Gå til innhold

Sex og prevensjon….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bikket 50 og har i alle år hatt store problemer med å bruke prevensjon. Så for det meste brukt «hoppe av» metoden. Dette har funger bra, men er jo litt kjedelig. Har nå så smått fått symptomer på overgangsalder, og menstruasjon hilser på et par-tre ganger i året. Dette kombinert med alder og dermed mindre fruktbar gjør at jeg tenker vi snart kan ha sex på vanlig måte uten å «hoppe av». Har alltid hatt lett for å bli gravid og sist som 40-åring. Hadde du tenkt det samme som meg? Mannen tør ikke…..

Anonymkode: 2db57...b94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et sånn praktisk spørsmål, når dere bruker "hoppe av i svingen" hvordan gjør dere det da så mannen får fortsette og få utløsning? Blir det ikke veldig ødelagt for han når han må dra den ut like før han når høydepunktet? Blir han frustrert?

Anonymkode: eea9f...223

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Bare et sånn praktisk spørsmål, når dere bruker "hoppe av i svingen" hvordan gjør dere det da så mannen får fortsette og få utløsning? Blir det ikke veldig ødelagt for han når han må dra den ut like før han når høydepunktet? Blir han frustrert?

herregud!!!

HI, hva med å sjekke hvor mange egg du har igjen? Kan jo ikke være altfor mange nå som du er over 50? 

Anonymkode: 52875...4b9

Skrevet

Kondom?

Anonymkode: 32531...f90

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Har bikket 50 og har i alle år hatt store problemer med å bruke prevensjon. Så for det meste brukt «hoppe av» metoden. Dette har funger bra, men er jo litt kjedelig. Har nå så smått fått symptomer på overgangsalder, og menstruasjon hilser på et par-tre ganger i året. Dette kombinert med alder og dermed mindre fruktbar gjør at jeg tenker vi snart kan ha sex på vanlig måte uten å «hoppe av». Har alltid hatt lett for å bli gravid og sist som 40-åring. Hadde du tenkt det samme som meg? Mannen tør ikke…..

I Norge er det under 10 kvinner i året som blir gravide etter 50-årsdagen. Men hvem vet, Sara var 90!

Anonymkode: b8322...6fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

herregud!!!

HI, hva med å sjekke hvor mange egg du har igjen? Kan jo ikke være altfor mange nå som du er over 50? 

Hadde ikke du blitt sur hvis du måtte stoppe opp akkurat i det du var på nippet til å komme da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hadde ikke du blitt sur hvis du måtte stoppe opp akkurat i det du var på nippet til å komme da?

Man kan f eks

1) runke seg til mål etter uttrekkingen

2) La dama suge på slutten der hun svelger eller lar det treffe andre plasser. Selv elsker vi å avslutte med 69 

Anonymkode: a3571...7df

Skrevet

Steriliser deg da vel🙂 enkelt og greit, det har jeg gjort og er så digg og slippe og tenke på graviditet eller prevansjon😁😁 sexlivet til folk må være ganske kjipt om enn ikke kan ha sex fordi sånn og slik og ditt og datt!! Så mitt tips til alle damer der ute, er du ferdig med barn. Steriliser deg så er det bare og nyte sex resten av livet😃😃 

Anonymkode: 11247...181

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Steriliser deg da vel🙂 enkelt og greit, det har jeg gjort og er så digg og slippe og tenke på graviditet eller prevansjon😁😁 sexlivet til folk må være ganske kjipt om enn ikke kan ha sex fordi sånn og slik og ditt og datt!! Så mitt tips til alle damer der ute, er du ferdig med barn. Steriliser deg så er det bare og nyte sex resten av livet😃😃 

Jeg steriliserte meg da jeg var 35 år, og det var en super løsning da.

Men man steriliserer seg jo ikke når man er 50 år, da går man til gynekologen og sjekker om man fremdeles er fruktbar... Både med ultralyd for å sjekke om det er noen egg igjen og med blodprøver for å sjekke hormonnivåer.

Anonymkode: 183cb...b8e

Skrevet

ville brukt pessar med sæddrepende krem. Relativt usikkert for en 30-åring, men får nok sædcellene av veien når eggene begynner å bli få og slitne.

Ville absolutt ikke giddet sterilisere meg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hahaha dette tyder på at du er en mann, for er det noe kvinner kan relatere til så er det akkurat det der 😅😅😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

herregud!!!

Ja det kan jeg kanskje? Har gu-time nå i juni😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

I Norge er det under 10 kvinner i året som blir gravide etter 50-årsdagen. Men hvem vet, Sara var 90!

Sara ble ikke gravid på normal måte

Anonymkode: c455a...7e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mannen kan sterilisere seg! Så mye enklere 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det kan jeg kanskje? Har gu-time nå i juni😊

Hør med gynekologen din om du kan sjekke det. For alt du vet er det kanskje ett igjen og da er jo sjansen miiiinimal!

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Mannen kan sterilisere seg! Så mye enklere 

Nei, er mer komplikasjoner fakktisk i ettertid. Men vær så god, propp dere full i hormon, gummi og sure menn som ikke får orntlig sex🙈🤭 jeg har ivertfall en meget happy mann😀 og det er det beste😇

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nei, er mer komplikasjoner fakktisk i ettertid. Men vær så god, propp dere full i hormon, gummi og sure menn som ikke får orntlig sex🙈🤭 jeg har ivertfall en meget happy mann😀 og det er det beste😇

Min mann har sterilisert seg. Fungerer supert 🤩👍🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har steriliserert mann, og vi er superhappy begge to.
Det er ikke mer komplikasjoner i ettertid, nei, og det anbefales at mannen steriliserer seg, ikke kvinnen, da inngrepet på kvinner er så mye mer omfattende. 

Men er man femti og mannen til HI fortsatt ikke har sterilisert seg før, så er det ikke noe vits nå. Da ville jeg hørt med gyn, og bare kjørt på om man får klarsignal. 

Anonymkode: b6de2...4a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sara ble ikke gravid på normal måte

Du verden. Er dette riktig? Alarmér pressen!!!!

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Min mann har sterilisert seg. Fungerer supert 🤩👍🏻

Så bra 🙂 men når det først har gått galt med menn så er det krise. Har både hørt og lest om tilfeller der mannen ikke får ereksjon lenger, eller smerter under samleie🤨 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har steriliserert mann, og vi er superhappy begge to.
Det er ikke mer komplikasjoner i ettertid, nei, og det anbefales at mannen steriliserer seg, ikke kvinnen, da inngrepet på kvinner er så mye mer omfattende. 

Men er man femti og mannen til HI fortsatt ikke har sterilisert seg før, så er det ikke noe vits nå. Da ville jeg hørt med gyn, og bare kjørt på om man får klarsignal. 

Anonymkode: b6de2...4a7

Er ett relativt lite inngrep. Fjerner bare egglederne og får 3 små arr på magen🙂 var fiks ferdig og fin etter kun 1 veke🙂hadde kun litt mensmurring i noen dager. hadde vel sex 2-3 dager etter inngrepet. Klødde litt når arret grodde de var vel det som plagde meg mest🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Da spruter han bare ut over overkroppen min. Stopper ikke for det. 

Anonymkode: bd173...bc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Så bra 🙂 men når det først har gått galt med menn så er det krise. Har både hørt og lest om tilfeller der mannen ikke får ereksjon lenger, eller smerter under samleie🤨 

Mannlig sterilisering er et mye mindre inngrep og har mindre risiko! Det er fakta. Kvinnelig sterilisering med laparoskopi i narkose er et relativt lite inngrep, men har potensiell mye større risikoer enn mannlig sterilisering i lokalbedøvelse.

Anonymkode: 518d2...060

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jøss! Sure menn som ikke får orntlig sex og greier der altså 😅

Anonymkode: 9c725...b10

Skrevet

Hi her. Mannen min er superhappy han, er mer jeg som begynner å blir lei. Sterilisering er ikke noe alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...