Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Vi har flyttet inn i leilighet på 100kvm. Jeg tenker det hadde vært herlig å slippe å støvsuge annenhver dag, og drømmer om en støvsuger som gjør jobben for oss. Men er usikker på om det er mulig? Vi har katt, derfor bør det støvsuges ofte. Vi har jo møbler rundt forbi, må disse flyttes på? Må spisestuestolene settes på bordet? Kommer den på tepper? Er det mye styr med robotstøvsuger? Anonymkode: 9c2ae...3ec
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Jeg har en roborock som både vasker og støvsuger. Den skjønner forskjell på tepper og hardt gulv. Den er super. Vi setter opp stolene på spisebordet før vi støvsuger, men må ikke. Den er ganske god på å styre unna hindringer. Vi har også med tømmestasjon så den må ikke tømmes ofte. Bytter klut en gang i uka og fjerner hår. Vi er to damer med langt lyst hår i huset, det er sånn passe. Du trenger en liten støvsuger i tillegg da, til smuler i sofaen og steder roboten ikke når. Men ut over det. Løp og kjøp. Og kjøp med ekstra kluter om du kjøper en som vasker.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Uten tvil, robot! Anonymkode: 2c4bb...ec4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Det går raskere dess færre hindringer den har👍🏻 Men om du ikke har dårlig tid, og støvsugeren får plass, så trenger du ikke flytte stolene. Den vil ikke komme til der den ikke får plass, så om det er smulete slike plasser (f.eks mellom stoler, mellom bord- og stolben), så bør de jo fjernes. Det er nok lurt å ha en vanlig støvsuger også, for å kunne støvsuge møbler bl.annet. Men det holder lenge med en håndholdt en til supplerende bruk. Den klatrer over lave dørterskler, men høyere terskler må du løfte den over. Tepper klarer den fint, hvis ikke de er for langlugga. Absolutt en investering altså👍🏻
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Definitivt en roborock som støvsuger og vasker. Jeg har spisestuen på kjøkkenet og teppe under. Blir robotstøvsugd hver dag inn i mellom stolene. En dag i uken bruker jeg hive stolene opp på bordet og la roboten gå over 3 ganger. Den går greit under sofaer og stuebord. Tror klaringen til møbler er 11 cm. Gleden av et nyvasket hjem hver dag, uten at jeg må finne frem bøtte og kost er helt formidabel. En liten støvsuger til møbler må du nok ha i tillegg. Anonymkode: 01f16...d68
Pobie Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Du trenger begge deler, men hvis du begynner med robotstøvsuger kommer du langt. Vi har en vanlig i tillegg til å gå over hjørner og andre steder roboten ikke kommer til.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Hva med mye rot? Leker på gulvet ? Takler den det? Hvilke anbefaler dere? Anonymkode: 8d1c4...bfc
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 Vi har robot som går hver dag og tar det meste - men bruker vanlig en gang i uken i forbindelse med husvasken. Anonymkode: aadb4...faa
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Begge deler. Man må ha begge deler altså. Forrige uke mistet datteren min hele boksen med kakestrøssel på kjøkkengulvet, da drar du frem den vanlige støvsugeren. Når du skal støvsuge møbler og bilen bruker du også vanlig støvsuger, og når du skal støvsuge madrassen i senga. Anonymkode: dc022...995
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva med mye rot? Leker på gulvet ? Takler den det? Hvilke anbefaler dere? Anonymkode: 8d1c4...bfc Nja, er lekene små nok så skur den dem, er de for store går den rundt. Den kan jo også støvsuge dem opp om de er små nok. Jeg rydder alltid før støvsugeren skal gjøre jobben sin. Jeg har en av de eldste roborockene, og en eldre kobolt. Begge er vi veldig fornøyd med, men jeg regner med de nyere er enda bedre og har flere funksjoner.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 Hva slags filter har de? HEPA? Hvilket nr? Anonymkode: b22f6...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå