Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 De har datet siden før jul i fjor, og nå har han blitt introdusert for familie og oss nærere venner. Jeg fikk umiddelbart en dårlig følelse lørdag da jeg traff ham første gang. Fra før har jeg vært skeptisk da han ikke har hatt noe forhold siden han var ung tenåring. Han sier at etter det har utdannelse og jobb tatt all tid og blitt prioritert. Han er i 30-årene. Jeg ville ikke være forutinntatt, men jeg fikk altså den dårlige følelsen. Utover i samtalene så uttrykte han stor misnøye med nysgjerrige mennesker. Han snakket blant annet om en irriterende nysgjerrig nabo. Han lo litt og sa også at naboer burde man unngå, så han skulle finne noe som lå for seg selv nå over sommeren. Han har god jobb og meget god økonomi. Han fleipet med at han kom på at han trengte en trofékone med tiden, så da hadde han begynt å date venninnen min. Hun er blindt forelsket, men vi snakket i dag, og da sa jeg veldig pent at jeg ble skeptisk til utsagnene hans. Hun bare lo det bort og sa at jeg ikke må ta alt så alvorlig. Men hvorfor har han ikke hatt noen forhold? Han er forholdsvis ung, kjekk og ganske velstående. Juger han, eller er det noe feil ang legningen hans ? Hvorfor misliker han nysgjerrige mennesker og gjentar det flere ganger? Har han noe han gjerne vil skjule? Og hvorfor sier han at han trengte, og ikke ønsket, en kone? Er dere med meg på hvordan jeg tenker, eller er jeg grunnløs mistenksom som i at dere ikke hadde reagert her? Anonymkode: 03f8d...936
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Du kan ikke dømme et menneske etter ett møte. Stol på at venninna di ville sett røde flagg. Anonymkode: 2f332...c6c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Husk medisinen din hi! Anonymkode: 98b41...b72
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Magefølelsen har vi fått av en grunn. Den er nedarvet gjennom tusenvis av år med evolusjon for å beskytte oss. Stol på den! Stol på din kvinnelige evolusjon. Den er gitt deg av formødrene våre. Anonymkode: 591c9...96f
Bergen_by Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Magefølelsen har vi fått av en grunn. Den er nedarvet gjennom tusenvis av år med evolusjon for å beskytte oss. Stol på den! Stol på din kvinnelige evolusjon. Den er gitt deg av formødrene våre. Anonymkode: 591c9...96f Min magefølese er nesten alltid feil så den stoler jeg ikke på 😂
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du kan ikke dømme et menneske etter ett møte. Stol på at venninna di ville sett røde flagg. Anonymkode: 2f332...c6c Nei, det var jo flere røde flagg både før og etter møtet. Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Magefølelsen har vi fått av en grunn. Den er nedarvet gjennom tusenvis av år med evolusjon for å beskytte oss. Stol på den! Stol på din kvinnelige evolusjon. Den er gitt deg av formødrene våre. Anonymkode: 591c9...96f Jeg stoler på den, men har lest tenkt at intuisjon er fortrengte eller glemte erfaringer vi har gjort oss tidligere. Jeg vet at jeg ihvertfall har hatt rett tidligere, så jeg skal undersøke litt. Anonymkode: 03f8d...936
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Min erfaring er dessverre at når jeg har møtt venninners/bekjentes nye kjærester og jeg har fått den følelsen, så har det vist seg å stemme. Men det er ikke så mye man kan gjøre annet enn å være der den dagen de oppdager det, og tørre å ta opp når det er reelle ting som skjer, ting som er vanskelige å bortforklare. Selv om det gjerne heller ikke får dem til å slå opp, så starter det en prosess. Det at han ikke har hatt et forhold siden tenårene, det trenger ikke bety noe som helst! Det han sa kan ev. forklares med at han er nervøs for å møte de som er viktige for kjæresten, siden han nok er utrygg på seg selv i rollen som kjæreste, siden han er uerfaren i akkurat den rollen. Ut fra det du skriver her så er det ikke nødvendigvis noe galt, men du sier jo at det har vært ting også etter første møte, og at magefølelsen din sier noe ikke er rett. Da synes jeg du skal være oppmerksom fremover, ikke si for mye til venninnen din siden du strengt tatt ikke har særlig å kommentere foreløpig, men heller vente til det blir mer konkrete episoder. Pass på at du ikke skyver venninnen din fra deg, for hun kan komme til å trenge deg som har sett/gjennomskuet kjæresten - hvis magefølelsen din skulle vise seg å stemme. Så ikke forsøk å ødelegge forholdet, hun vil ikke høre så forelsket hun er, så du må ha mer håndfaste ting du kan påpeke. Anonymkode: 0eb08...911
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Min erfaring er dessverre at når jeg har møtt venninners/bekjentes nye kjærester og jeg har fått den følelsen, så har det vist seg å stemme. Men det er ikke så mye man kan gjøre annet enn å være der den dagen de oppdager det, og tørre å ta opp når det er reelle ting som skjer, ting som er vanskelige å bortforklare. Selv om det gjerne heller ikke får dem til å slå opp, så starter det en prosess. Det at han ikke har hatt et forhold siden tenårene, det trenger ikke bety noe som helst! Det han sa kan ev. forklares med at han er nervøs for å møte de som er viktige for kjæresten, siden han nok er utrygg på seg selv i rollen som kjæreste, siden han er uerfaren i akkurat den rollen. Ut fra det du skriver her så er det ikke nødvendigvis noe galt, men du sier jo at det har vært ting også etter første møte, og at magefølelsen din sier noe ikke er rett. Da synes jeg du skal være oppmerksom fremover, ikke si for mye til venninnen din siden du strengt tatt ikke har særlig å kommentere foreløpig, men heller vente til det blir mer konkrete episoder. Pass på at du ikke skyver venninnen din fra deg, for hun kan komme til å trenge deg som har sett/gjennomskuet kjæresten - hvis magefølelsen din skulle vise seg å stemme. Så ikke forsøk å ødelegge forholdet, hun vil ikke høre så forelsket hun er, så du må ha mer håndfaste ting du kan påpeke. Anonymkode: 0eb08...911 Ja, jeg tror at når man har vært gode venninner i en årrekke og opplevd mye sammen, så er man nok mer oppmerksom på ting rundt personen også. Hun har ikke vært god på det med å velge kjærester tidligere, for hun er en som strekker seg alt for langt i forhold. Vi har snakket om det flere ganger, men vi vet vel alle hvor vanskelig sånt kan være å forandre på. Jeg vet at jeg ubevisst og bevisst kan være forutinntatt på grunn av dette også, men jeg syns det var noe jeg ikke klarte å definere. Jeg syns også at det er og blir litt mistenkelig med ingen forhold, og han virket selvsikker nok. Jeg skal ikke si mer til henne, og jeg skal ikke være annet enn normal og hyggelig mot ham heller. Jeg er ikke urimelig, men jeg kommer til å ha ører og øyne med meg. Jeg håper veldig at jeg tar feil, for er det en jeg unner et godt forhold og en fin mann, så et det henne. Anonymkode: 03f8d...936
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, det var jo flere røde flagg både før og etter møtet. Jeg stoler på den, men har lest tenkt at intuisjon er fortrengte eller glemte erfaringer vi har gjort oss tidligere. Jeg vet at jeg ihvertfall har hatt rett tidligere, så jeg skal undersøke litt. Anonymkode: 03f8d...936 Intuisjon er sammenstillingen av ubevisste minner og erfaringer, ja. Som må komme litt nærmere før man ser dem tydelig. Man kjenner dem som en hunch eller et ubehag. HI, jeg hadde også fått kalde føtter av den fyren. Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det han sa kan ev. forklares med at han er nervøs for å møte de som er viktige for kjæresten, Så da vil han gjøre sitt ypperste for å framstå cocky og ubehagelig, gjøre det klart for alle at han ikke vil ha noen spørsmål, og slenge rare vitser som egentlig bare er å drite ut kjæresten? «Trophy wife»?? Når folk gjør sånt på et aller første møte, der man skulle tro at deres motivasjon var å gjøre et godt inntrykk, da er det noe feil. Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så da vil han gjøre sitt ypperste for å framstå cocky og ubehagelig, gjøre det klart for alle at han ikke vil ha noen spørsmål, og slenge rare vitser som egentlig bare er å drite ut kjæresten? «Trophy wife»?? Når folk gjør sånt på et aller første møte, der man skulle tro at deres motivasjon var å gjøre et godt inntrykk, da er det noe feil. Anonymkode: 2a336...d31 Noen dekker over at de er veldig nervøs med oppføre seg cocky! Gi fyren en sjanse uten denne voldsomme fordomsdømmingen din! Stakkars fyr! Anonymkode: 98b41...b72
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Noen dekker over at de er veldig nervøs med oppføre seg cocky! Gi fyren en sjanse uten denne voldsomme fordomsdømmingen din! Stakkars fyr! Anonymkode: 98b41...b72 Det er et usympatisk trekk å håndtere sine nerver med frekkhet. Det er ikke noe «stakkars» med det. Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Min erfaring er dessverre at når jeg har møtt venninners/bekjentes nye kjærester og jeg har fått den følelsen, så har det vist seg å stemme. Men det er ikke så mye man kan gjøre annet enn å være der den dagen de oppdager det, og tørre å ta opp når det er reelle ting som skjer, ting som er vanskelige å bortforklare. Selv om det gjerne heller ikke får dem til å slå opp, så starter det en prosess. Samme som min erfaring. Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Så da vil han gjøre sitt ypperste for å framstå cocky og ubehagelig, gjøre det klart for alle at han ikke vil ha noen spørsmål, og slenge rare vitser som egentlig bare er å drite ut kjæresten? «Trophy wife»?? Når folk gjør sånt på et aller første møte, der man skulle tro at deres motivasjon var å gjøre et godt inntrykk, da er det noe feil. Anonymkode: 2a336...d31 Det er så bra at du skjønner akkurat hva jeg mener. Å gjenta at han ikke liker nysgjerrighet er ikke et godt tegn. Om han lo litt av en nysgjerrig person i en setting, så nei, jeg ville ikke reagert. Når han nevner det flere ganger ang ulike situasjoner, så blir det mistenkelig i mine ører. Ikke skjønner jeg hvorfor han sa det med trofékone heller, men ok, det kan være en tåpelig spøk fordi venninnen min er veldig attraktiv. Likevel en dårlig ting å si som for å bagatellisere forholdet deres. Anonymkode: 03f8d...936
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Så da vil han gjøre sitt ypperste for å framstå cocky og ubehagelig, gjøre det klart for alle at han ikke vil ha noen spørsmål, og slenge rare vitser som egentlig bare er å drite ut kjæresten? «Trophy wife»?? Når folk gjør sånt på et aller første møte, der man skulle tro at deres motivasjon var å gjøre et godt inntrykk, da er det noe feil. Anonymkode: 2a336...d31 Nå trakk du én setning ut av alt jeg skrev. Ja, noen kan reagere med å oppføre seg slik en begrenset periode når de er veldig usikre på egen rolle i situasjonen, og så lar de slike ting falle når de føler seg trygge på situasjonen. Nei, det er ikke sympatisk, og vitsene er bare pinlige. Men noen kan bli slik når de er veldig usikre og ønsker å dekke over at de er usikre. Tryggere personer greier som regel å gjøre et godt inntrykk, eller de blir kanskje motsatt av hva han gjør, at de blir ekstremt stille, nesten på grensen til tilsynelatende uhøflig likegyldig. Folk har ulike måter å skjule usikkerhet. Men hadde du tatt med mer av det jeg skrev, så hadde du kanskje fått med alt det andre jeg også diskuterte, som var rimelig mer nyansert enn det du skriver her, hvor du kun tar tak i én ting som er tatt ut av sammenhengen. Anonymkode: 0eb08...911
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, jeg tror at når man har vært gode venninner i en årrekke og opplevd mye sammen, så er man nok mer oppmerksom på ting rundt personen også. Hun har ikke vært god på det med å velge kjærester tidligere, for hun er en som strekker seg alt for langt i forhold. Vi har snakket om det flere ganger, men vi vet vel alle hvor vanskelig sånt kan være å forandre på. Jeg vet at jeg ubevisst og bevisst kan være forutinntatt på grunn av dette også, men jeg syns det var noe jeg ikke klarte å definere. Jeg syns også at det er og blir litt mistenkelig med ingen forhold, og han virket selvsikker nok. Jeg skal ikke si mer til henne, og jeg skal ikke være annet enn normal og hyggelig mot ham heller. Jeg er ikke urimelig, men jeg kommer til å ha ører og øyne med meg. Jeg håper veldig at jeg tar feil, for er det en jeg unner et godt forhold og en fin mann, så et det henne. Anonymkode: 03f8d...936 Jeg ville ikke hengt meg opp i det med at han ikke har hatt forhold. Det kan være mange grunner til det, ingen trenger å være noe galt. Men ellers, som jeg skrev over, min erfaring er at slike magefølelser bruker stemme. Så det viktigste er at du bare er der for din venninne, for hun trenger noen den dagen han avslører seg, hvis det skjer. Du høres ut som en god venninne som virkelig vil hennes beste - fortsett å være den gode venninnen Og så har du ører og øyne åpne, som du skriver. Nå som du er oppmerksom på dette, så blir det ofte lettere å se flere og flere tegn. Bare hold deg veldig saklig til ting, og "samle" det som er tydelig og konkret av det som ev. skulle vise seg å ikke være bra med ham. Anonymkode: 0eb08...911
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Nå trakk du én setning ut av alt jeg skrev. Ja, noen kan reagere med å oppføre seg slik en begrenset periode når de er veldig usikre på egen rolle i situasjonen, og så lar de slike ting falle når de føler seg trygge på situasjonen. Nei, det er ikke sympatisk, og vitsene er bare pinlige. Men noen kan bli slik når de er veldig usikre og ønsker å dekke over at de er usikre. Tryggere personer greier som regel å gjøre et godt inntrykk, eller de blir kanskje motsatt av hva han gjør, at de blir ekstremt stille, nesten på grensen til tilsynelatende uhøflig likegyldig. Folk har ulike måter å skjule usikkerhet. Men hadde du tatt med mer av det jeg skrev, så hadde du kanskje fått med alt det andre jeg også diskuterte, som var rimelig mer nyansert enn det du skriver her, hvor du kun tar tak i én ting som er tatt ut av sammenhengen. Anonymkode: 0eb08...911 Vel, den tingen ville ha vært nok for meg. Man slenger ikke frekkheter når man møter nye mennesker. Samme hvilken "rolle" man er usikker i. Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): De har datet siden før jul i fjor, og nå har han blitt introdusert for familie og oss nærere venner. Jeg fikk umiddelbart en dårlig følelse lørdag da jeg traff ham første gang. Fra før har jeg vært skeptisk da han ikke har hatt noe forhold siden han var ung tenåring. Han sier at etter det har utdannelse og jobb tatt all tid og blitt prioritert. Han er i 30-årene. Jeg ville ikke være forutinntatt, men jeg fikk altså den dårlige følelsen. Utover i samtalene så uttrykte han stor misnøye med nysgjerrige mennesker. Han snakket blant annet om en irriterende nysgjerrig nabo. Han lo litt og sa også at naboer burde man unngå, så han skulle finne noe som lå for seg selv nå over sommeren. Han har god jobb og meget god økonomi. Han fleipet med at han kom på at han trengte en trofékone med tiden, så da hadde han begynt å date venninnen min. Hun er blindt forelsket, men vi snakket i dag, og da sa jeg veldig pent at jeg ble skeptisk til utsagnene hans. Hun bare lo det bort og sa at jeg ikke må ta alt så alvorlig. Men hvorfor har han ikke hatt noen forhold? Han er forholdsvis ung, kjekk og ganske velstående. Juger han, eller er det noe feil ang legningen hans ? Hvorfor misliker han nysgjerrige mennesker og gjentar det flere ganger? Har han noe han gjerne vil skjule? Og hvorfor sier han at han trengte, og ikke ønsket, en kone? Er dere med meg på hvordan jeg tenker, eller er jeg grunnløs mistenksom som i at dere ikke hadde reagert her? Anonymkode: 03f8d...936 Du er den kjipe venninnen her, han er ikke problemet Anonymkode: 1225d...714
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du er den kjipe venninnen her, han er ikke problemet Anonymkode: 1225d...714 En kjip venninne sitter heldigvis ikke på potensial til å ødelegge et menneskes liv. Men det gjør en psycho samboer. Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #20 Skrevet 17. juni 2022 Du vil ikke være forutinntatt, men det er du, du dømmer han fordi han ikke har noen forhold siden tenårene og det farger alt du tenker om han. Anonymkode: 5f29e...bc4
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #21 Skrevet 17. juni 2022 Hva du mener om ham har ikke noe å si uansett, for det er hun som har valgt ham, og din jobb er å være hyggelig til ham og inkludere ham. Gi det mer tid så vil du kanskje se han ikke er så verst likevel. La venninnen din oppdage evt rariteter selv, og så støtter du henne når hun åpner seg. Om det skjer. Anonymkode: 28c71...cfd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #22 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vel, den tingen ville ha vært nok for meg. Man slenger ikke frekkheter når man møter nye mennesker. Samme hvilken "rolle" man er usikker i. Anonymkode: 2a336...d31 Nå er det jo heldigvis for alle ikke du som skal ha han. Anonymkode: 3495b...392
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #23 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå er det jo heldigvis for alle ikke du som skal ha han. Anonymkode: 3495b...392 Den ville ha vært nok for meg som VENNINNE, hvis det var uklart! Anonymkode: 2a336...d31
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #24 Skrevet 17. juni 2022 Jeg er ganske sikker på at det blinket en varsellampe eller 30 hos mine venninner da jeg ble sammen med min mann. Cocky, konfliktsøkende, ekstremt intelligent, selvsikker, høye ambisjoner. Passet meg perfekt, jeg har aldri ønsket et friksjonsfritt forhold eller et sofa og potetgull-liv. Det er 17 år og to barn (ungdommer!) siden. Nå er han vel integrert i vennegjengen for lenge siden og alle ser at han er bunn lojal, kjærlig, hardt arbeidende, har nye perspektiver på ting og byr på en god krangel til alle som ønsker det. Ikke alle må passe formen, vet du. Anonymkode: b5d47...182
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #25 Skrevet 17. juni 2022 Tenker at det er mye ved den dårlige magefølelsen din som kanskje ikke kommer frem, og at det er en grunn til at du fikk den. Samtidig er det viktig å ikke være for rask med å dømme. Ikke alle greier å vise hvordan de er med én gang, kanskje dere bare trenger å bli bedre kjent før du greier å se det din venninne ser. Anonymkode: 549bc...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå