Gå til innhold

Hvorfor bør en ikke oppgi kontonummeret sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handler en del på finn.no å det som går igjen er at folk ikke tør å oppgi kontonummeret sitt for det er så sensitiv infomasjon. Hva er det som kan være så skummelt med å gi kontonummeret da? Jeg synes det er verre å oppgi mobilnummeret for med den infomasjonen kan de finne ut hvor jeg bor osv.

Anonymkode: 5863a...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke skummelt å oppgi kontonummer. 

Anonymkode: 5adf3...786

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke skummelt å oppgi kontonummer. 

Jeg ønsket å kjøpe flere ulike ting på finn.no av forskjellige selgere,å spurte om jeg kunne overføre penger med nettbank ettersom jeg ikke har vipps. Det som går igjen hos mange av de var at de ønsker ikke å gi ut så sensitiv opplysning som kontonr,så de godtok kun vipps betaling. Ser ikke logikken i det.

Skrevet

De fleste av oss foretrekker vipps fordi det er enkelt og kjapt. Pluss at man får telefonnr og fullt navn til den andre 

Anonymkode: 5889f...a72

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De fleste av oss foretrekker vipps fordi det er enkelt og kjapt. Pluss at man får telefonnr og fullt navn til den andre 

Full adresse får personen likevel når han/hun skal sende varen. Å ønsker selger mobilnummeret til kjøperen så bare foreslå å sende med HeltHjem,da må en oppgi mobilnummeret til kjøper.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å når jeg sendte melding på finn.no om kvelden så hadde pengene vært på konto tidlig neste dag. Altså uansett før selger får mulighet til å dra på posten for å sende den. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ønsket å kjøpe flere ulike ting på finn.no av forskjellige selgere,å spurte om jeg kunne overføre penger med nettbank ettersom jeg ikke har vipps. Det som går igjen hos mange av de var at de ønsker ikke å gi ut så sensitiv opplysning som kontonr,så de godtok kun vipps betaling. Ser ikke logikken i det.

Det er ikke rart du ikke ser logikken, for det er ingen logikk. Det er jo ikke sånn at andre kan tømme kontoen din fordi de har kontonummer! Mange rare mennesker. Det er kanskje tilogmed tryggere om noe, å betale via nettbank. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke rart du ikke ser logikken, for det er ingen logikk. Det er jo ikke sånn at andre kan tømme kontoen din fordi de har kontonummer! Mange rare mennesker. Det er kanskje tilogmed tryggere om noe, å betale via nettbank. 

Nei men skulle nesten tro at det var det de var redd for 😂 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Like rart for meg at du ikke har vipps som det er for deg at jeg ikke vil gi deg kontonummeret mitt. Så da er vi vel like rare da 🙂

Anonymkode: 7cb3f...307

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Like rart for meg at du ikke har vipps som det er for deg at jeg ikke vil gi deg kontonummeret mitt. Så da er vi vel like rare da 🙂

Er uten mobil noen dager pga mobilen er på verksted.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Å ikke ville oppgi Vipps handler jo om at en ikke ønsker at folk skal kunne ringe eller være plagsomme på mobilen senere. Folk får jo ikke gjort noe med kontonummer. Men folk kan plage deg over mobilen.

Anonymkode: e79b9...199

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Å ikke ville oppgi Vipps handler jo om at en ikke ønsker at folk skal kunne ringe eller være plagsomme på mobilen senere. Folk får jo ikke gjort noe med kontonummer. Men folk kan plage deg over mobilen.

Anonymkode: e79b9...199

Du får ikke nødvendigvis se mitt telefonnummer selv om jeg vippser til deg. 

Anonymkode: a6c92...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...