Gå til innhold

Nord-Norges mest uforståelige dialekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uforståelige dialekter kan man finne i nesten alle de 5 landsdelene i Norge. F.eks. gudbrandsdalsk (på Østlandet), setesdalsk (på Sørlandet), sognemål (på Vestlandet) og uttrøndersk (i Trøndelag). Men i Nord-Norge, derimot, der vet jeg ikke om noen dialekter som er vanskelige å forstå. Jeg forstår alle nordlendinger helt fint, uansett hvor i Nord-Norge de kommer fra. Er virkelig Nord-Norge den eneste landsdelen i Norge hvor det ikke finnes noen dialekter som er vanskelig å forstå? Eller finnes det vanskelige dialekter også i Nord-Norge? I såfall, hvilken nordnorsk dialekt er det? 

Anonymkode: 5bfbf...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Uforståelige dialekter kan man finne i nesten alle de 5 landsdelene i Norge. F.eks. gudbrandsdalsk (på Østlandet), setesdalsk (på Sørlandet), sognemål (på Vestlandet) og uttrøndersk (i Trøndelag). Men i Nord-Norge, derimot, der vet jeg ikke om noen dialekter som er vanskelige å forstå. Jeg forstår alle nordlendinger helt fint, uansett hvor i Nord-Norge de kommer fra. Er virkelig Nord-Norge den eneste landsdelen i Norge hvor det ikke finnes noen dialekter som er vanskelig å forstå? Eller finnes det vanskelige dialekter også i Nord-Norge? I såfall, hvilken nordnorsk dialekt er det? 

Anonymkode: 5bfbf...6d0

Ingen dialekter i verken nord, sør, øst eller vest er uforståelige. 

Anonymkode: 96196...9bb

Skrevet

Tror du har rett. Nordnorsk er ikke vanskelig å forstå. De sier sny og måsan, men det er bare enkelte ord du lett skjønner i sammenhengen de sies. 

Anonymkode: a3e9b...263

Skrevet

Gi nå endelig faen I dialektmaset ditt. 

Anonymkode: 74aff...df8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Gi nå endelig faen I dialektmaset ditt. 

Anonymkode: 74aff...df8

Ja du må for all del ikke se humoren i ting. Irriter deg isteden du, og så får du heller engasjere deg i hvilken dessert som er god til laks. 

Anonymkode: a3e9b...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...