Gå til innhold

Fikk syltetøy i gave!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting kan man i alle fall slutte av denne tråden. 

HI fortjener ikke å få en eneste liten gave mer på mange, mange år!  Makan til utakknemlighet! 

Hadde det kommet meg for øre at noen jeg hadde gitt en gave til, hadde dissa gaven på så råttent vis som du har gjort i denne tråden, HI ... Å fy flate, så forbanna jeg hadde blitt! Og ja, vedkommende hadde fått vite at jeg ble forbanna, vær trygg. 

Anonymkode: 807e4...a74

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

HI fortjener ikke å få en eneste liten gave mer på mange, mange år!  Makan til utakknemlighet! 

Hadde det kommet meg for øre at noen jeg hadde gitt en gave til, hadde dissa gaven på så råttent vis som du har gjort i denne tråden, HI ... Å fy flate, så forbanna jeg hadde blitt! Og ja, vedkommende hadde fått vite at jeg ble forbanna, vær trygg. 

Nå har jeg vel strengt tatt ikke dissa gaven... Har ikke sagt et vondt ord om syltetøyet jeg. Jeg må jo likevel si at jeg egentlig er glad du ikke er min venn. Du høres ganske...dramatisk ut. 

Anonymkode: 88e27...98b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig. Men etter denne tråden så skal jeg tenke på hvilken jobb det er med hvert eneste bær, hvor mange timer det tar å lage syltetøy, og hvor mye omtanke det er i hvert glass! Neste gang kommer jeg sikkert til å  begynne å grine av bevegelse om jeg får et hapå-glass med hjemmelaget syltetøy! 

Så bra💕 det er bra at du er i stand til å ta til deg lærdom! 

Anonymkode: 57e73...97c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så bra💕 det er bra at du er i stand til å ta til deg lærdom! 

Anonymkode: 57e73...97c

Selvfølgelig er jeg det. Vi lærer hele livet, og jeg håper da virkelig at alle innser det uansett alder. 

Skrevet

Nå har jeg vel strengt tatt ikke dissa gaven... Har ikke sagt et vondt ord om syltetøyet jeg. Jeg må jo likevel si at jeg egentlig er glad du ikke er min venn. Du høres ganske...dramatisk ut. 

Jo, du har i høyeste grad dissa gaven. Og nei, jeg er overhodet ikke dramatisk, men utakknemlighet og bedriten oppførsel får ikke fram det aller snilleste i meg. 

Skrevet

Jo, du har i høyeste grad dissa gaven. Og nei, jeg er overhodet ikke dramatisk, men utakknemlighet og bedriten oppførsel får ikke fram det aller snilleste i meg. 

Jo du er dramatisk når du leser hva du skriver. Det er jo høydramatisk. 

Skrevet

Du fremstiller deg selv som en utakknemlig snobb uten sosiale antenner, HI. Og det er jo helt greit det, hvis det er slik du ønsker å fremstille deg selv.

Anonymkode: 94259...8db

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du fremstiller deg selv som en utakknemlig snobb uten sosiale antenner, HI. Og det er jo helt greit det, hvis det er slik du ønsker å fremstille deg selv.

Anonymkode: 94259...8db

Utakknemlig snobb som setter pris på lakrisbåter, blomster og tegning?  Jeg syns du har en oppsiktsvekkende lav terskel for å kalle folk snobb her! 

Jeg vet heller ikke hva dette har med sosiale antenner å gjøre? Du tror vel ikke at jeg sa til giveren at jeg syns hun ga meg en merkelig gave? Jeg gjorde ikke det altså. 

Skrevet

Tror ikke at jeg har sett så mange merkelige innlegg i en tråd. Dette begynner jo nesten å bli underholdende. 

HI 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

I skarp kontrast til deg som ikke er det minste dramatisk, du bare holder ut i flere døgn med innlegg på innlegg der du forsvarer din egen mangel på dannelse. Helt, helt utrolig!:popcorn:

Anonymkode: 1b19f...740

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du gir inntrykk av å være veldig kontaktsøkende. Så lang meld med tusen opplysninger om deg. Ok. Takk for info liksom. Sorry men jeg orket ikke lese alt så nøye, og langt mindre gi noe svar ut over dette. 

Rettelse: én opplysning om meg - at jeg kjenner dem jeg ber i bursdag, og vice versa. Til forskjell fra deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tja, er det så dumt å forvente at dem man ber hjem til seg er f eks venner? Eller at de på annen måte har et visst kjennskap til vertinnen? Har berøringspunker? Kjenner til et minimum av vertinnens meninger, tanker og verdisyn? Selv elsker jeg å ha besøk, men jeg røsker jo ikke inn en tilfeldig person fra gata når jeg ber til bursdag. Da holder jeg meg til folk som vet LITT om meg. F eks vet de at jeg har nips og gjenstander nok i huset, og at jeg neppe ville synes det var veldig om å gjøre å få nye pynteting til peishylla. De vet også at jeg liker bærekraft, og derfor setter pris på spiselige gaver, og de vet at jeg ikke er grisk eller materialistisk, så prisen betyr ikke så mye. Kort sagt: tanken teller. Den er det eneste som teller, som du sier. 

Men siden du åpenbart ber inn folk som ikke vet det mest basale om deg, så kanskje du har færre venner enn meg? Mer overflatiske relasjoner? Ikke vet jeg. De bør i alle fall bli informert om at du er materialistisk og syns at en gave bør koste litt.

Og "vet alt du liker av mat" - altså, hallo. Voksne folk liker da det meste av mat. Man venner seg av med æsjing og sutring i fjerdeklasse, seinest.

Rettelse: én opplysning om meg - at jeg kjenner dem jeg ber i bursdag, og vice versa. Til forskjell fra deg.

Hm. Tror du må telle på nytt når det gjelder opplysninger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hm. Tror du må telle på nytt når det gjelder opplysninger. 

Nei, disse var utdypende eksempler i et tenkt tilfelle. Det spiller ingen rolle om du liker bærekraftige gaver eller dyre luksusartikler, bare du sørger for å be gjester som du faktisk har møtt før og kjenner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

I skarp kontrast til deg som ikke er det minste dramatisk, du bare holder ut i flere døgn med innlegg på innlegg der du forsvarer din egen mangel på dannelse. Helt, helt utrolig!:popcorn:

Flere døgn? Jeg tror kanskje ikke tall og begrep om tid er din sterke side? 😊 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, disse var utdypende eksempler i et tenkt tilfelle. Det spiller ingen rolle om du liker bærekraftige gaver eller dyre luksusartikler, bare du sørger for å be gjester som du faktisk har møtt før og kjenner.

Jeg tror nok du er privat og utleverende på et punkt langt forbi mitt. Jeg har nok ikke sett på det som særlig viktig å informere noen om at jeg ikke syns syltetøy er supergodt...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nok du er privat og utleverende på et punkt langt forbi mitt. Jeg har nok ikke sett på det som særlig viktig å informere noen om at jeg ikke syns syltetøy er supergodt...

Nei, jeg ville heller aldri ha latt noen vite at jeg var som en seksåring i matveien. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Flere døgn? Jeg tror kanskje ikke tall og begrep om tid er din sterke side? 😊 

Vel, vent og se....

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.6.2022 den 21.10):

Kanskje hun vet at alle må sette pris på hjemmelaget da, så hun slipper unna med det, og ingen kan si noe. 

Dette utsagnet, for eksempel - det er noe av det mest fantastiske jeg har lest. Vidunderlig!

Skrevet

Nei, jeg ville heller aldri ha latt noen vite at jeg var som en seksåring i matveien. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vel, vent og se....

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette utsagnet, for eksempel - det er noe av det mest fantastiske jeg har lest. Vidunderlig!

Du burde ikke slutte å kommentere nå? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Oi, i min vennegjeng er det ikke helt vanlig å kjøpe gaver til voksne hvis det ikke er rundt tall og stor feiring. Hender at vi kjøper en gave i ny og ne hvis vi finner noe som vi vet den andre liker. Er litt mer sånn kom gjerne innom for en kakebit og en kopp kaffe. Ingen av oss som feirer bursdager annet enn kaffe og kaker. Runde tall, det feires da! Samt ungene sine bursdager, og da er det selvsagt gaver. Hadde ei venninne kommet med hjemmelaget gave hadde jeg blitt veldig glad. Har ei venninne som gjør det også, gjerne syltetøy til oss voksne til jul, og annen gave til unga. 

Anonymkode: 5ebf4...dc2

Så dere kommer til bursdagsbarnet for å spise og drikke og bli varter opp, men gidder ikke å gi oppmerksomhet til bursdagsbarnet? Svært så egosentrisk innstilling...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du burde ikke slutte å kommentere nå? 

DU burde vel det, hvis du vil gjøre min spådom om mange døgns engasjement til skamme. Vi er godt inne i døgn nummer 2 nå…

Skrevet
VeslePesle skrev (4 timer siden):

Så dere kommer til bursdagsbarnet for å spise og drikke og bli varter opp, men gidder ikke å gi oppmerksomhet til bursdagsbarnet? Svært så egosentrisk innstilling...

Som jeg skrev, ved feiring av runde dager og hvis det er en feiring gjør vi det. Ellers kan vi fint finne på å stikke innom hverandre for en kopp kaffe. Noen ganger kan vi ha kjøpt noe hvis vi finner noe den andre liker, men ingen av oss forventer noe. Når det er ungene som har bursdag er det alltid gave. Jeg er 40 år nå, og blir ikke skuffa hvis jeg ikke får gave, men tar gjerne en kaffe og en kakebit med ei venninne på bursdagen min hvis noen stikker innom. Ingen av oss som ber inn til vanlige bursdager, da er det kom innom hvis du er i nærheten. Så ingen av oss er ego av den grunn, men ingen gave er forventet. Hender at vi kjøper ting vi vet den andre liker hvis vi finner noe som en oppmerksomhet i hverdagen. Jeg kom over en bok ei venninne hadde lett etter for noen uker siden, og gav hun  en sommergave. I vinter lå jeg syk og fikk morgenlevering på døra av henne. For meg er det mer vanlig. Og blir jeg bedt på feiring, da tar jeg selvsagt med gave, men det er ikke ofte vi feirer vanlige bursdager. 

Anonymkode: 5ebf4...dc2

Skrevet

Jeg har ikke giddi å lest alle svarene, men jeg tror jeg skjønner hva du mener, HI. 

Du er litt "fornærmet" for at hun egentlig rett og slett tok noe hun hadde hjemme og ga deg. At du hadde satt mer pris på om hun la en innsats i gaven, fordi gaven var til _deg_? Har jeg rett? 
Jeg inviterte til bursdag en gang, med masse tapas, fri drikke og alt. Jeg spesifiserte at jeg ikke trengte gaver, og det mente jeg, men når den ene kompisen min kom med en vinflaske i en julepose (det var ikke jul) og attpåtil så var det en flaske vin han hadde fått av meg, så lo jeg litt og sa han kunne kosta på seg en tur til polet for å handle til meg, sånn som jeg hadde gjort til han med den vinen. Lagde ikke no drama av det, men han var ikke den eneste som dro med seg en flaske vin de hadde fått av andre, for å gi meg. 

Jeg blir glad for en ting til 10 kroner jeg, om avsender har sett den og tenkt på akkurat meg :)

Anonymkode: b55f6...ffe

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke giddi å lest alle svarene, men jeg tror jeg skjønner hva du mener, HI. 

Du er litt "fornærmet" for at hun egentlig rett og slett tok noe hun hadde hjemme og ga deg. At du hadde satt mer pris på om hun la en innsats i gaven, fordi gaven var til _deg_? Har jeg rett? 
Jeg inviterte til bursdag en gang, med masse tapas, fri drikke og alt. Jeg spesifiserte at jeg ikke trengte gaver, og det mente jeg, men når den ene kompisen min kom med en vinflaske i en julepose (det var ikke jul) og attpåtil så var det en flaske vin han hadde fått av meg, så lo jeg litt og sa han kunne kosta på seg en tur til polet for å handle til meg, sånn som jeg hadde gjort til han med den vinen. Lagde ikke no drama av det, men han var ikke den eneste som dro med seg en flaske vin de hadde fått av andre, for å gi meg. 

Jeg blir glad for en ting til 10 kroner jeg, om avsender har sett den og tenkt på akkurat meg :)

Kanskje han med dette klarte å si at han ikke drikker vin? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

DU burde vel det, hvis du vil gjøre min spådom om mange døgns engasjement til skamme. Vi er godt inne i døgn nummer 2 nå…

Når jeg lager en tråd, så følger jeg jo med. Jeg sitter foran dataen mange timer om dagen, og når det plinger o telefonen så sjekker jeg som oftest. Da vet du det, for alt det er verdt.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja! Det er akkurat det jeg reagerer på. Nå skjønner jeg jo at en slipper unna ved å ha et lager med selvlaget ett-eller-annet. Folk tror tydeligvis at det da er det plutselig masse omtanke bak. Så kan en jo.prlve å si noe annet, for da blir folk rystet inn til skjelettet fordi de ikke verdsetter høyt nok noe man har lagd selv. 

Apropos fine gaver, så fikk jeg en forferdelig ting i plast engang. Det var en ramme med en fele og bilder av noter til litt av et klassisk stykke. Det var kjøpt i en billigbutikk, men jeg satt så stor pris på den gaven! For det var fra en gammel dame som visste at jeg elsket musikk, og hun var så stolt da hun ga meg den. Så ja, det er absolutt det å bli litt sett. Jeg skjønner godt at du reagerte også. 

Antarctica skrev (3 minutter siden):

Kanskje han med dette klarte å si at han ikke drikker vin? 

Ja, det er jo fryktelig vanskelig å si på annen måte. Slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...