Gå til innhold

Fikk syltetøy i gave!

Anbefalte innlegg

Skrevet
VeslePesle skrev (41 minutter siden):

Når jeg leser alt drama rundt bursdager, er jeg sjeleglad for at jeg har valgt å ikke feire egne bursdager :D Da unngår man misforståelser, skuffelser og annen drama. Nydelig!

Jeg feirer bursdagen min hvert år og jeg har aldri opplevd drama, misforståelser eller skuffelser rundt verken gjesteliste eller gaver. Eller kaker, for den saks skyld.

Jeg har heller aldri vært i bursdagsselskap hvor det har vært drama. Aldri. Det er ikke normalt det, skjønner du, at voksne folk lager så mye styr over et syltetøyglass. Det tror jeg hører til sjeldenheten, faktisk. 

Anonymkode: 57e73...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker alltid på hva mottager liker, og så gir jeg den gaven til vedkommende. Så gir jeg likør eller urter osv ved siden av. Jeg syns uansett at tanken bak er det viktigste. Kan du peke på hva som er overfladisk med dette? Hvor kommer status inn? Jeg er veldig glad for blant annet en tegning, så nei, jeg er ikke utakknemlig heller. Du har tatt feil × 3 her. Du fortsetter å påstå, så da lyver du.

Slutt å kverulere på opplagte ting i det minste. 

Anonymkode: 88e27...98b

Men du syns jo ikke tanken bak gaven du fikk var viktig? Dvs at du har bestemt deg for at hun bare røsket med seg glasset i siste liten fordi hun er for lat/gjerrig/dum/slem til å gi deg en ordentlig gave. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg feirer bursdagen min hvert år og jeg har aldri opplevd drama, misforståelser eller skuffelser rundt verken gjesteliste eller gaver. Eller kaker, for den saks skyld.

Jeg har heller aldri vært i bursdagsselskap hvor det har vært drama. Aldri. Det er ikke normalt det, skjønner du, at voksne folk lager så mye styr over et syltetøyglass. Det tror jeg hører til sjeldenheten, faktisk. 

Bortsett fra at jeg ikke har lagd noe styr rundt et syltetøyglass.

Det er nok du og dine meningsfeller som går i spinn her altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men du syns jo ikke tanken bak gaven du fikk var viktig? Dvs at du har bestemt deg for at hun bare røsket med seg glasset i siste liten fordi hun er for lat/gjerrig/dum/slem til å gi deg en ordentlig gave. 

Nei, fordi tanken kun var at noe måtte hun jo ha med, og da passet jo det glasset. Så den tanken syns jeg ikke var så imponerende nei. 

Skrevet
VeslePesle skrev (18 minutter siden):

Det er jo ingen som lager feiring? Ingen baker kake, kommer i feiring hit eller inviterer meg bort. At min mann kjøper gave eller barna mine gir kort, er ikke en "feiring". Hvor skrev jeg at de laget en feiring for meg? Det er nettopp det motsatte - de respekterer at jeg ikke ønsker feiring og gjør ikke stort ut av dagen. Men de ønsker likevel gi meg oppmerksomhet på dagen min, og det er hyggelig.

Det er ikke hyggelig hvis det er mot ditt ønske. Man skal jo ikke gjøre mot andre noe man selv ville ha likt, ifølge deg, man skal finne ut hva de ville ha likt. Når du avlyser alle feiringer, er det jo litt ufølsomt å insistere på at det likevel må markeres at du har bursdag? Eller er du bare ikke helt enig med deg selv?

Anonymkode: 1b19f...740

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, fordi tanken kun var at noe måtte hun jo ha med, og da passet jo det glasset. Så den tanken syns jeg ikke var så imponerende nei. 

Hun ga deg vel det hun synes vennskapet deres fortjener, da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ni sider and still counting...

Skrevet

Hun ga deg vel det hun synes vennskapet deres fortjener, da. 

Ni sider and still counting...

Se der ja. Forresten er det ikke venn, det er familie.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke hyggelig hvis det er mot ditt ønske. Man skal jo ikke gjøre mot andre noe man selv ville ha likt, ifølge deg, man skal finne ut hva de ville ha likt. Når du avlyser alle feiringer, er det jo litt ufølsomt å insistere på at det likevel må markeres at du har bursdag? Eller er du bare ikke helt enig med deg selv?

Hvor skriver jeg at det markeres med en feiring? Det lages ingen feiring for meg, vi har ikke noen spesiell middag, ikke kaker, ikke fest, går ikke ut på restaurant og gjør ikke annet ut av dagen. Hvor er det jeg er enig med meg selv? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Se der ja. Forresten er det ikke venn, det er familie.

Da sier det vel mest om deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Interessant. Så hvis familie for eksempel er fæle mot noen, så er det alltid denne "noens" skyld?

Anonymkode: a07e8...eaf

Skrevet
VeslePesle skrev (4 minutter siden):

Hvor skriver jeg at det markeres med en feiring? Det lages ingen feiring for meg, vi har ikke noen spesiell middag, ikke kaker, ikke fest, går ikke ut på restaurant og gjør ikke annet ut av dagen. Hvor er det jeg er enig med meg selv? 

Jeg sa heller ikke feiring. 
Men disse folka gjør jo noe ut av en dag som du selv prøver å forbigå i stillhet. Da har de jo ikke skjønt hva du vil, og det er ifølge deg egoistisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Interessant. Så hvis familie for eksempel er fæle mot noen, så er det alltid denne "noens" skyld?

Har familien her vært "fæl"?

Skrevet

Jeg sa heller ikke feiring. 
Men disse folka gjør jo noe ut av en dag som du selv prøver å forbigå i stillhet. Da har de jo ikke skjønt hva du vil, og det er ifølge deg egoistisk.

Jeg prøver ikke å la dagen forbigå i stillhet. Jeg ønsker ikke å lage feiring fordi jeg synes det er styr. Litt leseforståelse kunne ha vært fint, ikke sant?

Skrevet

Nei nei. Nå glemmer du at du er en raus person! Var det løgn også? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er lett å være raus mot dem man liker :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Det var gudsens sanning.

Jeg er imidlertid i stand til å la det være, hvis jeg møter folk som virkelig ikke fortjener raushet. Etter å ha hørt deg syte og argumentere for hvorfor du har rett til å syte, så er du dessverre blitt en av dem.

Bare et tips; Du kommer nok til å få mer billig ræl i gave i ditt liv, og det hadde vært helt ok hvis du var meg og bare tok det som en vennlig handling. Men siden du klager over pris og over manglende innsats og omtanke, så vil dette gjøre livet surt for deg. Snu holdningen din og få et bedre liv! 

Skrevet
VeslePesle skrev (11 minutter siden):

Jeg prøver ikke å la dagen forbigå i stillhet. Jeg ønsker ikke å lage feiring fordi jeg synes det er styr. Litt leseforståelse kunne ha vært fint, ikke sant?

Ja, jeg skjønte at du ikke ønsker markering, men at andre TURER FRAM og driter i det! 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.6.2022 den 21.33):

Ja, jeg ser at alle her syns at det er en hyggelig og omtenksom gave, men er det sånn at hjemmelaget er mer hyggelig og omtenksomt enn annet? Her vil jeg si nei, tvert om. Å gi bort noe en har laget masse av er jo bare lettvint. Går du ut og finner en gave eller en bukett så gjør du ihvertfall et offer. Hvorfor skal de raske med en bukett fremfor å finne en pen? Er det bedre å raske med seg et glass syltetøy hjemmefra? 

Har du en type relasjon til denne damen som tilsier at hun skal måtte ofre noe når hun gir deg gave? Gaver til voksne, i hvert  fall utover partner, foreldre og søsken, tenker jeg mer på som en hyggelig gest enn et bevis på min udødelige kjærlighet, for å si det sånn. 
Kanskje relasjonen deres er noe ubalansert - kanskje du ser på henne som mer enn det hun ser på deg som?  

Anonymkode: 8f6db...550

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.6.2022 den 22.06):

Så bare fordi det er hjemmelagd så skal en elske gaven, være rørt og takknemlig? Det er jo bare merkelig det også! Alt annet kan en innrømme å ikke bli vanvittig glad for? 

Nei, du trenger verken elske, bli rørt eller spesielt takknemlig. Men du trenger heller ikke lage et nummer ut av det og analysere om det er riktig eller feil. Det bare er.

Anonymkode: 8f6db...550

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Du lager jo et himla styr! Du diskuterer, kverulerer, forsvarer og angriper. Det er å lage et styr. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Det var gudsens sanning.

Jeg er imidlertid i stand til å la det være, hvis jeg møter folk som virkelig ikke fortjener raushet. Etter å ha hørt deg syte og argumentere for hvorfor du har rett til å syte, så er du dessverre blitt en av dem.

Bare et tips; Du kommer nok til å få mer billig ræl i gave i ditt liv, og det hadde vært helt ok hvis du var meg og bare tok det som en vennlig handling. Men siden du klager over pris og over manglende innsats og omtanke, så vil dette gjøre livet surt for deg. Snu holdningen din og få et bedre liv! 

Akkurat. Du er like selektiv som alle andre. Akkurat som at jeg oftest har grunn til å være takknemlig 🙂 Du må ikke dømme så fort etter en episode med et syltetøyglass vet du. Jeg syter ikke overhodet. Egentlig syns jeg denne tråden ble ganske underholdende, for å være ærlig. 

Begynner du å misjonere også nå? Hehe, jeg tror ikke livet mitt blir så surt på grunn av flere gaver jeg vil stusse ved altså. Kanskje du skal se på hvorfor dette provoserer deg så mye? Har du lagt mye bånd på deg selv for å ikke vise misnøye med noe andre gjør? Har du problemer med å vise dårlige sider og å være ærlig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ja, jeg skjønte at du ikke ønsker markering, men at andre TURER FRAM og driter i det! 😂

Jeg ønsker ikke feiring. Vi feirer ikke. Ingen turer frem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Akkurat. Du er like selektiv som alle andre. Akkurat som at jeg oftest har grunn til å være takknemlig 🙂 Du må ikke dømme så fort etter en episode med et syltetøyglass vet du. Jeg syter ikke overhodet. Egentlig syns jeg denne tråden ble ganske underholdende, for å være ærlig. 

Begynner du å misjonere også nå? Hehe, jeg tror ikke livet mitt blir så surt på grunn av flere gaver jeg vil stusse ved altså. Kanskje du skal se på hvorfor dette provoserer deg så mye? Har du lagt mye bånd på deg selv for å ikke vise misnøye med noe andre gjør? Har du problemer med å vise dårlige sider og å være ærlig? 

Du, for å være helt, HELT klar på dette: ingen her dømmer etter "en episode med et syltetøyglass"! Ingen andre enn DU ser på syltetøyglasset som sakens kjerne her. Jeg dømmer deg etter 9 sider med krangling, der bottom line for deg er at du har rett til å være misfornøyd, at hjemmelagde gaver er litt under pari, at gjester bør gjette seg til (med kirurgisk presisjon) hva du liker og at alle andre i denne tråden bør se på deg som en vennlig og normal person, selv når du framstår sytete og kravstor. DET er episoden her. Du har selv skrevet manus til den, og det er furtinga di jeg dømmer deg for.

Og ja, jeg misjonerer gjerne. Jeg er takknemlig for det meste, og akkurat nå er jeg skikkelig takknemlig for at jeg ikke er deg!

Skrevet
VeslePesle skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker ikke feiring. Vi feirer ikke. Ingen turer frem. 

Jeg skriver ikke feiring. Ingen sa noe om feirer. Men de som ikke gjør som du liker, de "turer frem". Dine ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...