Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Jeg handler en del på finn.no å det som går igjen er at folk ikke tør å oppgi kontonummeret sitt for det er så sensitiv infomasjon. Hva er det som kan være så skummelt med å gi kontonummeret da? Jeg synes det er verre å oppgi mobilnummeret for med den infomasjonen kan de finne ut hvor jeg bor osv. Anonymkode: 5863a...fb0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Det er ikke skummelt å oppgi kontonummer. Anonymkode: 5adf3...786
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke skummelt å oppgi kontonummer. Anonymkode: 5adf3...786 Jeg ønsket å kjøpe flere ulike ting på finn.no av forskjellige selgere,å spurte om jeg kunne overføre penger med nettbank ettersom jeg ikke har vipps. Det som går igjen hos mange av de var at de ønsker ikke å gi ut så sensitiv opplysning som kontonr,så de godtok kun vipps betaling. Ser ikke logikken i det. Anonymkode: 5863a...fb0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 De fleste av oss foretrekker vipps fordi det er enkelt og kjapt. Pluss at man får telefonnr og fullt navn til den andre Anonymkode: 5889f...a72
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De fleste av oss foretrekker vipps fordi det er enkelt og kjapt. Pluss at man får telefonnr og fullt navn til den andre Anonymkode: 5889f...a72 Full adresse får personen likevel når han/hun skal sende varen. Å ønsker selger mobilnummeret til kjøperen så bare foreslå å sende med HeltHjem,da må en oppgi mobilnummeret til kjøper. Anonymkode: 5863a...fb0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De fleste av oss foretrekker vipps fordi det er enkelt og kjapt. Pluss at man får telefonnr og fullt navn til den andre Anonymkode: 5889f...a72 Å når jeg sendte melding på finn.no om kvelden så hadde pengene vært på konto tidlig neste dag. Altså uansett før selger får mulighet til å dra på posten for å sende den. Anonymkode: 5863a...fb0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg ønsket å kjøpe flere ulike ting på finn.no av forskjellige selgere,å spurte om jeg kunne overføre penger med nettbank ettersom jeg ikke har vipps. Det som går igjen hos mange av de var at de ønsker ikke å gi ut så sensitiv opplysning som kontonr,så de godtok kun vipps betaling. Ser ikke logikken i det. Anonymkode: 5863a...fb0 Det er ikke rart du ikke ser logikken, for det er ingen logikk. Det er jo ikke sånn at andre kan tømme kontoen din fordi de har kontonummer! Mange rare mennesker. Det er kanskje tilogmed tryggere om noe, å betale via nettbank. Anonymkode: 5adf3...786
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke rart du ikke ser logikken, for det er ingen logikk. Det er jo ikke sånn at andre kan tømme kontoen din fordi de har kontonummer! Mange rare mennesker. Det er kanskje tilogmed tryggere om noe, å betale via nettbank. Anonymkode: 5adf3...786 Nei men skulle nesten tro at det var det de var redd for 😂 Anonymkode: 5863a...fb0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ønsket å kjøpe flere ulike ting på finn.no av forskjellige selgere,å spurte om jeg kunne overføre penger med nettbank ettersom jeg ikke har vipps. Det som går igjen hos mange av de var at de ønsker ikke å gi ut så sensitiv opplysning som kontonr,så de godtok kun vipps betaling. Ser ikke logikken i det. Anonymkode: 5863a...fb0 Like rart for meg at du ikke har vipps som det er for deg at jeg ikke vil gi deg kontonummeret mitt. Så da er vi vel like rare da 🙂 Anonymkode: 7cb3f...307
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Like rart for meg at du ikke har vipps som det er for deg at jeg ikke vil gi deg kontonummeret mitt. Så da er vi vel like rare da 🙂 Anonymkode: 7cb3f...307 Er uten mobil noen dager pga mobilen er på verksted. Anonymkode: 5863a...fb0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Like rart for meg at du ikke har vipps som det er for deg at jeg ikke vil gi deg kontonummeret mitt. Så da er vi vel like rare da 🙂 Anonymkode: 7cb3f...307 Å ikke ville oppgi Vipps handler jo om at en ikke ønsker at folk skal kunne ringe eller være plagsomme på mobilen senere. Folk får jo ikke gjort noe med kontonummer. Men folk kan plage deg over mobilen. Anonymkode: e79b9...199
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #12 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Å ikke ville oppgi Vipps handler jo om at en ikke ønsker at folk skal kunne ringe eller være plagsomme på mobilen senere. Folk får jo ikke gjort noe med kontonummer. Men folk kan plage deg over mobilen. Anonymkode: e79b9...199 Du får ikke nødvendigvis se mitt telefonnummer selv om jeg vippser til deg. Anonymkode: a6c92...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå