Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med COVID? jeg spesifiserer "i vår" fordi jeg regner med det kan være forskjell på delta og de ulike omikron-variantene.

Jeg ble syk for 6-7 dager siden, føler meg fortsatt ikke bra. Lurer på hvor lenge dere andre følte dere syke?

Jeg vet det varierer enormt, men jeg henvender meg nå til de av dere som faktisk fikk symptomer og følte dere syke av viruset.

Anonymkode: 7d2d9...edf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144431009-hvor-lenge-var-du-syk-i-v%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble ungene syke først, den ene ble syk en søndag, oppkast, feber og helt elendig form, men testet ikke positivt før mandag. Den mandagen ble andre ungen syk, feber og hodepine, men testet ikke positivt før tirsdag. Begge ungene var syke i 3-4 dager, men ble litt friskere for hver dag, feber bare en dag.

Jeg fikk vondt i halsen på onsdag, men testet negativt. Torsdag testet jeg positivt, fremdeles vondt i halsen og hodepine, men ikke syk-syk. Jeg tenkte at dette var da ikke noe stress, helt til jeg på lørdagen ble skikkelig syk. Feber, smerter i hele kroppen, tom for energi osv. Det varte i to dager før jeg ble gradvis bedre. Vil si jeg kjente det godt i kroppen en 6-7 dager til sammen men så forsvant sykdomsfølelsen. Hodepinen derimot, den hang i i flere uker, det samme gjorde den tette nesen. Tok et par måneder før det slapp helt taket. Var ikke snørrete og ikke tett hele tiden, men plutselig kunne jeg være tett i noen timer før det slapp igjen. Veldig rare greier, føltes som en kortvarig hevelse i luftveiene. Hendte 1-2 ganger hver dag.

Jeg hadde omikron i månedskiftet februar-mars.

Anonymkode: 67beb...dc5

Annonse

Jeg var veldig dårlig i 5-6 dager (som influensa + halsbetennelse) og så mer som vanlig forkjølet i 1,5 uke til etterpå. Etter det gikk det rundt en måneds tid før pusten og formen kom tilbake til normalen. Mannen min ble syk samtidig, og var syk som ved en vanlig forkjølelse i 5-6 dager og så helt frisk igjen etterpå. 

Anonymkode: 3f062...826

Jeg har det nå. Ble dårlig for 14 dager siden. 10 første med feber. Som en heftig influensa. Hoster fremdeles noe. Minimalt med energi. Og har hostet på meg ribbensbrudd.

Mitt inntrykk er at det er mange som er syke nå, og av alle jeg har hørt om som har hatt covid nå siste 4-6 ukene har alle, bortsett fra én vært dårlig i minst et par uker.

God bedring til oss, Hi ;)

Anonymkode: 44ca4...d8a

Jeg var syk i en liten uke, første dag med bare ørlittegrann sår hals, så kanskje tre dager med feber, vondt i kropp og sjel, tett i nesa og sånn vanlig influensasyk. Så ble jeg bedre, men fortsatt ikke helt bra, i et par dager. Var ganske tåkete i hodet hele uka etterpå, men på ingen måte syk. Jeg hostet forbausende lite, mye mindre enn jeg gjør når jeg blir forkjølet, så det var jo bra.

Anonymkode: da3c8...11c

Syk i 3- 4 dager med sår hals, hoste og feberfølelse. Testet positivt etter 3 dager. Gikk rett over i en bihulebetennelse for min del. Hodeverk og tungpust i oppoverbakke hadde jeg i 4 uker etterpå.Ble smittet 2 mnd etter 3 vaksinedose.

Anonymkode: 90807...d51

Jeg hadde feber i 14 dager. De første dagene rundt 40 grader, så flere dager med temperatur som holdt seg under 39. Jeg var også veldig gåen i lungene og slet med pusten. Etter at feberen ga seg var jeg fortsatt veldig preget i flere uker og det tok 7 uker før jeg våget meg på lette løpeturer og annen trening. 

Annonse

Jeg hadde vondt i halsen i nesten ei uke, og det var virkelig vondt en dag eller to. De dagene var jeg også småkvalm. Etterpå var jeg slappere enn vanlig ganske lenge, men ikke syk akkurat. Datteren min hadde høy feber i to dager, og var kvalm og kastet opp en del. Hun var også påfallende slapp og trøtt lenge etterpå, i minst to uker.

Anonymkode: f3bec...ca2

• 3 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 15.6.2022 den 16.27):

Eldste fikk feber søndag, var på skolen tirsdag. Jeg fikk feber onsdag, på jobb mandag, minste feber torsdag- bhg tirsdag. Mannen positiv søndag- måtte være hjem til torsdag uten symptomer. 

Anonymkode: 4a30d...035

Hvorfor måtte mannen være hjemme uten symptomer? Er det ikke slutt på restriksjoner?

Anonymkode: 3299a...2e0

• Opprett ny...