Gå til innhold

12-åringen er stor for alderen, og han spiser normalt ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nå han skyter fart i været? 

Han har alltid vært "stor" for alderen , og bruker S - M i herreklær i dag (alt ettersom).

Begynner i 7. til høsten. Han har litt ekstra over midjen, og jeg oppmuntrer til aktivitet i hverdagen.

Familien på den ene siden er lange med kraftig kroppsbygning.

Hvordan er eller var deres 12- åringer (som dere opplevde som store barn for alderen)?

Når kom de i gang vekstfasen?

Anonymkode: ae831...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var slik som 12 åring, litt rund.
Når er han 15 og tynn igjen (og 40 cm høyere)

Anonymkode: 2d6ea...a03

Skrevet

Min er 178cm og spiser helt vanlig, fyller 12 i Oktober, Barn vokser med nå og da, min andre sønn hadde også et vekstsprang mellom 11-15, på de årene voksne han 30cm, fra og være minst  i klassen til og være den som var den høyeste, nå er han 18 og er 198cm, lurer på hvor høy broren blir, Lillebror er 6 cm høyere enn hva storebror var på den alderen

Anonymkode: a8b80...4b5

Skrevet

De sier at gutter får det største veksthoppet sitt når de kommer i stemmeskiftet og får skjeggevekst.

Det har stemt godt med mine gutter, men de var litt senere enn din i tilfelle da.

Eldste begynte sommeren før 9.klasse, han måtte ha alt av klær nytt da han begynte i 9.klasse, til jul var det for smått, og jammen hadde han vokst ut av det igjen innen sommeren. Så det skoleåret der vokste han enormt mye i høyden. Har vokst noen cm etter det også, men ikke så mye, bruker samme str i klær og sko nå som da han ble konfirmert. Han er nå 21 år og 185 cm høy.

Nest eldste begynte litt senere. Han var litt "buttere" i utgangspunktet og den store vekstperioden begynte etter jul i 9.klasse og varte et års tid. Han er nå 18 år og 180 høy.

Begge hadde gutter i klassen sin som begynte sine veksthopp allerede på slutten av barneskolen, de kommer jo ikke i puberteten samtidig. I klassen til nest eldste gikk det en gutt som begynte å vokse vannvittig allerede i 7.klasse. Da de begynte på ungdomsskolen så han allerede ut som en mann, skjeggevekst, adamseple og stemme som en mann. Så de er litt forskjellig.  Men så vidt jeg kan se på guttene rundt mine sønner har det stemt godt at de har vokst mest det året de kom i stemmeskiftet og fikk skjegg, puberteten starter jo lenge før, men de har liksom et stor hopp et sted på veien. 

De sier at barn vokser definitivt mest første leveår, da dobler de jo tyngde og lengde på en måte man aldri gjør igjen. Men gutter kan ha et veksthopp som er omtrent like raskt en periode av puberteten, hvor man nesten kan se de vokse fra dag til dag...

Anonymkode: ea6fe...802

Skrevet

Sønnen min ble 12 for et par mnd siden. Han la seg ut litt og ble lubben under korona, og jeg trodde det var mangel på trening. Men så plutselig var han 13 cm høyere og er nå 173 høy og ganske tynn igjen. Har så vidt startet i stemmeskifte og det kommer hår her og der

Anonymkode: 8204a...17c

Skrevet

Takk for svar😊

Anonymkode: ae831...032

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...