Gå til innhold

Avstandsforhold - kan det gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om Oslo og Molde. Noen med erfaringer? Tips?

Anonymkode: 6a169...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor lenge dere har tenkt å bo sånn og hva slags tanker dere har om å være særboende kjærester.

Skal en av dere studere et år, eller ta et prosjektarbeid en begrenset periode går det selvfølgelig helt fint. Da blir det ukependling en periode.

Bor dere i hver deres by, har barn i hver deres by, og ingen ser for seg å flytte fra byen sin, da kan det fort bli vanskelig på sikt om begge har et ønske om å ha noen å komme hjem til i hverdagen.

Om begge synes det er deilig å være særboere og møtes bare noen helger og ferier, da kan det fungere utmerket.

Anonymkode: bd163...27a

Skrevet

50 mil og minst 7 timers biltur det. Har dere god økonomi er det faktisk flyplass i Molde også da, så om dere kan fly ved besøk så får dere mer tid sammen i allefall enn om dere skal kjøre. 

Så dere må jo kjenne på om dere faktisk har tid og ork da, og om det er verdt det. Kan en av dere få til å flytte etterhvert? Må det mye barnepass til for å kunne treffes? 

Jeg ble sammen med en for snart fire år siden som bor 35 mil unna. Den gangen sa han at han var flyttbar på sikt, derfor syntes vi det var verdt å bli kjent og la oss bli glad i hverandre. Så skjedde det noe som gjorde han ikke er flyttbar likevel (øvrig familie). Vi møttes en gang i måneden, noe vi følte var for lite. Jeg ville så flytte til ham, men sønnen min nektet og jeg innså det ville bli veldig ugreit å tvinge ham (diagnose med ressurser). Endte opp med at kjæresten ordnet seg jobb på mitt sted der han jobber turnus en uke her og er hjemme den andre uken. Det tærer på med all pendlingen, for han må kjøre bil, og vi gleder oss til sønnen min er ferdig på ungdomsskolen og vi da kan flytte. Det er utrolig slitsomt med avstandsforhold. Vi savnet hverandre mye da vi så hverandre lite. 

Anonymkode: cc525...fc5

Skrevet

Alt går.. hvis man vil

Anonymkode: e3a4a...f28

Skrevet

Jeg har bodd borte i ca 2 år, og delvis ukependlet i 2 år til. Det har gått fint, men stikkordet er at vi har hus og hjem sammen, ingen barn, og jeg har oppfattet meg selv som hybelboer. Reiste hjem kanskje hver 3.helg i perioder. 

Alt er hva du gjør det til, men det er jo helt avhengig av deres situasjon!

Anonymkode: 39680...ff0

Skrevet

Hi her.
Jeg er har tre barn 50/50 med en grei eksmann. Har nå møtt en fin mann gjennom jobben, og han bor i Molde. Vi har lyst til å få dette til å fungere, men enn så lenge må vi da satse på et avstandsforhold. På sikt kan han kanskje komme til Østlandet hvis det dukker opp ledige stillinger innenfor hans profesjon her. Det går jo fly hver dag, så det er muligheter for helger og fridager sammen enten her eller der. Det kan jo gå?

Anonymkode: 6a169...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...