Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #76 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 18.6.2022 den 1.57): HI gjør et nummer av at alle må være med. Da er det dumt å si ja om man dypest sett vet at det er usikkert. Anonymkode: 37428...1f0 Nei alle i gruppen er enstemminge om at vi skal være samlet alle. Fint om du leser det jeg har oppgitt fra før når du kommenterer. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Sommerkroppen 2029 Skrevet 19. juni 2022 #77 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg har også glede av venner. Men de kommer som sagt på 8.plass. Anonymkode: 37428...1f0 Ja det har vi skjønt for lengst 😆😆
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #78 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg tror flere av de som svarer her kommer fra forskjellige ståsted. Noen har rett og slett store forpliktelser (som omsorgsoppgaver) og har lite tid til venninnekvelder selv om de verdsetter disse. Har man det slik der man vet at sjansene for at noe kommer i veien når det er så langt frem i tid så er det mange som ikke kan svare ja. Det kan f.eks være en rekke hendelser, der det som utløste det (f.eks. en syk slektning) ikke nødvendigvis kommer i konflikt med venninnekvelden, men om man har måtte løpe fra jobb til omsorgsoppgaver som ikke er gyldig fravær (som alvorlige syke foreldre eller andre slektninger man er nærmeste pårørende til, barn over 12 eller 18 osv) så har man timer/vakter man må jobbe inn igjen. Det går på sannsynlighet og det at folk blir skuffet ved avbud, selv om de har forståelse. Er man i en slik situasjon takker man selvsagt for invitasjonen, men sier man må holde den åpen til det nærmer seg. Først da kan man svare ja. Man setter selvsagt av kvelden og prøver å få det til og det er ikke slik at man venter på noe bedre. Noen her skrev at da må man takke nei, men det vil ekskludere mange i denne situasjonen. Det er nok mange flere i disse situasjonene enn det mange er klar over. F.eks. nå som man får barn senere havner flere i situasjoner med hjemmeboende barn man har mye forpliktelser med samtidig som man har eldre og syke foreldre. Er man i en mer forutsigbar situasjon der uforutsette ting er mer unntaket enn regelen eller man har flere som kan steppe inn når uforusette ting skjer så er det jo klart man kan svare ja og heller melde avbud om noe skjærer seg. Anonymkode: c6c04...f8f Og det kan også være så enkelt at vi mennesker er forskjellige. Jeg tilhører den første kategorien du beskriver. Livet mitt er fylt med plikter og uforutsette ting. Likevel så gir venninne-tid meg god energi. Det er snakk om en gang i måneden opplegg, snaut det. Andre kan bli satt helt ut dersom de har to avtaler på en og samme dag. Og har ikke plass til så mye annet. Vi er ulike og det er helt ok. Poenget her er jo at det går an å si ifra. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #79 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hvem, konkret, ville du avvist til fordel for denne kvelden? Anonymkode: 37428...1f0 Det er jo ikke snakk om å verken avvise eller forsømme noen for å få til en venninnekveld. Skulle noe skje med de nærmeste, så kan man ikke komme, det skjønner alle. Men jeg kan nok fint si nå at jeg mest sannsynlig kan i august. Man vet gjerne hvordan man jobber frem i tid, trenger ikke å ta på seg ekstra jobb akkurat den dagen (men får nok uansett forståelse hvis man må melde avbud pga jobb). Hvis ungene plutselig blir invitert på bursdag eller fotballcup, så kan far steppe inn. Hvis far blir invitert ut på noe samme dag, så kan man prøve å skaffe barnevakt. Så fremst huset ikke står i brann, ser jeg ingen grunn til å prioritere hus over en venninnekveld, det meste kan tas før eller etter. Man vet jo gjerne i forkant om noen i nær familie har bursdag rundt den tiden også, og det er faktisk ikke verre enn å spørre om de har tenkt når de vil feire, fordi du er invitert bort en kveld. Jeg tenker at de aller fleste skjønner at ting kan skje, slik at man ikke får til allikevel. Men å ikke kunne gi et svar, kun fordi atte, dersom atte.. Det er å gjøre seg vanskelig. "Det hadde vært koselig! Jeg setter av dagen, og håper å få det til. Skulle det dukke opp noe, så sier jeg ifra". Noe sånt ville nok jeg ha svart. Anonymkode: 79227...562
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #80 Skrevet 19. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvem, konkret, ville du avvist til fordel for denne kvelden? Anonymkode: 37428...1f0 Hva mener du? Skal jeg ramse opp alle jeg kjenner? Om noen spør om de kan komme på besøk eller inviterer meg bort den dagen jeg har avtalt med venninner så sier jeg at det ikke passer. Blir noen akutt syke og jeg kan hjelpe avlyser jeg venninnekvelden. Hverken mannen eller jeg har jobber som krever at vi stiller i helgen, så det å planlegge noe to mnd frem er null problem. Anonymkode: 37752...9bc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2022 #81 Skrevet 19. juni 2022 Vet ikke helt, jeg. Anonymkode: c10f7...81e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #82 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Er man i en mer forutsigbar situasjon der uforutsette ting er mer unntaket enn regelen eller man har flere som kan steppe inn når uforusette ting skjer så er det jo klart man kan svare ja og heller melde avbud om noe skjærer seg. Anonymkode: c6c04...f8f Ja, det stemmer. Og de som lever så forutsigbart, kunne godt være litt rause med å ikke sitte på vakt og sjekke messenger hver time for å se om noen er "frekke" og leser uten å svare.... Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #83 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva mener du? Skal jeg ramse opp alle jeg kjenner? Om noen spør om de kan komme på besøk eller inviterer meg bort den dagen jeg har avtalt med venninner så sier jeg at det ikke passer. Blir noen akutt syke og jeg kan hjelpe avlyser jeg venninnekvelden. Hverken mannen eller jeg har jobber som krever at vi stiller i helgen, så det å planlegge noe to mnd frem er null problem. Anonymkode: 37752...9bc Nei, ikke alle. Men de som er på plass nr. 1 til 7. Ville du ha droppa å stelle og mate dyra? Ville du ha sagt nei til å hjelpe din gamle mor? Ville du ha sagt nei til en ekstravakt på jobb? Bedt barnet ditt om å ikke få anfall den dagen? For de av oss som lever andre typer liv, og som har en virkelighet som ikke ligner din, så er det ikke sånn at det er "null problem". Men det sitter visst innmari langt inn å fatte akkurat det. Folk griper bare til "frekt" som svar. Jeg er glad mine venner er litt dypere enn det. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #84 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Poenget her er jo at det går an å si ifra. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Tror vel poenget var at det nettopp IKKE går an å si fra når man må ta stilling til det lenge før tida.... Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #85 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, ikke alle. Men de som er på plass nr. 1 til 7. Ville du ha droppa å stelle og mate dyra? Ville du ha sagt nei til å hjelpe din gamle mor? Ville du ha sagt nei til en ekstravakt på jobb? Bedt barnet ditt om å ikke få anfall den dagen? For de av oss som lever andre typer liv, og som har en virkelighet som ikke ligner din, så er det ikke sånn at det er "null problem". Men det sitter visst innmari langt inn å fatte akkurat det. Folk griper bare til "frekt" som svar. Jeg er glad mine venner er litt dypere enn det. Anonymkode: 37428...1f0 Jeg svarer jo selvsagt ut fra mitt ståsted. Dyr har jeg ikke, men om jeg hadde hatt det og de av en eller annen grunn hadde lidd av at jeg var borte så hadde jeg selvsagt prioritert dem. Det samme med moren min. Jeg har ikke en jobb der jeg kan få ekstravakter (som jeg hadde takket nei til om jeg hadde andre planer) og barna mine har da aldri fått anfall? Det meste av det du ramser opp er ting man ikke kan forutse, men som i ærlighetens navn vel ikke skjer så ofte at man ikke lan takke ja til en kveld om to mnd? Hvor ofte trenger din gamle mor hjelp om kvelden og hvor ofte får barna anfall? Anonymkode: 37752...9bc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #86 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tror vel poenget var at det nettopp IKKE går an å si fra når man må ta stilling til det lenge før tida.... Anonymkode: 37428...1f0 Nei altså jeg har jo skjønt at enkelte som tenker at hele verden kan ramle i hodet på dem når som helst, har et problem med det. Men de fleste andre kan svare et eller annet, og så ta det som det kommer 🙂 HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #87 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tror vel poenget var at det nettopp IKKE går an å si fra når man må ta stilling til det lenge før tida.... Anonymkode: 37428...1f0 Poenget er at det går an å gi beskjed at det er vanskelig å ta stilling til det så lang tid i forveien! Å ikke svare i det hele tatt, er frekt! Får du en invitasjon to mnd fram i tid, svarer du at det er mye som skjer, og mye uforutsett som kan dukke opp, og du kan detfor ikke ta stilling til det! Verre er det ikke! Anonymkode: d773b...01a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #88 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 18.6.2022 den 13.02): Jeg vet ikke en gang hva jeg skal studere om 2 mnd. Anonymkode: ba054...ca7 Nei, men sier du ja til en invitasjon, så vet du ihvertfall en ting du skal gjøre. Anonymkode: b9290...f71
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #89 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 17.6.2022 den 14.19): Da får du bli en gøyere person, da. Eller innse at de har hverdager, sykdommer og relasjoner som gjør at du ikke er øverst på lista deres over ting de MÅ prioritere. Anonymkode: 37428...1f0 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg svarer jo selvsagt ut fra mitt ståsted. Dyr har jeg ikke, men om jeg hadde hatt det og de av en eller annen grunn hadde lidd av at jeg var borte så hadde jeg selvsagt prioritert dem. Det samme med moren min. Jeg har ikke en jobb der jeg kan få ekstravakter (som jeg hadde takket nei til om jeg hadde andre planer) og barna mine har da aldri fått anfall? Det meste av det du ramser opp er ting man ikke kan forutse, men som i ærlighetens navn vel ikke skjer så ofte at man ikke lan takke ja til en kveld om to mnd? Hvor ofte trenger din gamle mor hjelp om kvelden og hvor ofte får barna anfall? Anonymkode: 37752...9bc Mitt barn får anfall ca en gang i uka. Men hyppigere når utsatt for stress. Umulig å vite, kan ikke planlegges. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #90 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Mitt barn får anfall ca en gang i uka. Men hyppigere når utsatt for stress. Umulig å vite, kan ikke planlegges. Anonymkode: 37428...1f0 Da er jeg sikker på at vennene dine tar høyde for det og har forståelse for at du muligens må melde avbud på kort varsel. Det er sånn vennskap er. Anonymkode: 37752...9bc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #91 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Mitt barn får anfall ca en gang i uka. Men hyppigere når utsatt for stress. Umulig å vite, kan ikke planlegges. Anonymkode: 37428...1f0 Men hvis du ikke har noen fastsatte planer den dagen, kan du svare at du kommer, med forbehold at du kanskje må avlyse pga uforutsette ting! Venner har forståelse for slikt! Anonymkode: d773b...01a
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #92 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Nei altså jeg har jo skjønt at enkelte som tenker at hele verden kan ramle i hodet på dem når som helst, har et problem med det. Men de fleste andre kan svare et eller annet, og så ta det som det kommer 🙂 HI Anonymkode: 6f1f8...9de Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da er jeg sikker på at vennene dine tar høyde for det og har forståelse for at du muligens må melde avbud på kort varsel. Det er sånn vennskap er. Anonymkode: 37752...9bc Jeg synes ikke du viser veldig god forståelse for andre som har en uforutsigbar hverdag. Man går ikke rundt å tenker at "hele verden kan ramle i hodet på dem når som helst". Vi lever beviselig i en uforutsigbar verden, med flere forpliktelser enn mange andre. Dette er vår hverdag. Og hvorfor er det viktigere at man takker ja og deretter må melde avbud enn at man sier at man ikke vet og heller takker ja senere når det nærmer seg og man ser at det mest sannsynlig går? Når man har en så uforutsigbar hverdag er det mange ting man må melde avbud til, går glipp av eller må tilpasse. Vanlige aktiviteter må gjerne ha en plan B og C i tillegg. Det tredje og fjerde skiftet er ganske omfattende. Det er mye jobb å få logistikken til å gå rundt med de forpliktelsene man har. Når man har så mange ting det må planlegges med blir dette enda en plan som krever oppmerksomhet. Heldigvis har mange av oss venner som forstår at det er enklere å få holde dagen åpen enn å måtte svare ja. Sannsynligheten for at man kommer er jo lik, men en ting mindre å måtte tenke på og planlegge for lenge i forveien er faktisk verd noe. Anonymkode: c6c04...f8f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #93 Skrevet 20. juni 2022 5 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg synes ikke du viser veldig god forståelse for andre som har en uforutsigbar hverdag. Man går ikke rundt å tenker at "hele verden kan ramle i hodet på dem når som helst". Vi lever beviselig i en uforutsigbar verden, med flere forpliktelser enn mange andre. Dette er vår hverdag. Og hvorfor er det viktigere at man takker ja og deretter må melde avbud enn at man sier at man ikke vet og heller takker ja senere når det nærmer seg og man ser at det mest sannsynlig går? Når man har en så uforutsigbar hverdag er det mange ting man må melde avbud til, går glipp av eller må tilpasse. Vanlige aktiviteter må gjerne ha en plan B og C i tillegg. Det tredje og fjerde skiftet er ganske omfattende. Det er mye jobb å få logistikken til å gå rundt med de forpliktelsene man har. Når man har så mange ting det må planlegges med blir dette enda en plan som krever oppmerksomhet. Heldigvis har mange av oss venner som forstår at det er enklere å få holde dagen åpen enn å måtte svare ja. Sannsynligheten for at man kommer er jo lik, men en ting mindre å måtte tenke på og planlegge for lenge i forveien er faktisk verd noe. Anonymkode: c6c04...f8f Da er det vel det samme om man spør om du kan i morgen eller om 2 måneder. Anfallene kan jo komme når som helst. Så da kan du aldri svare ja Ikke vær kjip, gi folk svar. Alle skjønner jo avbud av slike grunner Anonymkode: 7b54a...e7e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2022 #94 Skrevet 20. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes ikke du viser veldig god forståelse for andre som har en uforutsigbar hverdag. Man går ikke rundt å tenker at "hele verden kan ramle i hodet på dem når som helst". Vi lever beviselig i en uforutsigbar verden, med flere forpliktelser enn mange andre. Dette er vår hverdag. Og hvorfor er det viktigere at man takker ja og deretter må melde avbud enn at man sier at man ikke vet og heller takker ja senere når det nærmer seg og man ser at det mest sannsynlig går? Når man har en så uforutsigbar hverdag er det mange ting man må melde avbud til, går glipp av eller må tilpasse. Vanlige aktiviteter må gjerne ha en plan B og C i tillegg. Det tredje og fjerde skiftet er ganske omfattende. Det er mye jobb å få logistikken til å gå rundt med de forpliktelsene man har. Når man har så mange ting det må planlegges med blir dette enda en plan som krever oppmerksomhet. Heldigvis har mange av oss venner som forstår at det er enklere å få holde dagen åpen enn å måtte svare ja. Sannsynligheten for at man kommer er jo lik, men en ting mindre å måtte tenke på og planlegge for lenge i forveien er faktisk verd noe. Anonymkode: c6c04...f8f Det er dette som er poenget! Gi beskjed! Trenger ikke alltid være ja eller nei, men gi beskjed, slik at den som inviterer vet at du har fått invitasjonen/ønsker å komme/er opptatt med noe, slik at de kan finne ny dato. Anonymkode: d773b...01a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #95 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg synes ikke du viser veldig god forståelse for andre som har en uforutsigbar hverdag. Man går ikke rundt å tenker at "hele verden kan ramle i hodet på dem når som helst". Vi lever beviselig i en uforutsigbar verden, med flere forpliktelser enn mange andre. Dette er vår hverdag. Og hvorfor er det viktigere at man takker ja og deretter må melde avbud enn at man sier at man ikke vet og heller takker ja senere når det nærmer seg og man ser at det mest sannsynlig går? Når man har en så uforutsigbar hverdag er det mange ting man må melde avbud til, går glipp av eller må tilpasse. Vanlige aktiviteter må gjerne ha en plan B og C i tillegg. Det tredje og fjerde skiftet er ganske omfattende. Det er mye jobb å få logistikken til å gå rundt med de forpliktelsene man har. Når man har så mange ting det må planlegges med blir dette enda en plan som krever oppmerksomhet. Heldigvis har mange av oss venner som forstår at det er enklere å få holde dagen åpen enn å måtte svare ja. Sannsynligheten for at man kommer er jo lik, men en ting mindre å måtte tenke på og planlegge for lenge i forveien er faktisk verd noe. Anonymkode: c6c04...f8f Hvis du leser hva jeg skriver, så har heller ikke jeg en forutsigbar hverdag. Vi er mange som ikke har det. Men jeg kan likevel tenke utforbi det som eventuelt kan skje hele tiden. Jeg vet veldig godt hva stress og slit betyr! I min verden er det så enkelt som å svare "Jeg vil gjerne komme, har ingenting annet jeg vet om pr idag. Dere vet jo hvordan situasjonen er hos meg, så dersom ingenting annet kommer i veien så sees vi 6.august 🙂 " Så enkelt. Selvfølgelig har folk forståelse for sånt. Dette er et treff som alle i gruppen er enige om at vi skal være alle på. Så når du ikke vil gi noen tilbakemelding i det hele tatt, så vet jo ikke vi andre om du er opptatt den dagen? Det går jo an å skrive at du i utgangspunktet ikke har andre planer og så se hva som skjer. Det er jo ingen som blir sure om du ikke kommer. Men folk blir irriterte for at du ikke gidder å gi noen form for tilbakemelding. Du er ikke alene i verden som har mange forpliktelser. Om man egentlig ikke har overskudd og innerst inne lite lyst, så er det like greit å ikke svare noe. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. juni 2022 #96 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis du leser hva jeg skriver, så har heller ikke jeg en forutsigbar hverdag. Vi er mange som ikke har det. Men jeg kan likevel tenke utforbi det som eventuelt kan skje hele tiden. Jeg vet veldig godt hva stress og slit betyr! I min verden er det så enkelt som å svare "Jeg vil gjerne komme, har ingenting annet jeg vet om pr idag. Dere vet jo hvordan situasjonen er hos meg, så dersom ingenting annet kommer i veien så sees vi 6.august 🙂 " Så enkelt. Selvfølgelig har folk forståelse for sånt. Dette er et treff som alle i gruppen er enige om at vi skal være alle på. Så når du ikke vil gi noen tilbakemelding i det hele tatt, så vet jo ikke vi andre om du er opptatt den dagen? Det går jo an å skrive at du i utgangspunktet ikke har andre planer og så se hva som skjer. Det er jo ingen som blir sure om du ikke kommer. Men folk blir irriterte for at du ikke gidder å gi noen form for tilbakemelding. Du er ikke alene i verden som har mange forpliktelser. Om man egentlig ikke har overskudd og innerst inne lite lyst, så er det like greit å ikke svare noe. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Man kan jo svare uansett om man ikke har overskudd eller lite lyst.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #97 Skrevet 21. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden): Man kan jo svare uansett om man ikke har overskudd eller lite lyst. Poenget er at da viser man at man uansett ikke bryr seg, og det skjønner de fleste. Så da kan man bare ta den datoen det passer for de andre, og ikke regne med den ene som aldri kan noe fordi alt mulig kan oppstå den dagen. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #98 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvis du leser hva jeg skriver, så har heller ikke jeg en forutsigbar hverdag. Vi er mange som ikke har det. Men jeg kan likevel tenke utforbi det som eventuelt kan skje hele tiden. Jeg vet veldig godt hva stress og slit betyr! I min verden er det så enkelt som å svare "Jeg vil gjerne komme, har ingenting annet jeg vet om pr idag. Dere vet jo hvordan situasjonen er hos meg, så dersom ingenting annet kommer i veien så sees vi 6.august 🙂 " Så enkelt. Selvfølgelig har folk forståelse for sånt. Dette er et treff som alle i gruppen er enige om at vi skal være alle på. Så når du ikke vil gi noen tilbakemelding i det hele tatt, så vet jo ikke vi andre om du er opptatt den dagen? Det går jo an å skrive at du i utgangspunktet ikke har andre planer og så se hva som skjer. Det er jo ingen som blir sure om du ikke kommer. Men folk blir irriterte for at du ikke gidder å gi noen form for tilbakemelding. Du er ikke alene i verden som har mange forpliktelser. Om man egentlig ikke har overskudd og innerst inne lite lyst, så er det like greit å ikke svare noe. HI Anonymkode: 6f1f8...9de I svarene jeg har gitt, der jeg nevner invitasjonen, har jeg jo svart hele veien at jeg svarer. Det har de andre med uforutsigbare hverdag som har svart her også gjort (så vidt jeg husker). Jeg svarer med en gang jeg får en invitasjon. Mine, og noen av de andre sine, innvendinger var til deg, og andre, som mente man måtte takke ja og deretter heller melde avbud om noe skulle skje. Og at det var teit å ikke gjøre dette. Noen mente sågar at man valgte å ikke gjøre det fordi man ventet på noe bedre. Jeg ønsker ikke å takke ja så lang tid i forkant da sjansene er så store for å at noe kommer i veien. Jeg forteller vennene mine at dagen er satt av, men at jeg ikke kan takke ja før mye tettere opp mot dato. Det er heldigvis ingen av dem som har problemer med det. Anonymkode: c6c04...f8f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #99 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): I svarene jeg har gitt, der jeg nevner invitasjonen, har jeg jo svart hele veien at jeg svarer. Det har de andre med uforutsigbare hverdag som har svart her også gjort (så vidt jeg husker). Jeg svarer med en gang jeg får en invitasjon. Mine, og noen av de andre sine, innvendinger var til deg, og andre, som mente man måtte takke ja og deretter heller melde avbud om noe skulle skje. Og at det var teit å ikke gjøre dette. Noen mente sågar at man valgte å ikke gjøre det fordi man ventet på noe bedre. Jeg ønsker ikke å takke ja så lang tid i forkant da sjansene er så store for å at noe kommer i veien. Jeg forteller vennene mine at dagen er satt av, men at jeg ikke kan takke ja før mye tettere opp mot dato. Det er heldigvis ingen av dem som har problemer med det. Anonymkode: c6c04...f8f Men da er vi jo enig da! Å sette av datoen/takke ja/gi ett eller annet svar, er jo å svare på invitasjonen! Her snakket vi om de som ikke gav lyd fra seg! Anonymkode: d773b...01a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #100 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hvis du leser hva jeg skriver, så har heller ikke jeg en forutsigbar hverdag. Vi er mange som ikke har det. Men jeg kan likevel tenke utforbi det som eventuelt kan skje hele tiden. Jeg vet veldig godt hva stress og slit betyr! I min verden er det så enkelt som å svare "Jeg vil gjerne komme, har ingenting annet jeg vet om pr idag. Dere vet jo hvordan situasjonen er hos meg, så dersom ingenting annet kommer i veien så sees vi 6.august 🙂 " Så enkelt. Selvfølgelig har folk forståelse for sånt. Dette er et treff som alle i gruppen er enige om at vi skal være alle på. Så når du ikke vil gi noen tilbakemelding i det hele tatt, så vet jo ikke vi andre om du er opptatt den dagen? Det går jo an å skrive at du i utgangspunktet ikke har andre planer og så se hva som skjer. Det er jo ingen som blir sure om du ikke kommer. Men folk blir irriterte for at du ikke gidder å gi noen form for tilbakemelding. Du er ikke alene i verden som har mange forpliktelser. Om man egentlig ikke har overskudd og innerst inne lite lyst, så er det like greit å ikke svare noe. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Og i min verden så er det så raust at jeg ikke automatisk tenker "hun er frekk som ikke svarer" når jeg kjenner henne. Jeg vet at hun noen ganger ikke engang makter å snakke i telefonen. Jeg er så glad for at jeg har venner som ikke hopper til den verst mulige konklusjonen (eller "dommen", som det ligner på her), nemlig at vennene er frekke og uhøflige og ikke bryr seg. Jeg er glad for at jeg har venner som klarer å se at deres behov for å få svar faktisk er en minor inconvenience som de ikke dør av. Anonymkode: 37428...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå