Gå til innhold

Fikk syltetøy i gave!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et glass med pyntet lokk. Utenpå sto det på en deko papirlapp " Karis hjemmelagde " Nå er det fint å få forbruksvarer, men er ikke akkurat dette og andre hjemmelagde ting som karameller, knekk og kjeks noe en bør gi ved siden av en ordentlig gave? Jeg ville skjønt det om det var fra en ung person som fattig student eller noen. Fra voksne med normal til god økonomi syns jeg dette er veldig merkelig? 

Anonymkode: 88e27...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. 

Anonymkode: 57e73...97c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I et glass med pyntet lokk. Utenpå sto det på en deko papirlapp " Karis hjemmelagde " Nå er det fint å få forbruksvarer, men er ikke akkurat dette og andre hjemmelagde ting som karameller, knekk og kjeks noe en bør gi ved siden av en ordentlig gave? Jeg ville skjønt det om det var fra en ung person som fattig student eller noen. Fra voksne med normal til god økonomi syns jeg dette er veldig merkelig? 

Til hvilken anledning var dette?

Skrevet

Hjemmelaget syltetøy er såå godt! Det er jo en kjempekoselig gave. Hjemmelaget sylteagurk er også himmelsk, skulle gjerne fått mer sånt i gave 

Anonymkode: b47f5...ef1

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (8 minutter siden):

Til hvilken anledning var dette?

Bursdag. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hjemmelaget syltetøy er såå godt! Det er jo en kjempekoselig gave. Hjemmelaget sylteagurk er også himmelsk, skulle gjerne fått mer sånt i gave 

Anonymkode: b47f5...ef1

Det er ikke sååå godt, men helt ok. Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger å gi sånt i gave. At de gir det ved siden av som en ekstra og hyggelig oppmerksomhet kan jeg forstå. Men som eneste gave? Det er sånne gaver man blir takknemlige for fra folk man vet sliter økonomisk. 

Skrevet

Det er en fin og hyggelig gave. Sært av deg å lage klageinnlegg om dette.

Anonymkode: 463cc...95d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er en fin og hyggelig gave. Sært av deg å lage klageinnlegg om dette.

Anonymkode: 463cc...95d

Du må nesten forklare hvorfor det er så fin og hyggelig gave da? Det er heller ikke klaging å lure på noe. Det er en merkelig ting av voksne med normal inntekt å gi bort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bursdag. 

Det er ikke sååå godt, men helt ok. Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger å gi sånt i gave. At de gir det ved siden av som en ekstra og hyggelig oppmerksomhet kan jeg forstå. Men som eneste gave? Det er sånne gaver man blir takknemlige for fra folk man vet sliter økonomisk. 

Seriøst? Her har noen brukt tid på å lage noe til deg, og så sitter du her og mener at kun folk med dårlig økonomi hadde blitt glad for det? Høres ut som du er en bortskjemt drittunge som må lære hvordan man skal oppføre seg! 

Anonymkode: 56451...310

Skrevet

Seriøst? Her har noen brukt tid på å lage noe til deg, og så sitter du her og mener at kun folk med dårlig økonomi hadde blitt glad for det? Høres ut som du er en bortskjemt drittunge som må lære hvordan man skal oppføre seg! 

Anonymkode: 56451...310

Nå lager denne personen veldig mye av både syltetøy og annen mat. Hylle på hylle. Så tar hun bare derfra når det er noen som har bursdag og setter på en dekolapp, så nei, det er jo ikke lagd spesielt til noen som helst. Jeg sier heller ikke at det ikke er hyggelig å få, men det passer jo best som en ekstra oppmerksomhet. Jeg lager blant annet likør, og det er både dyrt og mye jobb, men jeg gir små flasker som ekstra oppmerksomhet. Det er ikke hovedgave hverken til bursdager eller andre anledninger. 

Skrevet

Hva er en ordentlig gave i dine øyne, da?

Jeg er har økonomi til å kjøpe meg det jeg jeg trenger av «dill og dall», og begrenset plass til alskens greier. Men jeg har for lite tid og manglende evner til å lage hjemmelagd syltetøy og lignende. Slikt er derfor perfekte gaver for meg. 

Anonymkode: 92104...c0b

Skrevet

Du er utakknemlig og frekk. Innerst inne, regner med at du skjuler ditt virkelige jeg for omverden 

Anonymkode: c18ee...b1a

Skrevet

Det er vel en omtenksom og fin gave å gi. Helter syltetøy enn hjemmelaget godis man ikke aner hvem som har tatt på. Personlig spiser jeg ikke syltetøy men hadde blitt glad for en spiselig gave som ikke får meg til å lure på hvem som har tatt på de. 
Fikk en gang hjemmelaget konfekt som en femåring og syvåring hadde laget. Busekonfekt…. 😂 de kasta jeg. 
Aldri gi bort noe spiselig som unger har laget asså. 

Anonymkode: 4ea1a...622

Skrevet

Jeg ville mye heller fått hjemmelaget syltetøy i gave enn noe ræl jeg ikke trenger fra butikken, faktisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva er en ordentlig gave i dine øyne, da?

Jeg er har økonomi til å kjøpe meg det jeg jeg trenger av «dill og dall», og begrenset plass til alskens greier. Men jeg har for lite tid og manglende evner til å lage hjemmelagd syltetøy og lignende. Slikt er derfor perfekte gaver for meg. 

Anonymkode: 92104...c0b

En blomsterbukett er fint. Hadde hun kommet med det og det glasset med syltetøy, så hadde det vært mer forståelig. Jeg vet at hun gir bort alt mulig hjemmelagd til alle anledninger. Når folk her skriver at det er omsorg og omtanke, så er jo ikke det sant. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel en omtenksom og fin gave å gi. Helter syltetøy enn hjemmelaget godis man ikke aner hvem som har tatt på. Personlig spiser jeg ikke syltetøy men hadde blitt glad for en spiselig gave som ikke får meg til å lure på hvem som har tatt på de. 
Fikk en gang hjemmelaget konfekt som en femåring og syvåring hadde laget. Busekonfekt…. 😂 de kasta jeg. 
Aldri gi bort noe spiselig som unger har laget asså. 

Anonymkode: 4ea1a...622

Jeg kan skjønne unger som vil lage ting, men det blir ikke spist her heller. Jeg syns jo ikke at det er omtenksomt når hun bare plukker med en ting fra hyllene hver gang. Kanskje hun vet at alle må sette pris på hjemmelaget da, så hun slipper unna med det, og ingen kan si noe. 

LillaGorilla♥♥ skrev (2 minutter siden):

Jeg ville mye heller fått hjemmelaget syltetøy i gave enn noe ræl jeg ikke trenger fra butikken, faktisk.

Det må ikke være enten eller. Det er ting å få kjøpt som ikke er ræl! 

Skrevet

Jeg synes det var en hyggelig gave, jeg!

Hjelpe meg så bortskjemt du er, er ikke det viktigste at folk kommer på besøk, da? 

Det ligger ikke nødvendigvis mer omtanke bak en blomsterbukett som man rasker med seg på vei til selskapet?  

Skrevet

Ho tenkte vel at du også er vaksen og med inntekt, og at det ville vere fint å få noko du ikkje like gjerne kunne kjøpt sjølv. Noko ho hadde brukt tid og omtanke på.

Det hadde nok vore like greit å gi deg ei symbolsk geit frå unicef.

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Du må nesten forklare hvorfor det er så fin og hyggelig gave da? Det er heller ikke klaging å lure på noe. Det er en merkelig ting av voksne med normal inntekt å gi bort. 

Jeg tenker at det heller er unormalt å gi gaver til andre voksne i bursdagsgaver, med unntak av nær familie. Det hører liksom grunnskolen til... En liten oppmerksomhet er HELT innenfor. Jeg hadde blitt veldig glad for det. For det hadde vist at hun tenkte på meg.

Anonymkode: c2898...790

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det var en hyggelig gave, jeg!

Hjelpe meg så bortskjemt du er, er ikke det viktigste at folk kommer på besøk, da? 

Det ligger ikke nødvendigvis mer omtanke bak en blomsterbukett som man rasker med seg på vei til selskapet?  

Ja, jeg ser at alle her syns at det er en hyggelig og omtenksom gave, men er det sånn at hjemmelaget er mer hyggelig og omtenksomt enn annet? Her vil jeg si nei, tvert om. Å gi bort noe en har laget masse av er jo bare lettvint. Går du ut og finner en gave eller en bukett så gjør du ihvertfall et offer. Hvorfor skal de raske med en bukett fremfor å finne en pen? Er det bedre å raske med seg et glass syltetøy hjemmefra? 

Skrevet

Jeg forventer virkelig ikke gaver til bursdagen min, synes det hyggeligste er om noen kommer. Og skulle de hatt med seg noe de har laget selv, så er det veldig koselig.

Anonymkode: fa5fe...2d4

Skrevet
☆☆☆ skrev (5 minutter siden):

Ho tenkte vel at du også er vaksen og med inntekt, og at det ville vere fint å få noko du ikkje like gjerne kunne kjøpt sjølv. Noko ho hadde brukt tid og omtanke på.

Det hadde nok vore like greit å gi deg ei symbolsk geit frå unicef.

Hva er en symbolsk geit fra UNICEF? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det heller er unormalt å gi gaver til andre voksne i bursdagsgaver, med unntak av nær familie. Det hører liksom grunnskolen til... En liten oppmerksomhet er HELT innenfor. Jeg hadde blitt veldig glad for det. For det hadde vist at hun tenkte på meg.

Anonymkode: c2898...790

Ja, det er jo en ting, men her et det vanlig. Det er jo ikke så rart eller rørende at hun tenker på meg når de er invitert til middag og kaffe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det syns jeg ikke er merkelig i det hele tatt, jeg hadde blitt svært takknemlig for en slik gave. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er en symbolsk geit fra UNICEF? 

Ja, det er jo en ting, men her et det vanlig. Det er jo ikke så rart eller rørende at hun tenker på meg når de er invitert til middag og kaffe. 

Du gir ei geit, men det er ein familie i Afrika som får geita. Gåvemottakar får eit kort.

Skrevet
*Miss Marple* skrev (2 minutter siden):

Det syns jeg ikke er merkelig i det hele tatt, jeg hadde blitt svært takknemlig for en slik gave. 

Hvorfor hadde du blitt svært takknemlig? Fordi det er hjemmelaget? 

☆☆☆ skrev (2 minutter siden):

Du gir ei geit, men det er ein familie i Afrika som får geita. Gåvemottakar får eit kort.

Det hadde jo vært en kjempefin og viktig gave! 

Skrevet

Det hadde jo vært en kjempefin og viktig gave! 

Ja, det er jo verkeleg gåva til den som har alt. Men det er jo forbunde med ein viss risiko for lite takksemd å gi slike gåver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...