Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 På campingplasser. Anonymkode: 500c8...16f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Dusjer? Campingplass, svømmehall og i sjøen hvor du kan bade. Anonymkode: fb748...e0f
Superdolly Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Litt avhengig av hvilken type telttur du snakker om: Tar du inn på campingplasser er det dusjer i servicebygget. Er du ute i naturen, skog og fjell, så lar du enten være å dusje eller du bader i elver, bekker eller tjern du kommer forbi.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Superdolly skrev (3 minutter siden): Litt avhengig av hvilken type telttur du snakker om: Tar du inn på campingplasser er det dusjer i servicebygget. Er du ute i naturen, skog og fjell, så lar du enten være å dusje eller du bader i elver, bekker eller tjern du kommer forbi. Vi skal ikke ta inn på campingplasser. Stoppe der vi kan ved en vei. Om det er lov selvfølgelig. Bare for å sove over for så å reise morgenen etter. Men er det lov å stikke innom en campingplass bare for å dusje? Vi skal kjøre fra nord til sør. Anonymkode: 85f68...6be
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): På campingplasser. Anonymkode: 500c8...16f Er det lov selv om vi ikke skal overnatte? Anonymkode: 85f68...6be
Superdolly Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi skal ikke ta inn på campingplasser. Stoppe der vi kan ved en vei. Om det er lov selvfølgelig. Bare for å sove over for så å reise morgenen etter. Men er det lov å stikke innom en campingplass bare for å dusje? Vi skal kjøre fra nord til sør. Anonymkode: 85f68...6be Det aner jeg ikke. Spør de som jobber der. Personlig hadde jeg villet ta inn på campingplasser for slik overnatting som du beskriver. En teltplass koster ikke stort og da får du tilgang til dusj og toalett, samt oppvaskmuligheter.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det lov selv om vi ikke skal overnatte? Anonymkode: 85f68...6be Dere kan ihvertfall spørre. Det kommer sikkert an på kapasiteten. Campingplassene i dag fungerer gjerne sånn at man får et nøkkelkort til do/dusj-bygningen når man sover der, og det kortet kan man sette penger inn på. Så koster det penger å dusje, vaske klær osv og da bruker man nøkkelkortet som det er penger på. Ellers er det vel dusj på noen av disse trailerstoppestedene, det kan dere sjekke opp. Anonymkode: 500c8...16f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Superdolly skrev (3 minutter siden): Det aner jeg ikke. Spør de som jobber der. Personlig hadde jeg villet ta inn på campingplasser for slik overnatting som du beskriver. En teltplass koster ikke stort og da får du tilgang til dusj og toalett, samt oppvaskmuligheter. Det er sant. Vi har hund med, jeg ser en del ikke ønsker dyr på campingplasser. Men man kan alltids spørre. Det er kanskje ikke fult opp heller når man velger telt. Vi tenkte å kjøre uten planlagt stopplasser så det er dumt å bestille plass. Anonymkode: 85f68...6be
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dere kan ihvertfall spørre. Det kommer sikkert an på kapasiteten. Campingplassene i dag fungerer gjerne sånn at man får et nøkkelkort til do/dusj-bygningen når man sover der, og det kortet kan man sette penger inn på. Så koster det penger å dusje, vaske klær osv og da bruker man nøkkelkortet som det er penger på. Ellers er det vel dusj på noen av disse trailerstoppestedene, det kan dere sjekke opp. Anonymkode: 500c8...16f Det kan sjekkes opp ja. Anonymkode: 85f68...6be
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er det lov selv om vi ikke skal overnatte? Anonymkode: 85f68...6be Det tror jeg neppe dere får lov til. Det er jo fasiliteter for de som overnatter der. Det hadde tatt seg ut om en haug turister stoppet kun for å dusje. Betal nå de få kronene det koster med telt på en slik plass. Så har du med våtservietter som du bruker noen dager. Anonymkode: fb748...e0f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er sant. Vi har hund med, jeg ser en del ikke ønsker dyr på campingplasser. Men man kan alltids spørre. Det er kanskje ikke fult opp heller når man velger telt. Vi tenkte å kjøre uten planlagt stopplasser så det er dumt å bestille plass. Anonymkode: 85f68...6be Ikke hund på campingplass? Det har jeg aldri hørt om, det er da alltid mye hunder på slike plasser... Anonymkode: 500c8...16f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er sant. Vi har hund med, jeg ser en del ikke ønsker dyr på campingplasser. Men man kan alltids spørre. Det er kanskje ikke fult opp heller når man velger telt. Vi tenkte å kjøre uten planlagt stopplasser så det er dumt å bestille plass. Anonymkode: 85f68...6be Hvor ser du at de ikke ønsker hunder på campingplasser? Har teltet MYE på campingplasser både med og uten hund. Aldri problem. Billig overnatting, dusj, toalett, kjøkken og strøm til kjølebag/mobillader. Går fint med en natt i det fri i blant, men jeg ville sagt det er andre ting som er større utfordring med å sove 2 uker i det fri enn tilgang på dusj😅 Anonymkode: 65fd6...4ac
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 Jeg vet ikke hvor jeg så det 😆 Mulig det var hytter. Men dere har rett, vi må nok ta inn på campingplass. Det var ikke så gjennomtenkt. Hi Anonymkode: 85f68...6be
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Vi skal ikke ta inn på campingplasser. Stoppe der vi kan ved en vei. Om det er lov selvfølgelig. Bare for å sove over for så å reise morgenen etter. Men er det lov å stikke innom en campingplass bare for å dusje? Vi skal kjøre fra nord til sør. Anonymkode: 85f68...6be Nei. Du kan ikke bare låne en dusj der. 🙈 Du får bade i ett vann. Anonymkode: c1888...46e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Enkelte store bensin stasjoner har toalett for trailersjåfører og der er det dusj. Anonymkode: d68d5...828
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #17 Skrevet 16. juni 2022 Man tar med seg 96 vaskekluter! Anonymkode: 3ec32...dde
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #18 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hvor jeg så det 😆 Mulig det var hytter. Men dere har rett, vi må nok ta inn på campingplass. Det var ikke så gjennomtenkt. Hi Anonymkode: 85f68...6be Mange sånne campingplasser selger polletter til dusjen, da kan du bruke den. Anonymkode: 3ec32...dde
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #19 Skrevet 16. juni 2022 Noen steder har de mulighet for å betale for dagsbesøk. Hvis du er medlem av en treningsglede kan du fuske der. Besøke familie og venner på veien. Bade i sjøen, elver, bekker og vann. Vaske deg med klut. Kjøpe med dere en transportabel dusj. Anonymkode: dae02...6f4
☆☆☆ Skrevet 16. juni 2022 #20 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Og kanskje du ikke har hørt det før, at gamle speidere aldri dør. De bare lukter sånn... Ein leiger teltplass på camping med gode dusjfasilitetar eit par gongar i veka. Er ein på fjellet og alle er like udusja går det fint med kattevask gjennom turen. Endret 16. juni 2022 av ☆☆☆
☆☆☆ Skrevet 16. juni 2022 #21 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Man tar med seg 96 vaskekluter! Anonymkode: 3ec32...dde Ja, stemmer det 😂😂
Himmel og hav Skrevet 16. juni 2022 #22 Skrevet 16. juni 2022 https://www.biltema.no/fritid/campingvogn-og-bobil/vann-og-avlop/barbar-dusj-2000034257 Aner ikke om den virker. Men det går fint å ta med seg primus eller stormkjøkken, koke opp litt vann og vaske seg i vaskevannsfat om det ikke er varmt nok i sjø/vann/bekker og bruke ei mugge/ litermål når du vasker håret. Du må bare være villig til å drasse på en del vann. Kjøp såpe og shampo som ikke er ødeleggende for vann og dyreliv.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #23 Skrevet 16. juni 2022 Har man barn med på sånne bilturer tenker jeg at campingplasser i hvert fall halvparten av nettene er et must. De trenger å bevege seg litt, bade, hoppe på hoppepute, treffe noen andre barn, gå på do og få en ordentlig dusj. Dere trenger sikkert å vaske et par maskiner med tøy også en gang i løpet av turen. Skal du være helt alene i bilen kan du jo lukte så vondt du vil, og kjøre så lange etapper du vil, men for barna er det annerledes... Vi var på norgesferie uten forhåndsbookede overnattinger i fjor. Da så vi an fra dag til dag hvor langt vi skulle kjøre, hvilke stopp vi hadde lyst på, og hvor det passet å sove. Ringte campingplasser eller airbnb-overnattingssteder samme dag eller dagen før, og booket underveis. Opplevde bare en gang at det var fullbooket. Da slo vi opp telt ved et ferskvann, badet og campet der. Anonymkode: a72ac...c2c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #24 Skrevet 16. juni 2022 Et siste alternativ er jo å bare leve med litt stink. Anonymkode: 3ec32...dde
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #25 Skrevet 16. juni 2022 Vi fikk ihvetfall låne dusjer på campingplasser da vi var på lignende ferie. Det var til tider for kaldt til å bade i vann. Er bare å spørre i resepsjonen. Sier noen nei så sier andre ja. Kommer sikkert an på kapasitet osv. Større campingplasser har vanligvis god kapasitet hvis man kommer feks midt på dagen da ikke alle andre dusjer. Ellers er våtservietter et must😉 God ferie! Anonymkode: 8d5c1...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå