Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 og du inviterer alle på en felles gruppe-chat, der du ser alle har sett invitasjonen, hvor kjapt forventer du svar? Jeg har bedt til en sammenkomst på en spesiell dato, men det er bare to som har svart. En av dem måtte sjekke om noe annet skjedde først, så har jeg ikke hørt noe mere. Er det ikke litt ufint å ikke svare? Jeg ser at alle har sett invitasjonen. Bare si ja eller nei liksom. Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Når sendte du invitasjonen? Har du sendt en påminnelse? Anonymkode: d773b...01a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Kommer an på hvor langt frem i tid det er. Er det nå på lørdag ville jeg hatt kjapt svar, er det om 3 uker venter jeg ofte litt med å svare/purre på svar fra andre Anonymkode: d5475...2dd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Hvor lenge før har du sendt ut da? Om du har sendt innbydelsen tre uker før kan det fort gå litt i glemmeboken å svare for det er så lenge til... Anonymkode: d5601...e4f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Når sendte du invitasjonen? Har du sendt en påminnelse? Anonymkode: d773b...01a Jeg sendte den for en uke siden....Ja jeg har sendt en påminnelse, med forslag til en annen dato men fortsatt like glissent. Forstår at mange har mye nå i sommer, men det går jo an å skrive om det passer eller ei synes jeg. Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg sendte den for en uke siden....Ja jeg har sendt en påminnelse, med forslag til en annen dato men fortsatt like glissent. Forstår at mange har mye nå i sommer, men det går jo an å skrive om det passer eller ei synes jeg. Anonymkode: 6f1f8...9de Hvor lenge er det til da? Mange tar litt ting på sparket når det er ferie, kjedelig å låse seg til noe sånt om det plutselig blir strålende vær og familien bråbestemmer seg for en tur til sørlandet eller noe sånt. Mange vil ha ferien sin litt åpen, uten for mange planlagte ting, de ser an vær og vind og tar ting litt som de kommer. Da er det koselig med en venninnekveld om man er hjemme, men man kan ikke love seg bort i tilfelle familien finner på noe. Anonymkode: d5601...e4f
Ekspatt Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Jeg synes det er en uting å ikke svare på invitasjoner, spesielt når det er få som er invitert. Jeg pleier å svare innen en dag, og jeg mener at om noe må avklares før man kan svare (jobb, barnevakt o.l.) så synes jeg at man kan si det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor lenge er det til da? Mange tar litt ting på sparket når det er ferie, kjedelig å låse seg til noe sånt om det plutselig blir strålende vær og familien bråbestemmer seg for en tur til sørlandet eller noe sånt. Mange vil ha ferien sin litt åpen, uten for mange planlagte ting, de ser an vær og vind og tar ting litt som de kommer. Da er det koselig med en venninnekveld om man er hjemme, men man kan ikke love seg bort i tilfelle familien finner på noe. Anonymkode: d5601...e4f Den ser jeg, og jeg har styrt unna fellesferien og hele juli av den grunn 🙂 Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Folk vil nok gi inntrykk av at de ikke er loosers som hiver seg på tastene for å svare at de kommer. Man skal ikke gi inntrykk av at man aldri blir bedt noe sted, så derfor venter man med å svare, selv om man blir glad og har veldig lyst. Det er rimelig å svare etter et par døgn da, og da må man uttrykke glede for å komme. Ellers kan det jo være at noen faktisk har flere ting å velge mellom og da trenger betenkningstid. Alle bør svare i løpet av tre døgn. Anonymkode: b9290...f71
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Hvor mange dager er det igjen til festen? Jeg skal ha folk her til hekga, har ikke fått svar fra andre enda. Purrer i morgen. Blir ikke sur eller fornærmet. Anonymkode: e9563...3ab
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Når jeg legger ut invitasjon til min vennegjeng (vi er 7 i en gruppe) har vanligvis 4-5 svart innen et døgn, og resten de neste par dagene. Som regel er det minst en som i det minste må undersøke litt før endelig svar kommer. Hvis det har gått en uke, HI, er det lov å purre litt. Du kan jo skrive at du gjerne vil kjøpe inn rekene, og trenger å vite hvor mye du må beregne. Anonymkode: 48943...276
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Det er ufint. Man kan godt svare innen ei uke. Ja, det er mye som skjer om sommeren det gjør det for de fleste. Men om man ikke vet om det er noe spesielt siste helgen i juni f.eks, så kan man jo! Trenger ikke å vente på å se om noe bedre dukker opp 😉
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Jeg ville skrevet "det blir hyggelig å se dere på lørdag! Hanne, bare gi beskjed om du kommer" Sånne folk må man bare ikke investere aksjer i. Hadde det vært viktig for henne å delta ville hun gitt beskjed. Anonymkode: 7b54a...e7e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 1 hour ago, Anonym bruker said: Hvor lenge er det til da? Mange tar litt ting på sparket når det er ferie, kjedelig å låse seg til noe sånt om det plutselig blir strålende vær og familien bråbestemmer seg for en tur til sørlandet eller noe sånt. Mange vil ha ferien sin litt åpen, uten for mange planlagte ting, de ser an vær og vind og tar ting litt som de kommer. Da er det koselig med en venninnekveld om man er hjemme, men man kan ikke love seg bort i tilfelle familien finner på noe. Anonymkode: d5601...e4f Alt dette er greit, så lenge man sier det! Å ikke svare eller si noe er skikkelig frekt. Anonymkode: 7b54a...e7e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 Hvis det bare var 4 stykker ville jeg aldri invitert på den måten. Da hadde jeg ringt og dpurt og dermed fått svar mer eller mindre med en gang. Anonymkode: ba054...ca7
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Hvorfor vil du ikke skrive hvor langt frem i tid det er? Anonymkode: d5475...2dd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 Hvis dette er denne helgen så kan du purre på i dag. Skriv på en hyggelig måte som gjør at de får lyst til å komme, og få med at du gleder deg til en kveld med latter og moro. Du har allerede fått med to da, så om de siste ikke kan eller vil komme så blir det hyggelig likevel. Gjennomfør uansett, ellers får de som er trege bare mer press senere. For kommer de ikke så er det for en grunn. Alternativt får de et ekstra push siden de faktisk ikke får styre ny dato selv. Jo flere kokker jo mere søl vettu, vær bestemt og gjennomfør deretter. Anonymkode: e1f1a...4ca
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 Jeg overvåker ikke chattene for å se hvor glade de er i meg, nei. Anonymkode: 37428...1f0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 Så koselig. Ville som hun over her hatt det selvom ikke alle kommer. 2 kommer ihvertfall. Når er det? Synes de andre burde svart og innen denne uken. Anonymkode: f46b3...14f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvorfor vil du ikke skrive hvor langt frem i tid det er? Anonymkode: d5475...2dd Det er sikkert ikke før i august tipper jeg. Siden hun skrev at hun hadde styrt unna juli. Altså er det en stund til, og da skjønner jeg godt at det kan være litt vanskelig å gi et svar allerede nå. Anonymkode: 4b912...2cc
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #21 Skrevet 16. juni 2022 Dersom det er i august så er det nok for tidlig for noen å vite så forståelig at ikke svar og det haster ikke med svar da. Anonymkode: f46b3...14f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #22 Skrevet 16. juni 2022 Hadde bare sendt en ny melding at ved tanke på at du må handle inn trenger du svar innen XXX, fint om de som ikke har svart svarer innen da. Anonymkode: e6132...5bd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #23 Skrevet 16. juni 2022 Hvis juli var uaktuelt så har du vel valgt august. Det er vinkveld. Ikke bursdag. Folk orker ikke legge planer for sånt så lenge i forveien Anonymkode: cd6b9...2f4
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #24 Skrevet 17. juni 2022 Beklager at jeg ikke har svart, ja det er i august. Og det er langt fram. Jeg tenkte at hvis de vet at de ikke har noe akkurat den datoen, og ferien da er over, så bør man jo kunne svare. Jeg lar det bare stå åpent, og se hva som skjer, men blir litt irritert dersom jeg selv får en invitasjon til noe og må si nei fordi jeg avventer svar fra folk jeg har invitert til noe hjemme hos meg. I første omgang ville jeg gjerne ha treffet neste helg, men det gikk ikke. Så derfor valgte jeg august. Juli vet jeg er en vanskelig måned. HI Anonymkode: 6f1f8...9de
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2022 #25 Skrevet 17. juni 2022 Hvorfor er hennes svar viktigere enn de som har svart? Si at det blir den datoen, så får hun komme eller ikke. Hun siste er frekk, men du er også litt kjip mot de to andre. Du kunne låst denne avtalen Anonymkode: 7b54a...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå