Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Hva kostet det? Noen som vet? Anonymkode: e4f68...9c7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Jeg har tatt tre, to som vanlig trekking og en kirurgisk. Husker ikke hva jeg betalte de to første gangene, men siste gangen betalte jeg vel rundt 3.000 kr alt inkludert. Det var hos kjevespesialist, kirurgisk fjerning. Anonymkode: 5aeab...bdc
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Tror jeg skulle betald rundt 6000, men nav dekka en del da det ble operasjon i stedet for vanlig trekking. Betalte vel mellom 3 og 4 tusen tror jeg Anonymkode: 2cd98...1da
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Så er snakk om flere tusen her da. Uff. Og hvor vondt var det etterpå? Anonymkode: e4f68...9c7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Så er snakk om flere tusen her da. Uff. Og hvor vondt var det etterpå? Anonymkode: e4f68...9c7 Om du googler etter pris på å trekke visdomstann får du mange treff, så vidt jeg kan se varierer prisene fra 600 til 3.000 kr. Stor forskjell på å bare trekke ut en visdomstann med ganske rette røtter, som den vanlige tannlegen bare kan sette vanlig bedøvelse og dra ut, og å ta en tann med krokete røtter, som ikke har brutt skikkelig frem osv. Smerten etterpå var helt til å leve med synes jeg. Tannlegen min sa at det er som med fødsler, man hører om alle de som er grusomme og traumatiske, men ingenting om de som går helt greit. De aller fleste visdomstenner trekkes uproblematisk ut, men så er det noen som er mer gjenstridige selvfølgelig. Den jeg måtte fjerne kirurgisk hadde veldig krokete røtter, rene fiskekrokene, og da må det borres en del i kjevebenet for å få alt ut. Det kjente jeg etterpå. Var øm i hele kjeven og det ilte litt i røttene til tannen ved siden av, det er visst fordi nervene er koblet sammen så du kan kjenne det i nabotannen etterpå. Men det var ikke grusomt på noen måte, jeg tok paracet i et par dager også var det over. Anonymkode: 5aeab...bdc
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Om du googler etter pris på å trekke visdomstann får du mange treff, så vidt jeg kan se varierer prisene fra 600 til 3.000 kr. Stor forskjell på å bare trekke ut en visdomstann med ganske rette røtter, som den vanlige tannlegen bare kan sette vanlig bedøvelse og dra ut, og å ta en tann med krokete røtter, som ikke har brutt skikkelig frem osv. Smerten etterpå var helt til å leve med synes jeg. Tannlegen min sa at det er som med fødsler, man hører om alle de som er grusomme og traumatiske, men ingenting om de som går helt greit. De aller fleste visdomstenner trekkes uproblematisk ut, men så er det noen som er mer gjenstridige selvfølgelig. Den jeg måtte fjerne kirurgisk hadde veldig krokete røtter, rene fiskekrokene, og da må det borres en del i kjevebenet for å få alt ut. Det kjente jeg etterpå. Var øm i hele kjeven og det ilte litt i røttene til tannen ved siden av, det er visst fordi nervene er koblet sammen så du kan kjenne det i nabotannen etterpå. Men det var ikke grusomt på noen måte, jeg tok paracet i et par dager også var det over. Anonymkode: 5aeab...bdc Takk for svaret ditt. Tannlegen sa ikke så mye om hvordan røttene var, men at hun ikke kunne ta den så måtte henvise meg videre. Skal neste uke. Så prisen kan svinge litt så klart. Tenkte å bare få en liten peke pinn. Var det sånn at du måtte være hjemme fra jobb? Anonymkode: e4f68...9c7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Betalte litt under 1500 kr for trekking av en for et par uker siden :) Men er sikkert forskjell på hvor omfattende prosessen er, som en annen bruker skriver. Anonymkode: 76625...4fa
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Takk for svaret ditt. Tannlegen sa ikke så mye om hvordan røttene var, men at hun ikke kunne ta den så måtte henvise meg videre. Skal neste uke. Så prisen kan svinge litt så klart. Tenkte å bare få en liten peke pinn. Var det sånn at du måtte være hjemme fra jobb? Anonymkode: e4f68...9c7 Du skal ta det med ro, ikke trene, ha hodet høyt osv den dagen. Så jeg var hjemme den dagen jeg fjernet den. Men neste dag fungerte jeg som normalt. Anonymkode: 5aeab...bdc
Nullstress;) Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Jeg trakk alle fire samtidig, under sedasjon (lett narkose) og betalte ca 14 000 kr.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tror jeg skulle betald rundt 6000, men nav dekka en del da det ble operasjon i stedet for vanlig trekking. Betalte vel mellom 3 og 4 tusen tror jeg Anonymkode: 2cd98...1da Mange misforstår dette. Det heter kirurgi men er sånn de fjerner visdomstenner. Altså, på oss alle. Anonymkode: 05273...f8c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Tatt to. Det tok 30 sekunder hver, og kostet nesten ingen ting. Anonymkode: a2b7c...a21
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Mange misforstår dette. Det heter kirurgi men er sånn de fjerner visdomstenner. Altså, på oss alle. Anonymkode: 05273...f8c Nei, bare hvis tanna sitter litt skjult eller skakt, du. Mine ble nappet ut med tang, og det kaltes ikke kirurgi. Anonymkode: a2b7c...a21
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Mange misforstår dette. Det heter kirurgi men er sånn de fjerner visdomstenner. Altså, på oss alle. Anonymkode: 05273...f8c Det er da forskjell på trekking og kirurgisk fjerning av visdomstann... De to jeg har trekt tok min vanlige tannlege, og de ble trekt med tang, litt borring, og den ene ble det satt noen sting etter at var tatt. Dette var trekking. Den som ble fjernet kirurgisk ble tatt hos spesialist. Litt annen prosedyre, sånne sterile grønne "duker" rundt osv og trekking med tang, borring, skalpell, bilde, litt mer borring i kjeveben, fjerning av siste del av røttene og sydd igjen. Tilbake en uke etterpå for å fjerne stingene og kontroll. Det tok lenger tid og var litt mer innfløkt. Anonymkode: 5aeab...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå