reagerer jeg ikke på i det hele tatt. Anonymkode: 7d537...856
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 La babyen spise så mye den vil ha. De er ganske flinke til å styre det selv. Er du i tvil ville jeg heller spurt helsesykepleier som kjenner hele historien til babyen. Min yngste veide forøvrig 11 kg på 6mnd kontroll.🥵😅 Anonymkode: e6857...072
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): I sengen før vi står opp; Litt pupp Frokost; 1 porsjon grøt med litt sviskejuice i Mellommåltid; 1 banan Middag; 1 middagsglas Mellommåltid; 210 ml melk Kvelds; En porsjon grøt med sviskejuice i. Babyen er veldig tung! 9,3 kg og 68 cm.. Anonymkode: faaf9...c10 Helt vanlig kost det der da. 😊Ikke for mye. Nå er ungen nesten 7 mnd. Ikke så mye baby lenger. Syns han høres helt fin ut jeg 😊fine måltider. Anonymkode: 6c61a...fa1
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 Høres helt innenfor. Så små barn skal få mat når de er sultne, og man leser signaler ++ Min veide 10,2 kg ved 6 mnds alderen, og spiste noe ala: - Flaske på 210 ml når han våknet - Frokost: grøt eller skive og noe frukt - Lunsj: flaske 210 ml - Middag: middagsporsjon på størrelse med et middagsglass - Kveldsmat: grøt og flaske på 210 ml Fikk også en flaske til eller frukt/grønnsakssmoothie hvis han uttrykte ønske om mer mat mellom slagene. ___________________ På 12-måneders kontrollen veide han 10,4 kg. 18-måneders kontrollen 11,2 kg. Vi måtte da inn til ekstra vektoppfølging siden de mente at oppgangen var for dårlig. Både vi og barnehagen stusset over det, for på den tiden så spiste han gjerne ila. en dag: 5-6 skiver, 2 grøtporsjoner ila. dagen, fri tilgang på frukt og grønt i barnehagen, stor middagsporsjon (2 middagsglass) og en kveldsflaske med 270 ml. ——————- Nå har han akkurat fylt 2 år og har fortsatt like god appetitt, veier 12,3 kg. Spiser gode porsjoner til middag, feks 2 poteter, 2 store gulrøtter og tre kjøttkaker i tillegg til noe ertestuing. Så bare la barnet få spise, men følg med på signalene slik som en annen nevnte - feks snur ansiktet bort eller gulper etter måltid. Anonymkode: d1fce...4a5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 De er mette når de slutter å gape. Men husk å tilby vann mellom skjeene. Anonymkode: cbe6e...d39
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 On 6/17/2022 at 10:49 AM, Anonym bruker said: I sengen før vi står opp; Litt pupp Frokost; 1 porsjon grøt med litt sviskejuice i Mellommåltid; 1 banan Middag; 1 middagsglas Mellommåltid; 210 ml melk Kvelds; En porsjon grøt med sviskejuice i. Babyen er veldig tung! 9,3 kg og 68 cm.. Anonymkode: faaf9...c10 Nei synes ikke det er mye Anonymkode: a8f56...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå