Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #51 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg ikke er særlig opptatt av gaver når jeg leser denne tråden. Jeg blir alltid mest glad for noe hjemmelaget og særlig noe som kan spises. Gaven var helt topp. Du hadde sikkert blitt akkurat like glad for hjemmelaget likør og tørkede urter. Det gir jeg bort ved siden av en personlig ting. Ingen trenger å være opptatt av gaver. Hele poenget mitt er at når du først gir noe, så ha ihvertfall mottager i tankene. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #52 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du hadde sikkert blitt akkurat like glad for hjemmelaget likør og tørkede urter. Det gir jeg bort ved siden av en personlig ting. Ingen trenger å være opptatt av gaver. Hele poenget mitt er at når du først gir noe, så ha ihvertfall mottager i tankene. Anonymkode: 88e27...98b Hater du syltetøy du da? Anonymkode: 76d6a...1bb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2022 #53 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du hadde sikkert blitt akkurat like glad for hjemmelaget likør og tørkede urter. Det gir jeg bort ved siden av en personlig ting. Ingen trenger å være opptatt av gaver. Hele poenget mitt er at når du først gir noe, så ha ihvertfall mottager i tankene. Anonymkode: 88e27...98b Jeg må ærlig si at du legger mye i gaver og der er ikke jeg. Selv setter jeg mest pris på mennesker som kommer og gir av sin tid og ikke gaver.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #54 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hater du syltetøy du da? Anonymkode: 76d6a...1bb Jeg har aldri kjøpt et glass syltetøy i mitt liv, annet enn tyttebærsyltetøy, for nei det er ikke noe jeg liker spesielt godt. Jeg spiser knapt brød. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #55 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg må ærlig si at du legger mye i gaver og der er ikke jeg. Selv setter jeg mest pris på mennesker som kommer og gir av sin tid og ikke gaver. Helt enig. Så la vær å ta med noe for syns skyld. Det er bedre å komme uten. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #56 Skrevet 15. juni 2022 Hjemmelaget syltetøy er en like god gave som mye annet. Så godt som alt kan være gode gaver til riktig person. Problemet i dette tilfellet er at du forventet en større gave og at giveren bommet på hva du ville like. Det skjer rett som det er med gaver. Anonymkode: 66a97...cce
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #57 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hjemmelaget syltetøy er en like god gave som mye annet. Så godt som alt kan være gode gaver til riktig person. Problemet i dette tilfellet er at du forventet en større gave og at giveren bommet på hva du ville like. Det skjer rett som det er med gaver. Anonymkode: 66a97...cce Nei du tar feil, for jeg ønsker ikke større gave. Jeg syns folk som gir gaver må gjøre det fordi det er en tanke bak, for ellers kan de igrunnen la være. Nå vet jeg at de aller fleste gir gaver fordi det er forventet av dem da, men det går likevel an å ha mottager i tankene og ikke ta med noe kun for syns skyld. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #58 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Jeg føler da ihvertfall at jeg er verdt en tanke bak gaven. Hva den koster og ikke er ikke nøye. Her er det du som viser utakknemlighet i såfall. En annen her tenker en må raske med seg en bukett, og du en pose med godteri. Det er gaver de som ga vet jeg liker, og det er alt som betyr noe! Prosessen med å lage syltetøyet har ingenting med meg å gjøre, så bare slutt med den dramatiseringen! Jeg lager ring som tar minst like mye tid, og gir det som ekstra oppmerksomhet. Les hva jeg skriver. Tanken bak. Det er det eneste som teller. Jeg blåser i om de har med gaver, men det er ikke vits i å gi noe av høflighet. For du syns at så lenge det er hjemmelagd så er det hellig, og helt forbudt å si noe negativt om? Da kommer jo mange langt med å masseprodusere noe de bare kan gi bort når anledningen byr seg. Smart.. Anonymkode: 88e27...98b Jeg leser i alle fall at du er sur for at giveren ikke kjenner deg godt nok til å vite hva du vil like og hva som er en passende gave til deg. Akkurat den kritikken må du vel heller ta på egen kappe? Klarer du ikke å formidle hvem du er til dem du inviterer, så bør du kanskje invitere noen andre. (Og du, på et vanlig kjøkken kan man ikke «masseprodusere» syltetøy - selv ikke om man er flink til det, og lager mer enn ett glass av gangen. Hvert bær må plukkes og renses for hånd uansett. Du viser veldig liten respekt for andres innsats.) Anonymkode: 1b19f...740
*Miss Marple* Skrevet 15. juni 2022 #59 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Jeg føler da ihvertfall at jeg er verdt en tanke bak gaven. Hva den koster og ikke er ikke nøye. Her er det du som viser utakknemlighet i såfall. En annen her tenker en må raske med seg en bukett, og du en pose med godteri. Det er gaver de som ga vet jeg liker, og det er alt som betyr noe! Prosessen med å lage syltetøyet har ingenting med meg å gjøre, så bare slutt med den dramatiseringen! Jeg lager ring som tar minst like mye tid, og gir det som ekstra oppmerksomhet. Les hva jeg skriver. Tanken bak. Det er det eneste som teller. Jeg blåser i om de har med gaver, men det er ikke vits i å gi noe av høflighet. For du syns at så lenge det er hjemmelagd så er det hellig, og helt forbudt å si noe negativt om? Da kommer jo mange langt med å masseprodusere noe de bare kan gi bort når anledningen byr seg. Smart.. Anonymkode: 88e27...98b Ja, er ikke det smart da? Å ha noe i bakhånd som man kan ty til i en travel hverdag er jo gull. Jeg har et fint lite lager med smågaver til både voksne og barn som jeg finner ting i når jeg har det travelt i hverdagen. Hadde du satt mer pris på gaven om giveren hadde stått på kjøkkenet dagen før og laget syltetøy kun til deg?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #60 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nå vet jeg at de aller fleste gir gaver fordi det er forventet av dem da, men det går likevel an å ha mottager i tankene og ikke ta med noe kun for syns skyld. Anonymkode: 88e27...98b Dersom ingen rundt deg vet at du ikke eter syltetøy, så var dere neppe så gode venner at du fortjener noen gave fra dem. Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #61 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Nei du tar feil, for jeg ønsker ikke større gave. Jeg syns folk som gir gaver må gjøre det fordi det er en tanke bak, for ellers kan de igrunnen la være. Nå vet jeg at de aller fleste gir gaver fordi det er forventet av dem da, men det går likevel an å ha mottager i tankene og ikke ta med noe kun for syns skyld. Anonymkode: 88e27...98b Hva var egentlig feil med syltetøyet da? Hva hadde vært en god gave i prisklassen 50-70 kr? Venninnen din ga deg nok syltetøyet fordi hun trodde du ville like det. Kanskje du har rost henne for det en gang eller hun selv synes det er veldig godt. Litt gresk yoghurt med en skje godt syltetøy er foresten er deilig sommerdeset hvis du ikke spiser det på brød. Anonymkode: 66a97...cce
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #62 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jeg leser i alle fall at du er sur for at giveren ikke kjenner deg godt nok til å vite hva du vil like og hva som er en passende gave til deg. Akkurat den kritikken må du vel heller ta på egen kappe? Klarer du ikke å formidle hvem du er til dem du inviterer, så bør du kanskje invitere noen andre. (Og du, på et vanlig kjøkken kan man ikke «masseprodusere» syltetøy - selv ikke om man er flink til det, og lager mer enn ett glass av gangen. Hvert bær må plukkes og renses for hånd uansett. Du viser veldig liten respekt for andres innsats.) Anonymkode: 1b19f...740 Jeg greier ikke å formidle hvem jeg er til dem jeg inviterer? Prøver du å være morsom, eller mener du sånt sprøyt seriøst? Du trenger heller ikke å fortelle meg hva man må gjøre med bær da jeg har plukket litervis hver høst siden jeg var barn. Bær jeg gir bort helt uten å forvente noe til gjengjeld, for det er til eldre mennesker som ikke får plukket selv lenger. De koser seg med å lage syltetøy og geleer. Jeg har vært med på det mange ganger. *Miss Marple* skrev (33 minutter siden): Ja, er ikke det smart da? Å ha noe i bakhånd som man kan ty til i en travel hverdag er jo gull. Jeg har et fint lite lager med smågaver til både voksne og barn som jeg finner ting i når jeg har det travelt i hverdagen. Hadde du satt mer pris på gaven om giveren hadde stått på kjøkkenet dagen før og laget syltetøy kun til deg? Hvis du har et lager med småting, så tror jeg ærlig talt at det er litt latskap. Du er her veldig mye, så så veldig travel er nok ikke du heller. Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Dersom ingen rundt deg vet at du ikke eter syltetøy, så var dere neppe så gode venner at du fortjener noen gave fra dem. Anonymkode: 1b19f...740 Nei selvfølgelig ikke. Alle venner vet alt om hva man liker av både mat og drikke. Hvorfor skriver dere så mye dumt i denne tråden? Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva var egentlig feil med syltetøyet da? Hva hadde vært en god gave i prisklassen 50-70 kr? Venninnen din ga deg nok syltetøyet fordi hun trodde du ville like det. Kanskje du har rost henne for det en gang eller hun selv synes det er veldig godt. Litt gresk yoghurt med en skje godt syltetøy er foresten er deilig sommerdeset hvis du ikke spiser det på brød. Anonymkode: 66a97...cce Takk for tips til dessert. Jeg vil jo spise det opp, for jeg kaster ikke mat. Anonymkode: 88e27...98b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2022 #63 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg greier ikke å formidle hvem jeg er til dem jeg inviterer? Prøver du å være morsom, eller mener du sånt sprøyt seriøst? Du trenger heller ikke å fortelle meg hva man må gjøre med bær da jeg har plukket litervis hver høst siden jeg var barn. Bær jeg gir bort helt uten å forvente noe til gjengjeld, for det er til eldre mennesker som ikke får plukket selv lenger. De koser seg med å lage syltetøy og geleer. Jeg har vært med på det mange ganger. Hvis du har et lager med småting, så tror jeg ærlig talt at det er litt latskap. Du er her veldig mye, så så veldig travel er nok ikke du heller. Nei selvfølgelig ikke. Alle venner vet alt om hva man liker av både mat og drikke. Hvorfor skriver dere så mye dumt i denne tråden? Takk for tips til dessert. Jeg vil jo spise det opp, for jeg kaster ikke mat. Anonymkode: 88e27...98b Blir helt matt av hvordan du svarer folk jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #64 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Blir helt matt av hvordan du svarer folk jeg! Og jeg blir helt matt av alt det dumme folk får seg til å skrive! Skal jeg virkelig sitte her og ta sånne utsagn alvorlig? Selv om du alltid er diplomatisk så betyr ikke det at det alltid er det rette og noe alle bør være. Når du får kommentarer som er helt bak mål, så er det nok lov til å reagere! Å skrive at du ikke bør invitere folk som ikke vet alt du liker av mat er bare så utrolig dumt. Men klart, en må jo ikke si det?! Anonymkode: 88e27...98b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2022 #65 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og jeg blir helt matt av alt det dumme folk får seg til å skrive! Skal jeg virkelig sitte her og ta sånne utsagn alvorlig? Selv om du alltid er diplomatisk så betyr ikke det at det alltid er det rette og noe alle bør være. Når du får kommentarer som er helt bak mål, så er det nok lov til å reagere! Å skrive at du ikke bør invitere folk som ikke vet alt du liker av mat er bare så utrolig dumt. Men klart, en må jo ikke si det?! Anonymkode: 88e27...98b Jeg tenker i alle fall at man som voksen bør velge hvilke kamper det er viktig å ta. Om syltetøy er innafor som gave eller ikke burde ikke være noen kampsak. For noen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #66 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Jeg tenker i alle fall at man som voksen bør velge hvilke kamper det er viktig å ta. Om syltetøy er innafor som gave eller ikke burde ikke være noen kampsak. For noen. Nei for de kampene du tar er jo kjempeviktige! Jeg tar opp at gaver bør ha en tanke bak, på mottager. Så får du skrive om kjoler du skal bestille, har bestilt eller vil bestille. Det er jo selvfølgelig mye viktigere enn å tenke over hvordan en behandler andre. Dum jeg vet du, som ikke skjønner det... Anonymkode: 88e27...98b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2022 #67 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei for de kampene du tar er jo kjempeviktige! Jeg tar opp at gaver bør ha en tanke bak, på mottager. Så får du skrive om kjoler du skal bestille, har bestilt eller vil bestille. Det er jo selvfølgelig mye viktigere enn å tenke over hvordan en behandler andre. Dum jeg vet du, som ikke skjønner det... Anonymkode: 88e27...98b Jeg tenker ikke at gaver sier noe som helst om hvordan man behandler noen. Gavens innhold eller verdi definerer ikke omtankens omfang. Jeg er ikke på noen måte ute etter å konkurrere med deg om hva som er viktigst å være opptatt av. Er det forresten du som også hadde sterke meninger om gaver i bryllup?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #68 Skrevet 15. juni 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Nei for de kampene du tar er jo kjempeviktige! Jeg tar opp at gaver bør ha en tanke bak, på mottager. Så får du skrive om kjoler du skal bestille, har bestilt eller vil bestille. Det er jo selvfølgelig mye viktigere enn å tenke over hvordan en behandler andre. Dum jeg vet du, som ikke skjønner det... Anonymkode: 88e27...98b Må være slitsomt å ha 'passiv aggressiv' som mellomnavn... Du er så gjenkjennelig også. Du er opptatt av møbler, forstår ikke at kroppsspråk påvirker folk og ørten andre tråder hvor du harper på et tema, igjen og igjen. Sosial intelligens, du bør øve deg. Anonymkode: c18ee...b1a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #69 Skrevet 15. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Jeg tenker ikke at gaver sier noe som helst om hvordan man behandler noen. Gavens innhold eller verdi definerer ikke omtankens omfang. Jeg er ikke på noen måte ute etter å konkurrere med deg om hva som er viktigst å være opptatt av. Er det forresten du som også hadde sterke meninger om gaver i bryllup? Selvfølgelig sier gaver mye om hvordan en behandler andre! Hva er det du gir folk gaver for egentlig? For din egen skyld?? Jeg vet ikke hvilke bryllup og gaver du tenker på, og jeg husker ikke om jeg har deltatt i en slik tråd. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #70 Skrevet 15. juni 2022 1 minute ago, mamma til adhd gutt<3 said: Er det forresten du som også hadde sterke meninger om gaver i bryllup? Helt sikkert. En slik argumentasjon er uvanlig. "jeg skjønner at alle er perfekte, så da skal jeg tydeligvis bare alltid måtte gi meg. Dumme meg som ikke skjønte at dere alltid vet bedre." Anonymkode: c18ee...b1a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #71 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Må være slitsomt å ha 'passiv aggressiv' som mellomnavn... Du er så gjenkjennelig også. Du er opptatt av møbler, forstår ikke at kroppsspråk påvirker folk og ørten andre tråder hvor du harper på et tema, igjen og igjen. Sosial intelligens, du bør øve deg. Anonymkode: c18ee...b1a Sikkert. For her i tråden kommer det ene intelligente innlegget etter det andre? Anonymkode: 88e27...98b
*Miss Marple* Skrevet 15. juni 2022 #72 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du har et lager med småting, så tror jeg ærlig talt at det er litt latskap. Du er her veldig mye, så så veldig travel er nok ikke du heller. Anonymkode: 88e27...98b Lat eller praktisk, spiller det noen rolle? Gavene blir jo gitt med sammen intensjon - å glede mottakeren.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #73 Skrevet 15. juni 2022 *Miss Marple* skrev (4 minutter siden): Lat eller praktisk, spiller det noen rolle? Gavene blir jo gitt med sammen intensjon - å glede mottakeren. Det var det at du sa du hadde lager fordi hverdagen kunne bli hektisk... Hvilke gaver er det som du har et lager av som alle liker? Jeg spør seriøst. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #74 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det var det at du sa du hadde lager fordi hverdagen kunne bli hektisk... Hvilke gaver er det som du har et lager av som alle liker? Jeg spør seriøst. Anonymkode: 88e27...98b Ikke meg du spør, men jeg har noen bøker, noe tur og treningsutstyr, noe vin og glass med litt spennende matvarer. Ikke alt passer til alle, men som regel kan jeg finne noe i skapet hvis det blir hektisk og det ikke er noen stor anledning. Anonymkode: 66a97...cce
*Miss Marple* Skrevet 15. juni 2022 #75 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Det var det at du sa du hadde lager fordi hverdagen kunne bli hektisk... Hvilke gaver er det som du har et lager av som alle liker? Jeg spør seriøst. Anonymkode: 88e27...98b Ja, men spiller det noen rolle hvorfor jeg har et gavelager? Betyr gaven mer om jeg handler den på vei hjem fra jobb enn om jeg finne frem noe pent når jeg kommer hjem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå