Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #26 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Beklager at jeg ikke har svart, ja det er i august. Og det er langt fram. Jeg tenkte at hvis de vet at de ikke har noe akkurat den datoen, og ferien da er over, så bør man jo kunne svare. Jeg lar det bare stå åpent, og se hva som skjer, men blir litt irritert dersom jeg selv får en invitasjon til noe og må si nei fordi jeg avventer svar fra folk jeg har invitert til noe hjemme hos meg. I første omgang ville jeg gjerne ha treffet neste helg, men det gikk ikke. Så derfor valgte jeg august. Juli vet jeg er en vanskelig måned. HI Anonymkode: 6f1f8...9de Dersom du får en invitasjon informerer du dem om at du må ha et svar på om de kan komme, siden du har fått en invitasjon som er kjedelig å takke nei til hvis ingen kan komme til deg. I mitt hode er det vanlig å takke for invitasjon med en gang man får den, og eventuelt skrive at det er vanskelig å svare akkurat nå, men at man kommer tilbake med svar så fort man kan. Å lese uten å svare i det hele tatt er veldig frekt. Anonymkode: 60633...05a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #27 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dersom du får en invitasjon informerer du dem om at du må ha et svar på om de kan komme, siden du har fått en invitasjon som er kjedelig å takke nei til hvis ingen kan komme til deg. I mitt hode er det vanlig å takke for invitasjon med en gang man får den, og eventuelt skrive at det er vanskelig å svare akkurat nå, men at man kommer tilbake med svar så fort man kan. Å lese uten å svare i det hele tatt er veldig frekt. Anonymkode: 60633...05a Det er ikke frekt hvis det er to måneder fram i tid og kun er en vinkveld. Jeg ville synes det var bare rart å få den invitasjonen i juni, altså. Alt annet enn bryllup ville være rart å bli invitert til på så lang avstand fra selve dagen. Ingen trenger å «planlegge» en vinkveld for 5 personer og dermed trenger de ikke nøyaktig antall gjester to måneder før! Anonymkode: 37428...1f0
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #28 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke frekt hvis det er to måneder fram i tid og kun er en vinkveld. Jeg ville synes det var bare rart å få den invitasjonen i juni, altså. Alt annet enn bryllup ville være rart å bli invitert til på så lang avstand fra selve dagen. Ingen trenger å «planlegge» en vinkveld for 5 personer og dermed trenger de ikke nøyaktig antall gjester to måneder før! Anonymkode: 37428...1f0 Jo det er frekt å ikke svare. Den som inviterer har satt av den dagen, og som HI skriver så kan også hun få invitasjoner hun ikke kan si ja til siden hun ikke vet om folk kan komme til hennes arrangement. Hun holder av dagen og kan selv gå glipp av hyggelige sammenkomster. Det er jo heller ikke rett. Det er for øvrig ikke tidlig å invitere nå, når sommeren er fullbooket for veldig mange. August er også en sommermåned. Hvis jeg hadde invitert til vinkveld neste helg f.eks så kan jeg garantere at mange ikke kunne komme, nettopp fordi de har planer.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #29 Skrevet 17. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden): Jo det er frekt å ikke svare. Den som inviterer har satt av den dagen, og som HI skriver så kan også hun få invitasjoner hun ikke kan si ja til siden hun ikke vet om folk kan komme til hennes arrangement. Hun holder av dagen og kan selv gå glipp av hyggelige sammenkomster. Det er jo heller ikke rett. Det er for øvrig ikke tidlig å invitere nå, når sommeren er fullbooket for veldig mange. August er også en sommermåned. Hvis jeg hadde invitert til vinkveld neste helg f.eks så kan jeg garantere at mange ikke kunne komme, nettopp fordi de har planer. Ja? Neste helg har de jo oversikt over! Trettende august aner de lite om. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #30 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 16.6.2022 den 10.12): og du inviterer alle på en felles gruppe-chat, der du ser alle har sett invitasjonen, hvor kjapt forventer du svar? Jeg har bedt til en sammenkomst på en spesiell dato, men det er bare to som har svart. En av dem måtte sjekke om noe annet skjedde først, så har jeg ikke hørt noe mere. Er det ikke litt ufint å ikke svare? Jeg ser at alle har sett invitasjonen. Bare si ja eller nei liksom. Anonymkode: 6f1f8...9de Hadde forventet svar med en gang. De som ikke svarer venter på at noe gøyere skal komme opp. Alltid! Det er også de samme hver gang. Anonymkode: 6151c...684
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #31 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Hadde forventet svar med en gang. De som ikke svarer venter på at noe gøyere skal komme opp. Alltid! Det er også de samme hver gang. Anonymkode: 6151c...684 Da får du bli en gøyere person, da. Eller innse at de har hverdager, sykdommer og relasjoner som gjør at du ikke er øverst på lista deres over ting de MÅ prioritere. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #32 Skrevet 17. juni 2022 Har aldri opplevd å få en innbydelse til venninnekveld to måneder før, er det normalt? Jeg aner virkelig ikke hvilke helger som er ledige i august, sønnen min skal flytte til andre kanten av landet for å studere, de andre skal starte skole, lærlingetid, idrett osv. Det som kommer etter ferien er ganske åpent enda. Jeg har et tantebarn som blir 18 år i august, har ikke hørt noe om hvordan det skal feires enda heller. Så har vi lovet yngstemann en tur til Sverige for å kjøpe brus, men aner ikke helt når det blir heller. Jeg hadde ikke kunnet "låse" meg til en venninnekveld nå. Men hadde jeg fått en innbydelse så ville jeg svart da, ville ikke bare oversett. "Takk for innbydelsen, en venninnekveld høres koselig ut. Men det skjer mye i august i familien og timeplanen er ikke satt for når vi skal kjøre "Emil" til Trondheim eller noen ting så jeg kan ikke svare enda om den helgen passer. Jeg sier ifra når det nærmer seg om jeg kan komme, og kan jeg ikke må dere bare kose dere uten meg." Hadde du skullet gifte deg, eller feiret 40-årsdagen din stort med middag osv ville jeg selvfølgelig holdt av dagen, men en helt vanlig vinkveld med venninner hadde ikke vært øverst på prioriteringslisten min i en travel måned. Beklager om du blir lei deg av det, men jeg vil tro det gjelder flere enn meg. Anonymkode: d5601...e4f
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #33 Skrevet 17. juni 2022 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja? Neste helg har de jo oversikt over! Trettende august aner de lite om. Anonymkode: 37428...1f0 Som sagt, neste helg har de fleste jeg kjenner allerede planer fordi det er nå det skjer så mye. Trettende august vet de kanskje ikke så mye om nei, så da kan de jo takk ja til HI sin invitasjon. Endret 17. juni 2022 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #34 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Har aldri opplevd å få en innbydelse til venninnekveld to måneder før, er det normalt? Jeg aner virkelig ikke hvilke helger som er ledige i august, sønnen min skal flytte til andre kanten av landet for å studere, de andre skal starte skole, lærlingetid, idrett osv. Det som kommer etter ferien er ganske åpent enda. Jeg har et tantebarn som blir 18 år i august, har ikke hørt noe om hvordan det skal feires enda heller. Så har vi lovet yngstemann en tur til Sverige for å kjøpe brus, men aner ikke helt når det blir heller. Jeg hadde ikke kunnet "låse" meg til en venninnekveld nå. Men hadde jeg fått en innbydelse så ville jeg svart da, ville ikke bare oversett. "Takk for innbydelsen, en venninnekveld høres koselig ut. Men det skjer mye i august i familien og timeplanen er ikke satt for når vi skal kjøre "Emil" til Trondheim eller noen ting så jeg kan ikke svare enda om den helgen passer. Jeg sier ifra når det nærmer seg om jeg kan komme, og kan jeg ikke må dere bare kose dere uten meg." Hadde du skullet gifte deg, eller feiret 40-årsdagen din stort med middag osv ville jeg selvfølgelig holdt av dagen, men en helt vanlig vinkveld med venninner hadde ikke vært øverst på prioriteringslisten min i en travel måned. Beklager om du blir lei deg av det, men jeg vil tro det gjelder flere enn meg. Anonymkode: d5601...e4f Kan legge til at vi er en gruppe som treffes fast, og var enstemmige om at vi skulle ha en vinkveld i løpet av sommeren. Vanligvis har vi ikke dette på treffene våre og har alltid treff i ukedagene. Derfor må vi legge det til en helg der ingen er på jobb dagen etter. Tenkte det var dumt å ta det i ferien til folk, derfor så lang tid. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #35 Skrevet 17. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Som sagt, neste helg har de fleste jeg kjenner allerede planer fordi det er nå det skjer så mye. Trettende august vet de kanskje ikke så mye om nei, så da kan de jo takk ja til HI sin invitasjon. Jeg kan ikke takke ja så lang tid i forveien. Som en annen her sier så hadde jeg nok strukket meg lang om det var et bryllup eller en stor, rundt dag, men jeg kan ikke sette meg slik foran familien for en venninnekveld. Hadde selvsagt takket for invitasjonen og fortalt at jeg enda ikke vet. Hadde også satt av tid i kalenderen og hadde så klart ikke godtatt andre invitasjoner til tilsvarende. Tror det er veldig få voksne som lar være å forplikte seg i tilfelle det dukker opp noe annet tilsvarende som de synes er bedre. Mannen min er kronisk syk så hovedvekten av oppfølging av barn, eldre foreldre, andre slektninger som trenger hjelp f.eks. ved sykehusinnleggelse, hus og hjem og å få familiens logistikk til å gå opp faller på meg. Er det noe av dette som viktige aktiviteter for barna, forverring av sykdom hos foreldre, uforutsette ting med hus og hjem osv som krasjer med venninnekvelden og som jeg ikke finner annen løsning på må jeg takke nei til venninnekvelden. Selv om jeg ville synes det var synd så går dette foran. Anonymkode: c6c04...f8f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #36 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er ikke frekt hvis det er to måneder fram i tid og kun er en vinkveld. Jeg ville synes det var bare rart å få den invitasjonen i juni, altså. Alt annet enn bryllup ville være rart å bli invitert til på så lang avstand fra selve dagen. Ingen trenger å «planlegge» en vinkveld for 5 personer og dermed trenger de ikke nøyaktig antall gjester to måneder før! Anonymkode: 37428...1f0 Jo. Det er frekt å ikke takke for en invitasjon om den sendes på uformelle flater som sms, Facebook osv hvor man raskt kan svare. Anonymkode: 60633...05a
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #37 Skrevet 17. juni 2022 (endret) Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Jeg kan ikke takke ja så lang tid i forveien. Som en annen her sier så hadde jeg nok strukket meg lang om det var et bryllup eller en stor, rundt dag, men jeg kan ikke sette meg slik foran familien for en venninnekveld. Hadde selvsagt takket for invitasjonen og fortalt at jeg enda ikke vet. Hadde også satt av tid i kalenderen og hadde så klart ikke godtatt andre invitasjoner til tilsvarende. Tror det er veldig få voksne som lar være å forplikte seg i tilfelle det dukker opp noe annet tilsvarende som de synes er bedre. Mannen min er kronisk syk så hovedvekten av oppfølging av barn, eldre foreldre, andre slektninger som trenger hjelp f.eks. ved sykehusinnleggelse, hus og hjem og å få familiens logistikk til å gå opp faller på meg. Er det noe av dette som viktige aktiviteter for barna, forverring av sykdom hos foreldre, uforutsette ting med hus og hjem osv som krasjer med venninnekvelden og som jeg ikke finner annen løsning på må jeg takke nei til venninnekvelden. Selv om jeg ville synes det var synd så går dette foran. Anonymkode: c6c04...f8f Ja men det sier seg selv at dersom noe viktig dukker opp, så dropper man jo vinkveld. Men man går jo ikke automatisk ut ifra at noe skulle inntreffe akkurat den datoen man er invitert noe sted. Da er det jo helt innafor å svare "jeg vet ikke om noe spesielt den kvelden, så jeg takker ja. Dersom noe annet plutselig skulle dukke opp, så gir jeg beskjed" Endret 17. juni 2022 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #38 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er ikke frekt hvis det er to måneder fram i tid og kun er en vinkveld. Jeg ville synes det var bare rart å få den invitasjonen i juni, altså. Alt annet enn bryllup ville være rart å bli invitert til på så lang avstand fra selve dagen. Ingen trenger å «planlegge» en vinkveld for 5 personer og dermed trenger de ikke nøyaktig antall gjester to måneder før! Anonymkode: 37428...1f0 Jo jeg må det, for vi er enige i at vi skal være samlet til en slik kveld. Dersom det er en som ikke kan, så finner vi en annen dato. Så når noen ikke gidder å svare, fordi de vil holde kalenderen åpen for andre ting, så går det jo ut over hele gruppen. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #39 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da får du bli en gøyere person, da. Eller innse at de har hverdager, sykdommer og relasjoner som gjør at du ikke er øverst på lista deres over ting de MÅ prioritere. Anonymkode: 37428...1f0 Når jeg inviterer forventer jeg svar mer eller mindre med en gang. Det gjør heldigvis mine nærmeste venninner. Anonymkode: 6151c...684
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #40 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da får du bli en gøyere person, da. Eller innse at de har hverdager, sykdommer og relasjoner som gjør at du ikke er øverst på lista deres over ting de MÅ prioritere. Anonymkode: 37428...1f0 Eller så kan du bli en smidigere person, og ikke låse deg fast til alle mulige scenarioer som muligens kan oppstå akkurat den dagen du er invitert til noe.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #41 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja? Neste helg har de jo oversikt over! Trettende august aner de lite om. Anonymkode: 37428...1f0 Så de venter på et bedre tilbud, hvis ikke de får det så kan de komme til hi.... Anonymkode: 397d4...2c6
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #42 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så de venter på et bedre tilbud, hvis ikke de får det så kan de komme til hi.... Anonymkode: 397d4...2c6 Det er sånn jeg også tolker det.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #43 Skrevet 17. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (22 minutter siden): Ja men det sier seg selv at dersom noe viktig dukker opp, så dropper man jo vinkveld. Men man går jo ikke automatisk ut ifra at noe skulle inntreffe akkurat den datoen man er invitert noe sted. Da er det jo helt innafor å svare "jeg vet ikke om noe spesielt den kvelden, så jeg takker ja. Dersom noe annet plutselig skulle dukke opp, så gir jeg beskjed" Slik livet vårt er nå så er det i enkelte måneder større sjanse for at noe kommer i veien enn at det ikke gjør det. Da er det veldig travelt på jobb og med vanlig logistikk og med slik som helsen er i resten av den utvidede familien så skal det lite til før det krasjer. Da krasjer det ikke med et annet artig sosialt arrangement, men med en forpliktelse. Det å svare ja på en slik invitasjon, spesielt når det er få inviterte og få andre som har svar, det ønsker jeg ikke. Det forplikter å si ja. Anonymkode: c6c04...f8f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #44 Skrevet 17. juni 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden): Som sagt, neste helg har de fleste jeg kjenner allerede planer fordi det er nå det skjer så mye. Trettende august vet de kanskje ikke så mye om nei, så da kan de jo takk ja til HI sin invitasjon. Nei, som damen over påpeker, det går ikke an å låse en dato til noe sånt. Man har andre forpliktelser, og en «venninnekveld» er ikke like viktig som ganske mye annet. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #45 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, som damen over påpeker, det går ikke an å låse en dato til noe sånt. Man har andre forpliktelser, og en «venninnekveld» er ikke like viktig som ganske mye annet. Anonymkode: 37428...1f0 Det der er bare en unnskylding for å vente på noe bedre. Anonymkode: 397d4...2c6
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #46 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Nei, som damen over påpeker, det går ikke an å låse en dato til noe sånt. Man har andre forpliktelser, og en «venninnekveld» er ikke like viktig som ganske mye annet. Anonymkode: 37428...1f0 Men om noe viktig av forpliktelser skulle inntreffe, så er det jo bare å si at man ikke kan. Verre problem er det jo ikke. Man kan bli syk, familie kan bli syke, man må jobbe likevel, lista er lang for hva som kan oppstå. Likevel, er man så lite fleksibel at man ikke kan si ja til en invitasjon, fordi alt mulig annet kan komme i veien, så bør man faktisk gå i seg selv.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 17. juni 2022 #47 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Slik livet vårt er nå så er det i enkelte måneder større sjanse for at noe kommer i veien enn at det ikke gjør det. Da er det veldig travelt på jobb og med vanlig logistikk og med slik som helsen er i resten av den utvidede familien så skal det lite til før det krasjer. Da krasjer det ikke med et annet artig sosialt arrangement, men med en forpliktelse. Det å svare ja på en slik invitasjon, spesielt når det er få inviterte og få andre som har svar, det ønsker jeg ikke. Det forplikter å si ja. Anonymkode: c6c04...f8f Da har du en merkelig omgangskrets dersom det ikke godtas en avlysning hvis man blir syk eller må jobbe. Det kan virke som om du ikke er vant til å delta på ting?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #48 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det der er bare en unnskylding for å vente på noe bedre. Anonymkode: 397d4...2c6 Noe «bedre»? Kommer jo an på hvem du spør. Sønnen min venter på et behandlingsopplegg som vi håper skal komme i gang i august. Han trenger meg der når det starter. Hjemme har jeg et byggeprosjekt på gang, der håndverkere vil komme i mange runder. Vi vet ikke helt når, men vi vil måtte skreddersy ferien rundt dem. Og hvis dette tar opp mye plass i juli, så er det i august vi tar ferie. Så har vi pappa - han har bursdag i starten av august. Hvis han vil feire den på en bestemt lørdag, kan jeg ikke si «nei, da har jeg vinkveld med venninner». De er ikke over ham, og det ville være rart å tro det. Det handler virkelig ikke om at noe «gøyere» eller «bedre» kommer, men noe viktigere. Jeg liker veldig godt å ha et sosialt liv, men det kommer faktisk på åttendeplass, der nede under ungene, mannen mim, jobben, foreldrene mine, annen familie, husdyra mine og hjemmet mitt. Det er på kontoen for overskudd. Når det ikke er mer å hente, så er det ikke mer. Så jeg kan si ja til mye rart ganske spontant når der er ei luke, men jeg kan ikke bestemme meg for å møte 4 venner to måneder før, nei. Så viktige kan de ikke vente å være. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #49 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det der er bare en unnskylding for å vente på noe bedre. Anonymkode: 397d4...2c6 Da lurer jeg på hva du pleier å ha i livet ditt som er bedre enn en vinkveld med venninner? For meg er det noe av det beste, men det er som andre allerede har skrevet her, et overskuddsprosjekt. Det er mye som er viktigere i livet mitt enn en vinkveld, og da først og fremst familien. Jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg vil anse som bedre, men jeg kan komme på mange ting jeg vil tenke er viktigere. Så jeg ville svart, men jeg ville ikke lovet å komme, for jeg vet ærlig talt ikke enda hva jeg gjør 13.august. Anonymkode: d5601...e4f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #50 Skrevet 17. juni 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Noe «bedre»? Kommer jo an på hvem du spør. Sønnen min venter på et behandlingsopplegg som vi håper skal komme i gang i august. Han trenger meg der når det starter. Hjemme har jeg et byggeprosjekt på gang, der håndverkere vil komme i mange runder. Vi vet ikke helt når, men vi vil måtte skreddersy ferien rundt dem. Og hvis dette tar opp mye plass i juli, så er det i august vi tar ferie. Så har vi pappa - han har bursdag i starten av august. Hvis han vil feire den på en bestemt lørdag, kan jeg ikke si «nei, da har jeg vinkveld med venninner». De er ikke over ham, og det ville være rart å tro det. Det handler virkelig ikke om at noe «gøyere» eller «bedre» kommer, men noe viktigere. Jeg liker veldig godt å ha et sosialt liv, men det kommer faktisk på åttendeplass, der nede under ungene, mannen mim, jobben, foreldrene mine, annen familie, husdyra mine og hjemmet mitt. Det er på kontoen for overskudd. Når det ikke er mer å hente, så er det ikke mer. Så jeg kan si ja til mye rart ganske spontant når der er ei luke, men jeg kan ikke bestemme meg for å møte 4 venner to måneder før, nei. Så viktige kan de ikke vente å være. Anonymkode: 37428...1f0 Men er det ikke bare å sette av datoen til vinkveld, også si at du har andre forpliktelser som kan gjøre at du ikke kan likevel, for det er for tidlig å si. Da et datoen åpen hvis noe viktigere dukker opp, men likevel satt av til vinkvelden. Anonymkode: d773b...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå