Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Før noen angriper meg, sikkert noen mødre også, men jeg har faktisk bare vært borti fedre. Så, hva er det med fedre som lager krøll, enten det gjelder flyttemelding, søknad om pass, søknad om bankkonto og bankkort for barna ved å ikke skrive under? Er det det at de tror de straffer eksen? Generell vranghet? Vil de straffe barna? Jeg er borti et tilfelle om dagen der far ikke ville skrive under på flyttemelding. Jeg, som nabo, har levert en uttalelse om at barna bor hos mor. Jeg ser dem jo nesten hver dag. Hun måtte også skaffe andre papirer på dette. Etter en del måneder bestemte folkeregisteret adressen til barna og de ble endelig registrert her. Nå nekter han å skrive under så eldste kan få bankkonto, kort, vipps og alt det de andre på samme alder har. I en tråd her leser jeg om de som ikke vil signere på at barnet får pass. Hva er det med dem? Anonymkode: 79e12...b01
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 De er sta vesener som tenker at det som skal skje skal skje fordi DE ønsker, og ikke noen andre. Det er jeg som fortviler over pass i den andre saken. Vært akkurat det samme med flyttemeldinger, bankkort, vipps etc. Det går ikke noe utover dem at de gir det, men de lar være fordi de kan. Det er den eneste "makta" de har igjen ovenfor barna. Anonymkode: 02ca1...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 De tror de ødelegger for mor, men ser ikke at det er barna de ødelegger for. Her har far til barna holdt på sånn i mange år. Og det og avlyse samvær sent på torsdag kveld, eller fredag morgen. Sånn så mine planer skal gå i vasken. Men det han ikke ser, er hvor utrolig lei seg barna blir. Og da dette begynner og bli det normale, så slutter de å forvente noe av far, og starter å trekke seg unna. Den det går utover er 100% barna. Det går litt utover meg, men ikke på langt nær i den graden det går utover barna. Anonymkode: ab6c7...d50
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Det er riktig at dette gjelder en del, ikke bare noen, fedre og mødre. Hvorfor er de sånn? Hvorfor gjør de det på den måten? Fordi vi har et samfunn der fasade, "respekt", "skam", er viktig. Kjærlighet er noe ganske fremmed. Det forbindes med sex og puling. Kjærlighet som et valg, som et mellommenneskelig forhold, er ganske fremmed for de fleste av oss. Det gjør at mange derfor er opptatt av fasade, det å fremstå som perfekt, for å slippe unna kritikk, det å bli sett ned på. Anonymkode: 69204...88f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er riktig at dette gjelder en del, ikke bare noen, fedre og mødre. Hvorfor er de sånn? Hvorfor gjør de det på den måten? Fordi vi har et samfunn der fasade, "respekt", "skam", er viktig. Kjærlighet er noe ganske fremmed. Det forbindes med sex og puling. Kjærlighet som et valg, som et mellommenneskelig forhold, er ganske fremmed for de fleste av oss. Det gjør at mange derfor er opptatt av fasade, det å fremstå som perfekt, for å slippe unna kritikk, det å bli sett ned på. Anonymkode: 69204...88f Hæ? Anonymkode: 02ca1...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hæ? Anonymkode: 02ca1...7cb DET ER RIKTIG AT DETTE GJELDER EN DEL, IKKE BARE NOEN, FEDRE OG MØDRE. HVORFOR ER DE SÅNN? HVORFOR GJØR DE DET PÅ DEN MÅTEN? FORDI VI HAR ET SAMFUNN DER FASADE, "RESPEKT", "SKAM", ER VIKTIG. KJÆRLIGHET ER NOE GANSKE FREMMED. DET FORBINDES MED SEX OG PULING. KJÆRLIGHET SOM ET VALG, SOM ET MELLOMMENNESKELIG FORHOLD, ER GANSKE FREMMED FOR DE FLESTE AV OSS. DET GJØR AT MANGE DERFOR ER OPPTATT AV FASADE, DET Å FREMSTÅ SOM PERFEKT, FOR Å SLIPPE UNNA KRITIKK, DET Å BLI SETT NED PÅ. Anonymkode: 69204...88f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 90% av disse idiotene er nok dessverre menn. Min teori er at det handler om makt. De har mista kontroll over kona da forholdet tok slutt, men krampeholder på siste rest av små makt-elementer som de prøver å styre henne med. Kan de ikke bestemme hva hun skal gjøre, så kan de i alle fall bestemme hva hun IKKE skal gjøre (typ reise til utlandet), og kan de ikke bestemme det heller, så kan de i det minste trenere det lengst mulig i tid. Har en sånn situasjon tett på meg akkurat nå. Venninna mi bor her fordi eksmannen er maktsyk og manipulerende; hun har tømt hit. Men han prøver seg på noe hver dag, nye måter å kontrollere henne på. Gjennom ungene, gjennom økonomien eller gjennom uthaling og trenering. Anonymkode: d3db0...2ad
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er riktig at dette gjelder en del, ikke bare noen, fedre og mødre. Hvorfor er de sånn? Hvorfor gjør de det på den måten? Fordi vi har et samfunn der fasade, "respekt", "skam", er viktig. Kjærlighet er noe ganske fremmed. Det forbindes med sex og puling. Kjærlighet som et valg, som et mellommenneskelig forhold, er ganske fremmed for de fleste av oss. Det gjør at mange derfor er opptatt av fasade, det å fremstå som perfekt, for å slippe unna kritikk, det å bli sett ned på. Anonymkode: 69204...88f Er du på stoff? Anonymkode: 3b637...1e0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): DET ER RIKTIG AT DETTE GJELDER EN DEL, IKKE BARE NOEN, FEDRE OG MØDRE. HVORFOR ER DE SÅNN? HVORFOR GJØR DE DET PÅ DEN MÅTEN? FORDI VI HAR ET SAMFUNN DER FASADE, "RESPEKT", "SKAM", ER VIKTIG. KJÆRLIGHET ER NOE GANSKE FREMMED. DET FORBINDES MED SEX OG PULING. KJÆRLIGHET SOM ET VALG, SOM ET MELLOMMENNESKELIG FORHOLD, ER GANSKE FREMMED FOR DE FLESTE AV OSS. DET GJØR AT MANGE DERFOR ER OPPTATT AV FASADE, DET Å FREMSTÅ SOM PERFEKT, FOR Å SLIPPE UNNA KRITIKK, DET Å BLI SETT NED PÅ. Anonymkode: 69204...88f ÅJa. Du tenkte jeg ikke klarte å lese? "HÆ???" i dette tilfelle betyr; hva i alle dager er det du babler om?? Anonymkode: 02ca1...7cb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er riktig at dette gjelder en del, ikke bare noen, fedre og mødre. Hvorfor er de sånn? Hvorfor gjør de det på den måten? Fordi vi har et samfunn der fasade, "respekt", "skam", er viktig. Kjærlighet er noe ganske fremmed. Det forbindes med sex og puling. Kjærlighet som et valg, som et mellommenneskelig forhold, er ganske fremmed for de fleste av oss. Det gjør at mange derfor er opptatt av fasade, det å fremstå som perfekt, for å slippe unna kritikk, det å bli sett ned på. Anonymkode: 69204...88f Det er mulig at du har et poeng inni der, men jeg ser det ikke. Hva mener du fasade og puling har med flyttemeldinger og bankkort til barna å gjøre? Om man lar være å skrive under en flyttemelding, så unngår man jo ikke kritikk, man skaper grobunn for det. Anonymkode: 79e12...b01
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er mulig at du har et poeng inni der, men jeg ser det ikke. Hva mener du fasade og puling har med flyttemeldinger og bankkort til barna å gjøre? Om man lar være å skrive under en flyttemelding, så unngår man jo ikke kritikk, man skaper grobunn for det. Anonymkode: 79e12...b01 Jeg skjønte dette godt. Personene det tales om har ikke skjønt at kjærlighet er å behandle den andre godt. De tror kjærligheten kun er noe som kan uttrykkes via sex; eller de har sågar byttet ut kjærligheten helt, og erstattet den med sex. Anonymkode: d3db0...2ad
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): De tror de ødelegger for mor, men ser ikke at det er barna de ødelegger for. Her har far til barna holdt på sånn i mange år. Og det og avlyse samvær sent på torsdag kveld, eller fredag morgen. Sånn så mine planer skal gå i vasken. Men det han ikke ser, er hvor utrolig lei seg barna blir. Og da dette begynner og bli det normale, så slutter de å forvente noe av far, og starter å trekke seg unna. Den det går utover er 100% barna. Det går litt utover meg, men ikke på langt nær i den graden det går utover barna. Anonymkode: ab6c7...d50 Ja, ikke sant? Du kan jo bare sørge for å ikke legge altfor ambisiøse planer. Barna kan ikke velge å ikke glede seg, i alle fall ikke i starten. De tror jo på ham… Anonymkode: d3db0...2ad
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Skrevet 14. juni 2022 De har fått såret stoltheten sin, og det er noe av det verste man kan gjøre mot et forvokst ego i et lite sinn. Noen slike tilfeller ender i partnerdrap, andre i smålige forsøk på å fortsatt ha kontroll over expartneren. Anonymkode: a145b...312
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #15 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønte dette godt. Personene det tales om har ikke skjønt at kjærlighet er å behandle den andre godt. De tror kjærligheten kun er noe som kan uttrykkes via sex; eller de har sågar byttet ut kjærligheten helt, og erstattet den med sex. Anonymkode: d3db0...2ad Og med kjærlighet=sex følger synet på kvinnen som en vare/byttegjenstand. De får eierskapsforhold til kona/samboer, og når hun da bryter ut, så vil de gjøre alt for å "ikke miste ansikt" og fortsatt ha kontroll over nå ekskona/ekssamboer. På samme måte som du kanskje snakker hardt til hunden som til stadighet rømmer, og sikrer hunden bedre/unndrar snacks for en periode, vil en mann med eiesyke over eksen sin gjøre alt for å få henne til å adlyde ham. Det skjedde med eksmannen min - han behandlet meg som dritt i forholdet, fortalte meg at jeg ikke var verdt noe, nektet å ha sex med meg samtidig som han hadde seg med andre og truet med å kaste meg ut av huset. Men da JEG endelig fikk nok og gikk, var det ikke måte på hva han gjorde for å få meg tilbake. Det var trusler vekselvis med formaninger og kjærlighetserklæringer. Han meldte meg til barnevernet, han holdt igjen bidrag, han fortalte dritt om meg til venner og familie, han nektet å ha samvær med barna (blant annet for å forhindre at jeg traff en ny mann). Dette har vært en mann som var styrt med fornuft, ikke følelser, mens vi bodde sammen. Forvandlet over natten. Anonymkode: 1b413...cab
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Er du på stoff? Anonymkode: 3b637...1e0 Nei. Anonym bruker skrev (44 minutter siden): ÅJa. Du tenkte jeg ikke klarte å lese? "HÆ???" i dette tilfelle betyr; hva i alle dager er det du babler om?? Anonymkode: 02ca1...7cb I så fall klarer du ikke å kommunisere. "Hæ" betyr, "hva sa du?". "Hva i alle dager babler du om" betyr "hva i alle dager babler du om". Vil du si, "hva i alle dager babler du om", så si da, "hva i alle dager babler du om". Ellers tror folk at du ikke får med deg hva som ble sagt. Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det er mulig at du har et poeng inni der, men jeg ser det ikke. Nei, skjønner. Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg skjønte dette godt. Personene det tales om har ikke skjønt at kjærlighet er å behandle den andre godt. De tror kjærligheten kun er noe som kan uttrykkes via sex; eller de har sågar byttet ut kjærligheten helt, og erstattet den med sex. Anonymkode: d3db0...2ad Akkurat. Kjærligheten er valg. Om jeg ser en tigger sitte på Karl Johan, og jeg gir penger til vedkommende så er det jo ikke fordi jeg håper at andre legger merke til det og tenker at jeg er så flink som gir bort penger, eller fordi jeg kjenner personen (jeg er ikke fra Oslo). Nei, det er av kjærlighet, omtanke for et annet medmenneske. Men en del tror at kjærlighet = det som er mellom to personer, og bare det. Akkurat det var det jeg tenkte på ja. Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Og med kjærlighet=sex følger synet på kvinnen som en vare/byttegjenstand. De får eierskapsforhold til kona/samboer, og når hun da bryter ut, så vil de gjøre alt for å "ikke miste ansikt" og fortsatt ha kontroll over nå ekskona/ekssamboer. På samme måte som du kanskje snakker hardt til hunden som til stadighet rømmer, og sikrer hunden bedre/unndrar snacks for en periode, vil en mann med eiesyke over eksen sin gjøre alt for å få henne til å adlyde ham. Det skjedde med eksmannen min - han behandlet meg som dritt i forholdet, fortalte meg at jeg ikke var verdt noe, nektet å ha sex med meg samtidig som han hadde seg med andre og truet med å kaste meg ut av huset. Men da JEG endelig fikk nok og gikk, var det ikke måte på hva han gjorde for å få meg tilbake. Det var trusler vekselvis med formaninger og kjærlighetserklæringer. Han meldte meg til barnevernet, han holdt igjen bidrag, han fortalte dritt om meg til venner og familie, han nektet å ha samvær med barna (blant annet for å forhindre at jeg traff en ny mann). Dette har vært en mann som var styrt med fornuft, ikke følelser, mens vi bodde sammen. Forvandlet over natten. Anonymkode: 1b413...cab Helt riktig! Det er derfor slike er sånn som det der... Går en tilbake til en slik person så vil det være gull og grønne skoger i en-tre dager, så er alt som før. Eller kanskje verre. Der er som du skriver, ingen kjærlighet å spore. Anonymkode: 69204...88f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei. I så fall klarer du ikke å kommunisere. "Hæ" betyr, "hva sa du?". "Hva i alle dager babler du om" betyr "hva i alle dager babler du om". Vil du si, "hva i alle dager babler du om", så si da, "hva i alle dager babler du om". Ellers tror folk at du ikke får med deg hva som ble sagt. Nei, skjønner. Akkurat. Kjærligheten er valg. Om jeg ser en tigger sitte på Karl Johan, og jeg gir penger til vedkommende så er det jo ikke fordi jeg håper at andre legger merke til det og tenker at jeg er så flink som gir bort penger, eller fordi jeg kjenner personen (jeg er ikke fra Oslo). Nei, det er av kjærlighet, omtanke for et annet medmenneske. Men en del tror at kjærlighet = det som er mellom to personer, og bare det. Akkurat det var det jeg tenkte på ja. Helt riktig! Det er derfor slike er sånn som det der... Går en tilbake til en slik person så vil det være gull og grønne skoger i en-tre dager, så er alt som før. Eller kanskje verre. Der er som du skriver, ingen kjærlighet å spore. Anonymkode: 69204...88f Her holdt det i nøyaktig 6 timer før hans virkelige "jeg" med pirking, kritikk og latterliggjøring begynte å stikke fram igjen. Anonymkode: 1b413...cab
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Her holdt det i nøyaktig 6 timer før hans virkelige "jeg" med pirking, kritikk og latterliggjøring begynte å stikke fram igjen. Anonymkode: 1b413...cab Uff... Sjelden jeg misunner noen noe, men det unner jeg deg ikke. Nå vet du i alle fall hvordan slike mennesker er. Mange tror ikke på at det er en fasade. Mange tror at slike mennesker er så snille, sjarmerende. Og slike mennesker har en rekke "verktøy" de kan bruke for å manipulere andre. De er "alltid" ofre. Jeg håper det går bra med deg nå. ❤️ Anonymkode: 69204...88f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Uff... Sjelden jeg misunner noen noe, men det unner jeg deg ikke. Nå vet du i alle fall hvordan slike mennesker er. Mange tror ikke på at det er en fasade. Mange tror at slike mennesker er så snille, sjarmerende. Og slike mennesker har en rekke "verktøy" de kan bruke for å manipulere andre. De er "alltid" ofre. Jeg håper det går bra med deg nå. ❤️ Anonymkode: 69204...88f Ingen trodde på meg da jeg fortalte om vold, utroskap og psykisk manipulering fra ham til våre felles venner. Alle trodde at han var trofast, ordentlig og snill familiemann som bare ville det beste for alle. Jeg ble sett på som egoistisk bitch som dumpet en gullegod mann på grunn av egne egoistiske interesser og skyhøye krav. Anonymkode: 1b413...cab
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen trodde på meg da jeg fortalte om vold, utroskap og psykisk manipulering fra ham til våre felles venner. Alle trodde at han var trofast, ordentlig og snill familiemann som bare ville det beste for alle. Jeg ble sett på som egoistisk bitch som dumpet en gullegod mann på grunn av egne egoistiske interesser og skyhøye krav. Anonymkode: 1b413...cab Man må bare heve seg over det. Hvis de velger å tro så ille om deg, er de jo enten lettlurte eller ganske dårlige venner. Anonymkode: d3db0...2ad
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2022 #21 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 14.6.2022 den 11.17): De har fått såret stoltheten sin, og det er noe av det verste man kan gjøre mot et forvokst ego i et lite sinn. Noen slike tilfeller ender i partnerdrap, andre i smålige forsøk på å fortsatt ha kontroll over expartneren. Anonymkode: a145b...312 Tror du er inne på noe her. Anonymkode: d3db0...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå