Gå til innhold

Hva synes dere om de nye aldersgrensene på EL sparkesykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan skal du dokumentere overfor politiet at du er over 12? Skal barna ha med seg pass overalt hvor de ferdes?

Anonymkode: 43787...523

Lærer du barna at det er greit å lyve for politiet så har du større problem enn el-sparkesykler. 

Anonymkode: 31623...319

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Så ekle folk er her, altså. Det er ikke rart det er mobbing i skolen, med dere som foreldre. Hva har du med denne anonymes hjemmeforhold å gjøre? Du selv gjør sikkert alt riktig, dine barn spiser utelukkende sunn mat, har kun toppkarakterer, aldri gjør noe galt og alltid legger seg klokka 20 på kvelden? 

Ikke meg du siterer og jeg har ikke alt det du nevner på plass. Det jeg HAR på plass er at jeg ikke lar friske barn ferdes på motoriserte kjøretøy når de klarer å gå, løpe eller sykle. Man ser jo at hovedtyngden av barn med el-s er, eller på vei til å bli, overvektige. Det ønsker ikke jeg for mine barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Lærer du barna at det er greit å lyve for politiet så har du større problem enn el-sparkesykler. 

Selvfølgelig ikke. Jeg bare lurer hvordan politiet kontrollerer dette der de er i tvil om barnet er 10, 12 eller 14 år gammelt. Ro ned diktningen din.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke meg du siterer og jeg har ikke alt det du nevner på plass. Det jeg HAR på plass er at jeg ikke lar friske barn ferdes på motoriserte kjøretøy når de klarer å gå, løpe eller sykle. Man ser jo at hovedtyngden av barn med el-s er, eller på vei til å bli, overvektige. Det ønsker ikke jeg for mine barn. 

Men det er DITT valg, som vi andre ikke har noe med. Du sier selv at det er andre ting du ikke har på plass. Da har du egentlig ingen rett til å henge deg opp og kritisere dem som lar barna sine bruke el-kjøretøy. Nå gjør du det heller ikke, altså. Jeg bare illustrerte problemet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig ikke. Jeg bare lurer hvordan politiet kontrollerer dette der de er i tvil om barnet er 10, 12 eller 14 år gammelt. Ro ned diktningen din.

De spør barnet? Og så har de tilgang til folkeregisteret om de tror at barnet lyver. Hvordan kan dette bli et problem om barna ikke lyver?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er DITT valg, som vi andre ikke har noe med. Du sier selv at det er andre ting du ikke har på plass. Da har du egentlig ingen rett til å henge deg opp og kritisere dem som lar barna sine bruke el-kjøretøy. Nå gjør du det heller ikke, altså. Jeg bare illustrerte problemet. 

Du illustrerer problemet med å tillegge meg meninger? 

Jeg kritiserer dem som lar barna bryte loven. Ingenting av det andre du nevner gjør det. 

Skrevet
Anonne skrev (10 timer siden):

Synes det er bra! Her har det vært så mye klager og nesten påkjørsler, at rektor på u Skulen , måtte sende melding til foreldre, der barna har et motorisert kjøretøy. Dvs elsparkesykler, elsykler, små biler osv.

Det er jo blitt sånn, at foreldre til barn som har slike ting, ofte lukker øyne og ører.

Anonymkode: 17b7e...66d

Skrevet

Syns alle elsparkesykler skulle forbys. Ikke bare for barn.

Anonymkode: 13c82...a1b

Skrevet
Himmel og hav skrev (16 timer siden):

Tror nok det handler om fart i mange tilfeller og kombinasjonen leketøy/ fremkomstmidel. Vi diskuterte det i lunsjen på jobb i dag, og vi hadde alle vært i nestenulykker med unger på elsparkesykkel. Jeg kjører eller sykler med hjertet i halsen mange ganger. De kommer susende over gangfelt uten å se seg for, ut fra hekker og gårdsplasser, vingler rundt på parkeringsplasser og kjører to på en sykkel. Når det er sagt så gjelder dette også de som er over 12. 

De eneste jeg nesten hat blitt påkjørt av er unger på vanlige sykler eller voksne på elsparkrsykkel i byer. 

Anonymkode: a4676...34a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De eneste jeg nesten hat blitt påkjørt av er unger på vanlige sykler eller voksne på elsparkrsykkel i byer. 

Å ja, da så. Da er det nok ikke farlig med el-spark til unger. Du får kontakte myndighetene, de er nok ikke klar over din erfaring her. 

Skrevet

Her var det en del sure, gamle kjerringer...

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Her var det en del sure, gamle kjerringer...

Så godt at du kom inn som en solstråle, da 🌞

Skrevet
Himmel og hav skrev (7 minutter siden):

Så godt at du kom inn som en solstråle, da 🌞

Jepp, det var godt at jeg gjorde det 🏖🌄🌅🏜🌇🌞☀️🌤

Skrevet

El-sparkesykler burde vært forbudt for alle. Mange foreldre driter fullstendig i lovene og avkommene deres under 12 år suser rundt på sparkesylklene uten hjelm, gjerne to på om ganger, gjerne midt i veien eller i vill fart på gangveier.

Anonymkode: 31d2f...c9e

Skrevet

Eneste problemet er at det ikke ble innført aldersgrense (helst 16), promillegrense og hjelmpåbud med en gang disse kom. Og forbud mot kjøring på fortau, selvfølgelig.I tillegg bør det være oppsamlingsfelter til utleiesykler slik at de ikke blir liggende rundt og sperre veiene overalt.

Anonymkode: bbf54...36d

Skrevet
*Miss Marple* skrev (4 timer siden):

Å ja, da så. Da er det nok ikke farlig med el-spark til unger. Du får kontakte myndighetene, de er nok ikke klar over din erfaring her. 

Poenget er jo at bykjøring og landeveiskjøring på øde sykkel og gangstier er to helt ulike saker. Idiotisk å dra alle over samme kam. Og idiotisk å tro det skulle gå an å si sin mening her inne uten å få kvalme svar fra sånne som deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...