Gå til innhold

Jeg er alvorlig paranoid for tiden.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir paranoid hvis jeg feks ikke får svar på en sms raskt nok. Da begynner tankene å spinne på at jeg har gjort noe galt, at personen hater meg osv. Det er helt forferdelig når det står på. I 9/10 tilfeller er der ingen konflikt, jeg lager det bare til oppi hodet mitt. 

Har en bipolar diagnose og har hatt psykoser tidligere. Bør jeg snakke med legen min om dette? Kan der være tidlig tegn på psykose?

Anonymkode: f1061...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette er du ikke alene om altså. Jeg har også lurt iblant, men nå sender jeg veldig lite meld, så det skjer ikke ofte. Jeg vet flere reagerer på å ikke få svar raskt nok da, og det er jo tråder på ulike forum hvor folk spør om hva som feiler folk som ikke svarer fort nok.

Er det "bare" dette, eller er det mer som uroer deg? Dessuten kjenner du deg selv best, så hvis det er helt utypisk akkurat deg å bli mistenksom ved å vente på svar, så er det jo kanskje et varseltegn på noe? 

Anonymkode: 46bc2...7e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg blir paranoid hvis jeg feks ikke får svar på en sms raskt nok. Da begynner tankene å spinne på at jeg har gjort noe galt, at personen hater meg osv. Det er helt forferdelig når det står på. I 9/10 tilfeller er der ingen konflikt, jeg lager det bare til oppi hodet mitt. 

Har en bipolar diagnose og har hatt psykoser tidligere. Bør jeg snakke med legen min om dette? Kan der være tidlig tegn på psykose?

Har du alltid vært var for dette, eller merker du en forverring?

Anonymkode: 05688...96c

Skrevet

Tidlig tegn på mani, tenker jeg heller. Søk hjelp! 

Anonymkode: 2190a...e63

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Høres ut som du er usikker på deg selv. ❤️Dette kan gjøres noe med. 😊 Er litt midt i det samme.. Må ta meg i det og fortelle meg selv:"Det går bra at alle ikke liker meg. Jeg må tåle at noen er sure på meg." 

Les masse, tilegn deg lærdom, øv. Snakk med noen om dette. 

Du er flink, du er bevisst på dette. 😊👏👏

Anonymkode: 24db6...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...