Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Har vært hos legen, men han er så arrogant og "vet alt", og mener at dette ikke er noe. Så tenkte jeg kunne høre om andre har opplevd noe lignende før jeg bestiller ny time og setter krav til å bli sjekket. Forhåpentligvis med tips til hva det kan være, siden fastlegen er så sløv. Har vondt på innsiden av lårene, og føler det "knepper" eller "sprekker" noe inni lårene støtt og stadig. Spesielt merkbart om jeg løfter beina eller strekker på de. Et eksempel når jeg barberer leggene så står jeg på badet og setter et bein opp på vasken. Da "knapper" det inn det låret som står på gulvet (det med mest belastning). Hv kan det være som "knepper"??? Noen som forstår hva jeg mener? Er normalvektig. Anonymkode: 39fd2...d6a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Det finnes noe som heter snapping hip, og snapping thigh. Anonymkode: 07498...c6e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Jeg vet ikke helt om jeg forstår deg rett. Hos meg knepper det i enkelte stillinger når jeg går over en viss grense, men det knepper bare én gang for hver bevegelse. Er det slik du mener, eller knepper det flere ganger i løpet av samme bevegelse (i samme retning)? Anonymkode: b468a...6b8
Pobie Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Det er normalt at det knepper litt når man strekker på seg. Mener jeg leste en plass at det er sener som rører på seg og knepper på plass. Noen knepper mer enn andre. Hvis det alltid har vært sånn ville jeg ikke tenkt mer på det. Hvis det er helt nytt eller det knepper mer enn én gang i løpet av én bevegelse ville jeg bedt om en sjekk. Men så lenge det ikke er vondt og ikke påvirker deg på andre måter er det vel litt bortkastet å bruke tid på det.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Lyder og knepping i ledd er ikke et problem før det gjør vondt, sa vår lege. Sønnen min har en ankel som knaker ustanselig, og som han "må" strekke på for å få i posisjon. Og da knepper det. Hvert minutt eller oftere, vil jeg anslå. Anonymkode: 47246...542
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Høres ut som om hoftebøyeren din er altfor stram. Prøv å tøye begge sider et par ganger om dagen en periode. Søker du etter hoftebøyer + tøyning eller iliopsoas + tøyning finner du tøyningsøvelser. Anonymkode: 76849...a26
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Ps... husk også å tøye setet, innside lår, for- og bakside lår i tillegg. Anonymkode: 76849...a26
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Kan være at du har stram muskulatur. hvis du er plaget av mye smerter ville jeg heller bestilt time hos en manuell terapaut Anonymkode: e1fd6...017
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Takk for svar. Er nyoppstått, og har muskelsmerter i lårene daglig. Er ikke snakk om lyd fra ledd. Er midt på lårene, på innsiden. Kanskje bare droppe legen og få en vurdering hos manuellterapeut i stedet ja 😊 Anonymkode: 39fd2...d6a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Google ulike tøyeøvelser du kan gjøre. Gjør det noen ganger for dagen i en uke og se om det er noen endring. Jeg får en rar kneppeøyd i bekkenet noen ganger, høres og føles nesten ut som noe hopper ut av spor. Dette går over når jeg er flink til åtøye noen ganger dagen. Har kommet etter jeg gikk gravid, så er vel ett tegn på at kroppen blir eldre og jeg er dårlig på å vedlikeholde den jevnlig. Flink enstund, så glemmer jeg det oftere og oftere, vipps så kommer lyden igjen og jeg må ta meg i nakken. Anonymkode: 288bd...ead
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Takk for svar. Er nyoppstått, og har muskelsmerter i lårene daglig. Er ikke snakk om lyd fra ledd. Er midt på lårene, på innsiden. Kanskje bare droppe legen og få en vurdering hos manuellterapeut i stedet ja 😊 Anonymkode: 39fd2...d6a Nyoppstått? Anonymkode: 47246...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå