Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Pga uforutsigbare ting må vi være hjemme i 2-4 uker i ferien, dvs hjemme hjemme, kun i hus og hage, ikke på turer i skog og mark, bytur eller noe. Har mulighet til å forberede oss litt, så tenker å kjøpe ett basseng og ett lite pop up telt, evt noe annet? Barna er 7 og 9 år, og vi hadde planer om hyttetur, fjelltur og dyrepark tur, så stor skuffelse for at det ikke går. Tips til ting vi kan gjøre hjemme, noe litt annerledes enn til hverdags? Anonymkode: 36c6d...78c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Telttur i hagen elsker mine 😊 Sommerles/bibliotek, svømmehaller, være dyrepasser, snekre noe (fuglekasse, en benk osv), male soverom, kino, bowling.. Anonymkode: 4c155...35b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Teltet kan slås opp i hagen, mine to yngste har sovet i telt i snart 3 uker nå de Ellers kan dere jo bake, male, lage ting (ta en tur på panduros og handle inn), snekre fuglekasser og slike ting. Handle inn litt spruteleker og basseng kanskje. Om dere hadde planlagt dyrepark o.l. og nå bare skal være hjemme i hagen (har noen brekt benet?) så kan dere kanskje bruke pengene på noe gøy? Når mine var på den alderen hadde vi basseng i hagen, med saltvannspumpe og varmekolbe så vannet holdt 30 grader. De ble aldri lei av å bade, dykkemasker og flytemadrasser, baderinger osv ble brukt mye altså. Alle mine fire barn har blitt gode svømmere i slike basseng, vi har hatt det oppe i 12-14 år tror jeg (tror vi har hatt tre basseng på de årene). Begynte med klor, og gikk over til saltvann, det er helt genialt. https://lekekassen.no/basseng-og-badeleker/basseng/intex Anonymkode: 1bac4...d72
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Skattejakt. Det er noe jeg har aktivisert unger med hjemme, og det er populært. Gjemsel høres jo forferdelig kjedelig ut, men det er det ungene her syns er morsomst etter ballek. Så har vi skutt og kastet mye på blink, og så hatt basseng. Anonymkode: 546ee...964
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Har dere trampoline? Den kan man hoppe på, men det fins også trampolinetelt man kan kjøpe. Da blir det morsomt å sove ute på den! Anonymkode: e8cfa...c14
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Og skaff noen plantekasser/drivbenker med glasslokk. Plant spirevillige frø der: karse, spinat, reddiker, plukksalat og agurker. Kjøp jordbærplanter og plant dem ut. Å dyrke og stelle ting er morsomt, særlig når det kan spises. Anonymkode: e8cfa...c14
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Basseng og telt er gøy 😃. Vi kjøpte oppblåsbar boblebad når det ble hjemmeferie, det ble veldig mye brukt, gutten vår bodde nesten oppi der, en veldig god investering 😃. Skattejakt, kubb, naturbingo, fotball, maling ute, snekkre noe sammen, Kino, , bake, lage isbuffé med mye forskjellig topping og sauser, lage sushi hvis dere liker det, lage vårruller eller sommerruller, kjøpe noe hobbyting for eksempel perler, broderingskit. Anonymkode: 2bd43...22b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 Kjøp planker og bygg et skikkelig trehus. Er det noen som er skadet eller noe sånt slik at dere vanskelig kan bevege dere? Anonymkode: fc5a4...dd6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Pga uforutsigbare ting må vi være hjemme i 2-4 uker i ferien, dvs hjemme hjemme, kun i hus og hage, ikke på turer i skog og mark, bytur eller noe. Har mulighet til å forberede oss litt, så tenker å kjøpe ett basseng og ett lite pop up telt, evt noe annet? Barna er 7 og 9 år, og vi hadde planer om hyttetur, fjelltur og dyrepark tur, så stor skuffelse for at det ikke går. Tips til ting vi kan gjøre hjemme, noe litt annerledes enn til hverdags? Anonymkode: 36c6d...78c Hvorfor går det ikke? Anonymkode: ee77c...b45
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 On 6/17/2022 at 10:46 AM, Anonym bruker said: Pga uforutsigbare ting må vi være hjemme i 2-4 uker i ferien, dvs hjemme hjemme, kun i hus og hage, ikke på turer i skog og mark, bytur eller noe. Har mulighet til å forberede oss litt, så tenker å kjøpe ett basseng og ett lite pop up telt, evt noe annet? Barna er 7 og 9 år, og vi hadde planer om hyttetur, fjelltur og dyrepark tur, så stor skuffelse for at det ikke går. Tips til ting vi kan gjøre hjemme, noe litt annerledes enn til hverdags? Anonymkode: 36c6d...78c teltur er jo fint Anonymkode: 748fc...818
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Takk for gode tips, jeg som har operert høyre fot, så får ikke kjøre bil eller gå/hoppe på krykker langt, og bor for langt unna skog og mark eller sjø/vann til å komme meg dit. Har ei uke på å forberede oss, da vi har folk til å kjøre oss dit vi vil da, men så blir det 3-4 uker med null hjelp, mulig noen kan kjøre en liten tur på butikk, men ellers ingenting. Bor på bygda uten bussforbindelse, så bytur er uaktuelt. Anonymkode: 36c6d...78c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 La barna få lov til masse ting som de ellers ikke får lov til eller det ikke er tid til i hverdagen. Sove i telt i hagen, på verandaen eller i stuen er populært. Kjøp slimbad og fargebad, det underholder mine i timesvis. Spør i en butikk om dere kan få en stor pappeske og la barna dekorere den som hus og skjær ut vindu og dør. La dem ha piknik med saft og kjeks eller overnatte i papphuset. La dem dekorere noen av vinduene med vannmaling. Bestill eller kjøp litt nytt utkledningstøy og ansiktsmaling og ha karneval/temadag. Nye uteleker og spill i hagen. Hvis du får tak i en lang, smal og litt tykk papp plate eller pappeske kan du lage sklie i trappa inne. Anonymkode: c1145...7d6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Jeg tror bibliotekene i alle kommuner har tilgang til bøker i app, men hvilken app varierer. Da har dere "uendelig" tilgang til bøker som dere enten kan lese sammen eller barna alene. Lydbøker på storytel, fabel el, de fleste har 14 dager gratis prøvetid. Telt i hagen, som flere andre sier, er fantastisk. Ene sønnen min sov knapt inne feriene da han var på alder med dine. Hvis det blir mye treng, kan dere evt lage telt under spisebordet og de kan sove der. Ny legoesker, hvis de liker å bygge det, evt sorter brukerne til ting som har blitt ødelagt og bygg dem opp på nytt, eller bygg etter fantasien hvis de liker det. Anonymkode: 6f2f1...8d4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 Å, for en kjip situasjon. Plaskebasseng er bra, kjøp så stort som mulig, og et godt utvalg vannpistoler av ulike slag. Jeg ville også ha kjøpt inn ekstra av alle slags leker og hobbyting de måtte ønske seg, og også lånt en haug bibliotekbøker. Er det noen mulighet for at barna kan være med noen andre (venner, familie) på en liten tur eller aktivitet? Bare så de får en avveksling. Anonymkode: bc97f...dfc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 Hjemme skal vi bl.a: Bygge huset vårt i lego (vi har sykt mye lego da) Bake Grille på bålpanne Lage fine nabbibilder Lese bøker Sove på verandaen Telte i hagen Spille kjempeyatzy og -mikado Ha pizzarestaurant, der alle bestemmer sin egen pizza Ha is til middag, og pizzarester til dessert Se filmer, gjerne med popcorn Stelle i hagen Tegne med kritt på hus og bakke Spille spill Og så har vi ei hobbykasse vi kan ta fram Anonymkode: a07e3...cb7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #16 Skrevet 20. juni 2022 Inviter venner av barna til overnatting. Avtal at foreldrene henter og bringer. La barna og gjestene bake boller, eller lage gelé i ulike farger, og helle opp i stettglass sånn at det blir lagvis i striper, det er lekkert. Anonymkode: e8cfa...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå