Gå til innhold

Selvutnevnt interiørguru.

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Var det ikke nettopp folk som snakket rett fra leves du likte?

Anonymkode: 7ac90...af3

😄😄😄

Så lenge de sier det samme som hennes egen lever sier! Det sier seg selv 

Anonymkode: 79b89...ade

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Var det ikke nettopp folk som snakket rett fra leves du likte?

Eh... hva mener du her egentlig? 

Anonymkode: 2cb01...518

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Eh... hva mener du her egentlig? 

Sug lut snakker alltid fra levra liksom. 😊

Anonymkode: d6735...fed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

😄😄😄

Så lenge de sier det samme som hennes egen lever sier! Det sier seg selv 

Vet dere hva dere babler om nå egentlig? Herregud som dere 

Sug lut snakker alltid fra levra liksom. 😊

Har jeg kritisert henne for det? Hun ramset opp alt hun ikke fant seg i, og da skrev jeg at hun ikke er særlig tolerant, og det er hun ikke. Det har da ingenting med å være frekk eller ikke å gjøre. Eller å snakke fra levra for den sakens skyld. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Og så er det veldig deilig iblant med folk som snakker rett fra levra og sier ting som de er 🙂

Men «jeg liker ikke din stil» er jo ikke å si ting som de er. Det er å si det man personlig synes. Stor forskjell. 

Anonymkode: 16ff3...b7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vet dere hva dere babler om nå egentlig? Herregud som dere 

Har jeg kritisert henne for det? Hun ramset opp alt hun ikke fant seg i, og da skrev jeg at hun ikke er særlig tolerant, og det er hun ikke. Det har da ingenting med å være frekk eller ikke å gjøre. Eller å snakke fra levra for den sakens skyld. 

Men du følte for å påpeke at hun var det. Hvorfor det? Det er lite tolerant å ikke akseptere at andre har annen smak enn en selv også. Hvorfor er det ene ok og ikke det andre? Forklar gjerne hvorfor innspill på farge på vegger er noe man bør ta til seg mens det hun sier er lite tolerant? Er det bare fordi du hadde en dårlig dag og er overbevist om at nevnte sofa tidligere i tråden er behagelig men umoderne og stygg? 

Skrevet

Men «jeg liker ikke din stil» er jo ikke å si ting som de er. Det er å si det man personlig synes. Stor forskjell. 

Anonymkode: 16ff3...b7a

Det er mulig jeg er forutinntatt her, men når HI beskrev ting, så syns jeg ikke det hørtes fint ut hos dem. Jeg har hørt den at sofaen er "god å sitte i " i før, og det betyr at den ikke ser ut. Og den blandingen med farger og stiler og slitt bord. Jo takk. Så jeg tenker at det er en grunn til at svigerinnen sa fra.

Nå fikk jeg høre at jeg hadde sykt mye stygt på et rom selv altså. Og da svarte jeg at det var nettopp derfor jeg hadde det. Fæl 60-tekstil med oransje og gult. Jeg tålte å høre det. Jeg tar ikke meg selv så jævli høytidelig jeg altså. 

Skrevet

Men du følte for å påpeke at hun var det. Hvorfor det? Det er lite tolerant å ikke akseptere at andre har annen smak enn en selv også. Hvorfor er det ene ok og ikke det andre? Forklar gjerne hvorfor innspill på farge på vegger er noe man bør ta til seg mens det hun sier er lite tolerant? Er det bare fordi du hadde en dårlig dag og er overbevist om at nevnte sofa tidligere i tråden er behagelig men umoderne og stygg? 

Nei slutt a! Herremingud for noe gnål  :-D 

Skrevet

Det er mulig jeg er forutinntatt her, men når HI beskrev ting, så syns jeg ikke det hørtes fint ut hos dem. Jeg har hørt den at sofaen er "god å sitte i " i før, og det betyr at den ikke ser ut. Og den blandingen med farger og stiler og slitt bord. Jo takk. Så jeg tenker at det er en grunn til at svigerinnen sa fra.

Nå fikk jeg høre at jeg hadde sykt mye stygt på et rom selv altså. Og da svarte jeg at det var nettopp derfor jeg hadde det. Fæl 60-tekstil med oransje og gult. Jeg tålte å høre det. Jeg tar ikke meg selv så jævli høytidelig jeg altså. 

Du har misset poenget. Det er revnende likegyldig hva du synes. Hi beskriver tydelig at hun liker det slik de har det nå. 

Skrevet

Ja du er forutinntatt. Og du mener at stygt ikke fortjener å bli satt pris på. Det sier jo masse om mennesker. Dessuten klarte du ikke å svare på hvorfor direkte tale om interiør og stil er befriende deilig og ok, mens forventninger om en viss standard på oppførsel ikke er det. Hvorfor klarer du ikke svare på det? Fordi du ikke har noe godt svar? Du bare bestemte deg for at det nok må pusses opp. Uansett, om oppussing er nødvendig, det er fortsatt uhøflig å gnåle om det gang på gang når det er gitt vennlig beskjed. 
Venter altså på svar på hvorfor man kan forvente at alle har katalog hjem mens forventninger om folkeskikk er lite tolerant. Er det fordi du mangler folkeskikk? Følte deg truffet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja du er forutinntatt. Og du mener at stygt ikke fortjener å bli satt pris på. Det sier jo masse om mennesker. Dessuten klarte du ikke å svare på hvorfor direkte tale om interiør og stil er befriende deilig og ok, mens forventninger om en viss standard på oppførsel ikke er det. Hvorfor klarer du ikke svare på det? Fordi du ikke har noe godt svar? Du bare bestemte deg for at det nok må pusses opp. Uansett, om oppussing er nødvendig, det er fortsatt uhøflig å gnåle om det gang på gang når det er gitt vennlig beskjed. 
Venter altså på svar på hvorfor man kan forvente at alle har katalog hjem mens forventninger om folkeskikk er lite tolerant. Er det fordi du mangler folkeskikk? Følte deg truffet?

Jeg har folkeskikk, og det skal du være glad for! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva da. Truer du meg? 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du klarer forresten fortsatt ikke svare på hvorfor? Antar du innser du har skutt deg selv i foten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er da revnende likegyldig for HI og resten av anonymforumet om du synes det høres fint ut eller ikke. 

Skrevet
Ekspatt skrev (4 minutter siden):

Det er da revnende likegyldig for HI og resten av anonymforumet om du synes det høres fint ut eller ikke. 

Nja. Det kan være at en forstår hvorfor noen kommer med råd og tips. Det skal liksom være greit når det gjelder sminke, frisyrer og også klær. Tildels mat. Så hvorfor folk blir så dødsfornærmet over interiør er jo er åpent spørsmål. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva da. Truer du meg? 😊

Truer faktisk... nei, du skal være glad for at jeg ikke sier alt jeg mener. Det er sikkert derfor jeg liker frekke folk, for de sier alltid det vi andre mer høflige og feige ikke sier. 

Skrevet

Nja. Det kan være at en forstår hvorfor noen kommer med råd og tips. Det skal liksom være greit når det gjelder sminke, frisyrer og også klær. Tildels mat. Så hvorfor folk blir så dødsfornærmet over interiør er jo er åpent spørsmål. 

Nei, det er ikke greit å komme med råd og tips om klær, sminke, frisyrer eller mat UBEDT. Og spesielt ikke når mottaker sier hun ikke er interessert. 

Skrevet
amandine skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke greit å komme med råd og tips om klær, sminke, frisyrer eller mat UBEDT. Og spesielt ikke når mottaker sier hun ikke er interessert. 

Jeg syns jo at det kan være dårlig gjort å ikke gjøre det jeg da. På en måte litt misforstått høflighet. 

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Du burde bruke litt mindre Foundation, klippe håret og kle deg så at bollemagen ikke synes? Og NB, gulasjen din trenger mer salt! 

Hehe.. Tja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvor skrev jeg at trendy er riktig? Jeg ser ikke hvordan du tolket det sånn. Jeg skrev bare at det fins de som ser på trender som en interesse/hobby, og at det er de som tilhører trendy miljøer.

Hva vi har noe med og ikke er et åpent spørsmål 🙂 vi er i overkant nærtagende noen ganger. Sånn at vi aldri må høre på andre som tror de kan og vet bedre enn oss. Vi skal liksom ikke se muligheten for det engang. Det er sært syns jeg. I mange tilfeller dumt også. 

Når hun fremdeles etter fire år gnåler på at hi må pusse opp etter hennes smak så er hun både uhøflig og dum. Hi trenger ikke å se muligheten fordi hun er fornøyd med sin stil. 

Jeg hadde nok ikke holdt så lenge som hi før jeg hadde sagt ganske skarpt fra at nå er hun bare uhøflig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde ikke blitt «dødsfornærmet» om noen uoppfordret kom med «råd og tips». Spesielt ikke om de gjentas til det kjedsommelige. Jeg hadde derimot rimelig raskt konkludert med at vedkommende har nedsatte sosiale evner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du burde bruke litt mindre Foundation, klippe håret og kle deg så at bollemagen ikke synes? Og NB, gulasjen din trenger mer salt! 

Hehe.. Tja. 

Ja, hvorfor ikke? Har opplevd flere ganger opp gjennom at folk snakker om andres sminke, stil og alt mellom himmel og jord. Noen har jo trengt at noen sa fra. Vi er alt for redde for å tråkke noen på tærne, for det ser man jo her. 

Skrevet
Ekspatt skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke blitt «dødsfornærmet» om noen uoppfordret kom med «råd og tips». Spesielt ikke om de gjentas til det kjedsommelige. Jeg hadde derimot rimelig raskt konkludert med at vedkommende har nedsatte sosiale evner. 

Det sier du jo bare for å svekke troverdighet eller for å trøste deg selv med at det er det som er problemet, og ikke at personen faktisk har rett. Men ok  :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det sier du jo bare for å svekke troverdighet eller for å trøste deg selv med at det er det som er problemet, og ikke at personen faktisk har rett. Men ok  🙂

Hah, latter med cola ut av nesen. Takk, det var en stund siden sist 😅

Skrevet
Ekspatt skrev (Akkurat nå):

Hah, latter med cola ut av nesen. Takk, det var en stund siden sist 😅

Takk? Hvis det var så gjevt for deg med cola ut av nesen, så bare hyggelig du.

Husk at om du tenker at folk har lave sosiale evner, så kan de ha veldig rett i det de sier :-) du begår en tankefeil der faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...