Gå til innhold

Greit å dra på fest med forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 16 år som har blitt ekstremt forkjøla. Hun er veldig tett og snørrete i nesa, og hun snyter seg masse på papir hele tiden, omtrent hvert eneste minutt. Hun hoster ganske mye også. Og på fredag er det sånn avslutningsfest på ungdomsskolen hennes med alle klassevenninnene hennes, hvor de skal bl.a. feire at grunnskoletiden er forbi, i august starter de på videregående. Men bør jeg la jenta mi dra på denne festen, så fryktelig forkjøla som hun har blitt? Hun har gledet seg masse, og bortsett fra hosten og all snørret så føler hun seg i god form. Hun tok også en koronatest, den var negativ.

Anonymkode: 46ee1...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp solhatt. 3 ganger om dagen.

Anonymkode: a19f4...18c

Skrevet

Det er jo bare onsdag i dag da, og slike forkjølelser pleier ikke sitte så lenge i.

Jeg tenker at hun sikkert er frisk nok til å gå på fredag. Nesespray, evt paracet og beskjed om å holde litt avstand så går det nok helt fint.

Anonymkode: 28ca1...f53

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo bare onsdag i dag da, og slike forkjølelser pleier ikke sitte så lenge i.

Jeg tenker at hun sikkert er frisk nok til å gå på fredag. Nesespray, evt paracet og beskjed om å holde litt avstand så går det nok helt fint.

Anonymkode: 28ca1...f53

Folk er forskjellig,forkjølese her varer lenge. 

Solhatt har jeg hatt god effekt av 

Anonymkode: 0a22e...079

Skrevet

Så lenge hun er i form og orker, så er det ikke noe problem. Hvorfor skulle det være det?

Anonymkode: 09a9e...5ef

Skrevet

Jeg har to ungdommer i hus og utifra hva de sier så er ungdommen mer opptatt av å ikke være med på sosiale ting når en er synlig syk. Coronatester er fortsatt helt vanlig for de å bruke for å sjekke hvordan syke de er. Idag har jeg delt ut 2 tester til bekjente av ungene. Det er nemlig vitnemålsutdeling for vgs og apoteket er utsolgt. Så på skolens chattegreie har de gitt hverandre tester. Jeg fikk tlf fra min datter om hvor mange vi hadde og hvor mange jeg kunne avse, nå var det ikke mange igjen siden vi har hatt litt smågrums selv. Så lenge testen er negativ  blir ungdommen med på ting, men de holder litt avstand. De er faktisk utrolig flinke og det virker ikke som noen av de vil vær grunnen til smitteutbrudd. 

Anonymkode: 75dfb...a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...