Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #76 Skrevet 15. juni 2022 Jeg har fått mange gaver opp igjennom livet mitt som jeg ikke akkurat ville valgt selv. Hver eneste gang har jeg smilt og takket for gaven. Hvis noen kommer med en gave til meg er det fordi de hadde lyst til å gi meg noe, og kanskje da akkurat det. Ikke skrevet ønskeliste siden jeg var barn jeg. Har ei venninne som hvert år sender meg detaljert ønskeliste til jul, må innrømme jeg trekker på smilebåndet. Anonymkode: 5ebf4...dc2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #77 Skrevet 15. juni 2022 *Miss Marple* skrev (11 minutter siden): Ja, men spiller det noen rolle hvorfor jeg har et gavelager? Betyr gaven mer om jeg handler den på vei hjem fra jobb enn om jeg finne frem noe pent når jeg kommer hjem? Hele poenget mitt er at det skal være en tanke bak. Jeg skjønner meg ikke på alle som liksom hopper i taket av glede for et glass med syltetøy, med mindre de er spesielt glad i det. Det er greit at mange gir bare på grunn av høflighet, men da setter jo mottager mer pris på gesten og selve gaven. Det var derfor jeg takket og lot som om det var fin gave også, pga skikk og bruk. Så tar jeg det opp her isteden, men her blir jo folk såå indignerte fordi jeg er utakknemlig og ikke ser verdien i syltetøyglasset. Mange dramatiske innlegg her om hvor mange timer hun har brukt på dette syltetøyet og hvor lite info de jeg har inviterer har om meg, og da burde jeg ikke bedt dem og blablabla. Jeg tenker personlig, og du tenker praktisk. Greit nok. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #78 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått mange gaver opp igjennom livet mitt som jeg ikke akkurat ville valgt selv. Hver eneste gang har jeg smilt og takket for gaven. Hvis noen kommer med en gave til meg er det fordi de hadde lyst til å gi meg noe, og kanskje da akkurat det. Ikke skrevet ønskeliste siden jeg var barn jeg. Har ei venninne som hvert år sender meg detaljert ønskeliste til jul, må innrømme jeg trekker på smilebåndet. Anonymkode: 5ebf4...dc2 I vår familie konkurrerer vi faktisk i ønskelister. Til jul er det om å gjøre å ha den lengste. Ja jeg vet det er en sær tradisjon, men vi har det gøy med det og det blir enkelt å kjøpe gaver 😁 Anonymkode: 66a97...cce
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #79 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hele poenget mitt er at det skal være en tanke bak. Jeg skjønner meg ikke på alle som liksom hopper i taket av glede for et glass med syltetøy, med mindre de er spesielt glad i det. Det er greit at mange gir bare på grunn av høflighet, men da setter jo mottager mer pris på gesten og selve gaven. Det var derfor jeg takket og lot som om det var fin gave også, pga skikk og bruk. Så tar jeg det opp her isteden, men her blir jo folk såå indignerte fordi jeg er utakknemlig og ikke ser verdien i syltetøyglasset. Mange dramatiske innlegg her om hvor mange timer hun har brukt på dette syltetøyet og hvor lite info de jeg har inviterer har om meg, og da burde jeg ikke bedt dem og blablabla. Jeg tenker personlig, og du tenker praktisk. Greit nok. Anonymkode: 88e27...98b ..gesten og *ikke selve gaven Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #80 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hele poenget mitt er at det skal være en tanke bak. Jeg skjønner meg ikke på alle som liksom hopper i taket av glede for et glass med syltetøy, med mindre de er spesielt glad i det. Det er greit at mange gir bare på grunn av høflighet, men da setter jo mottager mer pris på gesten og selve gaven. Det var derfor jeg takket og lot som om det var fin gave også, pga skikk og bruk. Så tar jeg det opp her isteden, men her blir jo folk såå indignerte fordi jeg er utakknemlig og ikke ser verdien i syltetøyglasset. Mange dramatiske innlegg her om hvor mange timer hun har brukt på dette syltetøyet og hvor lite info de jeg har inviterer har om meg, og da burde jeg ikke bedt dem og blablabla. Jeg tenker personlig, og du tenker praktisk. Greit nok. Anonymkode: 88e27...98b Spørsmålet du ikke svarer på er hva som hadde vært en bra nok gave til deg. Ja hun bommet tydeligvis denne gangen. Det skjer for de fleste innimellom. Det betyr ikke at det var noe galt med gaven i seg selv. Anonymkode: 66a97...cce
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #81 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Spørsmålet du ikke svarer på er hva som hadde vært en bra nok gave til deg. Ja hun bommet tydeligvis denne gangen. Det skjer for de fleste innimellom. Det betyr ikke at det var noe galt med gaven i seg selv. Anonymkode: 66a97...cce Hvis du har giddet å lese tråden så har jeg nevnt både blomster, lakrisbåter og tegning! Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #82 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har giddet å lese tråden så har jeg nevnt både blomster, lakrisbåter og tegning! Anonymkode: 88e27...98b Og det er fine ting til deg, men ikke noe jeg ville blitt særlig glad for. Jeg har fått alt sammen og jeg setter pris på det, men det ville ikke være fulltreff. Anonymkode: 66a97...cce
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #83 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): I vår familie konkurrerer vi faktisk i ønskelister. Til jul er det om å gjøre å ha den lengste. Ja jeg vet det er en sær tradisjon, men vi har det gøy med det og det blir enkelt å kjøpe gaver 😁 Anonymkode: 66a97...cce Da er det noe helt annet, og gøy Anonymkode: 5ebf4...dc2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #84 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Og det er fine ting til deg, men ikke noe jeg ville blitt særlig glad for. Jeg har fått alt sammen og jeg setter pris på det, men det ville ikke være fulltreff. Anonymkode: 66a97...cce Neivel! Du er ikke den første som selv viser takknemlighet i tråden, så ironisk nok tråkker dere med begge bena uti selv for å være det dere kritiserer meg for å være. At det går an... Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #85 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Neivel! Du er ikke den første som selv viser takknemlighet i tråden, så ironisk nok tråkker dere med begge bena uti selv for å være det dere kritiserer meg for å være. At det går an... Anonymkode: 88e27...98b Utakknemlighet.... Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #86 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis du har giddet å lese tråden så har jeg nevnt både blomster, lakrisbåter og tegning! Anonymkode: 88e27...98b Så det er syltetøyet som er problemet? Saft hadde vært bedre? Anonymkode: 57e73...97c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #87 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så det er syltetøyet som er problemet? Saft hadde vært bedre? Anonymkode: 57e73...97c Jeg gir opp. Er det så vanskelig å forstå at det er tanken bak som teller? Det er forklart helt enkelt opp til flere ganger nå. Anonymkode: 88e27...98b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2022 #88 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg gir opp. Er det så vanskelig å forstå at det er tanken bak som teller? Det er forklart helt enkelt opp til flere ganger nå. Anonymkode: 88e27...98b De fleste setter pris på hjemmelagde gaver man kan spise så da tenker nok de fleste at det er en safe gave å gi og at det blir godt mottatt.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #89 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): De fleste setter pris på hjemmelagde gaver man kan spise så da tenker nok de fleste at det er en safe gave å gi og at det blir godt mottatt. Javel, da så. Det er vel bare noe jeg ikke har skjønt her. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #90 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg gir opp. Er det så vanskelig å forstå at det er tanken bak som teller? Det er forklart helt enkelt opp til flere ganger nå. Anonymkode: 88e27...98b Poenget er at det kan ligge like mye omtanke i syltetøy som i lakrisbåter. Anonymkode: 66a97...cce
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #91 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg gir opp. Er det så vanskelig å forstå at det er tanken bak som teller? Det er forklart helt enkelt opp til flere ganger nå. Anonymkode: 88e27...98b Men hvorfor tanken bak hjemmelaget syltetøy mindre verd enn en tegning? Anonymkode: 57e73...97c
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #92 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg gir opp. Er det så vanskelig å forstå at det er tanken bak som teller? Det er forklart helt enkelt opp til flere ganger nå. Anonymkode: 88e27...98b Alle skjønner det. Og alle andre enn deg synes at den jobben som ligger bak et glass syltetøy, viser hvor stor omtanke personen har for deg. Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #93 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men hvorfor tanken bak hjemmelaget syltetøy mindre verd enn en tegning? Anonymkode: 57e73...97c Fordi gjesten ikke var synsk nok til å "se" at HI liker syltetøy mindre enn lakris.... Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #94 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): De fleste setter pris på hjemmelagde gaver man kan spise så da tenker nok de fleste at det er en safe gave å gi og at det blir godt mottatt. Enig! Jeg har bodd mange steder, men hjemmelagede gaver, spesielt spiselige, har stått høyt i kurs overalt. Nettopp fordi den som gir gaven har brukt av egen tid, lagt omtanke ned i produktet, og så ønsker å gi mottaker en koselig opplevelse. Jeg fikk nettopp et hjemmelaget syltetøy i gave, ble kjempeglad, spesielt siden det var det siste som var igjen fra fjorårets produksjon, og det er et "edelt" produkt. Anonymkode: 94259...8db
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #95 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og jeg blir helt matt av alt det dumme folk får seg til å skrive! Skal jeg virkelig sitte her og ta sånne utsagn alvorlig? Selv om du alltid er diplomatisk så betyr ikke det at det alltid er det rette og noe alle bør være. Når du får kommentarer som er helt bak mål, så er det nok lov til å reagere! Å skrive at du ikke bør invitere folk som ikke vet alt du liker av mat er bare så utrolig dumt. Men klart, en må jo ikke si det?! Anonymkode: 88e27...98b Tja, er det så dumt å forvente at dem man ber hjem til seg er f eks venner? Eller at de på annen måte har et visst kjennskap til vertinnen? Har berøringspunker? Kjenner til et minimum av vertinnens meninger, tanker og verdisyn? Selv elsker jeg å ha besøk, men jeg røsker jo ikke inn en tilfeldig person fra gata når jeg ber til bursdag. Da holder jeg meg til folk som vet LITT om meg. F eks vet de at jeg har nips og gjenstander nok i huset, og at jeg neppe ville synes det var veldig om å gjøre å få nye pynteting til peishylla. De vet også at jeg liker bærekraft, og derfor setter pris på spiselige gaver, og de vet at jeg ikke er grisk eller materialistisk, så prisen betyr ikke så mye. Kort sagt: tanken teller. Den er det eneste som teller, som du sier. Men siden du åpenbart ber inn folk som ikke vet det mest basale om deg, så kanskje du har færre venner enn meg? Mer overflatiske relasjoner? Ikke vet jeg. De bør i alle fall bli informert om at du er materialistisk og syns at en gave bør koste litt. Og "vet alt du liker av mat" - altså, hallo. Voksne folk liker da det meste av mat. Man venner seg av med æsjing og sutring i fjerdeklasse, seinest. Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #96 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Poenget er at det kan ligge like mye omtanke i syltetøy som i lakrisbåter. Anonymkode: 66a97...cce Ikke så lenge jeg liker det ene veldig godt og ikke det andre. Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hvorfor tanken bak hjemmelaget syltetøy mindre verd enn en tegning? Anonymkode: 57e73...97c Det vet du hvis du har lest det jeg skrev om tegningen. Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Alle skjønner det. Og alle andre enn deg synes at den jobben som ligger bak et glass syltetøy, viser hvor stor omtanke personen har for deg. Anonymkode: 1b19f...740 Det var ingen stor omtanke bak, så "alle andre" tar feil. Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Enig! Jeg har bodd mange steder, men hjemmelagede gaver, spesielt spiselige, har stått høyt i kurs overalt. Nettopp fordi den som gir gaven har brukt av egen tid, lagt omtanke ned i produktet, og så ønsker å gi mottaker en koselig opplevelse. Jeg fikk nettopp et hjemmelaget syltetøy i gave, ble kjempeglad, spesielt siden det var det siste som var igjen fra fjorårets produksjon, og det er et "edelt" produkt. Anonymkode: 94259...8db Jeg gir bort likør og tørkede urter jeg lager. Jeg gir det bort til folk som en tilleggsoppmerksomhet, og det er for at jeg også har lyst til at de skal oppleve hvor god likør jeg lager. Ikke så mye omtanke akkurat. Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Tja, er det så dumt å forvente at dem man ber hjem til seg er f eks venner? Eller at de på annen måte har et visst kjennskap til vertinnen? Har berøringspunker? Kjenner til et minimum av vertinnens meninger, tanker og verdisyn? Selv elsker jeg å ha besøk, men jeg røsker jo ikke inn en tilfeldig person fra gata når jeg ber til bursdag. Da holder jeg meg til folk som vet LITT om meg. F eks vet de at jeg har nips og gjenstander nok i huset, og at jeg neppe ville synes det var veldig om å gjøre å få nye pynteting til peishylla. De vet også at jeg liker bærekraft, og derfor setter pris på spiselige gaver, og de vet at jeg ikke er grisk eller materialistisk, så prisen betyr ikke så mye. Kort sagt: tanken teller. Den er det eneste som teller, som du sier. Men siden du åpenbart ber inn folk som ikke vet det mest basale om deg, så kanskje du har færre venner enn meg? Mer overflatiske relasjoner? Ikke vet jeg. De bør i alle fall bli informert om at du er materialistisk og syns at en gave bør koste litt. Og "vet alt du liker av mat" - altså, hallo. Voksne folk liker da det meste av mat. Man venner seg av med æsjing og sutring i fjerdeklasse, seinest. Anonymkode: 1b19f...740 Du gir inntrykk av å være veldig kontaktsøkende. Så lang meld med tusen opplysninger om deg. Ok. Takk for info liksom. Sorry men jeg orket ikke lese alt så nøye, og langt mindre gi noe svar ut over dette. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #97 Skrevet 15. juni 2022 Jeg forstår ikke helt, er det forskjell på å Gi bort likør som du vil de skal oppleve hvor god du lager enn syltetøy? Anonymkode: 5ebf4...dc2
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #98 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår ikke helt, er det forskjell på å Gi bort likør som du vil de skal oppleve hvor god du lager enn syltetøy? Anonymkode: 5ebf4...dc2 Ja, jeg vil jo bare vise hvor flink jeg er til det. Litt for å være snill da. Jeg gir jo en ordentlig gave først. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #99 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg vil jo bare vise hvor flink jeg er til det. Litt for å være snill da. Jeg gir jo en ordentlig gave først. Anonymkode: 88e27...98b Problemet ditt er kanskje at du selv ikke har noen omtanke bak hjemmelaget du gir bort og at du dermed automatisk tenker at ingen andre heller har det. Anonymkode: 87cab...247
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #100 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Problemet ditt er kanskje at du selv ikke har noen omtanke bak hjemmelaget du gir bort og at du dermed automatisk tenker at ingen andre heller har det. Anonymkode: 87cab...247 Selvfølgelig. Men etter denne tråden så skal jeg tenke på hvilken jobb det er med hvert eneste bær, hvor mange timer det tar å lage syltetøy, og hvor mye omtanke det er i hvert glass! Neste gang kommer jeg sikkert til å begynne å grine av bevegelse om jeg får et hapå-glass med hjemmelaget syltetøy! Anonymkode: 88e27...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå