Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #26 Skrevet 14. juni 2022 Jeg skjønner faktisk hva du mener, HI. Hvis dette er en som masseproduserer syltetøy og ellers har god økonomi, så er det litt spesielt å gi dette som eneste gave i et bursdagsselskap. Jeg hadde blitt glad, men nok også stusset litt. Selv ville jeg gitt dette som vertinnegave til vanlig besøk, ved siden av en annen gave el., men ikke som eneste bursdagsgave. Anonymkode: 43643...344
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #27 Skrevet 14. juni 2022 Da regner jeg med du holdt et ordentlig selskap hvor du sto for alt av middag, dessert/kaker og drikke? Hvis det var bare et vanlig bursdsgsmarkering med kaffe og kake synes jeg du er kravstor til hva som er bra gave. Heller hjemmelaget knekkebrød/syltetøy osv. enn duftlys, mener nå jeg. Anonymkode: 474da...c3f
*Miss Marple* Skrevet 14. juni 2022 #28 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor hadde du blitt svært takknemlig? Fordi det er hjemmelaget? Det hadde jo vært en kjempefin og viktig gave! Anonymkode: 88e27...98b Ja.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #29 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner faktisk hva du mener, HI. Hvis dette er en som masseproduserer syltetøy og ellers har god økonomi, så er det litt spesielt å gi dette som eneste gave i et bursdagsselskap. Jeg hadde blitt glad, men nok også stusset litt. Selv ville jeg gitt dette som vertinnegave til vanlig besøk, ved siden av en annen gave el., men ikke som eneste bursdagsgave. Anonymkode: 43643...344 Takk! Ja, jeg mener at det ikke er særlig hverken omtanke eller så hyggelig. Hun masseproduserer mye forskjellig, og der er mye godt, for all del. Jeg er også enig i at som vertinnegave er det helt topp. Hun lager jo tyttebærsyltetøy og surkål mm så sånt er fint å få til middag! Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da regner jeg med du holdt et ordentlig selskap hvor du sto for alt av middag, dessert/kaker og drikke? Hvis det var bare et vanlig bursdsgsmarkering med kaffe og kake synes jeg du er kravstor til hva som er bra gave. Heller hjemmelaget knekkebrød/syltetøy osv. enn duftlys, mener nå jeg. Anonymkode: 474da...c3f Ja, selvfølgelig lagde jeg ordentlig middag og bakte! Hvorfor duftlys? Det går vel an å finne noe som mottager liker eller? Men klart, det koster jo litt innsats da. Det kom en som ga meg en pose med lakrisbåter, og det var jo rørende at han sa han husker jeg elsker det. Da er det omtanke bak. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #30 Skrevet 14. juni 2022 ☆☆☆ skrev (17 minutter siden): Ja, det er jo verkeleg gåva til den som har alt. Men det er jo forbunde med ein viss risiko for lite takksemd å gi slike gåver. Så bare fordi det er hjemmelagd så skal en elske gaven, være rørt og takknemlig? Det er jo bare merkelig det også! Alt annet kan en innrømme å ikke bli vanvittig glad for? Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #31 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Takk! Ja, jeg mener at det ikke er særlig hverken omtanke eller så hyggelig. Hun masseproduserer mye forskjellig, og der er mye godt, for all del. Jeg er også enig i at som vertinnegave er det helt topp. Hun lager jo tyttebærsyltetøy og surkål mm så sånt er fint å få til middag! Ja, selvfølgelig lagde jeg ordentlig middag og bakte! Hvorfor duftlys? Det går vel an å finne noe som mottager liker eller? Men klart, det koster jo litt innsats da. Det kom en som ga meg en pose med lakrisbåter, og det var jo rørende at han sa han husker jeg elsker det. Da er det omtanke bak. Anonymkode: 88e27...98b Du virker uansett kravstor.då lenge du ujje har rundt tall, er det ikke så vanlig å markere bursdagen. Hadde venninnen din visst at du var så kravstor, hadde hun kanskje heller valgt å ikke komme. Du får legge ved gsveliste neste gang du har bursdag. Anonymkode: 474da...c3f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #32 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du virker uansett kravstor.då lenge du ujje har rundt tall, er det ikke så vanlig å markere bursdagen. Hadde venninnen din visst at du var så kravstor, hadde hun kanskje heller valgt å ikke komme. Du får legge ved gsveliste neste gang du har bursdag. Anonymkode: 474da...c3f Ja du er sikkert skrekkelig takknemlig for alt du får, og det har du sikkert vært fra første gave du husker du fikk og til den dag i dag. Eller? Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #33 Skrevet 14. juni 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Ja du er sikkert skrekkelig takknemlig for alt du får, og det har du sikkert vært fra første gave du husker du fikk og til den dag i dag. Eller? Anonymkode: 88e27...98b Det er forskjell på barn som blir skuffet over ullsokker og voksne som klager over gaver som ikke er kjøpt. For syltetøyet lager seg jo selv. Ingen jobb å kutte opp bær/frukt. Sukker er gratis. Kokingen gjøres av strøm. Glassene blir vasket og kokt av seg selv, og etikettene krever ingen arbeid.. Anonymkode: c18ee...b1a
☆☆☆ Skrevet 14. juni 2022 #34 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så bare fordi det er hjemmelagd så skal en elske gaven, være rørt og takknemlig? Det er jo bare merkelig det også! Alt annet kan en innrømme å ikke bli vanvittig glad for? Anonymkode: 88e27...98b Eg er den formeining at ein skal vere glad for alle gåver.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #35 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er forskjell på barn som blir skuffet over ullsokker og voksne som klager over gaver som ikke er kjøpt. For syltetøyet lager seg jo selv. Ingen jobb å kutte opp bær/frukt. Sukker er gratis. Kokingen gjøres av strøm. Glassene blir vasket og kokt av seg selv, og etikettene krever ingen arbeid.. Anonymkode: c18ee...b1a Ja, det koster også litt å finne en gave i butikken som mottager vil like også. Dessuten elsker hun å holde på med det, akkurat som jeg liker å lage likør og tørke ulike urter. Det er en hobby. ☆☆☆ skrev (10 minutter siden): Eg er den formeining at ein skal vere glad for alle gåver. Vi velger jo ikke hva vi føler, og det er jo ikke sånn at jeg forteller henne hva jeg mener. Jeg viser takknemlighet, og mer kan man ikke forlange! Anonymkode: 88e27...98b
the amazing spidermamma Skrevet 14. juni 2022 #36 Skrevet 14. juni 2022 Det merkeligste her er jo at du er så furten over å få hjemmelaget gave at du klager side opp og side ned på et forum.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #37 Skrevet 14. juni 2022 the amazing spidermamma skrev (3 minutter siden): Det merkeligste her er jo at du er så furten over å få hjemmelaget gave at du klager side opp og side ned på et forum. På seg selv kjenner man andre ja... Jeg furter nemlig ikke. Men ok, jeg skal huske på at dette er forumet for dønn alvorlige temaer og seriøsitet! Og ikke minst at det består av positive og blide brukere. 😂 Anonymkode: 88e27...98b
Pobie Skrevet 14. juni 2022 #38 Skrevet 14. juni 2022 Helt super gave. Som normalt voksne kan mannen og jeg stort sett selv kjøpe det vi får lyst på, men noe vi ikke kan kjøpe er hjemmelagede varer fra privatpersoner som har brukt tid og krefter på dem. Utakknemlig og barnslig å klage fordi du fikk noe hjemmelaget i gave, men samtidig sier du at du selv gir hjemmelaget likør i gave, men det er visst greit for det er dyrt og tar mye tid. Syltetøy tar jammen mye tid det og.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #39 Skrevet 14. juni 2022 Pobie skrev (2 minutter siden): Helt super gave. Som normalt voksne kan mannen og jeg stort sett selv kjøpe det vi får lyst på, men noe vi ikke kan kjøpe er hjemmelagede varer fra privatpersoner som har brukt tid og krefter på dem. Utakknemlig og barnslig å klage fordi du fikk noe hjemmelaget i gave, men samtidig sier du at du selv gir hjemmelaget likør i gave, men det er visst greit for det er dyrt og tar mye tid. Syltetøy tar jammen mye tid det og. Jaja, jeg skrev at jeg gir likør som en ekstra oppmerksomhet! Jeg bruker å gi gaver jeg vet folk setter pris på, og så gir jeg likør ved siden av. Tørkede urter også. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #40 Skrevet 14. juni 2022 Jeg synes at gaver er kjekt å få, uansett hva det er. Bare det å få en gave er fint, selv ved de anledningene man for så vidt forventer å få en gave. Jeg hadde ikke reagert negativt på å få et glass syltetøy, hadde nok ikke tenkt den tanken en gang. Men jeg er ikke enig i at hjemmelagde gaver er "koseligere" og "mer omtenksomt" enn kjøpegaver. Det kan ligge minst like mye omtanke i en kjøpegave. Anonymkode: cc5a8...d2a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #41 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes at gaver er kjekt å få, uansett hva det er. Bare det å få en gave er fint, selv ved de anledningene man for så vidt forventer å få en gave. Jeg hadde ikke reagert negativt på å få et glass syltetøy, hadde nok ikke tenkt den tanken en gang. Men jeg er ikke enig i at hjemmelagde gaver er "koseligere" og "mer omtenksomt" enn kjøpegaver. Det kan ligge minst like mye omtanke i en kjøpegave. Anonymkode: cc5a8...d2a Det er hyggelig med gaver hvor det er tanke bak ja. Jeg skjønner ikke hvorfor gaver som er gitt kun av høflighet er så hyggelig for å være ærlig, for de betyr jo absolutt ingenting. Jeg fikk en tegning av naboungen her, for hun hadde tenkt på meg da hun tegnet en lama, fordi jeg hadde sagt jeg elsket lamaer. Sånne ting og han som ga meg lakrisbåter fordi han husket at jeg elsker det, er kjempekoselige gaver. De må bety litt syns nå jeg. Anonymkode: 88e27...98b
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #42 Skrevet 14. juni 2022 Så heldig du er! Hjemmelaget syltetøy er det beste å få! Anonymkode: af96a...996
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #43 Skrevet 14. juni 2022 Hva gjør at du syns du fortjener en større andel av giverens lønnsslipp, da? Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #44 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det kom en som ga meg en pose med lakrisbåter, og det var jo rørende at han sa han husker jeg elsker det. Da er det omtanke bak. Anonymkode: 88e27...98b Det er «omtanke» at han svingte innom Esso på veien og rasket med seg litt godis til 20 kroner, men ikke «omtanke» at noen har plukket, renset, syltet og hermetisert et kilo bær til deg? Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #45 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, det koster også litt å finne en gave i butikken som mottager vil like også. Dessuten elsker hun å holde på med det, akkurat som jeg liker å lage likør og tørke ulike urter. Det er en hobby. Vi velger jo ikke hva vi føler, og det er jo ikke sånn at jeg forteller henne hva jeg mener. Jeg viser takknemlighet, og mer kan man ikke forlange! Anonymkode: 88e27...98b Men det tar da ikke lengre tid å stikke innom en butikk og plukke noe fra ei hylle? Jeg lager mye fra egen hage. Men frø skal sås, vannes, gjødsles og stelles. Det skal plantes ut, og fortsatt stelles, lukes, og passes gjennom sesongen. Man skal høste grønnsaker, frukt og bær, og man skal videreforedle det, f. eks. til syltetøy. Hvis ikke du forstår at dette krever mer enn litt shopping så er du helt blåst🤷🏻♀️ Jeg strikker også, og har aldri opplevd at noen er misfornøyde med hjemmestrikk. De ønsker seg tvert imot mer… Anonymkode: 481e3...162
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #46 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): På seg selv kjenner man andre ja... Jeg furter nemlig ikke. Men ok, jeg skal huske på at dette er forumet for dønn alvorlige temaer og seriøsitet! Og ikke minst at det består av positive og blide brukere. 😂 Anonymkode: 88e27...98b Like blide som deg … 🙄 Anonymkode: 1b19f...740
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #47 Skrevet 15. juni 2022 Oi, i min vennegjeng er det ikke helt vanlig å kjøpe gaver til voksne hvis det ikke er rundt tall og stor feiring. Hender at vi kjøper en gave i ny og ne hvis vi finner noe som vi vet den andre liker. Er litt mer sånn kom gjerne innom for en kakebit og en kopp kaffe. Ingen av oss som feirer bursdager annet enn kaffe og kaker. Runde tall, det feires da! Samt ungene sine bursdager, og da er det selvsagt gaver. Hadde ei venninne kommet med hjemmelaget gave hadde jeg blitt veldig glad. Har ei venninne som gjør det også, gjerne syltetøy til oss voksne til jul, og annen gave til unga. Anonymkode: 5ebf4...dc2
Iiiiik Skrevet 15. juni 2022 #48 Skrevet 15. juni 2022 Stakkars deg! Det er jo utrolig kjipt å få noe som noen har brukt flere timer på å lage, og som de har spart på for å gi til andre ved en passende anledning.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juni 2022 #49 Skrevet 15. juni 2022 Kjenner at jeg er veldig glad for at jeg ikke er særlig opptatt av gaver når jeg leser denne tråden. Jeg blir alltid mest glad for noe hjemmelaget og særlig noe som kan spises. Gaven var helt topp.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #50 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva gjør at du syns du fortjener en større andel av giverens lønnsslipp, da? Anonymkode: 1b19f...740 Jeg føler da ihvertfall at jeg er verdt en tanke bak gaven. Hva den koster og ikke er ikke nøye. Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er «omtanke» at han svingte innom Esso på veien og rasket med seg litt godis til 20 kroner, men ikke «omtanke» at noen har plukket, renset, syltet og hermetisert et kilo bær til deg? Anonymkode: 1b19f...740 Her er det du som viser utakknemlighet i såfall. En annen her tenker en må raske med seg en bukett, og du en pose med godteri. Det er gaver de som ga vet jeg liker, og det er alt som betyr noe! Prosessen med å lage syltetøyet har ingenting med meg å gjøre, så bare slutt med den dramatiseringen! Jeg lager ring som tar minst like mye tid, og gir det som ekstra oppmerksomhet. Les hva jeg skriver. Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men det tar da ikke lengre tid å stikke innom en butikk og plukke noe fra ei hylle? Jeg lager mye fra egen hage. Men frø skal sås, vannes, gjødsles og stelles. Det skal plantes ut, og fortsatt stelles, lukes, og passes gjennom sesongen. Man skal høste grønnsaker, frukt og bær, og man skal videreforedle det, f. eks. til syltetøy. Hvis ikke du forstår at dette krever mer enn litt shopping så er du helt blåst🤷🏻♀️ Jeg strikker også, og har aldri opplevd at noen er misfornøyde med hjemmestrikk. De ønsker seg tvert imot mer… Anonymkode: 481e3...162 Tanken bak. Det er det eneste som teller. Jeg blåser i om de har med gaver, men det er ikke vits i å gi noe av høflighet. Iiiiik skrev (6 minutter siden): Stakkars deg! Det er jo utrolig kjipt å få noe som noen har brukt flere timer på å lage, og som de har spart på for å gi til andre ved en passende anledning. For du syns at så lenge det er hjemmelagd så er det hellig, og helt forbudt å si noe negativt om? Da kommer jo mange langt med å masseprodusere noe de bare kan gi bort når anledningen byr seg. Smart.. Anonymkode: 88e27...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå