Gå til innhold

Kurvfest - mengde mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kurvfest, sommeravslutning skole…..

Skal ta med pizzasnurrer, men hvor mange bør jeg ta med? 😳

Anonymkode: ef06c...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange skal du ha led til og hvor mange av dine pizzasnurrer sliser en person til et måltid?

Anonymkode: 121b8...bdb

Skrevet

Pizzasnurrer pleier å være populært, så jeg hadde nok tatt med 20-30 stykker.

Anonymkode: 56cb9...635

Skrevet

Her tar vi med mat nok til vår familie. Om alle gjør det blir det nok. Om alle tar med til dobbelt så mange, så blir det mye mat til overs. 

Anonymkode: c24ec...9c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Her tar vi med mat nok til vår familie. Om alle gjør det blir det nok. Om alle tar med til dobbelt så mange, så blir det mye mat til overs. 

Nå løses kanskje dette ulikt på ulike skoler, men her er det gjerne sånn at f.eks. jenteforeldrene har med mat og gutteforeldrene deles i to der halvparten tar med brus/saft og halvparten kaffe. I så fall bør man beregne litt mer mat. Og pizzasnurrer pleier å være veldig populært blant barna, så jeg hadde tatt med nok til at alle kunne få.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå løses kanskje dette ulikt på ulike skoler, men her er det gjerne sånn at f.eks. jenteforeldrene har med mat og gutteforeldrene deles i to der halvparten tar med brus/saft og halvparten kaffe. I så fall bør man beregne litt mer mat. Og pizzasnurrer pleier å være veldig populært blant barna, så jeg hadde tatt med nok til at alle kunne få.

Om det er sånn må man selvfølgelig ta med mer. Jeg er enig i at pizzasnurrer forsvinner fort. 

Skrevet

I urganspunktet nok til familien, ev til to familier om bare halvparten har med mat. Men jeg har oftest med ting i porsjonsstørrelse, altså som ikke må skjæres og som ikke kreves bestikk for å spise, og jeg har lært meg at det er slike ting det går mest av. Sist hadde jeg med puzzahorn og muffins, 30 av hver, og alt var borte på et blunk. 

Anonymkode: f0ef6...4b2

Skrevet

Jeg hadde vel tatt med rundt 40. Det er veldig populært, og greit at alle da får.

Anonymkode: 24bfc...422

Skrevet

Akkurat pizzasnurrer ville jeg tatt med ganske mange av, ungene elsker det, og du må regne med at de forsvinner fort. Kjedelig om bare de 10 første ungene får en hver også var det flere som står og "sikler" etter dem ;)

Ville sikkert tatt med 40 stykker.

Anonymkode: dbbbe...c39

Skrevet

Jeg bakte 40 stk til idag, alt ble borte😊

Anonymkode: 83b14...b84

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bakte 40 stk til idag, alt ble borte😊

Har du noe oppskrift på de? Tenkte å ha pizzasnurr til lang biltur i sommer. 

Anonymkode: a400c...e32

Skrevet

Jeg pleier å ta med litt mer enn til min familie, er det 20 mennesker tar jeg med til 10, er det 30 tar jeg med til 15...  Når alle skal ta med  kan man ikke ta med til alle... Er ikke noe problem om det går tomt, det er jo flust av annen mat...

Anonymkode: 1884b...49a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gjorde det veldig enkelt. Ferdigbunn(coop/peppes sin), pepper original tomatsaus, smårettskinke og ost. La en liten osteskive oppå i tillegg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gjorde det veldig enkelt. Ferdigbunn(coop/peppes sin), pepper original tomatsaus, smårettskinke og ost. La en liten osteskive oppå i tillegg.

Ja var ferdigbunn jeg også tenkte :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Anonymkode: dbbbe...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...