Gå til innhold

Pass og idkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Det står at man må ha med seg legitimasjon for å få ID-kort. Jeg har ikke legitimasjon, er jo derfor jeg trenger ID-kort... Jeg har ikke pass, jeg har ikke førerkort og har kun bankkort uten bilde (banken sluttet med bilder for flere år siden...) Hva gjør jeg da? Hadde pass for ca 10 år siden, kan det hende det ligger i systemet?

Anonymkode: 0cf07...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fødselsattest eller dåpsattest? Ta med det og bankkort i så fall.

Anonymkode: a91d5...507

Skrevet

Fødselsattest har jeg ikke, men finnes kanskje digitalt en plass?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Det står at man må ha med seg legitimasjon for å få ID-kort. Jeg har ikke legitimasjon, er jo derfor jeg trenger ID-kort... Jeg har ikke pass, jeg har ikke førerkort og har kun bankkort uten bilde (banken sluttet med bilder for flere år siden...) Hva gjør jeg da? Hadde pass for ca 10 år siden, kan det hende det ligger i systemet?

Du må ha med deg det gamle passet. Dersom du ikke har dette må du melde det tapt

Anonymkode: 32f34...720

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hei! 

Jeg klarer bare ikke forstå at folk ikke passer på å ha et eller annet id kort… hadde et tilfelle der en person bare ramlet sammen på et kjøpesenter. Ingen id, så ikke lett å finne ut hvem denne personen var…. 
Ting ligger ikke i systemet, derfor skal en vise gyldig id hver gang en får noe nytt. Har du bank konto, skal det og innimellom oppdatere id der og. 
Så du må nok rote frem fødselsattest, eller få tak i folkeregisteret å spør om de har kopi. Og så begynne å skaffe deg noe

Anonymkode: c17db...e8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg klarer bare ikke forstå at folk ikke passer på å ha et eller annet id kort… hadde et tilfelle der en person bare ramlet sammen på et kjøpesenter. Ingen id, så ikke lett å finne ut hvem denne personen var…. 
Ting ligger ikke i systemet, derfor skal en vise gyldig id hver gang en får noe nytt. Har du bank konto, skal det og innimellom oppdatere id der og. 
Så du må nok rote frem fødselsattest, eller få tak i folkeregisteret å spør om de har kopi. Og så begynne å skaffe deg noe

Er dette mulig da? Du lirer av det sånt tull og avslutter med siste setning! Herregud 😂

Anonymkode: d3b55...cd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke alle som går rundt med katastrofetanker da vettu. Jeg skaffer jo meg ikke nasjonalt ID når jeg ikke trenger det,bare fordi det kan skje en ulykke en gang! Jeg trenget verken pass eller nasjonalt ID.

Anonymkode: 189b7...a5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...