Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #101 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Og i min verden så er det så raust at jeg ikke automatisk tenker "hun er frekk som ikke svarer" når jeg kjenner henne. Jeg vet at hun noen ganger ikke engang makter å snakke i telefonen. Jeg er så glad for at jeg har venner som ikke hopper til den verst mulige konklusjonen (eller "dommen", som det ligner på her), nemlig at vennene er frekke og uhøflige og ikke bryr seg. Jeg er glad for at jeg har venner som klarer å se at deres behov for å få svar faktisk er en minor inconvenience som de ikke dør av. Anonymkode: 37428...1f0 Dine venner er da vant til at du er slik, og forventer tydeligvis ingenting fra deg. Jeg er vant til at mine venner i det minste skriver et eller annet, og ikke bare overser invitasjoner. Det er jo ikke snakk om noen dom her. Det er snakk om noe så enkelt som å skrive en liten kommentar. Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #102 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dine venner er da vant til at du er slik, og forventer tydeligvis ingenting fra deg. Jeg er vant til at mine venner i det minste skriver et eller annet, og ikke bare overser invitasjoner. Det er jo ikke snakk om noen dom her. Det er snakk om noe så enkelt som å skrive en liten kommentar. Anonymkode: 6f1f8...9de Mine venner har aldri forlangt et svar på noe såpass hverdagslig to måneder før. De er normaltfungerende folk som klarer å takle å invitere litt nærmere opp til datoen. Har faktisk aldri fått en innbydelse så lang tid i forveien, unntagen når det har dreid seg om 80-årsdager eller bryllup. Hvis folk begynte å forlange svar i juni på om vi skal drikke vin i august, hadde jeg trodd de var rabla. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #103 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Mine venner har aldri forlangt et svar på noe såpass hverdagslig to måneder før. De er normaltfungerende folk som klarer å takle å invitere litt nærmere opp til datoen. Har faktisk aldri fått en innbydelse så lang tid i forveien, unntagen når det har dreid seg om 80-årsdager eller bryllup. Hvis folk begynte å forlange svar i juni på om vi skal drikke vin i august, hadde jeg trodd de var rabla. Anonymkode: 37428...1f0 Men igjen, hvis du leser hva jeg skriver - så er alle i denne gruppa enige i at vi skal være alle samlet. Dersom alle da skriver om de kan den andre lørdagen i august, så setter vi av den. Dersom det da er en som ikke skriver noe, så vet ingen andre om hun kan da eller ei. Da får vi ikke avtalt en dato, slik vi hadde tenkt. Skjønner? Jeg forstår at du sjelden sier ja til avtaler, og venter til du ser om du kan og tar det på sparket. Det er slik det funker for deg. Men nå har jeg opptil flere ganger forklart at det er en felles enighet om at vi skal ta en dato det passer for alle. Om det er 2 måneder fram i tid, så er det slik det er. Hele poenget her er hensynet til de andre i gruppen. En liten oppdatering: I går kveld skrev den ene venninnen min at hun gikk ut ifra at det ikke ble noe den datoen som var foreslått, siden ikke hun hadde hørt noe mer. Derfor hadde hun nå takket ja til noe annet. Helt forståelig. Så da tenker jeg vi lar vinkvelden gå ut, så bruker ikke jeg heller noe mer tid på dette. Men det kunne jo blitt noe, om bare den ene i gruppa hadde giddet å svare. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #104 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mine venner har aldri forlangt et svar på noe såpass hverdagslig to måneder før. De er normaltfungerende folk som klarer å takle å invitere litt nærmere opp til datoen. Har faktisk aldri fått en innbydelse så lang tid i forveien, unntagen når det har dreid seg om 80-årsdager eller bryllup. Hvis folk begynte å forlange svar i juni på om vi skal drikke vin i august, hadde jeg trodd de var rabla. Anonymkode: 37428...1f0 Med din innstilling så regner ikke dine venner med deg, sånn egentlig. Og det er helt innafor når jeg leser det du skriver gjennom hele tråden.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #105 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men igjen, hvis du leser hva jeg skriver - så er alle i denne gruppa enige i at vi skal være alle samlet. Dersom alle da skriver om de kan den andre lørdagen i august, så setter vi av den. Dersom det da er en som ikke skriver noe, så vet ingen andre om hun kan da eller ei. Da får vi ikke avtalt en dato, slik vi hadde tenkt. Skjønner? Jeg forstår at du sjelden sier ja til avtaler, og venter til du ser om du kan og tar det på sparket. Det er slik det funker for deg. Men nå har jeg opptil flere ganger forklart at det er en felles enighet om at vi skal ta en dato det passer for alle. Om det er 2 måneder fram i tid, så er det slik det er. Hele poenget her er hensynet til de andre i gruppen. En liten oppdatering: I går kveld skrev den ene venninnen min at hun gikk ut ifra at det ikke ble noe den datoen som var foreslått, siden ikke hun hadde hørt noe mer. Derfor hadde hun nå takket ja til noe annet. Helt forståelig. Så da tenker jeg vi lar vinkvelden gå ut, så bruker ikke jeg heller noe mer tid på dette. Men det kunne jo blitt noe, om bare den ene i gruppa hadde giddet å svare. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Kos å ha noe å se frem, men synd det ikke blir. Kommenterte noen av dem som ikke har svart? Var det ikke to? Seint nå, men jeg hadde litt tidligere spurt på navn til dem som ikke svarte i gruppen om hva de tenkte. Og hadde sagt vi tar den og hatt det selvom de ikke svarte/kom. Anonymkode: f46b3...14f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #106 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): dette. Men det kunne jo blitt noe, om bare den ene i gruppa hadde giddet å svare. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Og etter 5 døgn og 5 sider med furting over hvor frekk hun er, så har du ikke klart å rekke ut hånden etter telefonen og ringe henne, og si at det haster litt med svaret selv om det er langt ut i tid? Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #107 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden): Med din innstilling så regner ikke dine venner med deg, sånn egentlig. Og det er helt innafor når jeg leser det du skriver gjennom hele tråden. Oi, ble det for vanskelig å forholde seg til uenighet, så du måtte prøve på et personangrep? Mine venner er nok flere enn dine. Siden vi ikke stiller ultimatum til hverandre, eller forlanger umulig commitment, og heller ikke baksnakker hverandre eller regner med at andre er «frekke» bare fordi de trenger litt tid på seg. Raushet er undervurdert. Du burde prøve. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #108 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og etter 5 døgn og 5 sider med furting over hvor frekk hun er, så har du ikke klart å rekke ut hånden etter telefonen og ringe henne, og si at det haster litt med svaret selv om det er langt ut i tid? Anonymkode: 37428...1f0 Jeg har sendt henne en påminnelse, men hun har ikke svart. Så da får det bare være. Kan hende hun tenker som deg, at hun ikke vet om det passer da, så derfor venter hun bare... Men nå blir det jo ikke noe, så da er jo den saken grei 😕 Anonymkode: 6f1f8...9de
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #109 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Oi, ble det for vanskelig å forholde seg til uenighet, så du måtte prøve på et personangrep? Mine venner er nok flere enn dine. Siden vi ikke stiller ultimatum til hverandre, eller forlanger umulig commitment, og heller ikke baksnakker hverandre eller regner med at andre er «frekke» bare fordi de trenger litt tid på seg. Raushet er undervurdert. Du burde prøve. Anonymkode: 37428...1f0 "Mine venner er nok flere enn dine"? Hvor kom den fra liksom? 😄 Men ok, vi ser forskjellig på dette, så jeg legger denne ballen død for min del nå.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #110 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Kos å ha noe å se frem, men synd det ikke blir. Kommenterte noen av dem som ikke har svart? Var det ikke to? Seint nå, men jeg hadde litt tidligere spurt på navn til dem som ikke svarte i gruppen om hva de tenkte. Og hadde sagt vi tar den og hatt det selvom de ikke svarte/kom. Anonymkode: f46b3...14f Den ene har svart at hun ikke vet sikkert enda, den andre har ikke svart i det hele tatt. Jeg har sendt påminnelse uten hell. Men nå har jo en tredje skrevet at siden hun ikke var sikker på om det ble noe den datoen, så har hun takket ja til noe annet. Så da har jo hun egentlig avgjort saken. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #111 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden): "Mine venner er nok flere enn dine"? Hvor kom den fra liksom? 😄 Men ok, vi ser forskjellig på dette, så jeg legger denne ballen død for min del nå. Etter et personangrep er vel det riktige å si unnskyld. Men du valgte heller å «legge ballen død»… 🙄 Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #112 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Den ene har svart at hun ikke vet sikkert enda, den andre har ikke svart i det hele tatt. Jeg har sendt påminnelse uten hell. Men nå har jo en tredje skrevet at siden hun ikke var sikker på om det ble noe den datoen, så har hun takket ja til noe annet. Så da har jo hun egentlig avgjort saken. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Det skjønner. Synd det. Gøy å møtes sånn. Håper dere får det til en annen gang da. Anonymkode: f46b3...14f
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #113 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Etter et personangrep er vel det riktige å si unnskyld. Men du valgte heller å «legge ballen død»… 🙄 Anonymkode: 37428...1f0 Vel, jeg ser ikke at jeg angriper deg personlig på noen som helst måte. Du bør heller lese gjennom hva du selv skriver. Med å legge ballen død, så mener jeg at det ikke kommer noe mer konstruktivt ut av å diskutere mer med deg. Du er veldig ensporet, og er mest opphengt i at alle andre som forventer et svar fra deg bare er tungvinne og rare. Det jeg mente med at dine venner er vant til deg, og kanskje ikke alltid regner med deg, er jo nettopp fordi du har denne innstillingen. Slik du har beskrevet din hverdag, så virker det jo ikke som du kan delta på flere arenaer enn med familien. Som du selv skriver (arrester meg hvis jeg tar feil) men venner rangerer du på 8.plass. De er jo vant til at du er slik. Så de treffes bare utenom deg. Selvsagt gjør de jo det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #114 Skrevet 22. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Som du selv skriver (arrester meg hvis jeg tar feil) men venner rangerer du på 8.plass. De er jo vant til at du er slik. Så de treffes bare utenom deg. Selvsagt gjør de jo det. Hva folk gjør når jeg ikke er der, legger jeg meg ikke opp i. Noen har mer vennetid enn meg, andre har mindre. Og så fluktuerer det med livsfaser. Selv hadde jeg mer da jeg kun hadde friske barn og en mann i live, det sier seg jo selv. Og med kvaliteten på de vennskapene jeg har (som jeg ikke har beholdt kun fordi «vi er vant til at alle fire skal møtes», men fordi vi faktisk er venner) så har det ikke vært så vanskelig å ha god kontakt likevel. De skjønner nemlig at jeg hele tiden vil, men ikke alltid kan, og knyter seg ikke opp i pubertale greier som «hvem som svarer først.» Mange sliter visst med å se at andres liv ser annerledes ut. Og da hopper de til konklusjoner som at andre er «uhøflige». Flaksen er jo at slike venner ikke er i mine kretser. Anonymkode: 37428...1f0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 22. juni 2022 #115 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva folk gjør når jeg ikke er der, legger jeg meg ikke opp i. Noen har mer vennetid enn meg, andre har mindre. Og så fluktuerer det med livsfaser. Selv hadde jeg mer da jeg kun hadde friske barn og en mann i live, det sier seg jo selv. Og med kvaliteten på de vennskapene jeg har (som jeg ikke har beholdt kun fordi «vi er vant til at alle fire skal møtes», men fordi vi faktisk er venner) så har det ikke vært så vanskelig å ha god kontakt likevel. De skjønner nemlig at jeg hele tiden vil, men ikke alltid kan, og knyter seg ikke opp i pubertale greier som «hvem som svarer først.» Mange sliter visst med å se at andres liv ser annerledes ut. Og da hopper de til konklusjoner som at andre er «uhøflige». Flaksen er jo at slike venner ikke er i mine kretser. Anonymkode: 37428...1f0 Vel du rangerer venner på 8 plass, så jeg antar jo at du ikke prioriterer venner så ofte. Utover det så synes jeg du mikser kortene her, så jeg har ingen flere måter å forklare på.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #116 Skrevet 22. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Mine venner har aldri forlangt et svar på noe såpass hverdagslig to måneder før. De er normaltfungerende folk som klarer å takle å invitere litt nærmere opp til datoen. Har faktisk aldri fått en innbydelse så lang tid i forveien, unntagen når det har dreid seg om 80-årsdager eller bryllup. Hvis folk begynte å forlange svar i juni på om vi skal drikke vin i august, hadde jeg trodd de var rabla. Anonymkode: 37428...1f0 Fnis 🤭 Anonymkode: 37752...9bc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #117 Skrevet 23. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (18 timer siden): Vel du rangerer venner på 8 plass, så jeg antar jo at du ikke prioriterer venner så ofte. Utover det så synes jeg du mikser kortene her, så jeg har ingen flere måter å forklare på. Ja, den rangeringen var det mange som beit seg fast i. Hvilke ville du ha byttet ut; av dem jeg nevnte? Hvis du skulle heve venner opp på f eks 4.plassen? Anonymkode: 37428...1f0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 23. juni 2022 #118 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja, den rangeringen var det mange som beit seg fast i. Hvilke ville du ha byttet ut; av dem jeg nevnte? Hvis du skulle heve venner opp på f eks 4.plassen? Anonymkode: 37428...1f0 Jeg ville ikke rangert omgang med venner lengst nederst på listen. De hadde nok gått foran husarbeid for å si det sånn. Man trenger ikke bytte ut noe, poenget er å være litt fleksibel innimellom, og prioritere litt omgang med dem også.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #119 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 17.6.2022 den 18.16): Noe «bedre»? Kommer jo an på hvem du spør. Sønnen min venter på et behandlingsopplegg som vi håper skal komme i gang i august. Han trenger meg der når det starter. Hjemme har jeg et byggeprosjekt på gang, der håndverkere vil komme i mange runder. Vi vet ikke helt når, men vi vil måtte skreddersy ferien rundt dem. Og hvis dette tar opp mye plass i juli, så er det i august vi tar ferie. Så har vi pappa - han har bursdag i starten av august. Hvis han vil feire den på en bestemt lørdag, kan jeg ikke si «nei, da har jeg vinkveld med venninner». De er ikke over ham, og det ville være rart å tro det. Det handler virkelig ikke om at noe «gøyere» eller «bedre» kommer, men noe viktigere. Jeg liker veldig godt å ha et sosialt liv, men det kommer faktisk på åttendeplass, der nede under ungene, mannen mim, jobben, foreldrene mine, annen familie, husdyra mine og hjemmet mitt. Det er på kontoen for overskudd. Når det ikke er mer å hente, så er det ikke mer. Så jeg kan si ja til mye rart ganske spontant når der er ei luke, men jeg kan ikke bestemme meg for å møte 4 venner to måneder før, nei. Så viktige kan de ikke vente å være. Anonymkode: 37428...1f0 Jeg måtte lete frem denne for å se hvilke syv ting du rangerer over "venninnene" og det var som forventet flere ting vi ikke ser likt på. For meg vil listen være at barna selvsagt kommer aller først. Jobben min innebærer ytterst sjelden at jeg må bruke en fredagskveld på den, mannen min tåler være alene en kveld, min gamle mor det samme. Blir noen av de syke så blir de selvsagt prioritert over alt annet. Det samme med ev husdyr, jeg ser ikke helt hva som skulle skjedd med dem for at jeg skulle prioritere dem over venninner, så sant de ikke er syke, noe man jo ikke kan legge alle planer rundt. Annen familie kommer absolutt ikke foran venninner og heller ikke hjemmet. Vennskap må pleies og prioriteres på lik linje med alt annet som er viktig i livet. Anonymkode: 37752...9bc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #120 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg måtte lete frem denne for å se hvilke syv ting du rangerer over "venninnene" og det var som forventet flere ting vi ikke ser likt på. For meg vil listen være at barna selvsagt kommer aller først. Jobben min innebærer ytterst sjelden at jeg må bruke en fredagskveld på den, mannen min tåler være alene en kveld, min gamle mor det samme. Blir noen av de syke så blir de selvsagt prioritert over alt annet. Det samme med ev husdyr, jeg ser ikke helt hva som skulle skjedd med dem for at jeg skulle prioritere dem over venninner, så sant de ikke er syke, noe man jo ikke kan legge alle planer rundt. Annen familie kommer absolutt ikke foran venninner og heller ikke hjemmet. Vennskap må pleies og prioriteres på lik linje med alt annet som er viktig i livet. Anonymkode: 37752...9bc Enig med deg! Anonymkode: f46b3...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå