Gå til innhold

Superskeptisk til venninnes nye kjæreste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for synspunkter. Ser at de fleste av dere syns jeg tenker feil, og jeg tar til meg alle meninger her. Spesielt #24 for fin kommentar! Jeg har fremdeles den dårlige følelsen, men jeg håper dette blir mer som du skriver. Ingenting ville vært bedre enn det. 

Jeg vil bare si at jeg dømmer ikke folk lett, og jeg kan fint både like og la meg underholde av cocky personer, men jeg skal revurdere meningene mine om ham, og se han litt med helt nye øyne når vi møtes neste gang.

Anonymkode: 03f8d...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for synspunkter. Ser at de fleste av dere syns jeg tenker feil, og jeg tar til meg alle meninger her. Spesielt #24 for fin kommentar! Jeg har fremdeles den dårlige følelsen, men jeg håper dette blir mer som du skriver. Ingenting ville vært bedre enn det. 

Jeg vil bare si at jeg dømmer ikke folk lett, og jeg kan fint både like og la meg underholde av cocky personer, men jeg skal revurdere meningene mine om ham, og se han litt med helt nye øyne når vi møtes neste gang.

Eller kanskje du skal følge enda nøyere med…

Anonymkode: 2a336...d31

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Eller kanskje du skal følge enda nøyere med…

Lukker jo ikke øyne og ører helt, men se det fra et annet perspektiv. Det skader ikke. Hvis jeg fortsatt er skeptisk etter litt tid, så er det jo ihvertfall mer sannsynlig at jeg har følt rett. Noen ganger så ser vi ubevisst etter det vi "vil" se. Greit å ha det i bakhodet  

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes du dømmer lett når du dømmer pga at han ikke har vært i forhold siden tenårene, det kan være så mange grunner til det.

Anonymkode: 5f29e...bc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du dømmer lett når du dømmer pga at han ikke har vært i forhold siden tenårene, det kan være så mange grunner til det.

Ok? Jeg kan dessverre ikke se så mange? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må du kunne det for å ikke dømme altså?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Må du kunne det for å ikke dømme altså?

Bli mistenksom. Du må nesten forklare meg hvorfor du blir provosert over at jeg syns det er noe å lure på. Helt greit når du har gjort dine erfaringer som kanskje 25, 30 år, og tenker at "nhe, jeg tror det passer meg best å være singel" mot å være 16 år og si det samme. Det hører til å forelske seg, å innlede relasjoner derav. Det handler om helt normal utvikling. Har man av ymse opplagte grunner ikke vært i forhold, så helt akseptabelt, men når du er ekstrovert og attraktiv, så stiller jeg spørsmål. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Bli mistenksom. Du må nesten forklare meg hvorfor du blir provosert over at jeg syns det er noe å lure på. Helt greit når du har gjort dine erfaringer som kanskje 25, 30 år, og tenker at "nhe, jeg tror det passer meg best å være singel" mot å være 16 år og si det samme. Det hører til å forelske seg, å innlede relasjoner derav. Det handler om helt normal utvikling. Har man av ymse opplagte grunner ikke vært i forhold, så helt akseptabelt, men når du er ekstrovert og attraktiv, så stiller jeg spørsmål. 

Jeg blir ikke provosert.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har svart tidligere i tråden. Jeg kjenner en i 30-årene som heller ikke har hatt forhold siden ungdommen. Han har veldig gode grunner for det, men han snakker ikke med mange om det, så det er få som vet årsaken. Han var veldig syk i flere år. Først uten at noen forstod at han var syk, så tok det årevis med behandling før han ble frisk (fysisk sykdom). Han er utrolig flott å se til, og han virker trygg på seg selv og er ikke redd for å snakke med andre eller si sin mening, han er egentlig en sosial type. Men han tok et valg tidlig. Han valgte å satse på å få seg en utdanning tross utfordringene han hadde. Prisen han betalte for det var minimalt med overskudd til å være sosial, og dermed ble det heller ikke noe forhold på ham i alle de årene. Men han fikk tatt sin mastergrad på et krevende studie, og han fikk seg også god jobb med god lønn etterpå, selv om han i flere år etter det også måtte velge å prioritere jobb fremfor sosialt liv/forhold. Han har prioritert knallhardt fordi han hele tiden har hatt et håp om et normalt liv, såpass god økonomi at han ville ha frihet der også, for slik å ha mest mulig å tilby en fremtidig dame. I dag sitter han på eget hus, enda bedre jobb og lønn, og har kommet dit at han er frisk nok til å også ha overskudd til et forhold og forhåpentligvis familie. En utrolig flott mann med gode relasjoner til familien sin og andre han har greid å holde kontakt med.

Jeg vet om en kvinne i omtrent samme alder med lignende historie også.

Vet også om en annen mann som vokste opp med omsorgssvikt. Han tok utdanning, fikk seg jobb og valgte så å gå i behandling for å bearbeide omsorgssvikten han opplevde, for slik å ha bedre forutsetninger for å bli en god partner og god far. I dag har han en kone som er veldig lykkelig med ham, og han er en veldig god, tilstedeværende og omsorgsfull far for ungene.

At du ikke greier å tenke deg at det kan være grunner til at noen ikke har hatt en A4 ungdomstid og ungt voksenliv, det betyr ikke at det ikke er mange gode og snille personer som kan ha gått store deler av livet som singel.

Så det med at han har vært så lenge singel, det trenger ikke være noe negativt, så det i seg selv, det er ikke noen grunn til å være skeptisk til mannen. Vær åpen, mindre fordomsfull. Du kan fint gjøre det uten å glemme magefølelsen han har gitt deg, og fortsette å være oppmerksom på de sidene ved ham.

Anonymkode: 0eb08...911

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er oppegående, høyt utdannet, omgjengelig og har stort nettverk. Jeg har likevel aldri vært i et fast forhold. Det er ikke fordi det er noe galt med meg. Selvbildet mitt har vært så skadet i mange år at jeg ikke har vært i stand til å søke etter noen. Det har endra seg nå. 

Anonymkode: 5f0dc...053

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

En kjip venninne sitter heldigvis ikke på potensial til å ødelegge et menneskes liv. Men det gjør en psycho samboer. 

Hun er jo i god gang med å ødelegge hans og venninnens liv

Anonymkode: 1225d...714

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.6.2022 den 18.09):

Magefølelsen har vi fått av en grunn. Den er nedarvet gjennom tusenvis av år med evolusjon for å beskytte oss. Stol på den! Stol på din kvinnelige evolusjon. Den er gitt deg av formødrene våre.

Anonymkode: 591c9...96f

Stor forskjell på intiusjon og fordommer

Dette er bare fordommer

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at det blinket en varsellampe eller 30 hos mine venninner da jeg ble sammen med min mann. Cocky, konfliktsøkende, ekstremt intelligent, selvsikker, høye ambisjoner. Passet meg perfekt, jeg har aldri ønsket et friksjonsfritt forhold eller et sofa og potetgull-liv. Det er 17 år og to barn (ungdommer!) siden. Nå er han vel integrert i vennegjengen for lenge siden og alle ser at han er bunn lojal, kjærlig, hardt arbeidende, har nye perspektiver på ting og byr på en god krangel til alle som ønsker det. 
Ikke alle må passe formen, vet du. 

Anonymkode: b5d47...182

Hadde også noen venninner som fikk en dårlig følelse av en mann jeg datet, noe jeg selv ikke fikk

Vi var sammen i noen år, og venner senere. Han var tvers gjennom en superbra mann

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Og det sier mest om deg...

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.6.2022 den 17.54):

Utover i samtalene så uttrykte han stor misnøye med nysgjerrige mennesker. Han snakket blant annet om en irriterende nysgjerrig nabo. Han lo litt og sa også at naboer burde man unngå, så han skulle finne noe som lå for seg selv nå over sommeren. Han har god jobb og meget god økonomi. Han fleipet med at han kom på at han trengte en trofékone med tiden, så da hadde han begynt å date venninnen min. Hun er blindt forelsket, men vi snakket i dag, og da sa jeg veldig pent at jeg ble skeptisk til utsagnene hans. Hun bare lo det bort og sa at jeg ikke må ta alt så alvorlig. 

Men hvorfor har han ikke hatt noen forhold? Han er forholdsvis ung, kjekk og ganske velstående. Juger han, eller er det noe feil ang legningen hans ?

Hvorfor misliker han nysgjerrige mennesker og gjentar det flere ganger? Har han noe han gjerne vil skjule? Og hvorfor sier han at han trengte, og ikke ønsket, en kone? 

Er dere med meg på hvordan jeg tenker, eller er jeg grunnløs mistenksom som i at dere ikke hadde reagert her? 

Det kan være mange grunner til at han ikke vært i noe forhold, og du er ikke i en posisjon der du kan avkreve noe svar på det. Det er personlig, og ikke noe du har noe med.

Han misliker nysgjerrige mennesker fordi han misliker nysgjerrige mennesker. Mange gjør det, f.eks fordi de oppleves invanderende. Folk liker å få være i fred uten at en nysgjerrig nabo skal følge med på alt man foretar seg. Det er mange grunner til å like å bo for seg selv uten naboer tett innpå, blant annet behov for privatliv.

Du sier selv at han FLEIPET med dette med trofekone. Venninna di har helt rett, du må slutte å ta alt så alvorlig og bokstavelig. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sagt noe a la «åh, jeg skulle ha gifta meg med en håndverker» eller, til mannen min, «kan ikke du heller bli en sånn rik oljebaron når du blir stor?». Alle skjønner jo at sånt er kødd.

Må si du dømmer denne mannen på veldig tynt grunnlag. Er du egentlig litt misunnelig på venninna di?

Anonymkode: 24344...35f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hun er jo i god gang med å ødelegge hans og venninnens liv

På hvilken måte ødelegger hun det…?? Hvilken venninne har så mye makt at hun kan klare å «ødelegge» noe som helst?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner ikke dette? Det er jo ikke slik at slemme/dumme/overfladiske mennesker ikke har forhold? Man kan være verdens største drittsekk og ha både korte og langvarige forhold og man kan være verdens snilleste og aldri hatt forhold. 

Anonymkode: 3495b...392

Skrevet

Jeg har vært den som var usikker og cocky i møte med kjærestens venner. Vanligvis er jeg snill, omtenksom og imøtekommende, men stemningen i det selskapet brakte frem noe i meg som jeg ikke visste at fantes der. Ikke hadde jeg hatt noen kjærester før heller. Nå var jeg bare 23, men jeg er sikker på at kompisene til kjæresten var veldig skeptisk til meg. 

Anonymkode: 1ecb3...559

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært den som var usikker og cocky i møte med kjærestens venner. Vanligvis er jeg snill, omtenksom og imøtekommende, men stemningen i det selskapet brakte frem noe i meg som jeg ikke visste at fantes der. Ikke hadde jeg hatt noen kjærester før heller. Nå var jeg bare 23, men jeg er sikker på at kompisene til kjæresten var veldig skeptisk til meg. 

Er du sammen med ham i dag?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er du sammen med ham i dag?

Nei, det ble slutt da han var utro... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det ble slutt da han var utro... 

Så kanskje du hadde rette magefølelsen selv, da, og ikke klarte å være vennlig mot dem av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...