Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Ser folk skriver hvor vanskelig noen eks menn er , når det gjelder å gi barna pass. men et tidligere diskusjons forum, der skrev noen at de inne trenger pass i Schengen land, dvs at det bare er å reise uten. Kan noen si hva som er rett? Husker sist jeg var i Danmark, og skulle ta toget over til Sverige, da fikk en ikke komme ombord toget uten pass… Men mange mener at en ikke trenger pass i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland osv Anonymkode: 10840...dd4
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Voksne trenger gyldig id, og det er ikke alle land som godtar førerkort. Så da må du ha pass eller internasjonalt id kort. Barn kan reise uten i Norden. Forrige gang vi var i Sverige måtte vi to voksne vise id, men ikke barna. Det er likt i Danmark tror jeg, de voksne må vise id, mens barna slipper. Sverige godtar førerkort da, vet ikke hvordan det er med Danmark? Anonymkode: e6f3a...02c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Jeg var i Sverige med fly for et par uker siden, og ble ikke på noe tidspunkt bedt om å vise pass eller ID. Anonymkode: 9e817...0ac
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Mine unger var med tante og onkel til Danmark ett år, jeg sendte med de utgåtte passene itilfelle noe siden de ikke var deres barn. De måtte bruke passene for å komme i land i danmark, fødselsnr. Det hadde nok gått om jeg hadde sendt de på sms også. Men når de tok en snartur innom Tyskland skulle de ha pass til alle. De kommenterte på at mine barns hadde gått ut, men siden det var barn gikk det greit. Så selv om det egentlig ikke skal trenge, kan deg hende du trenger. Det er vel også eneste ID barn har og det kreves jo ID, så da må en faktisk ha det. Så selv om de ikke krever Id som pass, kreves Id og til barn r det ikke mange muligheter. Anonymkode: eb22a...d95
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mine unger var med tante og onkel til Danmark ett år, jeg sendte med de utgåtte passene itilfelle noe siden de ikke var deres barn. De måtte bruke passene for å komme i land i danmark, fødselsnr. Det hadde nok gått om jeg hadde sendt de på sms også. Men når de tok en snartur innom Tyskland skulle de ha pass til alle. De kommenterte på at mine barns hadde gått ut, men siden det var barn gikk det greit. Så selv om det egentlig ikke skal trenge, kan deg hende du trenger. Det er vel også eneste ID barn har og det kreves jo ID, så da må en faktisk ha det. Så selv om de ikke krever Id som pass, kreves Id og til barn r det ikke mange muligheter. Anonymkode: eb22a...d95 Grunnen til at jeg spør, er at så mange driter i pass og id til barna når de reiser i Norden . Jeg selv tar med pass/id kort til alle barna, da vi har blitt stoppet på grensene selv, både fra Sverige og Danmark . Turen mellom Frankrike og Italia ble vi ikke spurt da, men hadde de med. Anonymkode: 10840...dd4
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Voksne trenger gyldig id, og det er ikke alle land som godtar førerkort. Så da må du ha pass eller internasjonalt id kort. Barn kan reise uten i Norden. Forrige gang vi var i Sverige måtte vi to voksne vise id, men ikke barna. Det er likt i Danmark tror jeg, de voksne må vise id, mens barna slipper. Sverige godtar førerkort da, vet ikke hvordan det er med Danmark? Anonymkode: e6f3a...02c Alle kan reise passfritt i Norden. Også voksne. Anonymkode: b7f84...a61
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Alle kan reise passfritt i Norden. Også voksne. Anonymkode: b7f84...a61 Ja, jeg vet du kan reise passfritt, men du kan bli bedt om å vise id. Vi måtte det da vi var i Sverige i påsken, men det holdt i massevis å vise førerkort. Anonymkode: e6f3a...02c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå